Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

110331 - Skräck i big brother?



Hej!
Nu har man precis kollat på kvällens avsnitt av big brother och fan vad skrämd roddan och Gurkan vart ikväll då. 2 tjejer utklädda som The ring tjejen, riktigt obehagligt. Undra om jag själv skulle vara skraj? ;) det tror jag nog. Nästa som man vart lite rädd själv när man var inne i programmet så mycket. Riktigt kul att se dom vart rädda iallafall.

Nu ska jag tvätta bort sminket och sedan hoppa i sängs, godnatt! (:



110331 - Skilda Världar



Hej!
Nu har jag precis kollat klart den första av skivorna i skilda värdlar boxern. Jag och mamma har precis satt och kollat på det. Och det är ju så himla bra. Kom ihåg när de visades på tv:n. Fyfan vad jag älskade serien då. Längtade alltid efter att det skulle börja på tv4, goda tider det.

Annars idag så har jag jobbat och jobbat som vanligt känns det som. Mitt andra "hem" typ. Men nu ska jag inte jobba på några dagar eftersom jag tog en mjukdag imorgon. Känns gött med tre dagar ledigt!



110330 - time to sleep and go to the bed!

time to sleep and go to the bed!

Hellu hellu!
Nu har jag kollat klart på big brother och denna vecka har dom fått uppdrag att vara stand up komiker. Det ska nämligen toasta varandra och Annies toest på made var ju så jäkla klockren men kanske bli för hårda ord. Det såg ut på Madde som om hon tog illa upp.

Nu sitter jag i källaren och ska snart tvätta bort sminket, borsta tänderna och sedan hopps i sängs och börja ladda om inför veckans sista arbetsdag för jag tog nämligen ut en mjukdag på fredag för att kunna vara med och fira min tjejkompis Matida som fyller 20 år.

Det ska bli så grymt kul och det kommer vara lika kul på lördag eftersom det ska vara förfest hos tess och sedan beger vi oss till puls. Jag har redan börjat tagga!!

Nej nu ska jag ta mina onda ben till badrummet, hörs imorgon!



110330 - Make up store



Hej godingar!
Nu har jag precis kommit hem ifrån stan. Hängde ju med Helene till make up store för en medlems kväll. Tjejerna som jobbade där pratade om deras nya grejer som har kommit till våren, borste, mascara & kräm. Borsten var jätte skön. Sen därefter så köpte vi lite grejer eftersom de var 20% på allt. Vilket jag tjändee jätte mycket på. Det var ett nagellack, läppstift och conciler. (hur stavas det?) så nu har jag fått mig lite bra sminkprodukter.

Nu ska jag snart tvätta bort sminket och sedan vila mina stackars ben. Är skit trött i bena eftersom man har stott i 6 timmar idag eller mer till och med!



110330 - Det snurrar i min skalle



Godmorgon!
Nu sitter jag och lyssnar på Familjen - det snurrar i min skalle. Den är ganska bra den låten. Annars så har det inte hänt så på mycket denna morgon. Ska väl snart sätta på mig kläder och sedan bege mig till jobbet. Sen efter när jag har slutat så ska jag träffa Helene vi make up store. Jag ska nämligen hänga med henne på någon lansering på ett nytt läppsift där kl 19.00 eller vad det nu var (: ska bli intressant! så bloggen får lida lite som vanligt idag. Men det blir väl en uppdatering när jag kommer hem!



110329 - Skilda världar



Hejsvej!
Har ni haft en bra dag? jag har bara varit hemma i drygt hem halvtimme och det var skönt att sätta sig, kan jag lova. Eftersom man har stod hela dagen och sedan gick man hem ifrån haga. Det är så skönt att röra på sig. Speciellt när man börja känna att våren är på väg, det är ljust, solen skiner varmare, fåglarna kvittrar och vinter blommorna har börjat komma fram nu. I LIKE!



110328 - Shame on you!



110328 - För tre år sedan....

.....

(Så var vi i thailand, dock sista dagen. Men gud vad härligt det där)

Hej!
Nu har man precis läst igenom lite inlägg på vad man gjorde idag för exakt tre år sedan. Då var jag och min familj plus mina kusiner i thailand, phuket, . Och idag så var sista dagen innan vi drog hem till kalla sverige.
Men denna dag så badade vi, solade, åt mat, packade, & njöt så inihelvete.

Det har gått tre år sedan vi var där nu men så fort jag ser bilderna så vill jag bara dit om och om igen. Sjukt fint ställe och så underbara thailändare. När jag har råd så ska jag definitivt dra dit igen! för sånt vackert land vill man ju inte missa!




