Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

091231 - UpPdAtE


14:32
Hej!
Nu har jag äntligen bestämt mig för vad jag skall ha på mig ikväll. Det blir den som jag hade på min syster 18-årsfest.
Annars så ska jag snart sätta på mig en ansisktmask och sedan ta en varm dusch. Har även bränt en skiva tills ikväll med massor med bra låtar från året som har gått, sen så är det lite 80 tals musik också, vem älskar inte 80 tal? :D

nu skall jag vika alla kläder som jag tagit fram, haha! hade man beslut ångest eller? ;)

Årets sista pary outfit, dam so sexi bitch, ha! :D

 och vi inte hörs senare så gott nytt år på er!!!!


091231


Hej!
Sitter här med en hood tröja och tofflor och dricker varm chocklad, mums! det passar ju så himla bra eftersom det är svin kallt ut -10 minus. Jag vill ha sommar. Men vi går åt rätt håll nu, jag längtar till slutet av mars - april då snön börja smälta, och man ser att vinterdropparn kommaknoppa, så himla underbart I love spring! men det är ju ett tag kvar. Nu ska vi inte prata framtiden, för idag/kväll/natt firar vi det nya året!!!! tiden går sjukt fort!

Nu ska kolla vad jag skall ha ikväll på mig, uppdatera senare!
Pöss!




091230 - UpPdAtE


23:17
Hej!
Jajjemänsan, nu är jag här för en uppdatering igen. Har precis blivit klart med ett kollage som jag gojrde på paint. Tog sin lilla tid. Jag har alltså klippt ihop massor med kort från årets år. Niu ser ju själva på den övra bilden. Annars så sitter jag och lyssnar på musik ifrån min spotify lista. Annars ikväll så har jag spelat miljon bingo som jag skrev på det tidigare inlägget, och vet ni, jag vann, 100 kronor igen vann ju det förra veckan också, vilken tur jag har men ändo otur, var jätte nära på att vinna 2 millar!!! jag skulle bli så glaaaad om jag vann så mycket!! aja säger till mig själv "dröm vidare" kommer aldrig att hända. haha, föresten har ni sett icas reklam? så himla skön.


hahahahah

aja här är lite bilder ifrån dagen. eller rättare sagt kvällen.
Ha en fin kväll!!




091230


19:38
Hej!
Nu har man äntligen lite tid för att skriva av sig lite. Johan & Anna var här nyss. Vi fikade för att fira  min brors 23-årsdag. Han fyller nämligen år idag, grattis till honom! han fick ett sf present kort av mig eftersom han gillar att gå på bio, så det passade perfekt. Har även hunnit med att dra till bolaget också, wihhhu. Så nu är drickan färdig. Blir nog att dricka imorgon iallafall, ska komma lite folk hit imorgon, så detta år slutar även bra i år också, hoppas vi på iallafall.

Nej nu blir det snart att spela årets sista bingo, hoppas vi vinner den här gången ialalfall :D i wish!
uppdatera senare och så lägger jag upp dagens pic´s....

Elvis presley - in the ghetto


091229



Hellu Hellu!
Hoppas det är bra med er idag för här är det bra. Dock en jobbig huvudvärk men det går väl över snart förhpoppningsvis. Annars så gör jag inte så mycket, var på  väg attt se på andr avenyn,  men dom visar ju inget förens den 20 jan, trist. Men det är bara att vänta tills dess. Tiden går ju fort så det är ju inga problem. Tiden går ju fort, istället så blir det att vänta en halv timme på att se på Nyårskaramellen med Gry. Det är ju roligt det också....

Annars idag så har det vart jobb hela dagen, lika mycket och göra idag igen, usch! :P kan inte mellendags rean vara slut snart? (skulle inte ha skrivit så här om jag var ledig) ;)




091228



Hej :)
Har precis lagt in lite bilder ifrån min mobil rätt så mysiga bilder. Kommer lägga in dem lite längre ner så fort jag har skrivit lite. idag så har det vart jobb igen. Lika mycket folk idag också. Har vart jätte mycket att göra hela den här månaden. Kan bero på julhandlandet, sen nu mellandags rean. Skall bli skönt när allt är över då allt är som vanligt igen. Men idag så har vi äntligen fått tillbaka våran läsk (den har ju vart trasig) så idag så slapp vi alla j*vla burkar. Hoppas vi slipper dem i fortsättningen också.

