Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

100925 - Skavsta flygplats!


04:16
Hej på er!
Nu har jag precis ätit en snabb "frukost". Snart kommer brorsan o hämtar upp oss för att skjutsa oss till skavsta flygplats. Ska bli härligt att komma iväg. Men gud så trött jag är. Vi lär väl vara i spanien vid 11 eller något. :) nu måste jag fixa det sista, hörs när vi hörs! :):)



100924 - Sista arbetsdagen

Tid: 09:34
Temperatur ute: 13+

Godmorgon fredag!
Nu har jag precis satt på en disk i maskinen. Innana det så har jag ätit frukost med pojkvännen och nu ska jag betala räkningarna. Sen så måste jag packa väskan för att bege mig till jobbet. Idag börjar jag som vanligt halv 12 till sex och det är ju sista dagen för sen går jag på semester! :):) nu måste jag sätta fart. Vi hörs kanske ikväll om jag har tid, ska både packa det sista och sen färga håret! men jag ska försöka uppdatera! :)



100923 -



Hejsvej!
Dålig uppdatering här iknow. Men har haft fullt upp. Har jobbat till sex idag och kom inte hem förens vid sju. Då började jag packa direkt. Vi åker ju i imorgon natt! ska bli så härligt att komma iväg och ta lite semester från jobbet ett tag. Det är jag värd tycker jag! (: hur har eran dag varit? :)



100922 - Idoltime



Hej! :)
Hur har er dag varit? min dag har vart hur bra som helst. Dagen började ju med att jag och älsklingen drog in till stan för att växla in pengar på forex. Sen så gick jag in på Åhlens en snabbis för jag köpte hårfärg som jag skall färga på fredag om vi får tid. Sen tussar och sedan en vitamin c kräm som de gör reklam på tv:n. Hoppas den är bra. Sen efter det så tog vi bussen till mjölby för att kim var tvungen att hämta sitt försäkrings kort ifall det skulle hända något i spanien sen så damsög jag där också för karln hade inte snyggt! sen när vi kom hem hit till norrpan så hängde vi mamma och handlade lite smått. GÖTTGÖTT! nu sitter jag och inväntar idol. Min gamla klasskompis lille bror är med där om ni ser idol så heter han Gonzeles. De flesta kanske känner igne honom för han var ju med i melodifestivalen förra året! :)


100922 - Forex



Godmorgon :)
Nu har man gått upp då. Snart blir det att fixas något o käka sen fixa till sig lite. Sen så ska jag o älsk dra ner till stan för att växla in pengar, köpa hårfärg o sen dra hem till Mjölby en snabbis. Skönt att man är ledig!! :) nej om man ska klä på sig nu, hörs ikväll ladiies!!


100921 - Home agian!

Tid: 19:31
Temperatur ute: 11+

Hej på er!
Nu har jag precis kommit hem ifrån jobbet. Snart blir det att slänga sig i soffan och invänta idol. Usch vad kylligt det har blivit ute nu. Vill ha sommar och ljus! men snart om några dagar så vi iallafall värme! ska bli skönt! på tal om det så måste jag riva upp kläder som jag ska ha med! och imorgon är man ledig så man kan ju börja välja ut kläder då och tvätta! sen så måste vi även dra till forex för att växla in pengar! :) jag börjar få lite resfeber! :)


En höst bild som jag tog förut! hösten är här!!!!




100921 - Grå, gråare gråast



09:28
Godmorgon :)
Nu sitter jag i vardagsrummet och äter flingor med mjölk och så  hör jag hr min kissemiss ligger och spinner precis tätt intill mig. Den lilla gosekatten som jag brukar kalla honom för.  För han är så sällskaplig. Snart måste jag gå iväg och sätta på mig kläder, och packa min väska. Vill inte gå utanför dörren idag för det är molnigt, kallt & rengn! sol skulle inte sitta fel! tur att man åker på lördag till Spanien! (: nej om man ska forsätta att äta nu då. Vi hörs ikväll, have a good day!!!