- Det är ganska roligt att haft en blogg i tre år, man minns så mycket genom den! (:


110328 - Maxi

Tid:17:43
Temperatur ute: 6+ sol

Hej!
Nu har jag precis kommit hem ifrån maxi. Jag och mamma tog en promenad dit förut för att jag skulle försöka hitta en present till matilda som fyller 20 på fredag. Det var en grej på cervera hoppas hon blir glad. Men jag ska nog försöka hitta något mer till henne eftersom när jag fyllde 20 år så fick jag en dröm uppfyllelse genom att en träff med delifinerna på kolmårdens djurpark så man vill ju inte bara ge henne nått för 50 kr precis. (:


februari -09


110327 - Roza fick lämna huset



. Hej!
Nu har man precis kollat på utröstningen av big brother och idag var det tyvärr Roza den söta som fick lämna huset. Vilket var tråkgit tycker jag men på sistone sen Nicky åkte ur förra veckan då har hon blivit mer ledsanre och velat dra ut. och hon ville ju ut från huset också så det var ju bra att hon inte vart ledsen. Men jag tror hon förlorade massor av röster pga hennes ryck i torsdags kväll.


- Där gjorde hon bort sig lite :P


110327 - Soff & tv häng


Hej!
Nu ligger jag i soffani vardagsrummet och har precis vaknat. Jag var så himla trött när jag kom hem ifrån jobbet idag. Dessa 4 dagar har gjort mig sjukt trött. Men nu är jag vaken igen och nu sitter jag och kollar på tv, blir nog tv häng resten av kvällen, mycket bra på tv ikväll.....




110326 - movetime

¨

Hej!
Nej nu ska faktiskt krypa ner i soffan i vardagsrummet och se på filmen som går på tv4 och sedan får man se om man somnar till den sedan. Jag ska ju upp tidigt så är väl bra om man går och lägger sig skapligt och just det måste ställa om klockan till sommartid innan jag går och läger mig också så man inte komemr en timme försent imorgoN! det skulle vara något!



110326 - earth hour



Hej!
Nu sitter jag vardagsrummet med min syster och har för ett tag sedan släckt ner för att spara engergi åt Erath Hour så nu har vi några ljus här och har det myspys framför körslaget :) väldigt trevligt! undrar vem som åker ut ikväll, såndat som man märker om ett tag.




110326 - TRÖTT!



- Hej!
Nu har man precis kommit hem ifrån jobbet och dagen har gått hyfsat fort eftersom de har vart massor av folk som har vart sugna på MCD mat idag, men gud så trött jag är nu. Nu ska jag plocka lite, sätta på en tvätt och sedan betala mina räkningar.

Det verkar som de blir en lugn kväll idag också. Men det är väl lika bra eftersom man jobbar imorgon också. Men nästa helg blir det party så det är något jag ser framemot! (: nej om man ska sätta gång och städa lite så det ser fint ut när mamma och pappa kommer hem imorgon från Tallin!

kramkram


110326 - Lördag



Heeeeeeeeeeeeeeeej!
Hur mår ni? jag mår bra men jag är super trött. Var svårt att somna igår efter att min syster och hennes killkompis i natt och det kanske var runt 2 eller 3. Kollade dock inte på klockan men jag somnade iallafall sen. Nu ska jag snart bege mig till jobbet och en lång dag väntar, eller lång och lång slutar 16.00 vilket är skönt!

Men det kommer bli så jäkla mycket och göra idag eftersom det är lördag och lönehelg men roligt ska det bli. Nej nu ska jag börja sminka mig, hörs!



110325 - Home alone



Hej!
Nu sitter jag i min ensamhet hemma i vardagsrummet och kollar på reprisen av big brother som sändes igår kväll. Känns ganska skönt att vara ensam men det är ändo tomt. Men ikväll så ska jag bara vara hemma och titta på finalen av lets dance och sedan big brother, undra vilka som blir nominerade.



Annars idag så började dagen med att jag drog jag drog till ungdomshälsan för fixa ett nytt recept för p-piller. Sen därefter så gick jag och shoppade lite grejer och då så såg jag att de har gjort en glassputik i spiralen ben och Jerrys. Först så trodde jag att de bara skulle renovera hela butiken (blombutiken) men nej se där, en glasbar istället. kUL! annars så har det vart full fart på jobbet idag det är ju lönhelg!







110324 -



110324 - Big bang!

Tid: 09:35
Temperatur ute: 8+ sol och lite blåst


Hejsvej!
Nu har jag precis ätit frukost och snart ska jag bege mig till jobbet för lite jobb tänkte jag. Är det bara jag som tycker att veckorna går sjukt fort eller? det är redan torsdag och imorgon är det redan fredag! men det ser jag bara som något positivt!