Annars så har jag faktiskt ingenting att säga mer förutom att det snart är nyår. Redan nytt år? tiden går alldelles för snabbt. Jag vet inte ens vad jag ska göra. Egentligen så skulle jag bara vilja vara hemma hos någon man tycker om och bara ta det lungt. Sitter just nu och funderar på vad jag gjorde förra året. Jo nu kom jag på, jag var ju med Matilda & Emma, var ju hemma hos Matilda och åt tacos och drack champange. Sen så drog ju jag & Emma ner till Dehli så var det :)

här är lite pi´cs från det:



( där har vi några bilder ifrån förra året) är lite smått besviken på att alla andra bilder är borta :(
Men får nöja mig med dom här, ilallaall några bilder,'

Vad skall ni göra på nyår något bestämt? nåja, nu ska jag nog avrunda detta inlägg.

Ha en fortsatt trevlig kväll, puss!




Är rätt så nöjd med min mobil, blir faktiskt jäkligt bra bilder! :)


091227 - UpPdAtE


Hej igen!
Sitter här och lyssnar lite på sån musik jag lyssnade på när jag var 16 år, vilka minnen man har! 2oo5 var ett speciellt år. mycket trevligt som man gjorde då. Blir ett kort inlägg för måste hänga upp tvätten strax efter att jag har skrivit lite här.  Sen så blir det sängen. Fast egentligen har jag inget att dela med mig av, står helt still. Men än sak kan jag säga att jag vill ha sommar. Kollade på bilderna när vi var i Thailand för några timmar sedan, och man vill ju bara tillbaka. Men jag har bestämt jag ska tillbaka dit... till phuket, krabi...oh!

kolla själva så förstår ni mig :D










underbart, och som sagt jag ska tillbaka dit!!! bara och spara!
var där förra året för er som undrar :)


091227



Hej!
Har nyss kommit upp ifrån sängen. Har vilat lite var sjukt trött när pappa kom och hämtade mig ifrån jobbet.
Det är söndag, men det kändes som en fredag, eller en lördag. Men det kan ju att göra med att mellandags rean startade igår, så idag så har det vart mycket att stå i och läskmaskinen är fortfarande trasig, vilket är ganska jobbigt. Men tyckte jag hörde att de skulle komma någon imorgon och försöka laga skiten, bara och hålla tummarna. Nu blir det att försöka städa lite här i källaren, är ganska stökigt. Haha :P

Hörs lite senare!
pöss



091226


Hej!
Sorry för en baaad uppdatering, men jag hann faktikst uppdatera något i går. Dels för att jag vaknade sent och att jag fastnade för en film igår, sen så drog jag, bror & pappa till media markt för att köpa Samsung som jag har tänkt köpa rätt så länge, sen när vi kom hem så åt vi resterna av julmaten, sen efter det så var det nästan dags att göra sig iordning för en utgång, jossan och Vicky kom hem till oss. Vi drog till palace vid nio, och kom nästan inte in förens halv elva så snacka om att det var mycket folk, men det är ju så på juldagen. Hade rätt så kul, kunde ha vart roligare om det var mindre folk, kom väl hem vid tjugo över 2. Ville inte komma hem så sent eftersom vi åkte till mormor och morfar idag i Västerås. Alltid trevligt att träffa dom, men lite långt tråkigt i mörkret. Men hade kul när vi körde paket rejcet :d haha, sjukt kul.... vann galjar ljuslyktor och en tändare.

Nu ska jag dra, dags att lägga sig tidigt ikväll eftersom det är jobb imorgon, SUCK!
Här är bilderna ifrån igår :)













091224



Hej på er, och god jul :)
Sitter här med färg i håret, som jag sa igår så fick jag hårfärg i ett av paketen så systrami färgade håret på mig. Blir röd färg, hoppas det blir fint. Sen vid ett så kommer bror & Anna hit, de kom lite tidigare än alla andra, vi ska fika och sen öppna lite mer paket så man inte tar allt ikväll...

Ha en fortsatt trevlig dag! :D hörs senare!


Hoppas på att det blit en sån här färg, för den är grymt snygg.