100920 - Lirte sällskap



Hej!
Nu sitter jag o kollar på "lite sällskap". Min syster pojkväns kompis är med där! Johan heter han! :P haha. Roligt! hoppas man får se honom snart. Annars ikväll så har fastnade jag och de andra här hemma av debatten om valet. Förstår inte varför folk ska demostrera för att Sverige Demokraterna skall vara med i riksdagen. Det var ju VI som röstade, då får vi väl skylla oss själva eller? tänk att man aldrig blir nöjd! eftersom jag inte bryr mig om poitiken så bryr jag mig faktiskt inte om det. Aja nu ska springa upp och kolla på programmet på femman. Ha en fin kväll i höst mörkret!

kisskiss


100920 - Jobbig dag!



Hej på er!
Nu har jag precis kommit hem ifrån jobbet. Fy fan vilken kämpig dag det vart i eftermiddags så fort jag hade ätit maten på¨min lunch vart jag jätte dålig, fick både en rejäl huvudvärk och så kände jag lite illa mående och så vart jag kallsvetitig i hela kroppen. Var nära på att dra hem tidigare men jag kämpade. Jag förlorar ju pengar ifall ajg drog hem tidigare. Så nu ligger jag i soffan i vardagsrumet med en varm filt! och snart så ska jag försöka få i mig lite potatisbullar. Då kanske jag blir bättre och kan leva lite!


100919 - Valvakan


Hej!
sitter och kollar på valvakan nu på tv4. Jag är inte dugg intresserad av politik men det är ju bara val var fjärde år och så är man ju nyfken på vilket lag som vinner ikväll. Jag hoppas Mona vinner! medans vi sitter och kollar på det så har vi ätit smörgåstårta och älsk varma mackor. GÖTT! nu ska jag springa upp igen så jag inte missar nått! vi hörs!



100919 - Bakat!



Hellu!
Nu sittter jag väntar på att ungnen skall bli klart så jag kan sätta in mina vanlij muffins. Har nämligen bakat. Jag har länge vart sugen på att baka muffins men idag på självaste valdagen så fick jag ett ryck och baka. Så det blir gott o äta sen när man kollar på valvakan, har ni röstat? Vad har jag gjort annars denna söndag? inte ett skit faktiskt bara tagit det lungt och det får man faktiskt göra på en söndag! :P


mina muffisar som vart hur goda som helst! :)


100919 - En väntans tid!


00:55
Godkväll, eller ska man säga god middnatt?
Nu sitter jag och pratar med min brors tjej på msn, vi både väntar på att våra pojkvänner skall komma hem. De har ju vart på krogen och roat sig. Men nu är de på väg hem som tur va. Vill ju inte somna alone in my bed! aja vad har jag sysslat med ikväll då? jo jag har kollat på tv och så har jag hjälpt med syster med hennes smörgåstårta som hon skall ta med sig till sin pojkvän imorgon för han har ju fyllt år, eller för en månad sedan. Jag vart ju lite suktad av smörgåstårtan! det är så gött! nej om man ska tvätta bort sminket och borsta tänderna nu då, godnatt! :)



100918 - Dans feber!



Shulu!
Nu sitter jag här nere i källaren och små kollar lite på Dansfeber ska bli kul att se bloggorskora visa vad dom går för, det är ju Mogi och katrina ni vet. Älsklingen har precis dragit till black lion för att träffa min bror och hans vän Tommy, de ska dricka öl och bara snacka, kul för honom! annars idag så har vi som skrivet vart på födelsekalas hos min faster för att fira min kusin och den söta lill  Kevin :) som fyller 1 år! :) naw!

Här kommer det lite bilder från kalaset:







100918 - 30års kalas!



Godmorgon lördag!
Nu har jag precis tagit en varm dusch i min pojkväns lya, skönt! snart ska vi gå ner till fiket och äta frukost och sen bege hem till Norrköping igen. För vi ska nämligen på 30års kalas och 1års kalas. För min kusin och hennes son har precis fyllt år :) så det skall bli nice! ska bli kul att träffa släkten igen det är så sällan man träffar dom så det ska bli extra kul. Nej om mn skall sätta på sig kläder och göra iordning sig nu då, vi hörs ikvällan :)





100917 - äntligen fredag!

Tjo!
Ännu en arbetsdag framför sig och den sista arbetsdagen för den här veckan. För jag är nämligen ledig denna helg :D wiih! slutar som vanligt vid 18.00 då ska jag ner till resecentrum för att möta upp darling för jag ska nämligen hänga med han hem till mjöbly ikväll fast vi kommer hem imorgon igen hem till norrpan. Nu måste jag packa min väska om jag ska hinna till spårvangnen! ha en fin fredag! kisskis!


