Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

111130 - Tomten jag önskar mig



Hej!
Nu sitter jag här nyduschad av fräsch. behövdes efter matlagningen, mitt hår luktade ärligt talat äckligt os. Men maten vart jätte god, jag kan om jag vill! Nu sitter jag och tänker på vad jag ska ge mina familmedlemmar i julklapp. Det är ju trots allt jul om 25 dagar och imorgon så börjar julkalendern, oh jag minns när man var liten då man alltid satt och åt frukost samtidgt om man såg på det. Den bästa julkalender i mina ögon var nog mystiret på greveholm och När karusellerna sover!  kommer ni ihåg?

När jag ändo pratar om julklappar och så så måste jag ju sjäv berätta vad jag önskar mig i julklapp

- en fotoram
- en skrivare
- Britney parfymen
- present kort på IKEA
- mjukisbyxor + tröja
- money money
Detta var det enda som jag önskar mig i julklapp,  jag kan säga till om jag får något utav dessa efter jul ;)


- glömde säga att sunes jul också är en av mina favoriter!! haha


111130 - Muffins



- Godkväll
Nu har jag precis städat upp efter mig efter att jag hade bakat muffins. Egentligen så var inte muffins jag tänkte baka idag utan bullar som jag handlade till idag. Men när jag väl kom hem så glömde jag att köpa mjölk, suck! får baka bullar nästa gång jag är ledig. Vad sur man blir på sig själv när man glömmer något.

Annars idag så har jag bara varit hemma och tagit det lungt, ska snart ta en dusch och sedan göra köttfärsås sen ikväll någon gång så ska jag hem till Matte, ska bli trevligt :) har saknat honom




111128 - Work all day

Tid: 21:33
Temperatur ute: 5+

Godkväll!
Har ni haft en bra dag?
min dag började halv sju hemma hos Matte. Gud så trötta vi var. Vi villa fortsätta att ligga kvar i sängen, men icke sa nicke. Här ska de jobbas så innan han började så skjutsade han mig hem till mig och då la jag mig i sängen och tog mig en tupplur innan jobbet, en och en halv timme fick jag sova, härligt. Innan jobbet så gick jag förbi åhlens för att se om de hade fått in skilda värdar boxern 4. De hade ju "preimär" för den förra onsdan då fanns den men inte igår eller idag. JAG SOM VILL HA DEN får hoppas att ica maxi har den! Annars idag på jobbet så har dagen rullat på ganska bra, många hungriga magar.




111127 - Första advent

Tid: 15:06
Temperatur ute: 8+ hård storm

- Hej!
Nu har man precis kommit hem efter att ha vart nere på stan och köpt lite julklappar. Idag vart det en julklapp till systeryster och mammsen. Vet inte riktig vad man ska köpa till karlarna i familjen men får ta en funderare det är trots allt mindre en måndad till jul så jag har god tid på mig kvar så att säga... På tal om city så var det full "trafik" idag, det kan ju bero på att det är första advent idag. MYS!

Men saknar dock snön istället fick vi storm istället, känns som vinden ska trycka sönder fönstret i varadgsrummet, haha! snart ska jag ta en dusch sen lite senare blir att promenera till villan för lite adventmys sen så avslutar jag denna helg tillsammans med M :)

Vad ska ni göra denna eftermiddag?



    


111126 - Lindsay Lohan


- Godkväll!
Nu har jag precis kollat klart på Frikay friday med Lindsay Lohan. En riktig bra film tycker jag. Fast har sett den hur många gånger som helst. Hon är en riktig bra skådis tycker jag. Synd vara att hon gör kriminella saker. Sist jag läste något om henne så hade hon stulit ett arban så polisen tog henne. Man blir lite besviken. Hoppas hon blir bättre så hon kan sköta sitt liv.

Annars idag/kväll så har jag, min mamma & min syster vart på tre olika affärer. Först drog vi till öb för att köpa lite stuff, bland annat så köpte jag en ljusstake och en julstjärna eftersom jag inte har hunnit skaffat mig julsaker ännu. Sen drog vi även till RUSTA för att mammsen skulle kolla på tapet till ett av rummen nere i källaren och de kommer bli så fint där nere efter översvämingen i mitten av juli i år.

