Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

100531 - En tripp till landet!



Hej!
Hur har eran måndag varit? själv så har man jobbat sen så kom min mamma och hämtade upp mig vid vidablick för att sedan åka hem och äta middag. Sen vid kanske halv sju så drog jag, mamma, kim, pappa & lena till landet en sväng. För att kolla läget och på landet var även min farbror och höll på att dona lite. Jätte fint väder var det idag och varmare kommer det förstås bli, kommer säkert vara där ofta i sommar, jag önskar det ialalfall!

Här kommer det lite somriga bilder ifrån någon timme sedan!











100530 - MorsDAG!



Hej!
Nu sitter jag på våran haltan och njuter av det underbara vädret, SOL! har inte vart hemma så länge. Jag och Kim har vart nere på stan och kollat på fina sandaler åt mig, hittade ett par jätte fina på skopunkten för 350 kronor, det är väl inte dyrt? :) annars så kollade vi på mors dag present åt mamman min. Vart ett fint halsband från guldfynd och en bukett blommor :) snart så ska bror & Anna komma och äta porterstek sen blir det väl morsdag fika :)

Annars ihelgen så har det inte hänt så mycket såg på ESC igår med mamma, pappa & kim, TYSKLAND VANN! wiihuu!
just de ja, vi var på Bahus igår jag, mamma och kim för att kolla på en present åt min pappa för han fyller år på tisdag :)

Nu tänkte jag gå och kolla vart min älskling tog vägen, har massor med bilder jag tänker lägga upp ifrån  torsdag då våran stad hade en liten marknads afton med artister m.m

Hörs seN!

Tordags bilderna: 27 maj





100526

Tid: 20:38
Temperatur ute: 11+

Hej!
Sitter just nu och surfar runt lite på internet och lyssnar på Justin Bieber – Common Denominator - iTunes Bonus, han är bara 15-16 år? men sjuynger jätte bra. Annars så har jag inte vart hemma så länge för  jag och min mamma har nämligen runt skroten som tog ungefär 1 timme. Det var jätte skönt att röra på fläsket för en gångs skull, måste börja komma igång med kondioten nu, förr gick jag alltid en timme varje dag, vart tog den duktiga flickan vägen? aja annars idag så har jag jobbat, mycket och göra nu!

Nu ska jag kolla om tvätten är klart, bjuder på några fina bilder som jag tog i mjölby hos min älskling som kommer till mig imorgon!



När jag kom till min pokvän i söndags så hade han tänd massor med ljus i hela hans  lägenhet och sen köpt massor med gott plus beställt hem thaimat, kan man bli mer glad? :)





100523 - Veckans sista dag!

Tid: 11:09
Temperatur ute: 17+

Hejhej!

Har ni haft en bra helg? jag har haft en rätt så bra helg förutom att jag har jobbat i kanske sommarens varmaste dag?
idag så är det iallafall molningt vilket är skönt när man jobbar i en resturang. Idag börjar jag 12.00 till halv sju. Hoppas att dagen går fort, att jobba söndagar kan vara lite små tråkigt ibland eftersom inte så många som är hungriga och sugna på mc :P haha, sen efter jobbet så ska jag hem till min älskling, vi har inte vart med varandra sen i måndags, så nästan en hel vecka ifrån varandra. Men ikväll ska vi äntligen ses! :)

nu ska jag packa lite, hörs!

här ngra fina bilder ifrån igår!





100521 - Hemma!

Tid: 19:50
Temparute ute: +20


Hej!
Hur har eran dag varit? själv så har man jobbat hela dagen, kom inte hem för så länge sedan. Fan så varmt det har vart idag, har svettats hela dagen, har vart så himla varmt i resturangen hela dagen. Men som tur är det inte så varmt nu. Hoppas att det inte är så varmt imorgon, ska ju tydligen vara regn imorgon och det gör ju inget för jag jobbar hela helgen, sen på måndag kan solen gärna skina igen. Har faktiskt inte roligt och komma med. Ska nog sätta mig framför tv:n nu ett tag, klo på delfinalen av talang som började förra veckan, på tal om talang, här kommer det några bra låtar som jag tycker ni borde lyssna på!