Jul Afton 2009












Rolig jul :)


091223 - Dan före doppardagen

23:35
Hej!
Sitter här och sitter och hör ljudet ifrån wii, syster sitter nämligen och kör på vårat nya spel som vi fick utav min bror.
Det är nämligen supermario. Skit kul, har inte dock inte prövat spelet ännu men det lär väl komma men just nu är jag så jäkla trött så blir väl att pröva det imorgon. Annars idag så har vi spelat bingo lotto, och öppnat lite julkappar, bara 3-4 julklappar ,hehe! fick en tröja, hårfärg, underkläder, klocka, halsband, och resten kommer imorgon, ska bli spännande. Föresten så vann jag första gången på bingolotto, dock bara 100 spän men ändo. Jag vann nånting ialalfall, dock så var min syster dö nära på att vinna 50 tusen eller en bil, synd att hon inte vann istället :D

Nej nu blir det nog att tvätta bort sminket och borsta tänderna för att sedan lägga mig.
Ha en fortsatt mysig kväll, god jul på er! :) hörs imorgon!









091223 -



Hejsvej!
Sitter just nu och lyssnar på Lady Gaga - Aljejandro, så hima bra. Gillar Lady Gagas låtar.  Annars så gör jag inte så myket, väntar på att klockan skall bli halv åtta så man kan spela bingolotto. Vi ska nämligen köra det ikväll som alla andra jular, sen så blir nog att smaka julskinkan också, Johan & Anna kommer hit sen, blir säkert trevligt. Annars idag på jobbet så har jag vart jäääääääääääääääääääääte mycket att göra. Massor med folk, men det är ju självklart  eftersom det är dagen innan julafton, men jag trodde jag skulle svimma när jag stog och fritera pommen, hade en sån huvudvärk och ont i bihålerna och var snorig som fan. Men som tur var så hade jag en imbumetin i jackfikan så det vart lite bättre efter ett tag, så jag slapp gå hem iallafall. Nu är jag iallafall ledig i tre dagar så då har jag ialalfall några dagar att försöka bli frisk.
 
Nej nu ska jag fixa lite, hörs lite senare!


091222


19:29
Hej igen!
Sitter här och lägger in bilderna ifrån dagens händelser och så dricker jag varm oboy för min onda hals. Vill inte vara sjuk, hoppas det inte blir värre. Det skulle vara så tragiskt att vara sjuk på julafton och de andra dagarna också. Annars ikväll så har jag tagit det lungt, och det kan ju behövas. Blir nog att lägga mig tidigt ikväll eftersom det är jobb för mig imorgon, hoppas jag orkar hela dagen. Aja sånt som märks.

Här är bilderna ifrån landet som jag tog tidigare idag.












091222


Hej!
Läste nyss på aftonbladet att dessa djur dödar vi genom klimatförändrignarna man blir ju inte annat en små ledsen.
Snart kanske inte dessa fina vackra djur finns längre, och det är pga vi, människan. Om vi inte gör något nu så dör dem ut. Männsikan är stor egoist. Hoppas politikerna hittar någon bra lösning till det här. Aja nog om detta, idag så har jag hunnit varit på landet med brorsan och hans sambo, tog lite vinterbilder och så sen så drog vi till media markt för att kolla igen på den där mobilen jag funderar på att köpa. JAG HAR BESLUTÅNGEST, men var kul att priset och sjunkit lite, får se om den sjunger ännu mer nu under julrean. ME HOPE! sen när jag kom hem så fixade jag och syster julgranen så nu är den pyntad och fin och alla klappar lite under. Nästan roligare att se alla julklapar under granen än att få öppna dem. Nu ska jag nog sätta på dagens avsnitt av AA.

Bilder kommer från idag soon.


091221


21:09
Godkväll alla!
Sitter och gör ingenting just nu faktiskt. Har precis kollat klart på Postkodmiljonären - HETA STOL. Det är rätt så bra program faktikst. Annars ikväll så har jag faktikst bara suttit och kollat på tv:n, känner att jag börjar bli sjuk. Ont i halsen och lite små snorig, hoppas det inte blir värre bara för vem vill vara sjuk på julafton? inte jag iallafall. För övrigt idag så har det vart jätte mycket och göra på mc idag. Men det har väl och göra med julen kan jag väl tro. Ska bli skön när allt är över så det är som vanligt igen. Men en arbetskamrat sa att det skulle vara så här framåt nyår eftersom mellandagsrean startar också, suck! ska nog sätta punkt för detta inlägg. Hörs imorgon, då jag är ledig och allt :)




Föresten så läste jag nyss att Rabih skall vara med i Lets Dance i jan, han ersätts istället för han som var med i Bonde söker fru,  Janne Hansson. Det ska bli kul att se den charmiga grabbe igen i tv-rutan. Då vart rykterna som man fick höra sanna :)


091220 - UpPdAte



Hej!
Har nyss läst att Brittany Murphy fick hjärtillestånd idag. Hon var känd ifrån den romantiska komedin "smekmånaden)
Så himla tråkigt, hon var en riktig bra skådespelare. Hoppas hon får vila i frid.


