Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

091031



Shulu
!

Har precis lagt in dagens bilder här på datorn som jag har tagit idag. Idag så gick jag och min mor till maxi. Mamma tog förslaget att vi kunde gå ner dit eftersom det är inte är så långt dit. Kanske tar en halvtimme kanske. Så då tog jag med mig kameran för att fota lite. När vi kom dit så gick vi först in i kläddaffärerna. Jag hittade en snygg guldtopp på Sister och sen en röd tröja på gina tricot. Väldigt fin faktiskt! sen så gick vi in och köpte nödvändig mat. Sen så kom bror och Anna och hämtade upp oss och sen så stannade de över hos oss. Åt middag och så ,trevligt! :)

Här är lite bilder om min allahellgonalördag!







( Va har ni gjort idag?


091031

Bloggtorka ^^



091030


(Taget i sommras på grönan)


Lady gaga -  bad romance
grymt bra!!!





091029


(en bild från altanen)

23:09
Tjenamors!
Tänkte bara skriv ett par rader. Inte för att jag har något nytt att komma med ändo. Måste ju uppdatera!
Idag så gick det bra som vanligt på praktiken. Idag var det mycket lugnare än igår iallafall, både bra och dåligt.
Eftersom när det är mycket folk så finns det mera att göra, sen när det är mindre folk lite mindre och göra och då är det lätt hänt att man blir lite utråkad och vill hem! Känner ni också så ni som jobbar inom resturangbranchen?

Aja imorgon är det fredag och det betyder min första lediga helg sen jag började praktiksera dårå.
Ska bli otroligt skönt att få vila upp sig lite speciellt nu när det är halloween och grejer.

Ska ni göra nått på halloween?
puss!

 




Föresten här är ett bättre klipp ifrån hyllningen av Micheal Jacksson igår.

om det inte går att se klippet här så kan ni gå in här http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/norrkoping?videoId=1.1299658



091028 - Michael Jacksson



22:59
Godkväll!

Har precis vart inne på sf.se och kollat hur ofta Michael Jacksson går nästa torsdag. Det var är ju världspremiär idag. och det märktes verkligen inne i filmstaden idag där jag bor idag. Massor med folk inne på donken och utanför. Plus att det var någon dans som var hyllad till king of pop de dansade till "Beat it". Så idag har det vart jätte mycket och göra idag. Kommer väl bli lungnare imorgon kan jag tro.

Vad tycker ni om Michael Jacksson?
Ska ni se filmen? :)



Beat it!


091028

Hellu Hellu!

Har precis satt på veckans avsnitt av andra avenyn. Såg ju inte på det igår så såg på det idag istället.
Hehe. Ska snart dra till praktiken och jobba, orkar inte. Men det är bara att bita ihop. Nu ska jag dra mig.
Får se om jag skriver senare när jag kommer hem
.

Vad ska ni göra idag?
Puss


091027 - Bilderna ifrån idag



(taget i jönköping ca halv sju på morgonen)

22:46
Hej Hej!

Har precis tvättat bort dagens makeup ska bara lägga in bilderna från den här dagen. Sen är det dags för en noggran tandborsning och hoppa i sängs. Är lite trött man det är väl inte så kontigt eftersom man gick upp 04.30 idag. De som har hänt hemma hos mig sen dess jag skrev är att bror & Anna kom hem till oss ett tag. Mamma hade köpt lite grejer som  var till bror och Anna. Bror hade beställt en rackaparat och Anna fick en jätte fin t-shirt. Hon passade jätte fint i den. Sen så satte vi oss i vardags rummet och fikade och pratade och åt min saftiga sockerkaka som jag gjorde igår, minns ni? ;)

aja nu ska jag koppla in kameran och sätta in bilderna.
Sov gott nu!










och nu det roligaste av allt:







091027


20:36
Hej!
Nu är jag äntligen hemkommen från en heldag i västragötaland (Ullarerd). Vi kom iväg kl 05.00 imorse. Snacka om att man var trött men det var bara att bita ihop. Vi började med att vi hämtade Tina vid eneby centrum. Sen fortsatte hjulen rulla till Jönköping där vi åt frukost. Vi kom fram till Ullared vid halv tio. Snacka om mycket folk inne i varuhuset. Men förvånade mig att det knappt var någon kö in som det var förra gången vi åkte. Vart en hel del tröjor, smink, och lite anant stuff.

Lägger in lite bilderna från dagen och inköpen snart.

Hoppas ni har haft en bra tisdag!



091026



Hellu Hellu!
Blir ett ganska litet inlägg nu. Hur har er dag varit? min har vart skapligt på jobbet. Vissa stunder vill man att tiden ska tika så man får gå hem. Men så är det ju inte hela tiden såvklart. Aja ska väl snart ta bort dagens smink och borsta tänderna för att sedan gå och lägga sig. Ska nämligen upp 04.00 imorgon bitti. Ska nämligen til Ullared imorgon med Sister, Tina & mammasen. Ska bli kul. Hoppas man fyndar något snyggt :) det finns ju så mycket smått och gått där!

Har ni vart där? själv så var man där förra året, samma datum :P

Vi hörs imorgon när jag kommer hem.
Ha det så bra så länge!
Pöss!



