Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

100331 -

Tid: 19:51
Temperatur ute: +3

Hej!
Nu sitter man här hemma i Norrköping igen i vid sin egna dator. Har precis satt på en tvätt så om några timmar så måste jag hänga upp den. Annars så sitter jag och lyssnar på Rihanna - Last song. Jag diggar hennes musik! annars idag så har det vart en lång arbetsdag. Fick ju gå upp lite tidigare idaag eftersom jag sov hos kimpan <3 i mjölby. Det tar ju en timme och åka därifrån till norrköping där jag bor. Men det är skönt att åka tåg! kan man sova under resans gång :) men tråkigt att att åka hem utan han. Men ska ses igen redan på fredag så vi kommer umgås hela påsken :) blir bowling också på lördag, jag ska vinna den här gångne :D



100330 - Ett inlägg från Mjölby



Hej på er!
Sitter hemma hos Kim just nu. Han gick precis över till sin granne för att hämta en data skärm som han ska köpa :) annars så gör vi inte så mycket. Fick reda nyss på att Lhc vann mot frölunda :) go Linköping. På tal om Linköping så var vi där förut idag, vi var på ikano huset. Jag hittade en jätte fin jacka på vila :) SNART ÄR DET VÅR!!!!! Jag gillar läget! och snart så kommer Emmas bebis ut också, jag är spänd!!! :) nu ska jag sätta stop, hörs imorgon :)



100329 - sjuk lagom till påsk?

Tid: 08:43
Temperatur ute: 2+

Godmorgon!
Sitter här och har oprecis borstat tänderna. Ska om 20 minuter då gill spårvangnen för att åka o jobba. Hoppas det går bra. För jag har jätte ont i halsen :( började i går kväll. Hoppas det inte blir någon stor förskylning. Jag vill inte bli sjuk! får äta massa c-vitaminer.! aja sen efter jobbet så ska jag hem till kim :) han får pyssla om mig lite! hehe! ska bli skönt att få vara med han igen, kommer hem på onsdag kväll efter jobbet!


puss!



100328 - Söndag

Tid: 18:17
Temperatur ute: 5+

Hej på er!
Nu har man kommit ut ur en skön dusch. Nu känner man sig fräsch igen. Har stått och friterat pomme hela dagen idag på jobbet. Såja, nu luktar man gott igen! ;) skönt att man har klarat dom är två dagarna. Nu är det en ledig helg att se framemot. Nu ska jag sätta på mig kläder sen städa lite, hörs lite senare!

pöss!



100327 - Erath Our!

Tid; 21:12
peratur ute: 2+

Hej!
Sitter här i vardagsrummet i mörket med mammi, vi håller på att kolla på Körslaget men nu är det förtillfället paus. Undra vem som åker ikväll, sånt som märks eller hur? vad gör ni ikväll då? har ni släckt lampoarna? det är ju Earth Our idag. Annars idag så har jag jobbat från 11.00 till halv sex och idag var det veckans jobbigaste dag. Mycket folk precis hela tiden men det kan ju bero på att det är lönehelg. Undra om det blir lika mycket o göra imorgon sånt som märks.

Nej nu ska jag fortsätta att kolla på körslaget, hörs!




100324 - Kom, kom kom!

Tid: 09:41
Temperatur ute: 2+

Hej!
Sitter här med tandborsten och lyssnar på Timotjey - kom, den är ganska bra! elelr vad tycker ni? aja snart ska jag packa med väska för att sedan gå till spårvangen, om ca 20 min. Börjar som igår 11 till halv sex då blir att träffa Kimis, om det går som planerat dvs :) trevligt! får väl se vad vi hittar på ikväll. Är ju ledig imorgon så det ska bli så skönt!



100323 - Wake up!

Tid: 08:58
Temperatur ute: +3

Godmorgon!
Nu sitter jag här i min ensamhet i köket och äter frukost. Ska väl snart sätta på mig  mina arbetskläder, och fixa till mig lite. Sen blir det jobb. Börjar 11.00 till 17:30 idag. Hoppas dagen går fort bara. Men det brukar ju den göra. Nej nu ska jag forsätta käka, vi hörs senare :) ha en bra dag!



100322 - Bilderna från helgen nu då

Tid: 19:13
Temperatur ute: +3

Tjabba igen!
Just nu sitter jag och lyssnar på  Rise Againts -  hero of war. En underbar låt! Men dock lite sorlig. Tänkte lägga in bilderna nu ifrån helgen, kanske inte så många men ändo :) har inget att skriva ändo så.


 
<3


100322 - Ny vecka, nya möjligheter!

Tid: 17:14
Temperatur ute: 3+

Hej på dig, eller vem det är som läser detta.