Hon vart bara 32 år gammal, minns ni henne?

Annars ikväll så har brorsan och Anna vart här, de kom hit för att käka lite. Sen så vart det lite advendsfika också. GÖTT! sen lite innan de kom så var jag och pappa och köpte en julgran som jag skrev på det tidigare inlägget. Men får se när vi klär den, den måste "tina upp" först. Så jag hoppas det blir av imorgon. Nu ska jag lägga in lite bilder från kvällen, sen göra sig iordning för sängen, är skapligt trött. GODNATT!





091220



Godmorgon!
hoppas ni sov gott just nu. Jag vaknade för en kvart sedan. Sitter och äter lite frukost nu. Ska snart sätta på mig arbetsoutfiten så man kan känna sig redo för ännu en arbetsdag. Direkt efter jobbet så ska pappi och jag kolla på gran. MYS :) har ni köpt gran ännu?

Hörs när jag kommer hem, pös!



091219



Hej!
Sorry för en bad uppdatering men igår direkt efter jobbet så gjorde jag och min syster ett pepparkakshus. Vilket gick bra. Sen så hämtade Emma mig för att vi skulle hem till henne var planerat iallafall, men Emma kom med förslaget att vi kunde åka till Matilda eftersom vi ändo var i ektorp. Så där stannade vi kanske en timme eller nått, Felicia var där vilket var trevlig :) sen efter det så svängde jag och Emma förbi mc dondlads för att hämta hem mat. Vilket var mums! så vi drog hem till henne och björna och käkade och kollade på film sen så vart det dags att lägga sig. Och idag så har jag jobbat hela dagen, till halv fem. Då mötte jag upp mamma för att vi skulle handla på maxi. Jag hittade jätte snygga boots. Det passade så bra eftersom jag inte har några, eller jo det har jag men får ont och så passar det så bra när det är så mycket snö!! :D så himla mys. Man får faktikst ännu mer julkänsla och nu så väntar jag på att systers polare ska dra så man kan lägga sig och sova så man orkar med dagen imorgon. De ska nämligen dra ut och festa på hugos. Om jag var ledig så tror jag att jag skulle ha hängt med.

nu ska jag nog sätta punkt, god natt! :) Här kommer det lite pics från igår och idag då.






Ikväll då:








(jag kanske inte det bästa skick kanske, men vad gör man inte för kameran ;])


091217 -


21:22
Hej!
It happens again, det är så otroligt jobbigt :( en  liten tår rinnande från min kind. Men det kommer väl kännas bättre om ett tag hoppas jag. Aja sitter och lyssnar på Alicia Keys - No one" den är bra! innan det så såg jag ju som sagt att jag kollade på Bonde söder fru. Oh jag vill så glad för  Thildes och hennes nublivna pojkvän minns faktikst inte vad han hette. Det är så fint när folk visar att det är kära, eller vad tycker ni? blir man inte glad?



(en bild ifrån förra året, shtt vad mycket klappar)


091217

So tonight, I’m gonna find a way to make it without you
Tonight, I’m gonna find a way to make it without you
I’m gonna hold on to the times that we had
Tonight, I’m gonna find a way to make it without you

Lala, den är så bra med Alicia Keys. Hej föresten! :)

Nu vet säkert vad jag gör just nu lyssnar på denna underbara låt som jag hörde imorse som jag har spelat nästa hela dagen...nu kanske jag överdrev lite men känns så. Aja har nyss gjort lite mysigt här nere i källaren där jag "kallar mitt rum" har nämligen tänt lite ljus efter en storstädning tidigare idag. Så nu luktar det gott här nere!


Snacka om mysigpysigt och det blir ännu mer mysigt när man vet att det är massor med snö ute och 6 minus grader. Vid såna här tillfällen så vill man bara vara inne med en film med ett trevligt sällskap. Har jag rätt?

