Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

101231 - Gott nytt år!



Hejs!
Nu har man borstat tänderna o snart ska mammas skjutsa mig till jobbet. Jobbar ju idag också men det gör inget. För jag får ju en mjukdag för att jag jobbar idag. Men idag är jag trött hoppas att jag blir piggare sen under dagen.

Föresten igår så loggade mitt ex in på min facebook och bytte lösenord och låtsades vara jag. Jag får inte tillbaka mitt lösenord om jag inte betalar 1000 kr. Snacka om desperat! gör en sån här grej för att få pengar. Men jag tänker inte betala ett jävla öre till dom så dum är jag inte. Men som tur är så har jag en ny facebook nu! I winn! ;)







101230 -



Hejsvej!
Nu sitter jag och får över massor med bilder ifrån AnnaT från julen och några bilder ifrån idag. De kom ju hit en sväng idag för att fira min bror som fyller 24 år idag, vi åt glass och lite kakor och drack julmus/kaffe. Det var trevligt och det var ju roligt att han vart glad över presenterna han fick.

Annars idag så har jag jobbat och det gick bra, mycket och göra och det gillar vi. Nu ska jag snart göra mig ordning för sängen för att ladda inför en ny arbetsdag. Jobbar ju imorgon med halv 12 till 18.00, kanske lite segt. Men hellre jobba på dagen på nyår än att jobba dagen efter. Jag skulle ju egenligen ha jobbat då med men jag hade tur som fick vara ledig! tack Melissa!





101230 - Bror 24 år

Tid: 09:36
Temperatur ute: 10-

Godmorgon!
Har ni sovit gott? eller ni kanske sover så här dags för det är ju jullov. Jag har iallafalll sovit som en stock. Jag har nyligen fönat håret för snart ska jag bege mig till jobbet tänkte jag. Men först så måste jag hitta något att ge till min bror som fyller år idag, 24 år. GrattisGrattis! blir väl att åka hem till honomo seanre ikväll o fira honom lite.




101229 - Sötast vovven!



- Hejssan!
Nu är jag hemma, eller vi kom hem för drygt en timme sedan. Vill kolla på finalen av bode söker fru först innan jag uppdaterade här. Men vad roligt att några hittade kärlek i programmet. Hos mormor och morfar i västerås så hade de  dukat upp mat på bordet, det blev min favorit rätt porter stek, det är så gott!

Och så klart vi lekte och myste med deras söta hundvalp på 9 veckor. Så himla busig och rolig! man ville ju bara ha hem henne! hon var så busig så hon bet sönder nästan min gröna kofta.





Visst är hon söt? :)


101229 - Västerås

Tid: 10:30
Temperatur ute: - 6

- Godmorgon!
Nu har jag precis ätit en god frukost. Nu ska jag snart fixa till mig för snart ska vi åka till Västerås. Jag hänger med för jag vill så gärna träffa mormor o morfars lilla hundvalp som är 10 veckor gammal. Jag har ju ingen feber iallafall, vilket är skönt! skulle vara jobbigt annars!

Nej om man ska börja fixa sig nu, vi hörs ikväll!
kramar


101228 - Tinie Tempah


Hej!
Nu ska jag tvätta bort sminket för att sedan hoppa i sängs. Känner mig lite bättre i huvudet för jag tog en imbumetin. Men vi får se hur man mår imorgon! För vi ska ju till väserås. Men vi får om jag kan hänga med för om jag är dålig så vill jag ju inte åka dit. Dumt och smitta!

Nu ska jag göra ordning mig så jag bjuder på en bra låt så här på tisdagskvällen!
Godnatt!




101228 - Tung dag!



- Hejsvej!
Nu har jag äntligen lite tid för en snabb uppdatering. Håller nämligen på att se pirates of carrabien på tv4.
Var länge sedan jag såg den så då passar man på. Kan ju vara bra för idag mår jag inte bra. Jag sa ju redan igår kväll att jag kände mig dålig och det blev värre under dagen. Så det har vart tungt och jobba idag. Jag har lixom huvudvärk och förskyld. Jag vill verkligen inte att detta skall bli långvarigt. Jag brukar nästan aldrig bli sjuk och så blir jag det lagom till nyår, tack herrn där uppe!