Sen det sista av allt vi gjorde var att åka till en djuraffär och kolla på lite hundsaker för min syster ville kolla på det. Vart en hundleksak åt lady

Här kommer det liet bilder som jag tog nyss:






111126 - Takida gör det igen!


GÅSHUD!


111124 - Jul Lotta på Liseberg



- Hej bloggen!
Nu sitter man hemma hos föräldrarna och tittar på lotta på liseberg på tv4. De sjunger massa julsånger. Så himla mysigt, tänk att det snart är jul igen, om exakt en månad. 'Snart måste man börja köpa julklappar och allt sånt där juligt. På söndag är det ju även första advent och jag som inte ens har satt upp advent ljusstake en. Får göra det på lördag =) nej nu ska jag njuta av allsången! :)


111122 - Längtan


´ nu är det börjar bli mörkare och kallare så får jag ännu mer längtan efter detta fina ställe. För den 5 jan 2012 så drar min familj + morbror o hans fjälla till GAMBIA i två veckor, hur underbart och spännande som helst!!!

länk: http://www.ving.se/charteraccomodationinfo?ItemId=1216&SelectedPackage=57_c3_BJL4_SENE2_VS1%3a3_H12c1_E3_ARNd201201053_BJL15%3a2_VS2_411%3a&BookingQuery=0%3a30%3ad201201052788%3a0%3a0%3an1%3a2_42%3a42%3a264%3a2%3a&UseBookingFlow=True


111121 - så fin!!!



111121 - Ledig

God eftermiddag! - Sitter hemma hos mina föräldrar och har precis sätt klart på någon dålig "ganghsta" film på canal +. Hur dålig som helst. Jag menar hur kul är det och se på folk som slår ner & skjuter ihjäl varandra? inte undra på att världen är som den är, folk får ju "inspration". (-)nnars idag så har jag vart hemma här och tvättat upp mina arbetskläder. Så himla bra att man slipper boka tid i längeheten.


111120

Hej hej! Nu har det gått några dagar sen jag skrev något här. Men jag har.liksom inte.haft tid eftersom man har jobbat helg, igår var der mega hela dagen pga idolrena.uppträdde på Lindén kl 11. Och eftersom.jag började halv 12 så hann jag se Denise uppträda,.kul :). O idag har man jobbat.hela dagen o nu ligger jag o.min killes bäddsoffa o.ska.snart sova =(


111117 - Mystiskt!



- Godmorgon världen!
Nu har jag precis fönat håret och snart ska jag packa väskan för att sedan sticka till jobbet. Har ju varit ledig i två dagar nu så det ska bli skönt och få jobba av sig lite. Nu är det 4 dagar jobb och se fram emot. Som vanligt går jag jag till 19.00 då blir det att åka hem en snabbis och sedan troligtvis träffa min darling <3

Föresten när jag skulle gå in badrummet för att ta en dusch så hade ena spegeln i badrummet låsna och det var spegel splitter överallt. Hur f*n kunde det gå till var det första jag tänkte. Så nu blir det väl att köpa nya "dörrar" till den. Hoppas det går annars får jag väl betala massa eftersom det är en hyrenlägenhet. Illa! :/ men olyckor kan ju hända vem som helst eller? kanske spökar lite här vad vet jag.





111116 - Bra jobbat



- Godkväll!
Idag började dagen med att min syster väckte mig genom ett sms. Vi skulle dra och stor handla lite idag till våra lyor. Först så drog vi till RUSTA för att byta ut en trasig julgran (lampa). Var skit bra tyckte vi. Men sen när jag prövade den "nya" så funkade den bara i 5 minuter, så nu funkar den inte heller, blir trött på dåliga prylar!!!!  Är ju lixom pinsamt och dra tillbaka igen och be om en ny.