Hoppas ni har haft en bra start på denna vecka. Själv så har man en skön dag. Men fan vilken ångest jag hade imorse, jag ville inte jobba! men så känns det väl för alla efter en helg, eller? på tal om helgen. Helgen har vart roligt med mycket roliga aktiveter. Först i fredags så åkte jag hem till Kim i mjölby, där vi åt på kebab house sen så mös vi framför tv:n och såg lets dance, aaa, fredagsmys med andra ord. Sen på lördag så åkte vi till linköping ett tag, kollade i affäerna där. Men deet var så mkt folk överallt så det sket sig så vi drog hem till norrköpoing och gick i affärerna där. Jag fick med mig en jätte söt klänning på vila och ett par jeans på new yourker. Sen åkte vi hem hit så kom min kusin med sin son, mamma skulle nämligen vara barn vakt, snacka om söt! :) sen på kvällen så drog jag o gubben min tilll hugo och spelade bowling :D jag trodde erkligen attt jag skulle vinna! mysig kväll! och sen igår så vart det en slapp dag fram till kvällen för då drog vi på bio och såg på Alice i underlandet i 3D. Roligt film

Bilder från helgen kommer! :)


100316 - NU ÄR JAG HÄR IGEN!

Tid: 12:05
Temperatur ute: + 1


Hej!
Nu är jag äntligen tillbaka här, nu har suget kommit tillbaka att skriva, det är väl bra? :D gör inte så mycket jsut nu. Har precis satt på en kläder efter en varm dusch och har också satt på en tvätt. Ska väl snart föna håret och fixa till mig lite, ska nämligen gå till centrumet o köpa lite grejer, jag vill ju ut i det här underbara vår vädret :D man blir annat än pigg, så det känns ju fel att vara inne när det äntligen är vår!!!! :):):)



100309 - TUMMEN NER FÖR MIG!

Tid: 22:34
Temperatur ute: - 3 minus

Hej!
Ja, det jag menar med rubriken är att jag har blivit så jäkla dålig på att blogga. Men så är det när man jobbar och sliter. Man jobbar sen är man trött och inte ens orkar sitta vid datorn. Men ikväll så ska jag försöka att skriva några rader. Idag så har jag iallafall jobbat från 11.00 till halv sex, GICK BRA :) men det gör ju det alltid. Annars idag så har jag inte gjort så mycket, som ajg skrev nyss man orkar inte göra så mycket efter att man har jobbat. Men imorgon jobbar jag, sen så är ajg ledig på torsdag och det sitter ju aldrig fel :)

puss!



100307 - Är helgen redan slut?

Tid: 21:37
Temperatur ute : - 4 minus

Hej Hej!
Här var det länge som var men har faktikst inte haft tid att blogga. För jag har vart hos kim hela helgen. Åkte till honom direkt efter jobbet i fredags. Så har stannat där tills idag. Trevligt :) igår så var vi på stan och kollade lite. Sen så gick vi till kebab house och åt lite kebab GÖTT!. Sen så gick vi på en liten promenad i "vårsolen" kan man börja kalla det vår nu eller? aja våren är ialalfall på ingång. Sen senare på kvällen så glodde vi på melodifestivalen andra chansen och åt gott, kul att Pernilla och Jessica gick vidare. Jag trodde faktiskt att Alcazar skulle komma till finalen, men icke sa nicke. Det gär ju inmget för dom var ju i final förre året. Sen lite senare så kollade vi på Saw 1, en lite skräckis. Den var inte så läskig, dom andra filmera är mycket läskigare. MYS! :)




100304

Tid: 20:37
: - 5

Hej på er!
En jävligt dåligt upptatering här ser jag. Men varför ska man blogga när man ändo inte har något att skriva om? ingen lär väl gråta ändo, haha! aja men idag så ska jag försöka skriva lite. Idag så har jag jobbat, sen direkt efter jobbet så gick och träffade Matilda. Vi fikade på Expresso House o snackade om allt möjligt. Sen kollade vi även i affärerna inne i city. Gamla vanliga med andra ord. Var trevligt att få träffa henne igen, vi ses ju allt sällan nu förtiden, tråkigt! men så är det!  och imorgon är det fredag, vad händer då? festa, myskväll?



10302 -

Tid: 08:31
Temperatur ute: - 8

Hej!
Nu har man precis satt på sig kläder efter en varm och skön dusch. Ska snart gå till badrumet och ta fram fönen och föna håret sen sminka mig lite. Sen ungefär tjugo över så ska jag ta spåarvangnen ner till resecentrum för att möta upp min lilla gubbe :) hihih! skönt att vara ledig! en riktig fin dag, solen skiner men dock minus grader! men snart är det vår!! :D



100301 - Blogtorka

Tid: 21:50
Temperatur ute: - 3 minus

Hej på er!
Gud så dålig jag har blivit på att blogga, för så kunde jag blogga flera gånger om dagen. Har jag trötnat lite kanske? verkar så. Men jag hoppas att jag börja komma igång med bloggandet som jag var förr. För det är ju roligt att blogga när man har något att skriva om eller hur?

Aja idag så har jag jobbat, mitt första arbetspass som anställd så nu får man pengar för att man sliter, haha!
Så nästa månad så blir lön, wihhu! annars så är det första mars idag och enligt SMHI så kommer våren kommer och ca 3 veckor, hoppas de har rätt får då blir jag superduper mega glad!!! våren är en sån härlig känsla visst?

Men nu ska jag nog gå och borsta tändern så har man man det gjort. Blir nog att lägga sig snart. Även om man är ledig imorgon så är det skönt med att vara utvilad tills imorgon, så man inte sover bort hela dagen, och det kan jag inte göra eftersom Kim kommer hit redan vid 10 imorgon :)

Har ni haft en bra start på veckan?
puss!