Vet inte vad jag ska snacka om just nu jäkligt skönt att ha vart ledig så man har haft tid med städning, och slagit in paket. Får se vad som sker härnäst jag tänkte faktikst baka ut den sista degen av peparkaksdegen men hittade inte formarna, får väna tills mammi kommer hem hon kanske vet vart dom finns.

Nu funderar jag på att sätta punkt för detta inlägg, här kommer det lite mer vinterbilder som jag tog i förmiddags.
Pöss!




091216


Hej igen!
Sitter just nu och lyssnar på olika klipp av Towe Östmans olika framträdaden idol och just nu spelar jag den här "All These Things That I've Don" hon gör den klockrent! jaf hoppas man får höra något av henne snart igen. För hon sjunger riktigt bra och det vet jag att jag inte är ensam om, varför annars blev hon trea? :) men Erik var en värdig vinnare. Ska bli spännande och få höra hans plattor snart. Se om han är lika bra på skivorna. Men nog om idol nu ska väl snart tvätta bort sminket och sen borsta tänderna och sen gå och lägga mig iofs så har jag ingen direkt tid att passa imorgon eftersom jag är ledig pga att jag ska jobba hela helgen så det är skönt att få vara lite ledig.



091216


19:51
Hej!
Sitter just nu och lyssnar på Lady Gaga feat - Telephone. En väldigt bra låt. Det låter väldigt bra tillsammans ihop.
Har faktiskt ingenting intressant att berätta. Förutom att det är har snöat så enormt idag. Det är mysigt som fan.
Tog en hel bilder imorse innan jag skulle till arbetet. Är sugen på att dra ut till landet för att fota landskapet där nu när det är är snö, kan nog bli väldigt fina bilder! nu om en 10 minuter så blir det att se på Bonde söker fru, undra vilka dom väljer.

Här kommer det lite pic´s





Snö är vackert


091215



Hej!
Har just vart ute och tagit lite vinter bilder. Denna bild kanske jag tog för 4 minuter sedan. Ser det inte mysigt ut? :)
Det kanske blir en vit jul trots allt. Men jag såg på en 10dagar prognos att det skulle bli 11 minus dagen innan jul afton iallfall i Norrköping där jag bor. BRR säger jag. Visst -4 minus. Men mindre okej är när det blir -11 minus. Men men får klä sig riktigt varmt och mysigt. Annars idag så har jag träffade R direkt efter jobbbet. Det var trevligt! hoppas vi ses igen! Men nu ska jag sätta punkt för det här inlägget. Eftersom sängen väntar. Hörs imorgon!
Puss!



091214 - UpPdAte



Hej igen!
Sitter här och fortsätter ladda hem avsnitten av mystiret på greveholm, när man börjar kolla så kan man inte sluta. Då måste man se fortsättningen.Haha jag minns när jag var liten att jag inte kunde sova efter att ha sett avnitten när Greven var med, han var ju ett skelett. Jag var rädd att den skulle komma ifrån vinden, haha! alla har väl vart små nån gång ;) 



091214


18:15
Hellu!
Hoppas allt är bra med er för här är det bra, förutom att jag fick nyligen höra en dålig nyhet gällande släkten. Hoppas det inte sprider sig, usch :/ men det kommer säkert bli bra. Annars så sitter jag och små läser lite att det antaligen blir en vit jul i år. HURRA! ingen riktig jul utan snö. Minns faktikst inte om vi fick vit jul förra året. Dåligt minne ;) annars idag så har det gott bra på praktiken idag. Fast jag var tvungen att gå ifrån lite idag för att dra till vidablick. För jag hade nämligen ringt och bokat tid, pga att jag hade upptäckt svart fläck på en tand. Så jag ville kolla hur allvarligt det var och det var ett litet hål som skall lagas nästa måndad. Så det var bra, hellre att dom kollar så fort som möjligt så det inte hinner bli större o då blir det dyrare och det gillar jag inte ^^ nu ska jag ladda ner ett till avsnitt av mysteriet på greveholm :D

Puss!



091213


Fån förra året då jag gick i skolan, mys!