Nej nu ska jag gosa ner i soffan igen, hörs senare om jag orkar uppdatera!



101227 - Förskylning på g?



- Hej!
Nu har man kommit ur en varm dusch. Nu ska jag tvätta bort mascarna och sedan smörja in mig sen börsta tänderna för att sedan hoppa i sängs. Nu ikväll så känner jag mig förskyld. Är helt täppt i ena näsborren! haha, jag vill inte bli sjuk nu, till nyår och allt! men får se till att klä mig ännu varmare och äta mycket med c-vitaminer Då kanske jag inte blir värre ska ni se.

Annars ikväll så har jag o mamma suttit framför datorn och kollat på kläder ifrån bubbelroom.se. Jag köpte jackan och en klänning och två par leggins och allt var på rean förutom jackan då. Jag längtar tills jag får hem dem! kommer nog på måndag!

Nej om man skall gå och fixa till sig och lägga sig nudå!
Godnatt! :)


101227 - Så var julen över

och vardagarna rullar igång igen precis som vanligt.


Hej på er!
Nu är jag äntligen hemma ifrån jobbet. Idag så har dagen rullat på och det är alltid roligt. Mellandags rean började ju igår så det har vart fullt far hela dagen och det kommer säkert  vara mycket och göra nu de kommande dagarna. Och det är ju roligt för då går tiden fortare och det är mycket roligare! Nu ska jag slänga mig i soffan och sedan beställa hem jackan från bubbelroom.se!

Har ni haft en bra dag?



Snart blir du min! (jackan)


101226 - Galen Panna



Hej!
Nu har jag precis klart på bröderna karlsson med syster och hennes två kompisar. Vi såg på Bröderna karlsson. Hur rolig är inted en filmen? det var trevligt. Innan de så körde vi Galen panna och jag kom tvåa. Första gången det gick så bra i det spelet.

Här krm lite bilder från dagen:

 - sakerna jag kpte med mamma idag









101226 - Mellandags rean



- Hejsvej!
Nu har man precis kommit hem. Jag och min mamma har vart på maxi från kl 13.00 för att jag ville shoppa lite. Eftersom mellandags rean startar idag. Egentligen skulle vi ha dragit till mormor och morfar idag i Västerås. Men vädret var inte det bästa. Så vi sköt upp det till någon annan dag istället. På maxi så köpte jag en mascara & läpstift på H&M. Sen så gick vi även in på Gina tricot där jag hittade ett par snygga jeans på rean dessutom och så köpte jag lite på cubus också, underkläder, och leggins & ännu ett par jeans. Visar senare!

Har ni vart på stan idag?


101225 - Natt på musset

Tid: 23:28
Temperatur ute: -7

Godkväll!
Nu har man glott lite på natt på musset som visdes på tv4. Den är faktiskt bra och rolig. Tänk er själv hur coolt det skulle vara om en helt museum började leva? det skulle jag vilja uppleva. Men sånt händer ju bara i fantasin.
Annars ikväll så har Johan & Anna vart här, och även min syster och Sofie. Vi åt julmaten från igår och sedan så kollade jag på när syster o Sofie körde Galen Panna. Detta har visst blivit populärt denna jul!

Nu  tänkte jag faktiskt gå och lägga mig. För vi ska eventuellt dra till Väserås imorgon till min släktningar. Men det beror helt på vädret! smhi varnar ju! jag vill ju dit för jag vill träffa min mormor och morfar nya hund - En liten hundvalp som heter LADY! :)

NU: Sängen!






101225 - Julmat igen!



Hej igen!
Nu har jag satt på en tredje tvätt för idag, iallafall nått bra man gjort idag. Annars idag så har jag bara slappat. Men det är ju jul. Snart så kommer min bror och hans Anna hit för att äta upp resterna från igår. Vilket ska bli gött! ska bli gott med en julskinka med senap på!

Föresten jag har kollat på kläder på bubbelroom.se och jag sugen på dessa!



101125 - Juldagen



Hejsvej!
Nu har jag och mamma precis kollat på en av filmerna jag fick utav min bror igår och det var Inception. Den var inget och hurra för varken jag eller mamam förstog något utav den, hehe! men nu har man iallafall sett den. Nu tänkte jag slänga in en tvätt sen kanske sätta på en annan film. Denna dag är en sån slappdag!