091026

Hej igen, bjuder på några bra hits som är bra i mina öron, hoppas dom är bra i era också ;)


T.A.T.U - Gomenasi
 












091026




11:25
26 oktober -  sista veckan  i oktober.
Godmorgon allihoppa!

Ja, idag har vi kommit in i oktobers sista vecka. På lördag är det redan 1 November. Tiden går för fort tycker jag.
Är jag ensam om att tycka det? ^^ aja har precis satt på mig lite kläder har nämligen vart inne och duschat av mig lite. Ska väl snart fixa något att äta så man står sig restan av dagen.  Idag så gick jag upp halv tio kollade på Quizo.
Ibland kan det vara kul att se på det. Sen så fick jag mitt ryck att baka, det vart en socker kaka. Den vart jätte god.

Nu ska jag föna håret, här kommer lite bilder som jag tog förut.
hörs lite senare!









091025 - Spotify


21:47
Hellu Hellu!

Nu blir det ännu ett litet inlägg som jag skrev på det förra. Sitter och lyssnar igenom min playlist på spotify just nu.
Gud så bra det är att ha spotify. Har någon av er det? blir väl inte att sitta här så länge. Nu börjar jag faktiskt bli lite trötter. Ska väl snart tvätta bort dagens smink och sedan krypa ner i sängen. känns väldigt skönt att veta att man kan sova hur länge man vill imorgon eftersom jag börjar inte förens 15.00 imorgon. Väldigt skönt, gillar mera vardagarna än helgerna om jag ska vara ärlig!

Några av mina favorit låtar
Har ni något favorit bland dom här låtarna? :)

 
Hoppas ni kan läsa ;)



Föresten så läste jag på expressen eller om det nu var aftonbladet att det ska bli skräck bilder på alla ciggarett paket nästa år, för att få försöka få mera att sluta röka, det kan väl vara bra, slipper många få lungcancer, m.m. Men trr ni många kommer bli rädda för bilderna?

Här ett ett liten bild på hur det kommer paketerna kommer se ut


många kanske blir livrädda och slutar direkt, vissa kanske inte ens bryr sig,
Eller hur? själv så är jag ingen rökare, visst har man provat då och då när man har festat och så.
Men det är inget mer med det fast nu röker jag aldrig längre överuhuvudtaget. Räcker med att dricka alhohol.
Lika dåligt det om man dricker för mycket.

Men nu ska jag avslutta detta ointresserade inlägg
Hörs imorgon, sov gott!



091025



Hellu!
Nu är jag hemma igen. Har vart hemma ganska länge eftersom jag slutade vid 17.00. Då kom bror och Annis och hämtade upp mig i mörkret. Känner mig något piggare idag än vad jag var igår. Vet inte varför, kanske har något med att vi vred om klockan en timme tillbaka inatt? maybe. Aja när vi kom hem så var tacos serverat. GOTT! en av mina äksklingsrätter! ska är det tags att se ensam mamma söker :)  ser ni på det? :)

Uppdaterar senare.
ha det så länge....


091024 - Lillasjögungfrun död.



Hej!
Satt precis och kollade på körslaget och till det så vart det pringles, är verkligen jätte trött idag. Blir väl att lägga sig snart så man orkar gå upp imorgon. För det är ju ännu en jobb dag. Idag så var det Uggla som fick lämna körslaget. Gjorde inte mig så mycket eftersom jag inte är så inne i just körslaget.

nu kanske ni undrar vad jag har fått min rubrik ifrån jag läset på expressen precis att lilla ungen att hon hade dött.
För i augusti så såg jag på en dokumänter att det var en tjej vid namn Shiloh Pepin födder med benafast. Hon hade inget könsorgan elelr någonting, bara en njure. Häromdagen så fick hon en allvarlig lungiflamation. Men hon överlevde inte. Hon vart bara 10 år gammal. Hon verkade ha en stark personlighet!!



Om ni vill läsa mer om henne så kan ni gå in på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6011624.ab.
väldigt ovanligt med sånt där, att sånt kan hända lixom.....rip eller nått =)




091024



Godkväll!
Har precis kommit ut ifrån en skön dusch. Känner mig lite piggare faktikst än vad jag var för en timme sedan ungefär.
Har ju jobbat från 09.00 till 17.00. Så snacka om att man känner sig sliten och imorgon blir det jobb igen, ( eller rättare sagt praktik) skönt att man är ledig nästa helg!!!

Vad ahr ni gjort idag? :)


Föresten en fråga förvånar mig lite det sägs att Katrin och Bingo ska ha barn. Men ändo så säger hon att hon hatar barn. Varför skall man behålla barnet om man inte ens tycker om barn?



091023 - Nicklas åkte ut ifrån idol 2009



Godkväll allesammans!
såg ni på idol ikväll? vem tyckte ni var bäst och sämst? själv så tyckte jag att Nicklas var sämst och är var jävligt bra att han åkte ut, för tråkig eller vad tycker ni eller ni kanske inte ens har glott på idol ikväll? jag missade ju en halvtimme eftersom jag jobbade, känns konstigt att jobba kväll på en fredag, känns inte som en riktigt fredag. Ska snart hoppa i sängs, eftersom man ska vara duktigt och jobba imorgon 09-17.00. Känns fel eftersom det är många som drar ut på krogen så här dags, men nästa fredag då blir det party med Matilda & Nelly, halloween fest. Så då blir det skoj :) då är jag ledig den helgen också,så då får man passa på.