19:49
Hej igen.
Har precis satt in nya batterier i mitt tangent bord. Så nu kan man skriva lite, speciellt här. Sitter och lyssnar på en jätte fin som får mig bli lite rörd. Så hima fin. Annars för en liten stund sedan så kollade jag, mamma, pappa & mon syster på reprisen av lucia som sändes live i morse. Vilket jag inte såg eftersom det var runt 08.00, Men gud så vackert det var! saknar skolan där lite faktikst. Då vi alltid samlades utanför kyrkan för att sedan lyssna på skolans lucia kören. Det är så himla mysigt! nu ska jag hoppa in i duschen om badrummet är ledigt ifos.


Videon är lite små sorlig tycker jag


091213


Hej Hej!
Satt just och kollat på mysteriet på greveholm eftersom årets julkalender suger. Så kollar på jag mysteriet. Det är mycket bättreo o spännande. Hihi! annars idag så har jag bakat pepparkakor. GÖTT! dom vart jätte fina. Egentligen är jag inte så förtjust i hembakade pepparkakor. Men degen är ju så gott. Någon mer än jag som håller med mig? Igår skrev jag ingenting här och det var för att jag hade lite och göra. Drog på krogen blandannat med syster och Vicky. Vi drog till hugo men den här gången var det inte lika roligt som förra. Lite tråkigt. Men kul att årets första snö kom igår. Så vi fick iallafall en vit lucia.

Här kommer det lite bilder fårn dagen och igår.
Hoppas ni har haft en mysig lucia.


















091211 - Erik Grönvall idol 2009



ja, och det var ju inte väntat. Men jag älskar när han gör vinnarlåten, så himla fin!!! jag fick fick rysningar när han sjöng den igen när han tog upp sin flickvän och sin pappa. Man fick nästan lite tårar där. Så himla fint! :) nu kommer jag det kännas tomt att inte det är idol längre för det var ju det som man såg på varje fredag kväll. Vad ska man glo på nu? :P får vänta till nästa år.....Vad tyckte ni om vinnarlåten? :D


oh, vilken känsla! :)


091211 - Idol




21:56
Hej igen!
Vad tyckte ni om idol kvällen? vem gjorde vinnarlåten bäst? själv så tyckte jag Erik gjorde den bäst. Själva låten var jätte fin. Man rös nästan. Hihih! men jag hejar nog fortfarande på CalleBalle. Men jag tror att Erik vinner hela skiten. Föresten så kanske det är sista kvällen vi ses idol juryn med i idol, lite surt. De är ju så roliga! vilka ska vara juryn nästa år om inte dom? Trist! men men, får se hur det blir.


Dålig kvalite, men vad ska man göra?



091211 - HELG!


18:32
Hej!
Nu har man tid för lite bloggande igen. Känns som man inte har tid med bloggandet med tanke på att man jobbar till halv fem varje dag. Men nu är det helg så nu blir det flera uppdateringr,  vilket är kul! just nu så sitter jag i köket och skriver ifrån min syster laptop och lyssnar på en jätte fin låt med Eva Dahlgren - Ängeln i rummet. Den får mig lite tårögd. Minns när Mariette ifrån idol sjöng den, snacka om fint! :) på tal om idol vem tror ni kommer vinna ikväll? jag tror faktiskt det blir Erik. Men jag hejar på Calle. Men egentligen så spelar det ingen roll. Ville att Towe skulle stå där brevid Erik men så vart det inte. Det kommer gå bra för henne, hon kommer säkert få ett skiv kontrakt snart. Skulle vara konstigt om hon inte fick det. För lixom kolla på Johan palm, han sjunger förjävligt och han fick kontrakt o han kom väl 4:a?  men nu ska jag sätta på mig kläder för har duschat nämligen.

Hoppas ni får en mysig fredag!
Puss!

HEJJA CALLE!!!!!


091211



Vem vinner idolfinalen ikväll? :)


091210


21;20
Hej!
Förlåt för en dålig uppdatering. Men har haft lite annat för mig idag. Nästan direkt efter jobbet så drog jag och mammasen ner till Media markt för att jag skulle kolla på en mobil som jag funderar på att köpa. Tror jag har valt en nu. Sen så vart det lite julklappar där också. Skönt, snart är man färdig! sen så drog vi till maxi där vi fortsatte att julshoppa lite. HEHE trevligt! tänk er att snart är det jul och snart nyår! tiden går så fort!!

Vad har ni gjort idag? :)


091209 - UpDdAtE



Hej på er alla goingar!
Satt just och svarade på era kommentarer, hih. Annars så har jag precis sätt klart på Bonde söker fru. Lika kul att se Roger varje gång, haha! man längtar till sommaren när man ser på det. Vill ha sommar nu! men först kan julen & nyår komma och sen lite snö. Sen kan det bli sommar. Man lever ett annat liv då, visst gör man?