Nej nu ska jag nog gå och borsta tänderna, ha det fint!


spelar gurkan trög? ;P


110323 - Sveriges Mästerkock



Hej!
Nu har jag precis kommit hem ifrån matäffren hängde med mamma och handlade lite till helgen eftersom jag blir ensam i villan hela helgen pga att mamma, pappa, bror & hans tjej ska på kryssning till Tallin och´kunde hänga med pga jobb ihelgen så jag får ta hand om huset och katten.

Men det ska bli ganska skönt att få vara ensam hemma också, tänk när jag flyttar vad ofta jag får vara själv då. Nu ska jag koncentrera mig på programmet.

kisskiss


110323 - Ett gott skratt!



110323 - Snödroppar, = vårtecken?

Tid: 12:07
Temperatur ute; 7+


- Hej!
Nu har jag precis kommit hem igen efter att ha köpt lite nödvändiga grejjer i mataffären, gött att vara ledig idag. Nu stter jag i vardagsrummet och har precis kollat på lite gamla klipp från big brother de åren som har gått, rätt så kul faktiskt dock så känner man inte igen dom lägre förutom Muffe, jessica, och Carolina Gynning som vart känd pga big brother vinsten.

Nu ska jag snart sätta på en tvätt om jag orkar är otroligt trött idag, suck! men som sagt det är gött att vara ledig idag!



110322 - Posion


Haft denna låt på hjärnan hela jäkla dagen! sjukt bra!


110322 - sol och 10+

Tid: 09:21
Temperatur ute: 10+ sol!


Goodmorning, good morning!
Nu har jag precis slängt i mig lite filmjölk och lite musli. Nyttigt och gott! nu ska jag snart sätta på mig mina arbetskläder för att sedan bege mig till jobbet. När jag gick upp för en stund sedan så såg jag att termometern visade på 10 + idag så himla härligt! låt det fortsätta så här!

Hur är vädret hos er?



110321 - ny weeek!

Bjuder på en liten låt så här på måndags morgonen (:



110320 - Nicky out from the house!



Hellu!
och så där nu var ännu en deltagarna borta ur huset. Men nu kommer ju en ny tjej in eller tre rättare sagt. Men en kommer bara in i själva big brother tävligen, dock så får inte vi tittare välja vem utav de tjejer blir utan det får killarna i huset välja.



Det ska bli intressat och se vilka de faller för om man kan säga så? aja skönt att Nicky åkte ut och jag kan gissa på att det kommer bli Roza och Katarina som är nominerade nästa vecka. Men de är ju ett tag kvar så allting kan ju hända.

Nu ska jag hänga upp tvätten och sedan göra ordning mig för läggdags och ladda om inför en ny kommande vecka!

,kisskiss!



110320 - bakat en kaka



Hejsvej!
Nu har jag precis gjort en smulpaj med blåbär i jag fick en idé att göra den eftersom vi har kvar lite vaniljvisp från fruksalladen jag gjorde tidigare i veckan och den måste andvändas annars så är vi tvungna att kasta det och det vill vi ju inte.

så jag hoppas kakan blir god men det blir ju den förhoppningsvis. Nu ska jag sanrt sätta mig vid tv:n och titta på solsidan som börjar klockan 20.00 och sen därefter blir det big brother. Vem tror ni kommer lämna huset ikväll? jag tippar på Nicky eller vad han nu heter.

nej nu ska jag kolla kakan, hörs!



110320 - Tidsfördriv



Kallas för: Malin, Mallan Malinsky

Stjärntecken: Vattumannen

Höger eller vänsterhänt: höger

Piercingar: 3 i örat och en i näsan

Tatueringar: nepp

Längd: 157 (kort)

Skostorlek: 38-40

Hårfärg: Brunt/rött

Fräknar: ja lite granna men syns mest på sommaen, suck!

Motto: Va glad eller håll käften

Kär? nope

Tycker du att du är attraktiv?
Ja oftast iallafall

Önskar du att du bodde någon annanstans?
Ja!

Dricker du? japp

Röker du? Nej slöseri på pengar och fungernade lungor

Vilket schampo använder du? ett speciellt schampoo namnet vet jag inte

Vilken parfym använder du? Lacoste

Vad är du rädd för? Att förlora dem som betyder något

Gillar du att tvätta? Ja för då luktar mina kläder gott

Gillar du berg- och dalbanor? nja såder, jag tänker alltid på Final Destination och den är läskig.

 

Senaste…

Filmen du hyrde? Hyr aldrig filmer

Filmen du köpte?  köper inte filmer nu förtiden, får istället :)

Låten du hörde: Britney spearse - till the worlds end

Låten du laddade ner?


Personen du ringde?
min syster

Personen du tänkte på?