Men nu ska jag lägga mig, sov gott!



091023

Godmorgon!

Har precis sätt klart på Sunes Sommar på sf kanalen. Rolig film, man längtar ju lite smått efter sommaren när man ser på den filmen iallafall jag. Snart blir det väl att göra iordning sig för ännu en dag på "jobbet". Idag börjar jag 14.00 och slutar 20.30. Skönt! hoppas dagen går fort bara, hihih! ^^


Vad ska ni göra idag/kväll?


091022


23:03
Hellu!

Nu har man borstat tänderna för att gå och lägga sig. Är trött fastän jag gick upp 12.00 idag. Skumt. Men det är ju bra att gå och lägga sig tidigt då kanske man kan gå upp tidigare. Men imorgon så skall jag ställa klockan eftersom jag ska jobba imorgon. Börjar ju kl 14.00 till 20.30, vilket är skönt. Slutar ju vanligtvis 21.00 så än halvtimme tidigare och så ska det vara varje fredag som jag har förstått.

Nu ska jag lägga mig, sov gott!



091022 - Smygtit på idolrepen



Hej!
Satt just och tjuvitta på idolernas rep inför morgon dagen. Hoppas att Nicklas åker hem imorgon. Tycker han är så tråkig, påminner faktikst lite om Johan Palm. Jag tror han kom så långt i tävligen för att alla små tjejer röstade på honom för att han såg bra ut, (inte för jag tycker han ser bra ut) för han sjunger  ju inte direkt bra! usch!

Här är repet iallafall, HEJA TOWE, REZA, & ERIK!!! :)



091022 - Tiden har gått fort.



19.52
Godkväll!

Ja, det jag menade med min rubrik är att min pappa visade ett filmklipp från året 2001. Han visade bland annat julafton, midsommar, och när jag, syster och Lisa en gammal barndoms kompis lekte i snön hemma på gatan hos oss.
Snacka om att tiden går så himla fort, då var man 11 år och nu är man så gammal som 20 år. Tycker inte ni också att livet går fort? och snart är året 2009 slut, shit! Vad mycket man har vart med om som man inte minns direkt, kul att det går att spela in film & ta kort...min pappa har filmat så mycket på oss när jag och mina 2 syskon var små. Jätte kul att ha. Har ni också filmer när ni var små? :)

Nu ska jag sätta punkt för nu ska jag sätta på tv:n och glo på mammas pojkar, haha!
Puss!



091022 -



Hellu igen!

Har precis vart ute och fotat lite, snacka om tråkigt väder. Kallt och molnigt. Det kan ju åtminstone vara sol tycker man. Annars så har jag ätit tonfisksallad och glott på mtv. Hihi! funderar snart att städa lite i mitt rum och sedan kanske slå på någon mysig film.

Vad gör ni idag?






091022







Godmorgon godmorgon!


Vilken ånges jag har, jag vaknade och så kollade jag på klockan så var klockan 11.57. Snacka om vilken sömntuta jag är. Haha, men kanske behövs efter mina tre arbetsdagar. Så nu är man ju iallafall utvilad vilket är bra. Ska snart göra något att äta. Magen kurrar!

Vad ska ni göra denna molniga höstdag?


Uppdatera senare
Kiss!



091021 - Trött

22.56
Hej!
Nu har jag slutat ifrån "jobbet". Känner mig tröttare än igår faktikst. Vet inte varför ^^ trött i musklerna kanske.
Idag så fick jag göra samma principer som igår. Vara ute i mat salen, fritera, stänga lodbyn. Kan faktiskt det där riktigt bara nu.  Skönt att man får en ledigt imorgon, uppskattas jätte mycket. Då har jag lite mer tid att uppdatera här. Vilket är bra.  Aja när jag kom hem från mc. Så hade mamma gjort varma mackor och hade spelat in Bonde söker fru. Så vi satt och mumsade på det och glodde på det. Gud så pinsam Roger är!!!!


http://www.alltomstockholm.se/start/article244797.aos
Min kära vän är med på aftonbladet :)

Nu ska jag kila, kanske lägga sig snart, funderar på det!
Puss!



091021


 
Hellu!

Hur mår ni idag då? med mig är allt på topp. Sitter och lyssnar på Marie Fredriksson - tro. Den är så himla fin.
Eller vad tycker ni? var ute en sväng förut. Men vad kallt och tråkigt det väder det är. Molnigt och regn i luften.  Vill ha sommar och sol, saknar redan sommaren. Aja snart så blir att äta lite innan man drar till jobbet.

Puss!


091020 - Ännu en dag avklarad


Hellu Heluu!

Har precis kollat klart på Amerian got Talang med mammsen. Rätt så kul program fast ingen som har en riktigt talang direkt, vissa har det men det är få. Annars ikväll så har jag jobbat. Idag fick jag utbilda mig och stå vid och fritera pomme frites som var lite svårt att förstå i början. Men när min handledare visade mig några gånger så fastnade det i skallen på mig, så nu kan man det. Vilket är skönt! imorgon börjar jag 14.45 och slutar 21.00 som jag gör nästan varje dag.  Vad har ni gjort idag?