Här kommer det några fina sommar bilder från sommaren från i år;





Gott!!!


091209


08:43
Godmorgon sötnosar!
Hoppas ni har sovit gott för det har jag gjort. Men skulle inte tacka nej till att stanna kvar under det varma täcket.
Tänkte bara skriva ett kort inlägg så jag kan hinna med att packa väskan, sminka klart och borsta tänderna. Så jag hoppas ni får en bra onsdag! :) vi hörs ikväll!


Lady Gaga feat Beyonce - telephone!



091208 -

22.27
Hej på er alla!
Idag så har jag inte kunnat uppdatera något för att direkt efter jobbet så träffade jag Matilda. Vi gick i affärerna och prövade kläder, like allways. Inna jag träffade Matilda så köppte jag en jätte fin tröja på gina, hood tröjan ni vet nog vilken jag menar. Hehe, det var en ung tjej som hade en sån tröja på sig idag inne på resturangen. Då tänkte jag "den där måste jag ha" så jag köpte den direkt efter jag hade slutat. SNIIGGT! :) hoppas ni har haft en bra dag! nu skall jag sova!


091208

08:35
Hejsvej!
Sitter här och lägger in lite skön musik på min mp3 och lyssnar på musiken ifrån spotify och just nu spelas Bodies  med Robin Williams. Skön låt! snart ska jag packa väskan för att sedan bege mig till spårvangen för att sedan tagga inför en arbetsdag. Hoppas ni får en kanon dag!





091207 -



Hej igen!
Sitter just nu och kollar första avsintett på "mysteriet på greveholm" tänkte att jag ska börja följa det igen.
Eftersom 2000-talets julkalendrar suger verkligen. Julkalendrarna var bättre förr. Är det någon som håller med mig?



091207



Godmorgon!
sitter och äter mackor och en lussebulle. Gött! ska väl snart fixa mig för att sedan bege mig till stan för att möta upp min syster. Vi ska försöka hitta lite julklappar. Är ju ledig idag så man skall ju passa på. Nej nu måste jag jalla. Vi hörsl ite senare! :)


syster o jag förra året, snacka om gammal.


091206 - Westlife

22:20
Hej!
- Sitter och lyssnar på låtar på spotify, just nu spelas Westlife nya låt "what about now" riktigt bra låt. Kul att dom är tillbaka igen med en ny platta. De var ju en av mina idoler när jag var 11-15. Var ju till och med såg dom i globen året 2004. Riktigt bra, minns också att vi bodde på en caping "bredängens camping" hehe.

Annars ikväll så har jag umgåts lite med Anna & Vicky, jag visade några filmer ifrån palace på systers 18 års fest. Snacka om kul ;). Sen så har vi ätit popcorn och druckigt julmust medans vi såg på parlamentet. Robert Gustavsson är ju så rolig! Han får mig alltid att garva!

Kolla själva!
 
Haha, aja han är ju bara för skön, nej nu blir att tvätta bort sminket och borsta tänderna fina och rena sen ta och ge sängen sällskap för den här dan har vart lååååång!


091206 - Andra Avent


Hej! Hoppas alla har haft en jätte bra helg, och en mysig advent :)

Ciara feat Missy Elliot - Work
Jätte bra låt!

!
(jag har inget kul att dela med mig)



091204



Hej!
Sitter hemma hos min systerpojkvän just nu. Vi ska ha lite fredagsmys. Laga lite god mat och sen kanske kolla på idol. Vicky kommer upp hit också, vilket ska bli kul. Föresten vem skall vinna idol? :D eller ja menar vilka ska stå i finalen nästa fredag? :D



091204




Hoppas ni får en go fredag! :)


091203 - Fixat matsäck


21:33
Hejsan!
Sitter här och lyssnar på Lene Marlin - Maybe i will go. Väldigt fin låt. Har precis kokat makaroner till min matsäck.
Blir pannbiff och makaroner. Gött det! Annars ikväll så har jag just kollat klart på mammas pojkar. Nu står det bara mellan 2 tjejer bland killarna. Blir kul att se vem de väljer till slut. Innan det så färgade min syster håret på mig. Vart lite trött/brunt. Snyggt! Kan visa bild på det nån gång om jag orkar ;)



Marmaris, Turkey - Ditt skulle man vilja vara och rensa bort alla jobbiga tankar man har!