Personen som ringde dig
? pappa

TV-program du såg?
körslaget

Favorit…

Låt:
Sak att göra: Sova, träna och äta
Sport: ingen aing
Dryck: Oboy

Bil: ---

Kläder: allt jag är snygg i

Film: Har ingen

Serie: Andra Avenyn

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? japp

Gråtit över en flicka? Nej

Ljugit för någon? Ja

Varit i slagsmål? nej

Blivit arresterad? nej

Träffat någon från internet IRL? ja

 

Antal…

Gånger du varit kär? hmm har svårt för för att bli kär men 2 gånger har jag väl kär, om det nu var kärlek.

Gånger ditt hjärta brustit? På grund av killar 1, andra saker fler gånger

Hjärtan brustet på grund av dig? Inte en jävla aning o bryr mig inte

Tjejer du kysst? HAha inga...

Gånger ditt namn varit med i tidningen?  vet ej

Personer från grundskolan du har kontakt med? nja inte så många

 

Senaste…

Boken du läste? Läser inte böcker

Personen du fick e-mail av? Hr inte kollat

Personen du fick brev av? Får folk fortfarande brev?

Personen du fick sms av? mitt ex

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Julafton

Vad har du gjort idag? Vart på landet

Saken du köpte: underkläder, en orange tröja, dusch tvål, strumpor & benvärmare

Brukar du svära mycket? det händ ;P

När stiger du upp på morgonen?
 veckkorna halv nio o helgerna då jag är ledig halv tio

Vad har du på dig?
jeans och en röd tröja 

Vad ska du göra ikväll
? kolla på solsidan och big brother

Vad är du allergisk mot? inget

Använder du hårspray? ibland

Var har du ont? ingenstanns

Kan du stå på händerna?
haha nej

Håkan Hellström eller The Ark? Håkan

Salt eller socker? Socker

Gillar du ketchup? Beroende

Är du glad nu? Sådär

Var du glad igår? Japp

Vad dansar du till? Bra musik

Stockholm är… ? Rörigt, spännade, och roligt

Göteborg är… ? Den är väldigt fin och intressant stad

Kan du sjunga?
alla kan sjunga på ett eller annat sätt

Spaghetti eller makaroner? samma smak ju för fan

Land du vill besöka? U.S.A 



110320 - home agian

Tid: 16:28
Temperatur ute: 6+


Hejsan!
Nu är jag hemma igen efter en härlig vistelse ute på landet med bror, mamma & pappa. Snacka om att solen värmer på som satan nu. Vilket är ett härligt tecken på att våren är på ingång, härligt! nu ska bara alla snö som kom i fredags försvinna. Vi grillade korv och satt och snackade om lite all möjligt ute på platten vid sjön. Sist jag var på landet så var det i juli en varm sommardag! Nu ska jag bara ta det lungt och sätta på en tvätt och lite sånt som man måste göra.




och här kommer bilderna sist jag på landet i sommras:
( sol, bad, grillning)



110320 - Städning

Tid: 12:32
Temperatur ute: 3+ sol


Hejsan!
Har ni sovig gott? själv så har man gjort det. Nu håller jag på att städa i min garderob. Håller på att ta fram alla sommar kläder och bort med nästan alla tjocktröjor för jag tror det int blir så kallt längre, kanske några få minus grader men inte mer.

Skönt att få lite ordning i garderoben faktiskt. Nej om man ska fortsätta för sen ska vi eventuellt dra ut till landet en sväng och kolla läget. Man ska ju passa på när det är sol! :)



110319 - Filmen godkänd!



Hej!
Nu har man precis kommit hem ifrån bion var ju och såg hur många lingon finns det i världen med Jenny och den var ganska rolig och både jag och jenny tyckte att man borde göra fler filmer med utvecklingsstörda för att minska alla fördomar av dom små goa liven.

Innan vi drog på bion så var vi hemma hos jenny och tog det lungt eftersom vi var på stan innan och såg på Jay och Minnah. Vad bra de sjöng live men kanske skulle vara mer drag på publiken! bilder kommer senare!



Nu ska jag och min mamma titta på reprisen av big brother som sändes igår! :)
Tjing!



110319 - norrköpings city



Hej!
Nu sitter jag och lyssnar på lite musik och är lite smått halvdöd. Var ju på krogen igår och somnade inte förens halv 4 så jag är något seg nu. Men nu ska jag snart dra ner på stan och träffa Jenny. Vi ska se på Jay & Minnah på stan idag dock så står det inte när dom spelar men vi får hopppas att man hinner ner när dom väl ska spela så man inte missar dom!

Sen efter stan så blir att hämta ut biljetterna till hur många lingon finns det i världen och sedan blir att dra hem till jenny och softa lite innan man beger ger till till sf! :)

Bilderna från fredags förfest + krogbesök






Jag hade en rikig rolig kvälls magen började krångla på krogen! men vi hann med en gruppbild på nattklbubben iallfall, dock så ser jag ut som jag inte vet vad!!