Men nu ska jag förberda mig inför sängen.
Puss!



091020



Hellu Hellu!
Sitter här och äter lite lunch så jag står mig den tiden jag jobbar ikväll. Har precis sett på dagens avsnitt på andra avenyn också, serien är ju så bra eller vad tyker ni?



091019

 



Hellu Hellu!

Dålig uppdatering i know. Men idag så har det ju vart första dagen på min arbetspraktik på mc. Dagen gick väl bra men nervöst men det gick över ganska fort. Träffade en jätte go tjej där som visade mig lite i matsalen (där gästerna äter) var vissa saker var och så, lite bra och veta. Fast det det visste jag ju redan, eftersom jag har jag praktiserat på mc en annan gång för 2-3 år sedan så lite vet man ju.... men nu ska jag gå är lite trött.

Puss!




091018 -



Hellu!

Sista inlägg för ikväll. Ska snart göra mig berädd för sängen. Så man kan gå upp lite skapligt imorgon. Innan man drar till mc - första dagen. Börjar ju 15.00 - 21.00. Hoppas det går fort. Lite konstigt känns det att börja jobba igen, lite pirrigt sådär, men så kanske det är för vissa? :P

Nu ska jag dra, skriver mera imorgon
Sov gott




091018

I am back.

Har precis lagt in bilderna på datorn som jag tog förut och så sitter jag och lyssnar på Sarah Dawn Finer - Standing Strong, äntligen har jag den på datorn. Den är så himla bra, lyssnar på den om och om igen. FAN hon kommer ju hit till Norrköping 24/10 (nästa lördag) klockan 15.00 i hageby centrum, jag som vill dit så gärna. Men det skiter sig. För vet ni jag kommer jobba helger också. Så det känns ju lite surt att man inte får se henne! Men sånt är livet.

Här kommer lite bilder iallafall som jag tog för 2 timmar sedan ungefär:






091018


Hej!
Nu siter jag här och kollar på lite kläder från Nelly.com. Jätte snygga kläder faktiskt fast kanske lite väl dyrt kanske.
Annars så har jag inte gjort så mycket snart blir det lövbiff med pomme, gött en av mina älsklingsrätter. Innan det så var jag ute och fotade lite i trädgården

Här kommer några av klänningarna jag skulle vilja ha.
Nu luktas det mat, hörs senare!
Puss!


Snyggt snyggt, eller vad tycker ni?



091018


Hej på er!
Hur är det med er idag? med mig är det bara bra faktikst man blir så himla glad när solen skiner. Men dock kanske det är lite för kallt. Får se vad som händer idag faktikst. Funderar på att städa lite kan ju behövas, eller hur? :p vad ska ni göra idag då?






091018



Oh så kul att lilla Foki vann blog Adwards :D eller vad tycker ni? :)


- lånar bilden


091017

Jordin Sparks - S.O.S
Jay Sean - Down
Akon - Sexy Bitch!



091016



Vem var bäst i idol ikväll?
- Jag hoppas inte Towe åker hem idag, även om hon tog en fel låt! eftersom hon har vart tittarnas favorit i några veckor, så hoppas jag inte att hon åker ut pga fel låt val - Enligt juryn dvs. Som ni har sätt i mina tidigare inlägg så vet ni ju att jag tycker hon sjunger jätte bra, vem är din favorit? :D







- Lägger upp det här klippet för jag älskar låten " We are the world"


091016



Idag är jag tråkig, så jag bjuder upp en bild istället för att skriva ibland så känner man inget ork det till det. Usch så tråkig jag låter nu men kommer roligare inlägg!
Ha en fin fredags kväll!




091016








091015 - Mammas pojkar



Hellu
!
Yes nu har man sätt andra avsnittet av mammas pojkar. Såg ni på det ikväll? vad tycker ni isåfall om programmet?
Undra hur många det är som är där för att hitta kärleken på riktigt, eller är det bara där för att synas på tv och värmen? aja nog om det programmet, har vart och fotat lite ikväll, på saker här hemma.

Här är några av dom:




kanske inte dom bästa bilderna, men va fan! :)


091015 - Förkväll

Hellu på er!
Har ni haft en bra torsdag? jag har haft en väldigt skön torsdag faktiskt. Jag har nyligen kollat på Förkväll. Har ni sätt det någon gång? det var ju premiär i måndags. Jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt program faktiskt. Passar så bra nu på hösten och vintern. Jag tycker mera om dom här program ledarna än Carolina Gynning och Carina Berg. Det är mycket intressantare på något sätt med det nya program ledarna, tycker jag iallafall. Idag så var ju Babben med som gäst och BlondinBella, vad fin hon är i brunt hår! :) eller vad tycker ni? 







091015



Hellu!
Nu har man precis tagit ut äppelkakan ifrån ungnen. Såg jätte fin ut. Hoppas den smakar gott!


091015



Hellu Hellu!
Hur är det med er idag då? med mig är det bättre än vad det var igår, tack gode gud! Då kanske man kan göra lite nytta här hemma idag då. Vad ska ni göra idag?

föresten jag har en liten fråga till er - HUR KOMMER DET SIG ATT JUST DU BÖRJADE BLOGGA? :)
kul och veta för skojs skull...

nej nu ska jag sätta på mig kläder för har just duschat.
Tjing!