091203 - Stark reaktion?


14:28
Hej!
Sitter just nu lyssnar på Aljeandro med Lady Gaga, laddade nämligen hennes nya album förut. Snacka om bra!! jag diggar Lady så mycket. Iallafall hennes musik. Nu ska jag snart hängaupp tvätten som jag satte på för en timma sedan. Föresten så vet ni ju att jag tog svinsprutan i tisdags, och kolla vilket jäkla utslag jag fick efter det Fick ni också så? jag är jävligt öm också känns jag har fått en bulla. Hoppas det går bort, annars kommer jag bli orolig! nej nu ska jag springa och hänga upp tvätten, sen ta en varm dusch!



091203



Hellu!
Sitter och lyssnar Jay-Z feat Alicia keys - Empire state of mind. Väldigt bra låt. Trodde först inte att inte var
Alicia låter inte som henne iallafall. Men när jag såg videon på mtv i morse så såg jag att det var hon. Roligt!
Låten är väldigt bra som sagt. Har faktikst inte ingenting roligt att berätta, med andra ord så har jag inet gojrt så mkt, vart ute och fotat lite igen i kylan fast idag så är det lite "varmare" bara 2 minus.




vackra bilder, nu är det bara snön som saknas



091202 - Beyoncé


23:15
Hej svej!
Sitter just nu och lyssnar på e jätte fin låt med Beyonce  hearded girl är det hennes nya låt kansle? väldigt fin iallafall. Jag får sällskap av min kissemiss som hoppade upp på dator bordet av sedan la sig framför skärmen.
Jätte mysigt. Första gången han är på bordet och stannar kvar, snacka om sällskaplig :) min lilla myskatt!
Nu funderar jag på att tvätta bort sminket och sedan lägga mig i sängen föresten så kan jag sova hur länge jag vill imorgon är ledig. Lediga dagar mitt i veckan uppskattas verkligen aja sov gott nu!


Hihih, visst är han söt? :)


091202 -Beslut ångest


22:18
Hej!
Nu är jag här igen. Har vart dö trott och ont i huvudet så jag har faktiskt inte orkat uppdatera förens nu. Satt precis och kollade på oskyldigt dömd. Har faktiskt börjat följa det nu. Det är faktiskt lite små spännande. Egentligen har jag inget roligt och komma med just förtillfället. Men en sak funderar jag på och det är att köpa en ny mobil runt julhelgen eftersom det brukar vara mellan dags rea då. Men jag vet inte vilke utav dessa jag skall investera på. Vilken tycker ni?


eller  
Ge mig lite smak råd

Aja finns inget mer att säga förutom att denna låt av alla idolerna är så himla fin!!


091202

08.43
Hej!
Har precis lagt in lite kort från kameran som jag tog nyss ute. Det är verkligen skit kallt idag -5 minus.
KALLT! får klä mig extra varmt idag så man inte fryser till is. Hur varmt/kallt har ni där ni bor?
nej nu ska jag allt packa väskan för att sedan försöka hinna med bussen.

Ha en bra dag, vi hörs ikväll!


091201 - Vaccin sprutan


18:38
Hej alla!
Jag kom precis hem ifrån vårdcentralen. Jag och min pappa chansade på att ta svininfluensa sprutan idag. Eftersom vaccintet börjar ta slut. Vi kanske bara fick vänta tio minuter på sprutan. Vilket var tur och skönt. om vi kanske skulle komma en halv timme senare så kanske vaccintet skulle vara slut. Så nu är man skyddad förhoppnigsvis. Nu funderar jag hoppa in i varm dusch är jätte frusen. Jätte kallt ute 2 min. Sen så blir det mys framför tv:n det är ju andra avenyn idag! :D gillagilla!

Har ni tagit sprutan?





091201

08:41
Godmorgon!
Sitter här med tandborsten i mun och försöker skriva ett par rader innan det är dags att dra sig till jobbet.
Lite trött är jag allt. Men det går väl över framåt dagen. Men jag skulle inte ha något emot att stanna kvar i sängen i några timmar till. Och är idag är det 1 December sista måndaden för i år. Tiden går så himla fort!
men nu ska jag gå till toan.

uppdatera mera ikväll! Have a great day!