100916 -Strömavbrott


Hejsan!
Nu är jag äntligen hemma efter en dag på jobbet fast denna dag kunde ha gått illa. För ungefär vid halv 2 i förmiddags så drabbades vi av strömavbrott i några minuter, eller inte bara vi utan hela byggnaden och till och med city. Så det vart kolsvart ett tag. Innan jag började jobba på mcdondalds så hände det samma sak igen och då vart de utan el i 4 timmar. Men vi hade tur att det bara varade i 10 minuter och det var ju bra (: det tråkiga var bara att vi fick slänga alla hamburgare o allt :P hehe, så det kan bli ibland! :) nu snart ska sätta mig vid tv:n och kolla på idol 2010! :)


100925 - Home alone



Shu!
Nu har jag precis kommit hem ifrån jobbet och väntar på att folket skall komma hem, vad dom dom nu är. Är nämligen ensam hemma! :p i den stora villan. Nu funderar jag på att lägga mig i soffan i vardagsrummet och titta på tv. Är nämligen trött!


100915 -


Hejsvej!
Hur mår ni idag då? själv så mår jag bra men är trött. Så jags hoppas jag piggnar till lite när jag drar iväg med min drottnigholm till worket. Nu jobbar jag bara några dagar till sen är jag ledig 12 dagar eftersom man drar till Barcelona nästa lördag! och det ska bli så härligt och kommma till ett varmare ställe ett tag. Har ni vart i Barcelona?  berätta gärna hur det är där nere! :) nu måste jag springa ner och borsta tänderna och ta fram kläderna jag ha, hörs sen ikväll! have a good day :) kisskiss!


100914 - Fotvård



Godkväll!
Nu har jag äntligen tid för att lägga lit tid åt bloggen. Nu sitter jag och har precis fått fotvård av mamma. Det behövdes, och så är det lite skönt också. Annars ikväll så har jag jobbat och sen så drog vi upp till Word Class för att pröva på. Men både jag och älsklingen tyckte att det inte var så bra gym för det var så dyrt, 790 kronor för ett månads kort och om man vill ha ett årskort så kostar det 4000 kr om man inte vill ha autogiro. Så nej det vill vi inte betala ett gym för. Men vi har iallfall fått motion idag! och det är ju ett plus! Jag har sån jävla träningsvärk efter igår! :P hur har eran dag vart?


100914 - Ovanligt trött!

  • Tid: 09:11
  • Temperatur ute:  14+

Godmorgon!
Hur har eran natt varit? själv så har jag sovit som en stock, Men är ovanligt trött idag! vet inte varför och så har jag träningsverk eftersom man sprang igår med min pojkvän, jag är nog otränad! men som tur är så ska vi gå ett gratis pass på world class ikväll.  Så direkt efter jobbet så ska jag ta min drottnigholm upp till gymmet. Ska bli kul att få se hur det är där, kanske är är ett jätte bra gym för oss? sånt som märks. Ska bli skönt att få röra på fläsket ännu en dag! :)



100913 - Sprunigt



Hej!
Nu sitter jag i vardagsrummet och tittar på Biggest Loseer sverige. Intressant tycker jag. hur kan man va så stor? aja innan det så var jag o älsk ute o sprang i spåret på himpa och gud så vilken dålig kondition jag har herregud!  men två varv vart det iallafall och imorgon så ska vi prova gymma på worldclass och det är gratis för det är första gågen :) gymmar ni?


100913 - Tandläkarbesök!



Tjena!
Hur har eran dag varit så här långt? själv så började dagen med att jag drog till tandläkaren för att de skulle forsätta laga en tand som jag hade hål i. Så nu har dom lagat tanden. Så idag fick jag borra och ta bedövning och min bedövning har äntligen försvunnit. Efter tandläkar besöket så drog jag o köpte lite gott fka bröd som jag o hjärtat skulle mumsa i oss medans vi skulle kolla på film. Vi såg  på Date night och den var ju hyfsat. Och snart ska vi väl förmodligen snart dra till stan


100912 - söndagsmys!