091014 - Huvudvärken som inte vill släppa!

Godkväll alla!
Har ni haft en bra dag än så länge? min dag har väl vart sisodär. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade jag ju en rejäl huvudvärk och den sitter i fortfarande, SUCK!. Tror faktiskt det är spännings huvudvärk, inte bra! så denna dag har spenderas på vardagsrums soffan. Kollade på två filmer, Kocken, ingen bra film alls. Sen direkt efter Sällskapsresan, snacka om att man blir sugen på att åka utomlands när man såg den, de åkte tll Gran Canaria och allt. Där har jag vart flera gånger, först år 2000, sen 2002, sen 2006. Skulle inte ha något emot att åka dit igen till - Pureto Rico, har ni vart där? :)

Nej nu blir det tv:n igen, blir väl att kolla på Halv åtta ohs mig och sedan Bonde söker fru!
Ha en mysig onsdags kväll nu!



känner ni igen er? :P



091014


Hej på er alla glada.
Hur mår ni idag? själv så har jag världens elakaste huvudvärk. Har haft det i några timmar nu. Började i morse när jag var på mc dondlads och fick lite information och lite kläder som jag måste ha. Har har legat och sovit också. Men det har inte hjälpts. Funderar på att försöka ta något att äta, kanske släpper då, vi får se! Vad ska ni göra idag?


Det kallas höst - men det känns som vinter 1+ grad här i Norrköping i morse.
FÖR KALLT!!!!!


091013


Hej igen!
Nu är har jag äntligen tid för att skriva ett par rader. Har nyligen kommit hem ifrån ingelsta området med mamma. Vi har vart på Elgiganten för mammsi skulle köpa en ny klockradio. För hennes nuvarande funkar inte. Så det var på tiden. Jag kollade också efter en bärbar data, bara för skojs skull. Alla datorer låg typ på 5 -6 tusen, lite väl dyrt. Kanske smart och köpa en efter jul, på mellandags rean? är nog smart tänkt. Sen så svängde vi in på ica och handlade lite mat, det är ju alltid behövligt.

Annars idag så har jag ju vart på stan med Matilda och Nelly. Vi fikade på ett nytt ställe som låg brevid swedbank. Ett mysigt ställe faktikst. Blir nog att fika där fler gånger tror jag. Blir mysigt nu när hösten är över oss. På tal om höst, fy fan vad kallt det är. Snart kommer väl snön eller nått. Vi pratade även om Halloween att vi kanske ska på ottens halloween grej. Men frågan är om jag kan då? jobbar ju till 21.00 :/ trist. Men kanske kan ändo ;) börjar ju inte förens 2 dagens efter. Men återstår att se om jag hängerm ed dom eller inte.
FÖRESTEN SKA NI GÖRA NÅGOT PÅ HALLOWEEN? :)

Men nu ska jag glo på dagens avsnitt av andra avenyn.
Vi hörs.



Matilda and Nelly


091013


God morgon alla glada!
Hur är det med er idag? med mig är det bara bra. Lite trött och seg bara. Men det kan ju bero på att jag gick upp för en liten stund sedan. Ska väl snart göra mig iordning för att träffa Matilda på stan, ska bli najs! Vad ska ni göra idag?



091012

Sista inlägget för ikväll.

Funderar på att gå och lägga mig snart tror jag faktiskt. Börjar bli lite trött. Men innan dess så blir det väl ett par rader här. Men frågan är vad man ska skriva? stor helt still i hjärnkontoret just nu. Imorgon så blir det väl att gå upp ganska så skapligt för jag ska träffa Matildur kvart i två, oh det ska bli så kul. Var ju ett tag sedan vi träffades den 17 september tror jag det var, så det är ju nästan en månad sedan. USCH känns som en evighet. Men imorgon ska vi ses och det är happy för. Sen så måste jag träffa Emma också nån dag också, i miss my friend. Kollade igenom ganska många bilder förut synd att man inte kan turn back time. Men nån dag ska vi försöka ses. Hon är så upptagen just nu med körkort, jobb och flytt sen så växer det ju en liten bebis i hennes mage också., så mys!

Nej, nu blir det tandborsten, godnatt på er!





091012 - Vinerviken från 1996



Hejsvej!
Har precis sätt klart på vinterviken, har ni sätt den? vad tycker ni om den isånafall? den är iofs gammal. Men minns den så väl. Helt okej film förutom våldet som skedde i filmen. När ska allt våld, misshandel försvinna? är det så kul med våld? nu tänker jag på dagens läge occkså. Det finns bättre saker och göra om man vill lösa saker och ting, har jag rätt eller fel? :p




091012



Hej!
Är allt bra med er idag? med mig är det bara bra. Har precis svarat på ett mail, jag ska ju börja prov jobba på mc dondlas nästa vecka. Så jag ska träffa resturang chefen på ondsdag kl 10.00, lite pirrigt är det ju. Men det går över väl över med tiden. Det är väl så för alla när man ska prova jobba någonstanns, eller? ^^ hoppas det här kan leda till en anställning, men det är sånt som märks. Är skönt att äntligen få göra något vettigt av dagarna nu. Har ju gått syssellös sedan mitten av juli, så det här är på tiden! haha kan faktiskt inte se mig framför mig steka hamburgare faktiskt, men men, man måste ju våga testa, RIGHT?


nu ska jag avsluta detta inlägg, blir väl en liten till uppdate senare i think, ta hand om er nu!
Puss på er!