Sen när vi hade varit på RUSTA så åkte vi till City Gross och där började allt handlade, vart lite allt möjligt. Två röda handdukar och en film med Amanda Sieyfierd - Reading hood eller vad den nu hette. Sen vart det lite annat också. Sen när vi hade varit där så åkte jag hem hit och började damma, damsuga & moppa golv. Sen efter det så lagade jag indiskaspett och taco. Så nu har jag lite mat :) gött!



111115 - party pics


När jag ändo inte har något och göra förtillfället så tänkte jag först lägga upp lite bilder från personalfesten för 2 veckor seda och sedan bilder från ifredags :)














111115 - Dumlemuffins



- Godkväll!
Sitter här i min mysiga lägenhet och har precis sagt hejdå till mn mamma som har varit här och hjälpt mig och frostat ut frysen min, andra gången på ett halvå. Det behövdes. Jag har även hunnit med att göra dumle muffins. De vart jätte goda, men det förvånar mig inte eftersom jag är så bra på att baka, hehe.

'Annars idag så började dagen med att jag vaknade upp hos min M var med honom tills han var tvungen att dra till jobbet så då drog jag hem till lägeheten och tog en tupplur tills min syster hörde av sig. Hon kom nämligen upp hit ett tag imorse för hon ville så gärna ha bilder från hennes 20årsfest och när vi var uppe i Västerås hos mommo och moffa :) sen drog vi hem till mammsen o pappasen :)



111114 - Jobbdags

- Godmorgon

 Nu har jag precis kommit till min lägenhet. Sov ju hemma hos min föräldrar inatt, ovanligt men jag som som ett barn där borta. Andlednigen till att jag gick hit innan jobbet var att jag ville lämna lite saker som jag har haft hos mina föräldrar under helgen bland annat mitt smink, skor o lite annat smått och gott. Idag jobbar jag till 19.00 då blir det hem och fixa lite sen så kommer min goding och hämtar upp då han har varit i verkstan hela kvällen, så det blir mys =)


111113 - True talent

Hej! Nu sitter man hemma i vardagsrummet hos min mor och far och kollat på true talaent. Dimitri vann, han var bra. Men hejjade med på sötnosen Sofia. Men hon ska vara glad över att hon kom tvåa av alla som sökte. Hoppas vi kommer få se mera utav henne i fram tiden för så bra var hon. Annars idag så har jag varit hemma hos föräldrarna sedan kl 16.00 då min goding skjutsade hem mig eftersom det är fars dag. Vi käkade middag och åt rulltårta med grädde på, mumsigt värre. Annars så började dagen med att jag och min goding åkte till max och käkade lite o sen drog vi hem till mig och kollade på Bruce den alsmäktige och åt godis :) trevligt och mysigt :)


111013



111013 - fars dag

Godmorgon! Nu testar jag att mobil blogga från min mobil, jag har ju som sagt köttben surf mobil. En riktigt.bra såda


111110 - Torsdag



Hellu!
Nu har jag precis satt på mig mina arbetskläder nu blir att fixa håret sen blir det att gå ner till spåvangen. Sk dra lite tidigare idag för att hinna köpa sallad som jag ska ha till matlåda, yummi yummi. Jobba som vanligt till sju och direkt när jag slutar så blir det att dra hem till Matte. Ska bli härligt o få träffa honom igen eftersom vi inte har setts sen i söndags :/ illa, så det blir kul :)



111109 - HURRA HURRA!!



 - Godkväll!
Nu har jag man precis kommit innan för dörren efter ha varit hemma hos syster & Henke eftersom vi har firat henne för att ha fyllt år idag. Så direkt när jag slutade jobbet så åkte vi förbi mc dondalds för det hade syster bestämt att vi skulle äta ikväll så vi kom  med presenter plus maten. Riktigt gott var det allt :)









111108 - Sååååååååååååvaaa


- Godkväll!
Nu har jag precis gjort iordning mig inför läggdags. Sitter just nu och skriver från min stationära dator som äntligen har fått en internet "sladd" i sig. Min bror ringde mig tidigare ikväll och bad mig komma ut till hans port då vi bor 2 minuter från varandra så nu blir det mer blogging, ska försöka med det iallafall. Annars idag så har jag jobbat och sedan dragit hem och glott på Go with It, en riktig bra sådan.