110319 -

En dag allt detta kommer att förändras
Behandla människor på samma
Sluta med våld
Ner i det hat
En gång ska vi alla vara fria
Och stolt över att vara
Under samma sol



110318 - Hur många lingon finns det i skogen?

Tid: 09:29
Temperatur ute: 0+ snöar

Godmorgon!
Snöar det hos det hos er? själv så vaknade man vid sex redan och såg att det snöade ute och det snöar fortfarande. Vinter vill inte släppa tag om sverige ännu. Men jag deppar inte ihop för det för det ska j tydligen bli 10 plus nästa vecka men ska man tro på det? det är ju en annan femma kanske. Men det ska iallafall bli plusgrader vilket är härligt!

Nu ska jag springa upp och sätta på mig mina arbetskläder o sedan välja ut kläder inför ikväll!



110317 - Time to sleep!


'Sweet dreams!

23:41
Hej!
Nu har jag precis borstat tänderna och nu ska jag krypa ner i min säng alone. Börjar faktiskt bli något trött faktiskt. Ikväll så har syster vart hemma så har umgåts med henne de andra i familjen. Vi har inte dock inte gjort så mycket mest snackat och kollat på Sveriges Värsta Bilförare.

Imorgon är det äntligen helg, min lediga helg. Då blir det först att jobba sen hem och fixa mig för att sedan bege mig till Josef där kvällens förfest är sen blir det att dra till puls där alla 18 åringar drar till. Dock så känner jag mig rätt gammal att dra dit men va gör man hugo har höjt till 23 men vi får säkert kul ändo! ;)

Nej om man ska krypa ner i sin säng, godnatt! (:

 



110317 - Thuseday

 - Fyll dagarna med liv



110317 - One daY





110316 - Surströmming, nej tack!



Hej!
Nu har man kollat på big brother då och jag tycker så synd om Peter och Katarina som kom in till helvetet. De klarade inte uppdraget genom att äta surströmming. Katarina tyckte det luktade så äckligt så hon nästan spydde så Gurkan fick köra istälelt för henne.

Men han bara garvade åt saken, men han åt nästan alla utom en fast han spydde ju upp allt sen i glaset. HAHA fyfan. Men det var väldigt underhållande. Själv så skulle jag faktiskt bli som Katarina. Jag skulle spy bara av lukten!

Nej nu måste jag börja tänka på morgondag, time to sleep! godnatt!


- Haha Gurkan kämpade in i det sista! (Y)


110316 - Dunk dunk




Hej!
Nu sitter jag här vid min dator och dunkar på massor med bra musik och det får mig längta som ett as till helgen och det bästa med helgen är att jag är ledig denna helg och då kanske det blir festa med Tess och de andra.som var med föra gången.

 Vi festade då jag inte kunde haka på ut eftersom jag skulle jobba dagen efter men den här gången kan jag faktiskt hänga med ut om jag vill. Dock är jag lite bekymrad över att jag nästan inte har några pengar men det löser sig nog, kan ju föra över lite pengar annnars!

Nu ska jag snart sätta mig vid tv:n igen och kolla på de sjuka i big brother! :) vad gör ni ikväll?

 



110316 - Halv åtta hos mig




- Hej!
Har ni haft en bra dag? själv så har jag haft en rolig och trevlig dag på jobbet fast det är ju det alltid efter jobbet så gick jag en mini promenad. Jag var oerhört pigg efter jobbet så det var bra lite motion så här på kvälls kvisten. Nu sitter jag och kollar på halv åtta hos mig och sedan blir det att stanna kvar vid tv:n och titta på sveriges mästerkock!




110316 - Diska diska



Godmorgon!
Nu har jag precis blivit färdig med all disk som var lite utspritt här och där så nu ligger allt på tork. Behöves få ordning lite på köket kan jag lova. Nu ska jag snart till spårvangen för att sedan bege mig till jobbet. Vi får hoppas att vi inte får någon mer vattenläcka idag. Det skulle ju vara trist! men det tror jag inte, tror gubbarna löste allting igår. Nej om man ska röra på sig och bädda sängen innan man drar.

Vi hörs när vi hörs ikväll!
kisskiss



110315 - Big Brother



. Hej!

Nu har jag precis kollat klart på dagens avsnitt av Big brother och idag så fick man få se vad veckans tema var.
Sjukhus. Roligt att se Rodney krypa vart han än är och att se Katarina blind är också ganska kul vi får se i slutet av veckan om det är någon som inte klarar sin "sjukdom"

Nu ska jag som vanligt tvätta bort sminketr och sedan hoppa i sängs och börja tagga inför en ny arbetsdag och vi hoppas att det inte blir någon mer vattenläcka igen på jobbet

Godnatt!

Min goda fruktsallad med vaniljvis som jag gjorde förut!