Vad gör ni denna dag? :)



101224 - Update

Tid: 21:01
Temperatur ute: -11



God forstättning på er alla!
Dagen har vart hur trevlig som helst. Började att min syster, bror och Johans Anna kom hit runt lunch. Det första vi gjorde var att dela ut lite julklappar så vi slapp öppna alla när släkten kom. Så vi öppnade några då och sen nu ikväll. Jag vart nöjd med min julklappisar som jag fick. Fick bland annat ett bar skåp, presentkort, filmer & en locktång och lite mer smått och gått! När släkten kom så kollade vi på kalle anka och lagom till det var slut så åt vi den goda julmaten. Hur gott är det inte? sen så spelade vi spel jag och syster och mina kusiner! vilket var trevligt och roligt! :) sen så kom jultomten!
haha, ( för min kusins barn, (Miranda 10? och kevin 1) kul att se barnen glada!

Nu ska jag bara slappa och lyssna till Jay skiva på spotify! han är ju kung!










101224 - Nu är det jul igen!

Nu är det jul igen, julen varar ändo fram till påska!

Hej på er alla läsare!
Nu har jag precis kommit ut ur en varm dusch, och precis valt dagens outfit för dagen. Tänk er att det är julafton idag? hur mysigt är det inte? jag tänkte bara önska er en god jul! för nu har jag inte tid att sitta här så ha en urmysig julafton med era nära och kära!

MERRY CHRISTMAS!!!



101223 - Time to sleep


Hejsvej!
Nu har man kollat på bingolotto då eller det är inte slut än. Men jag vart så trött så jag tänkte göra mig idoning för sängen nu. Jag vann ingenting ändo och jag har lika otur i spel som vanligt men alltid så nära, suck! man kanske ska sluta köpa en bingolott? Annars ikväll så kom johan och Anna vilket var trevligt! vi åt julskinka och sen förberädde inför imorgon!

Nej nu måste jag sova, godnatt!




101223 - Dan före doppardagen!

Tid: 18:48
Temperatur ute: -8




Hej!
Nu är jag äntligen jobbat färdigt med sista arbetsdag innan julen. Vilket känns så skönt! jag behöver dessa dagar för att vila upp mig lite. Så när jag slutade så kom min pappa och min syster och hämtade mig.  Jag och min syster sprang in på Gu Va Gott för att beställa hem en varsin kebabrulle, vilket var gott!

senare så kommer johan hit och eventuellt hans Anna. Jag hoppas hon kommer. Det ska bli mys! jag ska även spela bingolotto, och hoppas man får vinst detta år!!! tänk om man skulle vinna 50 000 kr i kontant? det skulle vara som en dröm! men drömma kan man ju alltid göra!




101222 - 2 dagar kvar

Tid: 21:07
Temperatur ute: - 24


Godkväll!
Nu har man sett näst sista av bonde söker fru, alltså katarin är så tråkig människa så det finns inte. Jag stör mig på henne så mycket! Man brukar lixom vissa sin uppskattning när man får present! tycker jag iallafall. Annars idag så har jag jobbat hela dagen och dagen har rullat på bra. Mycket folk på stan nu dagarna innan jul och det är ju bara roligt! Nu ska jag byta lampa i badrummet här nere och sen fixa lite innan läggdags!

Nattinatti!



101221 -

Tid: 22:11
Temperatur ute: -17

Hejsvej!
Nu har jag precis  slagit in de två sista julklapparna för i år känns skönt. Men det är ju så kul att köpa julklappar när man vet vad man skall ge dvs. Så nu kan jag snart lägga julklappar under våran gran. Nu ska jag tvätta bort sminket för att sedan hoppa i sängs så man orkar näst sista arbetsdagen av veckan. Det gillar vi!

Föresten ni hört seans banans jullåt elller? han kan ju inte ens sjunga men ändo så är den bra på nått vis. Men det är väl för at han är så rolig! haha dock så har han inte gjort någon musik video.



101221 - För kallt!