 - haha, så roliga!


091011 - Ensam mamma söker



Hej!

Det såg jag precis på. Det är så mysigt på något sätt at se på det, eller vad säger ni gott folk? annars har kvällen vart ganska så skön. Brorsan & Annis kom förbi förut, de kom över på en matbit, trevligt! jaja, finns inget mer att säga just nu. Hoppas ni har haft en mysig söndags kväll!


Dessa gjorde jag på mit iv - när jag gick i skolan dvs.


091011 - Dumma internet!

Hej Hej
Japp har inte kunnat skriva för att vårat internet här hemma har inte funkat. Så har legat och kollat på körslaget från igår. Ser ni på det? vem tyckte ni skulle ha åkt ut istället för Team Andreas. Men nu som ni märker så funkar internet igen. Skönt för annars så skulle jag ju inte kunnat skriva detta inlägg, Ja, det finns inte så mer att säga just nu förtillfället, inget kul iallafall.

Skriver mera när jag har mer att säga.
Ha en bra söndags efter middag nu.


 



091011


Hej!
Hoppas ni har haft en bra lördag. Nu ska jag gå och borsta tänderna för att sedan göra mig klar för sängen.
Sov så gott ni som inte sover än.

I will be back tomorrow i think
Good night.



091010 - Sverige förlorade!



23:09
Hej!
Nu sitter man här och är lite sur över att inte Sverige gjorde några mål. Tråkigt att inte Sverige vann. Men sånt är livet. Det är ju bara ett spel så. Men lite surt är det ju. Men har vart en trevlig fotbolls kväll iallafall. Farbror hans sambo kom och brorsan kom. Så vi var några stycken åt smörgårstårta som jag & min syster gjorde i för middags. Jäte god var den faktiskt.   Vad har ni gjort ikväll då? berätta gärna.

Puss!

Michael Jacksson  - Man in mirror
Så himla bra, eller hur?



091010


16.43
Hejsan igen.
Nu är jag hemma igen vi kom hem för en liten stund sedan. Vart ganska mycket skit vi kastade vid returpunkten Åby.
Skönt att ha blivit av med lite skit. Nu eller ja om ett tag så blir det mat. Blir pannbiff med potatis. Kommer smaka fint eftersom man känner sig lite små hungrig. Blir nog en lugn lördag antar jag. Farbror och hans sambo kanske kommer hit och kollar på Danmark - Sverige sen.  Ska ni kolla på matchen?

Försten har ni märkt vad kallt det är ute? bara 9 grader och kommer väl bli ännu kallare ikväll.
usch, önskar att man hade en semester att se fram emot nu när vintern väntas.



091010



Hej!
Nu är man här igen då för att skriva några rader. Har precis satt på en tvätt och tvätt tumlaren. Blir väl snart att hänga med morsan till soptipen för att slänga lite skit som bara skräpar i huset. Bra att bli av med ondöiga saker som vi inte ens behöver, dvs våran föredetta tvätt bämk som var i badrummet. Vi har ju gjort om badrummet och nu är det klart eller pappa håller på att sätta kakel nu, över tvättbänken. Kan lägga up en bild senare på resultatet, för det lär ju bli färdigt idag.


091010


Hejsan!
Vem var bäst i idol igår? (klockan har paserat 00.00) om man ska vara petig.
Dela med er av era åsikter, godnatt på er nu. Nu ska jag hoppa i sängs. Uppdaterar mera imorgon.
Pöss!



091009 - SF - kanalen.



Hejsvej!
Sitter och gör inget speciellt förtilfället funderar på att sätta på en tvätt faktiskt. Kan behövs så man kan ha något på sig. Annars idag så har jag faktikst inte gjort så speciellt mycket. Så det finns egentligen ingenting som jag kan dela med mig av. Men jag har sätt 2 filmer. Först "Darling" som faktiskt sög. Fattade inte faktisikt inte ens handledningen i det hela. Sen så kollade jag på "Vingar av Glas" på SF kanalen. Den är åtminstone bättre. Alexander skarsgård är ju så fin, eller vad tycker ni? på tal om SF kanalen har någon av er den? det visas ganska bra filmer, gamla till nya.
Nä, nu ska jag kila blir väl en uppdatering senare kan jag väl tro. Vad händer ikväll föresten?
något kul?

Pusspuss!



 



091009


Förre - Efter
[x]
Godnatt, vi hörs imorgon!



091008



Hej!
Nu har jag precis sätt klart på premiären av "mammas pojkar". Kan väl vara kul att se på. Såg ni programmet? vad tycker ni isånafall? idag så har jag ju lunchat med mammsen. Vi åt på snäckan som jag skrev på mitt tidigare inlägg. Vart pasta med kycklig och curry sås (snäckan är ett pasta ställe för er som undrar). Sen efter det så gick vi till cubus, hittade faktiskt en jätte fin tröja, eftersom min mamma är så snäll så bjöd hon på den (a).  Sen därefter så gick jag och köpte ett speciellt balsam till min hår eftersom jag tappar ovanligt mycket hår tyvärr. Men hoppas det hälper att stärka håret. Sånt som märks eller hur?