Godkväll!
Nu har man äntligen kommit hem ifrån jobbet elller jag har vart hemma ganska länge. Gud vilken seg dag det har vart idag på jobbet coh jobbig, för våran diskmaskin på jobbet är trasig den gick sönder i natt, haha allting är trasigt på jobbet. Vi hade ju en trasig tvättmaskin förra veckan och nu diskmaskinen, dags att köpa nya vitvaror kanske? kanske är lika bra eller? nu ska jag snart bänka mig framför tv:n för om en timme börjar ensam mamma söker på trean! (: ska bli kul! Föresten så kom min älskling till mig idag. Så det blir mys med honom i guess :)



100912 - Sunday morning!


Godmorgon!
Nu har jag precis fått  mig flingor och mjölk nu ska jag sätta på mig mina  arbetskläder och sen sminka mig lite.
Jobbar ju idag också 10:30 till 17.00. Men imorgon så är jag ledig och det är ju bra :) nu måste jag fixa mig om jag ska hinna till jobbet, hoppas inte det kommer regn på lilla mig bara det är grått ute! usch! :P



100911 - Sandor slash Ida


- Hejsvej!
Sitter i vardagrummet och tittar på Sandor Slash Ida på kanal 5. Det var så grymt länge sedan jag såg den så jag fastnade vi den. Den är faktiskt rätt så bra. Har ni sett den? vad gör ni denna lördagskväll?


100911 - Lövbiff



Hejsan!
Har ni haft en bra dag? det har jag haft. Men lite små seg sådär. Har ju jobbat idag men slutade 16.00 och det är så uppskattat. Nu har min familij o jag precis ätit lövbiff med wokade grönsaker. GÖTT och framför allt NYTTIGT! nu vet jag inte vad jag ska göra, kanske ska umgås med systrami lite. :)



100910 - Pirates of Carrabien 1

  • Hellu again!

Nu sitter jag här uppe i vardagsrummet och små kollar på Pirates of Carrabien 1 på tv4. Den har jag sett hur många gånger som helst men inte så ofta så man tröttnar på den. Men snart så kommer det ju en fjärde film av filmen. De har premiär nästa år eller något. Ska bli kul att se hur den är. Men dock så kommer det inte vara samma skådisar i den men Johnny Depp ska iallafall vara med och han är ju den bästa i filmerna, eller vad tycker ni?



100910 - Home again

  • Tid: 19:16
    Temperatur ute: 13+ grått

    Hej!
    Nu är jag hemma igen eller jag har vart hemma ett tag. Pappa kom och hämtade mig från jobbet idag. Snäll pappa jag har på vägen hem så svängde vi förbi stockholms rondellen för att köpa en lilla menyn från donken. onyttigt, men det är ju fredag! dagenpå jobbet har gått bra men segt att sluta så sent. Slutade 18.00 idag och det kommer jag göra hela september månad. Men imorgon så börjar jag lite tidigare och slutar tidigare, och det är ju uppskattat! Nu ska jag lägga  mig i soffan på övervåningen för att invänta idol!


100910 -Alice


Var tvungen att lägga upp denna, . Hon sjunger så bra!


100910 - FREEEEEEEEEDAG!

Tid: 08:12
Temperatur ute: 13+

Godmorgon!
Har ni sovit gott? jag har sovit gott. Fast jag gick upp tidigare än vad jag egentigen skulle. Jag gick upp tidigare för att Kim skulle åka hem idag. Så ville pussa han hejdå. Nu kommer vi inte ses på 2 dagar, eller mera. Beror på om han åker och spelar lång golf med min farbror. Hoppas det blir av! nu ska jag snart hoppa in u duschen så man vaknar till lite. Skönt att det fredag iallafall! :)



100909 - Promenix!



Shu bloggen!
Nu har jag precis satt mig nere i källaren. Jag,mamma älsk har precis kollat på idol. Idag var dom i Göteborg och jag tyckte jag inte hittade någon bra faktiskt eller jo han sebastian eller vad han hette aja strax innan idol så var jag och älsk på en långpromenad vi gick runt skroten. och då tog jag min systers nya skor som ska vara bra för rumpa och lår och det känns faktiskt! så jag funderar på att faktiskt köpa ett par egna för om man känner så här varje gång så ger ju det resultat sen! :)


100908 - Melanie Fiona



Hejsvej!
Nu sitter jag och precis diggat till en jätte bra låt som mamma ville att jag skulle lyssna på. Den fastande direkt. Den är tydligen ny eftersom dom har spelat den jätte mycket på radion. Men kosntigt att jag har missat den eftersom jag är ute efter ny musik. Så klockren!! den ska jag lägga in på min mp3 sen eller rättare sagt älsklingens. Nu ropade pappa att han ville visa en kort film när vi var i Skara för några år sedan då jag kanske var 12 år eller något sådant, haha! :P Ha en fin kväll!