100521 - Strålade sol!

Tid: 09:57
Temperatur ute: 23+


Hej!
Vilket strålade väder vi i Norrköping har idag, redan 23 grader och jag svettas redan och kommer förmodligen göra det hela dagen eftersom jag jobbar i en restraung. Hur ska jag klara mig? haha! nevars, idag är det fredag och det betyder helg, skönt. Men jag ska jobba ihelgen, ska väl bli roligt. Har ju vart ledig så pass länge, så det ska bli skönt att få jobba till sig pengar ;) nej nu måste jag gå min spårvagn går snart!

Hörs senare!

För er som har fint väder "SITT INTE INNE" ta vara på den fina dagen!



100520 - Vilken härlig dag!

Tid: 19:44
Temperatur ute: +20

Hej!

Har ni haft en bra dag i sommar värmen? själv så har jag legat och solat hela förmiddagen med Anna & hennes vän Martina.
Kanske solade från 10 till halv 2, är inte riktigt hundra på hur länge. Men jag slutade iallafall när jag märkte att jag började få huvudvärk, då gick jag in och kollade på "Wallander - skulden" tror jag den hette, hade sett den tidigare men hade nästan glömt vem som var mördaren tills min syster berättade vem.

Vad har ni gjort i dag? jobbat, gått i skolan, solat, glassat?

här komemr det iallafall mina dag i nåra bilder:






100520 - Godmörgon!

Tid: 09:20
Temperatur ute: 16+

Godmorgon!
Hoppas ni har sovit gott för det har jag gjort förutom att jag vaknade med en mensvärk. Inte det skönaste sättet att vakna på men nu är jag vaken och ska snart käka frukost och sedan gå ut och pröva om man kan gå ut och sola, det kan nog bli en solig dag idag iallafall och vem gillar inte soliga dagar? :) men nu kanske det är för tidigt att sola, solen har knappt kommit upp än, kanske är lite fö kallt, aja nu ska jag äta, hörs senare!


I Turkiet!


100519



Godkväll!
Sitter just nu och föröver filmer ifrån kameran när vi var i Turkiet, rätt så roliga filmer, haha! snart blir det väl att göra sig ordning för sängen. Inte för att jag behöver gå lägga mig. Är ledig imorgon så kan gå upp när ja vill, om jag så vill. Hoppas att man vaknar med sol imorgon, men det står i alla tidningar att det ska bli molningt. Men hoppas kan man ju alltid göra.

Annars idag så har jag jobbat i värmen, nu på sommaren är det jätte varmt i hela resturangen, speciellt i kassalinjen och i köket, man blir ju varm, och det är inte bara jag som blir kan jag lova. Vi borde nog skaffa oss en stor flekt ;) skulle nog alla uppsaktta iallafall nu på sommaren, föresten fan vad fort det vart grönt, innan vi åkte til Turkiet så var det bara små knoppar och nu har nästan allt knopprat ut, det är härligt! det är en sommarkänsla! snart är det sommar på riktigt!!!

ae om man ska tvätta bort make upen, kisskiss!

 



100518 - Back to realty

Tid: 19:01
Tempartur ute: 21 +

Hej alla sockersöta!
Just nu så sitter jag och lyssnar på Timbaland - If we never meet agian, en bra låt om jag säga det själv. Annars idag så har jag jobbat, mitt första arbetspass på 12 dagar. Så det kändes lite konstigt att vara tillbaka efter en lång semester. Men skönt att komma in verkligheten igen. Idag så var det inte så mycket på resturangen faktiskt ochd et kan ju vara skönt ibland.


100517 - Seg uppdatering!