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på "lyxfällan"
Vi hörs!




091008 - Grattis Emma



Hej!
har precis duschat och nu sitter jag här och filmmjölk med flingor och banaer. Ska väl snart klä på mig tror jag.
Ska nämligen ska dra ner till rådhuset för att möta upp Mammi vid 12.00. Vi ska luncha tänkte vi. Den här gången blir det nog Snäckan - ett pasta ställe på drottinggatan var ju ett tag sedan man var där. Får se hur länge jag är på stan, men det blir väl bara en timme eller två kanske. Beror på hur lång lunch tid mammasen har.

Men nu måste jag avrunda detta inlägg om jag ska hinna gå ner till stan för idag är det ju jätte fint väder.
Ingen blåst eller någonting, en helt okej höstdag ;)

Ha en bra dag nu speciellt Emma som fyller 19 år idag! :D
puss!


Emma och jag i somras :)


091007


Hej!
Sorry för en kass uppdatering men min dag har inte vart den bästa. Dagen började med en rejäl huvudvärk som varade hela jäkla dagen. Så har typ inte orkat göra någonting. Tänkte promenera idag igen runt strömmen men det sket sig för att det blåste som fan, för mycket faktiskt. Ska förhoppningsvis gå imorgon om blåsten har lagt sig lite. Så idag har mest glott på film såg just klart på en film på den nya film kanalen - Linas kvälls bok" inte den bästa direkt. Har ni sätt den? vad tycker ni?

Men nu ska jag dra och kolla på idol som första om några minuter. Det är säsong start ikväll
Trevligt, vi hörs!
Puss!



091006 - Bilderna



Hejsan!
Finns inget och säga mer om denna dag, jag har huvudvärk så tänkte bara lägga in dagens bilder från min promenix.
Hoppas ni gillar dom, eller tycker någon utav dom är fin.
Hörs imorgon, ha en bra kväll nu!


(har ni tänkt på hur gått det luktar på hösten?)




Yes, här är stället jag brukar ta mina promenader, visst är det fint? :)



091006 - Motiverad



Hej!
Nu är jag hemma igen från min promenad. Iofs så kom jag hem för 2 timmar sedan men ändo. Har legat och kollat på "Top Model Australia". Trodde man fick reda på vem som van hela skiten idag. Men det får man väl reda på imorgon. Annars så känner jag mig trött i kroppen av min långa promenad. Gick ungefär vid halv 2 och kom hem halv 4, bra där! jag känner mig verkligen motiverad. Blir en sväng imorgon också om det inte är för kallt och regn och rusk dvs.

Nu funderar jag på att kolla på dagens avsnitt av andra avenyn på Svt Play.
Skriver senare ikväll, hörs då!
Puss!




091006


Hejsvej!
Har nyligen gått upp, ska väl efter det här inlägget göra lite frukost till mig själv. Sen så blir det väl att gå en powerwalk runt strömmen. Tänkte faktiskt ta med mig med älskade kamera och fota lita. Var ju ett tag sedan jag går naturbilder. Och det är ju så vackert att gå där nu när det är höst, vackra färger på löverna.

Uppdaterar när jag kommer hem.
Puss!



091005 - Mina favorit bilder sen i somras.

 

Hej,
lite pic´s





Vilken av dessa bilder tycker du är finast?
kom gärna med en liten kommentar :)

Nu ska jag lägga mig, godnatt!


091005 - Funderingar kring bärbar data.

Hej!

Sitter just nu i min ensamhet i vardagsrummet och små glor lite på "unga mödrar" på kanal 5. Far, syster och mor drog precis till Karuta för att kolla på kakel till badrummet. Ska ju bli kakel också över tvätt stället. Annars så är allt färdigt. Så under tiden dom är där så tänkte jag passa på att låna Annas bärbara. Funderar faktiskt på att köpa en faktiskt efter jul då det oftast brukar vara billigare. Vi har ju trådlöst internet så det är ju skönt o ha en bärbar då.

Annars idag så har jag ju vart ute och promenerat runt strömmen, vilket var svin skönt. Ska dra ut imorgon igen. Om det inte regnar dvs. Men sånt som märks.

Nu ska jag nog avrunda detta inlägg får se om jag skriver ett till sedan jag går och lägger mig.

Ha en mysig måndags kväll!


En favorit bild på min kissemis!
:):)
Visst är han fin? :)


091005



Hejhej!
Håller precis på att lägga in lite låtar på min mp3, ska nämligen gå ut och gå runt strömmen igen. Mycket roligare när man har musik i öronen. Det går mycket snabbare då istället för att höra naturens väsen. Annar så såg jag precis klart på en film på den nya svenska kanalen "Canal + SF" den vart ju ny förra veckan. Kul med en bara en svensk film kanal. Roligt med gamla filmer tycker jag. De som visades idag som jag kollade på va "Tre solar". Inted en bästa direkt. Har ni sätt den? Men nu ska jag lägga in låtarna och sedan dra ut.

Hörs senare!




091004


Hej
Sitter just nu och lyssnar på ljudet från tv:n där det visas Komisarien och havet. Syster och mor tittar på det här nere i källaren. Trevligt och mysigt med lite sällskap. Annars ikväll så har bror och Anna vart här på besök. De vart bjudna på mat (: trevligt. Sen efter ett tag så kom mammas kompis Lena, vart och fika och kollade på ensam mamma söker.
Trevligt trevligt.