Föresten igår så köpte jag en ny mobil och det vart inte  samsung galaxy utan den ner till. Än så länge är jag nöjd med denna men dock så har jag inte börjat andvända den ännu efter som det skulle ta 24 timmar för det nya simkortet. Så imorgon hoppas jag att man kan skicka sms/ringa från den. Nu funderar jag på att släcka ner allt här och sedan hoppa i sängs, en lång dag väntar. Först jobb, sen hem till syster och fira hennes 20 års dag!!! :D




111107 - Sexy and i know it


Denna låt får mig längta till fredag då vi ska fira min syster som blir 20 på onsdag.
KÄK, ALKOHOL, SPEL, SKRATT, sen utgång för hela slanten! (:


111107


Den unga tjejen har gjort en andra låt, väldigt bra låt! (:


111107 - GRÅ SÅ GRÅ DAG



Hellu Hellu!
Nu har det gått ett antal dagar sedan jag skrev något här i min blogg. Förstår inte vad som har hänt med bloggandet nu förtiden. Förr skrev jag ju all the time och nu nästan aldrig. Men ska försöka uppdatera för skoj skull. Blir nog mer bloggande när jag har fått internet på min stationära data i min längehet.

Nu sitter jag hemma hos föräldrarna med min syster som kom och hämtade mig förut från min lägenhet. Direkt åkte vi o skänkte lite kläder & skor ungefär där jag bor. Sen åkte vi direkt o handlade lite. Då passade jag på och handla lite ingredienser till mina indiska spätt som jag ska göra någon dag denna vecka, mums!

(-)nnars så händer det väl inget speciellt idag eller jo föresten ska förbi media markt och kolla på en mobil till mig, äntligen ska jag köpa en ny. Min mobil är glapp och när jag fick låna min mammas gamla mobil så slutade den mobilen funka så nu har jag ännu äldre mobil, så nu ska jag ha en NY!!! :) haha


Den mobilen ska jag nog köpa =)


111103 - Back to work

Godmorgon!
Nu sitter jag i mi lägenhet och har precis diskat upp all disk från igårkväll då jag o mamma gjorde köttbullar o curry hamburgare, nam nam. Vi kollde även på Bonde söker fru o Bron sen vid 22:10 så drog hon hem och jag gjorde iordning mig för läggdags. Sen skickade min darling ett sms o frågade om jag kunde sova hos honom o såklart ville jag det så han hämtade mig vid 23.00 :) mys! så idag gick jag upp med honom vid sju och jag kan erkänna attt jag inte är van att gå upp så tidigt men som tur var så kunde jag lägga mig en timme när jag kom hem =) nu om tjugo min så blir det att gå ner till spårvangen för att ladda inför en lååång arbetsdag!



111102 - I am home


- Hej!
Nu sitter jag i min lägenhet och kollar på halv åtta hos mig. Rätt så trevligt program i mitt tycke. Snart så kommer mammi hit för lite onsdagsmys. Vi ska köra köttfärslimpa och sedan glo på bonde söker fru. Förra veckan missade jag ju det eftersom jag drog hem till darling o Moa. Undra vilka som kommer lämna gården i veckans avsnitt.


111102 - Onsdag



Hej!
Nu är jag tillbaka igen efter några dagar. Nu sitter jag i min föräldras soffa. Eftersom jag har vart ledig både igår och idag så tänkte jag komma hem och tvätta lite och dessutom ge mig kissekatt lite sällskap. Annars blir det inte så mycket o göra idag, är lite trött efter gårdagen. Vi hade ju en personalfest igår med donken gänget i en lokal i vilbergen. Vi lekte lekar och åt mat och umgåts. Dock så drog jag tidigt, fick en sån värk i magen. Så jag drog hem till min darling och sov över där.  (: trevligt.. Bilder kommer jag lägga upp när jag kommer hem till lägenheten :)