110315 - Vattenläcka



Hej godingar!

Idag kom jag hem tidigare än vanligt pga att en stor vattenläcka på jobbet. Det hände strax efter 16.00 och jag skulle ta hand om trasorna på resurangen då kom en skiftledare och ropade på våran ena chef att hon det läckte vatten ur taget i matslaen och det läckte inte lite heller.

Det var så illa att gästerna som åt fick lämna resturangen och vi fick tillfälligt stänga pga att skrapa vatten ocn det var inte lite vi fick skrapa men vi var 10 st så det gick bra. Men gubbarna som kunde allt om rör o sånt. Sprutade något på golvet och taget som skulle döda alla bakterier och det skulle ta några minuter så då fick vi alla rast istället.

Men vilken tur att det inte hände i köket då hade det säkert börjat brinna istället. Så det kan bli! Nu ska jag göra en fruktsallad om jag orkar för jag vart helt slut efter denna dag.



110315 - Solsken


Hej!
Nu har jag precis ätit frukost det vart filmjölk och musli. Det satt fint  i magen. Nu ska jag snart bege mig till stan för att jobba lite och man blir ju så glad över att det är sol ute. Man blir ju så mycket gladare och piggare! nej om man ska gå och borsta tändera nu kanske..

Ha en en bra tisdag nu!

 




 



110314 - Annie and Patrik?



Hej igen!
Nu har man precis kollat klart på big brother och det är ju såklart alltid lika kul att se Gurkan. Jag tror han kommer vara en utav deltagarna som kommer vara kvar längst i tävlingen för det märks ju redan att han är omtyckt av svenska folket eftersom någon har gjort en grupp på facebook och det är många som gillar det.

Men det som överaskade mig ikväll var det där myset mellan Annie & Patrik de verkade ju ha väldigt mysigt i badet. De var väldigt söta tillsammans och hon verkar ju vara lungare än Sanna & Rodney som inte vågar erkänna för dom andra i huset att de har haft sex.

Nu ska tvätta av mig lite för att sedan börja ladda om inför en ny kommenade arbetsdag!
Sov gott!



110314 - Halv åtta hos mig



Hej!
Nu sitter jag i vardagsrummet med mammas bra laptop i vardagsrummet och har precis sorterat tvätt. Vuven poäng till mig! nu ska jag kolla på halv åtta hos mig det är ju som sagt måndag och det innebär bra program på tv:n och det är ju förstås halv åttta hos mig, familjen annurlunda, En unge i Minuten och big brother!

Nej nu ska jag koncentrera mig på programmet denna vecka är ju dom i stor staden.
Hörs senare!

kram


110314 - Hachiko - En vän för livet

Tid: 16:22
Temperatur ute; 5+

Hej igen!
Nu har syster precis blivit hämtad av Henke så nu sitter jag här alone. Vi har chillat och ätit lunch och sedan så kollade vi på en film Hachiko - En vän för livet. Det hanlade om en hund som varje dag satt och väntade på sin husse varje dag vid tågstatonen, samma tid samma plats varje dag.

Men en dag när husse skulle ha föreläsning så fick han hjärtatack på jobbet så han dog men hunden väntade och väntade på sin husse som aldrig kom hem och den lilla huden förstog nog inte att inte husse skulle komma tillbaka igen. Men han väntade och väntade! fick faktiskt lite tårar i ögonen för det vart lite sorligt!

och denna film är en sann historia för det finns en staty på själva rasen någonstanns i världen vet dock inte vart. Men det kan man nog söka på google. En söt film men ändo sorlig!

Här kommer det ett litet klipp ur filmen. Hunden är ju så söt så man vill krama om den!


En sann historia om tro, tillgivenhet och odödlig kärlek. En vän för livet


110314 - Tusen gånger starkare



Hejsvej!

Den är förmidadgen har jag bara spenderat vid tv:n. Har kollat på tusen gånger starkare. En svensk film som var på bio förra året och den var inte direkt bra faktiskt bara massa gap och skrik. Men man minns ju hur det var när man gick i högstadiet.

Det utspelades nämligen i en skola och då brukar det ju vara mycket gap och skrik så man får huvudvärk. Jag minns att jag ofta fick huvudvärk när jag gick i högstadiet. Men det vart bättre i gymnasiet. Men jag har många goda minnen från högstadiet.

Nu kom min syster hem så nu ska jag umgås med henne! :)


110313 - Sanna utslagen



- Hellu!
och så har ännu en blivit utröstad ifrån big brother och idag åkte tuttfian Sanna ut. Det är skönt både för oss tittare och hon sjävl eftersom hon själv sa i bikten att hon tyckte alla var tråkiga där ute och att hon ha de en sån extrem hem längtan och såkalart det får man ju ha. Det skulle jag nog med ha faktsikt. Men egentligen så ville jag att Katarina ska lämna huset nog om big brother nu.