Hejsan!
Nu sitter jag hemma och kollar på tv4 vädret fy bubblan var kallt det är idag, imorse var det 20 minus grader och jag tycker det är för kallt! Nu önskar jag att man hade en varm semester att längta till. Skulle inte ha nått emot att åka till Thailand och vara där tills våren kommer, that is my felling just now! för sist jag var i thailand var 2008, och jag trivdes där som bara den, men jag ska dit en gång till!

Vad tycker ni om Thailand?
(
tillbaka blickar)




101221 - Sunes jul!



Lite humor så här på morgon kvisten, haha!



101220 - Jul och knäck



Hej!
Nu sitter jag i vardagsrummet med en filt omkring mig och har precis kollat på Jul med Ernst på tv4. Han är ju bara för go. Man får en sån jul känsla! annars ikväll så har jag vart med Jenny på stan vi åt på gu va gott sen så gick vi omkring i affärerna jag hittade en julklapp åt min bror. Nu är jag färdig med alla för i år! YES!

För övrigt idag så har jag bakat knäck & pepparkakor med min syster och Sofie, riktigt mysigt! vi spelade julmusik och snön fall utanför fönstret så det kunde inte bli bättre!

Nu ska jag kolla på morden i sandhamn, hörs!



101219 - Fjärde advent!



Hejsan!
Nu har man precis fått i sig lite mat och det satt fint i magen så nu står jag mig ett tag. Snart så ska min bror och Anna komma hit för adventsfika. Det är ju den fjärde advent idag. Annars idag så har jag jobbat hela dagen och jag var nära på att komma försent till jobbet idag för det snöade som fan i morse och inga spårvangnar gick så jag ringde min pappa och frågade om han kunde rädda min morgon, och såklart han ställer upp för sin dotter! Det var uppskattas för jag stog och väntade i en halvtimme! Det är ju nackdelen med snö, att det kan bli förseningar i trafiken! men snart vänder det och vi går mot ljusare tidier! jag längtar redan efter våren!


101218 - Tacos hos min bror



Godkväll!
Nu har man kommit hem ifrån en trevlig kväll hos mig bror och hans Anna, vi har vart bort bjudna på tacos hos dom och tacos säger man dock inte nej till. Det smakade hur gott som helst. Sen fick vi även en god efterätt som var Annas egna mockar rutor :) det satt fint i magen. Vi kollade även på lite gamla filmer från när jag och mina syskon var små. Det är så kul att ha dom! Tänk vad bekymerlöst allt var när man var liten, eller vad tycker ni?

Annars idag så har jag jobbat från halv tio till 16.00 och idag så var det mycket och göra precs som jag sa.
Så idag blir att lägga sig tidigt för att kunna orka den sista arbetsdagen för veckan!
Hoppas ni själva har haft en bra lördag!




101217 - Friday!



Godkväll!
Vad gör ni denna fredagskväll? själv så har jag precis tagit bort sminket och ska snart sova. Jag jobbar hela helgen så man vill ju känna sig skapligt pigg imorgon för det kommer säkert vara mycket och göra eftersom det är helgen innan julafton så dagen kommer säkert gå fort. Eller man kan ju hoppas på det iallafall.

Annars ikväll så har jag bara slöat framför tv:n för jag kom hem vid halv åtta ungefär från mitt jobb.
Jag och min moder kollade på näst sista avsnittet av Robinsson. Vem vill ni skall vinna?


UNDERBAR LÅT!
- Bruno mars - Grenade


101217 - Redan fredag!



Hejsan!
Sorry för en dålig uppdatering igår men som jag skrev på mitt inlägg igår så skulle jag ju och mamma åka och handla direkt efter mitt jobb. Vi åkte till Bahus, sedan en snabbtitt på rusta, och sedan stormarknaden och sedan systemet och sen slutade det med att vi drog till max som hade premiär vid ingelsta igår! jag brukar aldrig äta på max men jag kan säga att mc dondlads maten är mycket godare, iallafall pommen, nu vet ni det!

Och idag så är det fredag! förstår att tiden går så fort men det är ju bara roligt. För nu är det bara en vecka kvar till julafton och två veckor till nyår!! :) vad ska ni föresten göra på nyår? själv så ska jag jobba till kl 18.00!