Melanie Fiona – Monday Morning Lyssna för er som har spotify :)
kisskiss!


100908



Hejsvej!
Nu är man hemma igen eller vi har vart hemma ganska länge. Kom hem för en timme sedan ungefär. Jag köpte aldrig den där tröjan som jag ville ha. Den såg förjävlig ut på mig rent utsagt. Den är säkert fint på andra men så kan det ju vara. Så istället för den tröjan så köpte jag duschtvål, en mascara & tussar. Sen lunchade vi även på Gu va Gott, möms!

här kommer det lite bilder som jag tog nyss (:






100908 - Ledig

Tid: 12:40
Temperatur ute: 17+

Hej!
Hur mår ni idag? jag mår fint. Idag sov jag till 10.00 och det var så skönt att få sova ut. Nu ska jag och Kim snart dra ner på stan eller vi ska rättare sagt promenera dit sen får jag se om jag köper en tröja på gina. Ni vet den som visas på tv :)


100907 - idolmys!



- Hej!
Nu ligger jag i soffan och kollar på idol 2010. De börjar ju idag så det skall bli roligt och spännande. Det bästa med hösten är att allt bra på tv:n börjar och idol är bland det bästa. Ska ni se på det ikväll? annars idag så har jag jobbat till 18.00. Så det är andledningen till att jag inte har skrivit något idag. Men imorgon är jag ledig då blir det lite mer upptaderingar, i swear! (: nej nu började idol igen, vi hörs!


100906 - Tierd!



Hej!
Nu sitter jag och har precis duschat. Ska snart göra mig iordnig för att sedan krypa ner i sängs. Idag har vart en jobbig dag för att efter min lunch rast så kom en rejäl huvudvärk som inte har velat släppa sig så jag har haft huvudvärk precis hela jävla dagen och det är så jäkla jobbigt, man orkar ju inte göra något ändo så har jag druckit mycket vatten och tagit en huvudvärks tabelett. Så nu efter lite sömn så hoppas jag att huvudvärken är försvunnen när jag vaknar imorgon igen. För vem tycker om att ha huvudvärk? not me!

Hoppas eran dag har vart bättre!


100905 - Ett nytt badrum!



Hej!
Nu har jag precis vart inne hos pappa och kim de håller på att ta ner kakel ifrån badrummet nere i källaren. Vi ska nämligen göra om hela rummet. Byta kakel, nya vägg, nya möbler och ett nytt badkar. Det behövs verkligen göra om där inne. Vi har bott här i 21 år och har inte gjort det hemtrevligt nere i badrummet här nere! och nu har vi äntligen beslutat oss att göra om! och det ska bli så skönt att få ett mer hemtrevligare badrum/tvättrum. Men detta kommer ta tid. Vi måste göra om vatten rörerna och byta om elen! så jag hoppas det är klart till jul!

här är några bilder som jag tog precis nu! (:



Äckligt alltså!


100905 - Home agian


16:41
Shu!
Nu har jag precis redigerat mina bilder som jag tog idag när vi var på Kvillinge. Var skönt att komma iväg o röra på fläsket men fan vilken jobbig upp förs backe det var. Massor med stenar & grenar. Men det tyder ju bara på att man har fått motion och när vi väl var på toppen så satt vi och kollade över utsikten över Norrköping. Sist jag var där så var jag kanske 10 år eller något så det var kul att återuppleva minnen! :)








100905 - Kvillinge!

Tid: 11:57
Temperatur ute: 13+

God morgon på er! (eller ska man säga förmiddag)
Nu har jag precis bäddat och gjort iordning lite här nere i källaren. Snart så ska jag, mamma, pappa, bror & Kim dra oss mot Kvillinge för att få lite motion och försöka hitta lite mer blåbär! ska bli skönt med lite motion eftersom man känner sig lite trött. Så detta inlägg blir inte så långt.

vi hörs sen! (:




100904 - I Rymden finns inga känslor!