Nu tänkte jag tvätta av mig med clinque och sedan hoppa i sängs för tröttheten börjar komma sakta men säkert.
Det har vart en lång dag idag så god natt på er!



110313 - Spring för livet



- Hej!
Nu sitter jag i min varma morgonrock efter att ha duschat en varm duch i några minuter. Jag vart så extremt frusen när jag och o pappa hade vart iväg och köpt lite snabbkäk så det första jag gjorde efter maten var att springa in i duschen.´Nu är jag ren och fin och varmare faktiskt. Blir väl att sätta på sig en varm tjock tröja sen.

Ananrs så sitter jag och lyssnar på Sara Varga - spring för livet. Den är så skön på något sett. Diggar hennes röst och texten. Man kan lixom hänga med och sjunga med.  Men dock så gick det inte så bra för tösen igår dock. Men jag tror hon är glad ändo eftersom hon kom till finalen!

Nej om man ska sätta på sig lite kläder nudå. Sen blir det väl att sätta sig vid tv:n och glo lite på solsidan som är idag ju!



110313 - Äntligen helg!

  • Tid: 17:11
    Temperatur ute: 3+ grått

    Hej!

Nu har man kommit hem ifrån jobbet. Vilket känns härligt! jag fick mig en liten promenad också efter jobbet. Klev av vid vidablick så det är en liten bit att gå. Men idag har det vart molnigt hela dagen. Vilket är lite tråkigt nästan så man skulle kunn tro att det var en helt vanlig höst dag men dock lite snö på backen. Men höst har vi ju redan haft. Det är vår vi vill ha nu, visst?

Nu ska jag slänga in mina arbetskläder i tvättmaskinen för det behövs tvättas. Sen blir det väl att bara koppla av och njuta av att man är ledig resten av dagen och hela dagen imorgon! (:



110312 - Eric Saade!


En bild ifrån kvällen söta Anna :)

Hej!
Nu är man hemma igen efter en trevlig kväll hemma hos Johan & Anna. Vi glodde på melodifestivalen och drack cola/cider/öl och ostbågar och godisbilar. Det var extremt jämnt mellan Eric & Danny men Eric vann. Egentligen spelar det ingen roll om vem som hade vunnit utav dom som tävlade idag.

För dom som jag hejjade på gick inte vidare då pratar jag förstås om Linda, Love Generation & Sara. Men detta är ett spel. Vi får hoppas att Eric går hem i eruopa i mitten av maj och jag hopppas att de får vara med i den stora tävlingen detta år.

Nu ska jag tvätta bort sminket för att sedan börja ladda om inför en ny arbetsdag. Sista dagen inför en ledig dag. Härligt härligt! tyckte ni att det var rätt låt som vann?


(en bild ifrån linköping när Sadde vann)


110312 - Norges bidrag

Igår så nämnde min kusins pojkvän om vi hade hört Norges bidrag till EUROVISION SONG CONTEST 2011 i maj. Och då sa han att låten påminde om Shakiras låt WAKAWAKA, fast i detta fall HABA HABA. Den är ganska skön faktiskt.  Första gången norge röstar fram en sån låt.

Vad tycker ni tror den har nån stor chans att vinna hela skiten?



110312 - Home again



- Hej igen!
Nu har man kommit hem ifrån jobbet och dagen har rullat på som vanligt idag. Vilket är roligt. Lördagar brukar ju det finnas mycket att göra. Nu ska jag bara ta det lungt hela kvällen lång. Blir att dra hem till min bror och hans tjej runt 20.00 för att se på finalen av melodifestivalen. Vilket ska bli roligt, vem vill ni ska vinna?



110312 - solvärme

Tid: 08:19
Temperatur ute: 2+ sol

Hej!
Nu har jag precis sminkat mig och valt kläder som jag ska ha på mig after the work. Nu sitter jag och känner hur solen värmer på ena siden av mitt ansikte vilket faktiskt är ett stort vår tecken. När jag och min bror var på väg till min kusin igår så såg jag att det mesta av all snö faktiskt har försvunnit.

Vilket är fint! våren är på ingång har jag en känsla av iallafall. Men dock så kan det komma snö än dock. Vilket känns boring! men smhi väder prognos så visar ju det på plusgrader några dagar framåt och det är ju aldrig fel :) nej nu ska jag nog sätta fart om jag ska hinna på med spårvangnen och hoppas den inte blir sen som vanligt.

Längtar tills man kan använda sin fina cykel så man vinner lite mer tid på mornarna och få slippa alla tråkiga spårvagnar, haha! ha en bra lördag så hörs vi after five! (:

Underbara våååR!