Nej nu måste jag börja packa väskan, vi hörs ikväll då! :)
kisskiss




( en bild ifrån förra året)


101216 - TORSDAG

Tid: 09:53
Temperatur ute: -2

Godmorgon!
Hoppas ni har sovit gott för det har jag gjort. Snart ska jag strax gå till spårvangen. Hoppas att det går några nu eftersom det har snöat hela morgonen, annars får jag gå till jobbet idag. Börjar ju halv 12, och slutar 18.00 då ska jag och min moder dra och handla lite och eventuellt ska jag försöka sista julklappen åt min lill sis.

Nej om man ska klä sig varm nu då, ha en bra torsdag så hörs vi ikväll!
TACK DÅ!


101215 - Jay Smith


Så jävla bra, jag får gåsgud varje gång!

Life is a mystery, everyone must stand alone
I hear you call my name
And it feels like home


101215 - Denna lata onsdag!



Hej!
Ja det är precis vad den har varit. Jag hade verkligen jätte mycket o göra idag. Men jag mådde inte bra så jag sket i allt. Det jag tänkte göra var att städa hela källaren, men  var är orken? så jag får göra det nästa gång när jag är ledig som jag är på måndag men alla kan väl inte må på topp varje dag, eller? (: nej om man ska sätta på sig varma kläder nu för jag sitter bara i morgon rock för jag har precis duschat!



101215 - Lediga dag!

Tid: 11:59
Temperatur ute: 7-


Hej era fina!
Nu har jag precis kommit hem ifrån supermarket. Jag handlade lite smått och gott. Så nu snart ska jag göra iordning en god frukost och sedan kolla på någon bra film. Jag har ju 200 filmer så det blir svårt att välja. Men det är ju nästan som att man kan sälja några av mina filmer.

Nej om man ska fixa något o äta sen krypa ner i soffan!


101214 -



- Hejsvej!
Nu sitter jag i vardagsrummet och kollar på nått program på tv8. Men inget som jag har fastnat för direkt. Annars ikväll så har jag bara legat framför tv:n och glott på tv och det gör ju jag fortfarande dvs. HAHA! ne men man är ju helt slut efter jobbet. Så då får man dega framför tv:n!



101214 - Gubben i lådan!

Tid: 09:40
Temperatur ute: -7


Godmorgon!
Hoppas ni har sovit gott för det har jag nämligen gjort. Men synd att man inte kunde få ligga kvar i sängen någon timme till. Men det får bli imorgon för imorgon är jag ledig precis hela jäkla dagen. Så skönt och uppskattat. Nu ska jag röra mig till badrummet så jag kan börja fixa mig lite så ha en bra dag så hörs vi ikväll!!!




101213 - Lucia



Godkväll!
Nu har jag precis tvättat bort dagens makeup och snart ska jag återvända till badrummet för att borsta tänderna för att sedan hoppa i sängs. Idag så har jag vart tröttare än vanligt. För idag gick jag upp tidigare än vad jag egentligen behövde. För jag och min mamma låg och titta på Lucia uppvakan på tv2 kl 07.00. Eftersom man inte får se nått lucia tåg nu förtiden så man nöja sig med tv:n. När man gick i skolan så hade ju alltid skolan en egen lucia så det var riktigt mysigt, men tröttsamt! nej om man ska göra iordning sig nu så man får sova nån gång!

Har ni kollat på lucia idag? =)

- 13 december 2oo8


101212 - Sverige ett terror land?

Tid: 21:33
Temperatur ute: 16-


godkväll allesammans!
Nu har jag precis prov smakat mammas goda julköttbullar, och de vart så jäkla goda. Nu längtar jag faktiskt efter julafton så man kan äta sig mätt utav de goda. Det är ju nästan 2 veckor kvar till julafton. Myspys! annars ikväll så har johan och Anna vart här på middag och adventfika, det är alltid så trevligt när de kommer på besök.

och när dom var här så bakade jag även chocklad muffins som vart goda men jag kanske borde ha haft lite mer bakpulver i för det vart så "platta" men som sagt det vart hur goda som helst så man kan nog bjuda på dom.