Nu ska jag snart hoppa i sängs, börjar bli lite trött.
Puss!


Är grymt nöjd med dom är bilderna alltså, kanske sista bilden på blommor för i år.
Iallafall ute-blommor.
;)


091004



Hejsan Hejsan!

Sorry för en dålig uppdatering men har inte orkat skriva några rader här. Men nu är jag igång igen. Igår så var vi ju hemma hos kusin och hennes sambo. Vi träffade det nya tillskottet, vid namn Kevin. Jätte söt var han :) bara 12 veckor gammal, det var trevligt. :) idag så får vi se vad som händer, känner att jag mår lite halft illa, är det pga p-pillerna tro?

återkommer.....
puss!



091003



Godmorgon lördag!

Har precis satt på mig kläder, ska väl snart föna håret och sedan fixa till mig lite. Min familj ska nämligen till min kusin i Skärblacka för att hälsa på hennes nykomling, hon har fått en liten son. Ska bli kul att få träffa den lilla plutten. Blir väl inte där så länge kanske en 2 timmar eller så.

Uppdaterar sen när jag kommer hem
Ha det så trevligt!
Pöss!



091002



Eddy skulle ha åkt hem istället förr Jon, eller vad tycker ni? jag tyckte definitivt att Jon var mycket bättre än Eddy.
Men det är ju en tävling. Undra vem som är tvingad att åka hem nästa fredag då. Ingen som vet. Kanske Camilla? hon var ju inte direkt bra ikväll, eller?

Vem är det som kommer vinna idol överhuvud taget? ska bli så spännande. Men jag har nog en favorit och det är Towe, hon sjunger så hima bra :) men det är ju fler som sjunger bra, så det här blir grymt svårt!





Håller ni med?


091002



Hej!
just nu känner jag doften av kassler som syster håller på att göra nu det är snart färdig. Kassler med sås blir det.. Både hon och jag har stott rätt så mycket i köket idag. Vi fick idén att baka lite. Hon gjorde sirapskakor och jag muffins snacka om gott. Men onyttigt. Ska nog försöka gå ut och gå på måndag, det måste jag :)

Annars idag så har det vart rätt så lungt. Kan inte bestämma mig om jag ska hänga med Matilda och hennes vänner ut ikväll, till hugo. Inte det roligaste stället att dra till direkt. Jag var ju ute förra helgen, både fredag och lördag. Så är inte så direkt sugen på det. Speciellt inte hugo tycker det inte är så bra musik där, och det vill man ju ha för att skaka loss lite, eller har jag fel? :P

Men nu ropar syster att det är mat!
Uppdaterar senare...

Kisskiss


Syster och jag i våras :)


091001 - Tove & Camilla, vem var bäst?



Hej hej!
Sitter och lyssnar på Eva Simons - Silly boy, rätt så bra låt, först så trodde jag det var Rihanna och Lady Gaga som hade gjort den. Eftersom om man söker på deras namn på internet så kommer deras namn upp. Konstigt konstigt. För en liten stund sedan så kollade jag på idol tsm med mor, far, bror & Annis. De kom över på en fika. Bror hade köpt med sig en jätte god tårta, yummi! (Y).  Vem tyckte ni var bäst utav Camilla eller Tove?

Innan det så var ju jag och mamma iväg på maxi vi skullle kolla en present till min kusin som födde förra måndagen.
En liten pojke vart det, det kanske har redan har nämt? aja sjukt gulligt och kolla på barnkläder. SÅ SMÅTT! förstår inte att man har vart så där liten en gång i tiden. Vi ska ju nämligen till kusin på lördag för att träffa den lilla nykomligen.  På tal om det så blir är ju min älskade vän Emma gravid också :D hoppas allt kommer gå bra. Vart glatt överaskat när jag kom hem ifrån maxi så hade hon skickat en bild på sitt ultaljudsbild :) gulligt!! ^.^ längtar tills den ploppar ut :) i vår nån gång väl? :)

Men nu ska jag lägga in de andra bilderna från förut hann inte lägga in alla eftersom det vart så stressigt
Ska nog försöka komma ut och fota lite igen, det är så kul :)






091001



USCH VAD KALLT DET ÄR UTE, var nyss och fotade lite ute i trädgården. Men vart inte så många bilder eftersom det är så himla kallt, 4 plus bara och kallare lär det väl bli också. Blir ett snabb inlägg nu. För jag och mamsa ska till maxi och köpa lite mat och så.

Men innan det så ska jag lägga in lite bilder som jag tog för mindre en kvart sedan.
Skriver mera ikväll.


Puss!





091001



Hej!

Egentligen finns det inte så mycket att säga. Eftersom det inte har hänt något speciellt idag. Skulle ha gått runt strömmen idag vid ett, men det regnade. Så ska försöka gå ut imorgon istället. Nu har det spruckigt upp lite. Men orkar inte gå nu ^^ istälelt så har jag tvättat och fixat lite. Det behövs ju också.

Undrar när dom har hör av sig ifrån mc.... kanske nästa vecka? jag hoppas!
Trött på att vara hemma.

Skriver mera senare
Puss!