- Hejsvej!
Skönt att det är lördag! har slappat hela förmiddagen. Fast vi fick besök förut utav kusin hennes två barn, faster o hennes nya karl. Trevligt (: är ju sällan man träffar dom så det var kul att dom kom hit. Nu blir det väl att kolla om det finns något i kylen annars får jag o älsk äta något nere på staden sedan. Vi ska ju gå på bio ikväll. Vi skall se "i Himlen finns inga känslor" hoppas den är bra! (: men först när vi komemr ner så blir det att köpa host medicin till mig eftersom jag hostar så mycket! :/ så jobbigt. Till och med så att Kim fick lägga sig i soffan :P haha, och det vill vi ju inte :P



100903 - 2-0 Sverige!!

Godkväll!
Hur har eran dag varit? min har vart bra faktiskt och den har faktiskt gått väldigt fort. Fasän jag började halv 12 till 18.00 o det är ju bra. Har egentligen ingenting att säga men som jag brukar säga bättre att försöka komma på några rader än att inte få bloggen uppdaterad alls eller hur? ikväll så har jag bara tagit det lungt. Kollat på fotboll med pappa, hans bror, och min <3 tills det inte funkade längre. Gick varken på boxern vi har eller på internet. Så de knallade bort till pappas bror istället och nyss fick jag reda på att Sverige leder medd 2-0. Det spelar ju mot Ungern. Roligt!! fast matchen är ju slut om 10 minuter!

Vad har ni gjort ikväll? :)
Tell me! (:


100902 - Myskväll!

Tid: 20:11
Temperatur ute: 13+

Godkväll!
Nu har jag och älsk precis kommit hem ifrån staden eller nyss och nyss. Kanske för 45 minuter sedan. Vi satt och åt på gu vad gott och sen så hämtade vi ut två biljetter till " I himlen finns inga känslor" som vi ska se på lördag halv sju. Den verkar så bra film och rolig. Men vi får se! den kanske är jätte dålig, haha! sen efter det så gick vi ner till stadium för att killen min behövde nya skor! så jag köpte det åt honom, visst är jag snäll? ^^ nu är han och springer i höstmörkret. JA nu är det faktiskt höst! en tidig höst kanske man ska säga? när han kommer hem igen så blir det väl film o mys innan sängen :)





100902 - Äntligen torsdag!

Tid: 09:14
Temperatur ute: 9+ sol (är det höst nu eller?)


- GodmorgoN!
Har ni sovit gott? det har jag minsan bara att jag vaknade av en huvudvärk och det är ju mindre skönt. Snart så ska jag sätta på mig strumpor, borsta tänderna för att sedan gå till jobbet. Jag gjorde det igår så är sugen på att göra samma sak idag igen, det är väl bra? :) hoppsa min huvudvärk släpper bara. Idag jobbar jag till halv sex och då ska jag träffa älsklingen. Äntligen säger jag bara! :) har inte träffat honom på en vecka så jag har längtat efter honom! :)

Nej om man ska göra någon nytta nu då,  ska ju gå  om 35 min!



100901 - Några bilder



Hej!
Nu har jag tittat klart på fångarna på fortet och de som vann var ju handbollslaget. Nu får vi inte se fångarna på fortet förens i vinter och då ska även bloggarna vara med som paulina, Foki, blondinbella! men det kanske ni redan visste?  aja vet inte vad jag ska skriva mera. Ska väl snart gå o lägga mig så jag är pigg imorgon bitti. Men först så tänkte jag lägga upp min bilder som jag tog imorse och nu ikväll! Good night bitches!








100901 - Skippo



- Godkväll bloggen!
Nu ligger jag och min syster och ligger och kollar på finalen av fångarna på fortet. Undra vilka som vinner ikväll!
Innan det så spelade jag o hon skippo, o jag vann :p förra sommaren så spelade vi skippo jätte ofta men då var det hon som vann över mig nästan hela tiden, och ni som inte vet vad skippo är. Det är ett kort spel! annars idag så har jag jobbat till 18.00. Så jag kanske har bara vart hemma en och en halvtimme! nej om man ska se på fångerna nu då! hörs sen!