Föresten vad tycker ni om självmordsbombaren i centrala stockholm? ska man inte trivas i sitt eget land?
man vet ju aldrig om det kommer hända igen! det är obehagligt att det händer i sitt land, huvudstad! men vi får hoppas att det inte händer igen.


Bilder:

(det var jävligt svårt att försöka undvika att smeten kom på plåten)




101212 - Trejde advent



Godmorgon!
Nu har jag äntligen ork till och skriva lite men dock så jag lite trött. Så detta inlägg blir inte långt. Men jag ska försöka skriva ett par rader. Igår så var jag på stan med Matilda vi fikade först på Coffie House vid linden sen så började julklapps letandet. Men jag lyckades hitta till min syster och mamma. Så nu är jag änltligen klar! sen när jag kom hem så gjorde jag iordning mig för att spela bowling med Helene och hennes vänner på hugo och seriöst så gick det så jävla dåligt, första gången det gick så dåligt!!! pinsamt dåligt! sen så drog vi upp till hugo nattkulbb och dansade hela natten lång...! jag hade grymt kul så idag mår jag som jag förtjänar!






101211 - ÄNNU MERA SNÖ!

Tid: 11:39
Temperatur ute: -2 snöar!

Hej!
Nu sitter jag och lyssnar på Rihanna -  Callifornia king bed. Så himla bra hon är. Nästan alla hennes låtar på hennes nya album är bra. Snart så ska jag börja fixa iordning mig för snart ska jag dra ner på stan med Matilda.
Vi ska luncha och sen ska jag försöka hitta de sista julklappar till min syster och min moder o vem vet jag själv kanske hittar nått till mig.

Föresten vad tyckte ni om att Jay Smith vann igår? jag vart inte förvånad för han är ju så himla bra. Jag rös som fan när han sjöng LIKE A PRAYER! så himla bra. Jag fick nästan lite tårar i ögonen för han sjunger ju den för sin döda flickvän som dog av en överdos, jobbigt!

nej om man ska börja fixa sig nu då, vi hörs senare! (:
kramar



101210 - FREADGSMYS!!!



Hej!
nu kom jag precis innaför dörren. Min kära moder kom och hämtade upp mig idag på jobbet. Vilket är väldigt uppskattat. Så ikväll så blir det fredagsmys. Hennes vännina kommer över så vi tre ska kolla på idol finalen och äta gott, jag tror faktiskt det är JAY som vinner hela skiten om bara några få timmar och de bästa utav av allt är att han ska sjunga Madonnas låt! HEJAHEJA!! detta kommer bli grymt!





101209 - Out of my life

Tid: 19:59
Temperatur ute: -7


Godkväll!
Nu har jag precis kollat klart på sista säsongen av halv åtta hos mig, och nu ska jag glo på robinsson! undrar vem som kommer vinna Robinsson, det får man ju redan på nästa lördag. Annars idag så började dagen med att min syster kom ner och väckte mig så vi åt frukost och umgicks lite, hon skjutsade även mig till jobbet, tack underbara syster!!
och när jag kom till jobbet så var det redan mycket o göra och på effter middagen så kom mitt ex och lämnade mina pengar och några saker som var mina men de slängde jag på jobbet (inga nödvändiga saker) men dock inte pengarna!!!nu är jag så jävla glad över att allt är över nu, för han är en stor idiot! men nu ska jag inte prata nått mer om honom för nu ska jag glo på robinsson...

Kramar


101208 - Aj mitt huvud!




- Hej på er!
Nu sitter jag här i varadgsrummet med mammas lilla lapptop i knät. Hon o jag har precis kollat på Bonde söker fru. Det börjar dra ihop sig nu! nu sitter vi och kollar på Maria Wern, Eva Röse är en sån bra skådespelersa tycker jag eller vad tycker ni? glor ni på det? annars idag så har jag som vanligt jobbat precis soma alla andra dagar på dagarna!
Men idag var det jobbigt pga att jag hade en rejäl huvudvärk som inte ville släppa, den sitter i fortfarande!
Får klunka i mig mer vatten och ta en huudvärks tablett innan läggdags!



101207 - All i need is you!