Tid: 09:41
Temperatur ute: 11+

Hej påer!
Nu har jag kommit hem ifrån turkiet. Iofs så kom jag hem i torsdags kväll men ändo. Vi hade det jätte bra. Förutom dom 2 första dagarna då var det molning och regn, men sen så kom drömvädret 30 grader och sool!
Så man vart ju lite solbränd. Dock så börjar färgen försvinna :/ hoppas det blir sol här snart så man kan jobba på solbrännan. Först när vi var där nere i Tukiet så trodde vi inte att vi skulle komma hem pga askmolnet så jag och min syster var jätte oroliga, för vem vill åka buss i tre dygn? inte vi iallafall. Men kvällen innan så gick vi in på luftfarksverket och där stog det "hela sverige fritt från aska, och även hela europa" då vart vi lättade. Så nu har jag vart ledig i nästan 2veckor och imorgon börjar arbetslivet igen. Både roligt och tråkigt. Nu ska jag väcka min pojkvän, hörs senare!











100510 - I Turkiet!

Tid: 18:10 (turkisktid)
Temeratur: 33 grader


Hej!
Nu sitter jag i hotellet rummet i Alanya. Vi har trådlöst internet. Idag så har vi legat och stekt nere vid poolen, gött som fan. Snart om någon timme så ska vi ner och äta buffé på hotellet. Sen blir det troligtvis att gå och trosa lite i den fina staden, kanske bli en drink i någon fin bar, finns gott om resturanger och barer här nere :P haha.

Nu ska jag göra iordning mig, ha det gött hemma i kalla sverige ;)


100506 - Om 45 min!

Tid: 17:45
Temperatur ute: 8+

Hej!
Nu sitter jag och lyssnar på Ken ring - Nu måste vi dra" passar ju bra med min rubrik. Ja om en 45 min, så kommer min farbror och hämtar upp oss, han ska nämligen skjutsa oss till kungsängen! (: hiih! ska bli så otroligt skönt att få komma hemifrån. Jag vet inte om jag kan uppdatera något där nere eftersom jag inte vet om det finns något internett där på hotellet. Men det är väl sånt som märks!




100506 - Om 7 timmar lyfter vi!

Tid: 13:31
Temperatur ute: + 8

Hej!
Nu har man precis kommit hem ifrån stationen. Hängde med kim till stationen för att säga hejdå till honom. Åker ju till Turkiet ikväll, halv nio så lyfter planet! jag börjar få lite resfeber! man har ju inte vågat hoppast på något eftersom man inte visste om man kunde åka eller inte, pga vulkanen. Men idag ska VI åka!!!  ska snart börja packa det sista sen är det färdigt. :)

nu ska jag städa lite, skriver mera senare!




100505 - SOL!!!

Tid: 09:56
Temperatur ute: 7 +


Hej på er!
Har ni sovit gott? själv så har man sovit som en stock. Skönt att min semester börjar idag..Åker ju til Turkiet imorgon kväll!! så sjukt nice! och det verkar som vi klarar oss utan den dumma askmolnet iallafall dit. Sen vet man ju inte hur det ser ut på hem resan. Idag så blir att det dra till media markt för att kolla på ett kamera fodral och dra till lekhuset för att kolla om man det finns rese "fia". Nu ska jag få liv i killen som ligger så sött och sover i min säng.

Ha en bra dag så hörs vi :)



100504


Hej!
Nu sitter man här och äter lite frukost måste snart sätta på mig mina arbetskläder och fixa till mig lite. Innan det ber av till jobbbet. Eftersom det är sol ute så tänkte jag promenera till jobbet idag, låter väl som en bra idé? men först så ska jag få liv i pojken som ligger och sover i sängen.

Have a great day!



100502 - Sol

Tid: 16:36
Temeratur ute: +12

Hej hej!
Nu har jag & kim precis kommit hem ifrån stan. Eftersom det var soligt så bestämde vi oss för att gå till halvars och ta en glass. Första glassen på halvars för i år, mer lär det bli. Men tyvärr så blåser det lite, så det var lite synd. Sen så promenerade vi ner till city för att kolla på kjol och linne. Var i alla  butikerna men hittade inga, men till slut så hitade vi rätt så snygga kjolar och linne på cubus, en svart kjol, och två linnen rosa & blå. så nu har man något att ha på sig i Turkiet!
Sen efter vi var där så drog vi och åt kebab, gött!

bilderna ifrån idag :)