Hejsvej! :)
Nu har jag äntligen fått tillbaka för att underhålla er lite genom att skriva några rader. Idag har jag ju som vanligt jobbat och sliti, men vad gör det? det är så kul o vara där och så får man pengar. Jag slutade vid 18.00 så jag kom inte hem förens kvart i. Jag tog min lilla promenix som jag gör varje dag efter jobbet. Det är väl bra?
få motion lite vardags motion är nog aldrig fel!

Föresten vad tycker ni om idolernas låt som de har gjort tsm? jag tycker den blir bättre o bättre för varje gång man lyssnar på den. Man får ju gåshud så fort Jay sjunger! så jävla klockren!!!! Han kommer vinna lätt över Minnah på fredag!






101205 - Andra advent!




Hejsvej!
Nu är jag här igen efter en dålig uppdatering. Men jag har faktiskt inte orkat brytt mig om bloggen för jag har vart så himla trött efter jobbet. Men nu är jag här igen! nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan adventsfika :)



101203 - JAY OCH MINNAH!!



Hej!
jag är sjukt glad över att Jay och Minnah är i final men Jay vinner ju hela tväligen är helt klart. Men jag är skit glaf över att det är Minnah som blir tvåa.  Annars ikväll så skulle jag ha träffat en tjejkompis men hon svek. Så jag hade mys hemma istället (: det är ju alltid skönt. Nu ska jag snart lägga mig efter idol eftersnack för jag jobbar ju imorgon och det ska bli roligt! :)


101202 - MERA SNÖ!

Tid: 19:26
Temperatur ute: 7- snöar



Hej på er!
Hoppas ni har haft en kanon dag för det har jag haft. Hela dagen har gått så fort och jag gillar det. Efter kl 16.00 så kom det massor med folk kan ju bero på att city har extra julöppet. De stänger kl 21.00 idag, roligt! och det som gör det ännu mer roligt är ju att EMD uppträdder nu på linden, eller de kanske har sjungit klart, jag hade gärna gått o kollat på det, men jag pallade inte :) men jag har ju sett dom förut på tv:n :D haha! men visst skulle det ha vart mysigt! Nu ska jag snart sätta mig vid tv:n o kolla på Robinsson :) kisskiss!

JULMYS! - taget för nån timme sedan!




101201 - Time to sleep




Godkväll!
Nu har jag precis tvättat bort sminket med spa jordgubb. Snacka om att huden vart len efteråt. Annars ikväll så har jag kollat på Bonde söker fru och Maria Wern, Bra prorgram, eller bonde söker fru är väl direkt inte så bra, det är bara kul att se alla som är så tråkiga och pinsamma, eller alla är väl inte pinsamma men hon Katarin är så sjukt tråkig så man blir irriterad, haha! så torr, eller vad tycker ni? nej om man ska gå o lägga sig nu då!

Godnatt på er!



101201 - Home agian!

Tid: 17:14
Temperatur ute: -18

Hejsvej!
Nu har jag kommit hem ifrån staden med syster. Jag hittade faktiskt 2 julklappar till mamma och till min bror.
Och så hittade jag även ett par gulliga vinterskor till mig också som är hur sköna som helst så nu kan jag kasta bort mina skor som jag köpte tidigare i år. Visar upp dem senare! nu ska jag ta nått litet o käka!



101201 - Broken hells

Tid: 11:58
Temperatur ute:  -16


Hejsan!
Nu har jag precis gjort iordning mig. Jag ska snart dra ner till stan för att möta upp min söta syster. Vi ska träffas en stund och kolla julklappar. Man ska ju passa på när man är ledig och tillfälle till det för om 23 dagar är det julafton. December är nog årets mysigaste månad tycker jag iallafall. Annars idag så har jag tvättat, och städat lite och tagit kort och de vart typ väl inte direkt så bra, jag vill ha en ny kamera!


Hej mitt vinterland




101201 - The last month of the year

Tid: 10:05
Temperatur ute: 16- soligt!

Godmorgon solstrålar!
Nu har jag precis kommit ut ur en varm och skönt dusch. Nu blir det att föna håret och sedan klä på sig lite kläder så man kan göra lite nytta här hemma när man äntligen och tillfälle för det. Nej om man ska sätta på sig kläder nu.

we talk to you later