110311 - Avslutar kvällen

Avslutar kvällen med Big brother!

Hej!
Nu har jag tvättat bort sminket och nu ska jag springa upp till vardagsrummet för att glo på big brother innan jag ska lägga vila upp mig inför en kommande arbetsdag. Undra vilka som kommer bli nominerade ikväll. Det ska bli kul att se. Vilka vi tittare kan rösta på söndag.

Nej nu ska jag väl gå då. Godnatt!



110311 - Hemma mys



Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!
Nu har man percis kommit hem ifrån min kusin vilket var såklart väldigt väldigt trevligt. Vi fikade och pratade gamla minnen och åt fasters goda fikabröd. Det var kul att träffa kusinerna pojkvänner också (: tänk att det har blivit så stora och skaffat pojkvänner. Tiden går så fort! :) Nu sitter jag i vardagsrummet och tittar på Lets dance och har precis ätit  mammas goda taco paj och grönsaker, det ska bli gott o ha till matlåda imorgon!

Nej nu ska jag fortsätta att glo på tv! (: 
 
Tre bilder från kvällen: Linda, Frida, och lilla Kevin :)



110311 - Sunshine


Godmorgon godingar!
Nu har jag precis tagit en varm dusch nu blir det att smöra in sig med qlinque och sedan välja ut kläder som man kan ha efter jobbet. Mam and daddy kommer nämligen och hämtar upp mig direkt efter jobb för att sedab köra vidare till min kusin som fyllde 17 år i onsdags. Det ska bli trevligt. Man träffar ju dom så sällan nu förtiden så det ska bli roligt. Roligt och träffa resten av släkte också.

Nej nu ska jag nog sätta på mig mina arbetsbyxor och tröja. Idag är det sol och det betyder nästan att man kan sätta på sig vårjackan, men dock så väntar jag till tempertur mätaren visar på 8+

Ha en underbar fredag!



jag, Frida(hon som har fyllt) och sedan min syster <3 bilderna är ifrån Puero rico -02
Gud vad små vi var!! (:


110310 - Ke$ha


Öron orgasm! jag diggar henne!


110309 - Time to sleep



- Hejsvej!
Nu har man precis tvättat av sig sminket och smörjt in sig med qlinque. Nu ska jag snart borsta tänderna och blåsa ut ljusen som jag har tänt på min nya FINA tv bänk. Jag är så nöjd! (-)nnars ivkäll så har jag glott på tv o ni vet säkert vid det är laget vad jag kollade på.  Big Brother såklart! Jag tycker faktiskt Gurkan verkar vara en go snubbe! Han är ju den som är roligast i huset iallafall.

Nej om man ska göra sig klar inför sängen då.
Puss o kram!



110309 - Grejerna jag köpte idag




1 Läppstift från HM
2 Nagel lacket från Vero moda
3 Ringarna från Gina tricot

 och sist men inte minst jackan som också är från veromoda!


110309 - Bänken ner satt




Hejsvej!
Nu har man precis bärt ner min tv bänk som jag köpte av min bror förra månaden. Han skulle ju sälja sin och då passade jag på att köpa den. Den är ju hur fin som helst och jag behöver ju en tv bänk när jag flyttar och nu har jag äntligen den här nere i källaren.

Så nu jag fixat och trixat lite, det är så kul att moblera om och sedan inreda det fint. Nu ska jag springa upp och ta en imbumetin och sedan sätta mig vid tv:n för jag har så extrem huvudvärk. Vilket inte är så kul.




110309 - I found it!

Tid: 15:41
Tempertur ute: 4+

Hejsvej!
Nu har man precis kommit hem ifrån maxi med min syster. Det var trevligt att komma iväg lite i några timmar. Vi kollade som sagt efter lite presenter till Sofie, och jag tror hon kommer bli glad och jag hittade äntligen en jacka. Det var samma jacka som jag har tittat på tidigare men dock i en annan färg, en grön vart det istället och den färgen passar jag mycket bättre i sen så köpte jag lie annat också.

Sen tog vi en fika på lindhals, vilket vart en semla och en chockladboll. Det var mycke trevligt. Alltid nice med syster ungänge! :) nu ska jag nog packa upp allt ur påsarna och ni kommer få bild på inköpen lite senare.



110309 - Bra Britney bra!



Hej!
Nu sitter jag och diggar till Britneys nya låt, och den är ju för fasiken skit bra. Nu ska jag snart hänga med min syster till maxi för att hon ska kolla någon present till Sofie som fyller år snart. Trevligt! och samtidigt som är där så ska jag kolla på jacka för tredje gången typ... Har man beslut ångest så har man


Höj ljudnivå sen är det bara att köra!


110309 - sjunde himlen



Godmorgon!
Här sitter jag i vardagsrummet och kollar lite på sjunde himlen på tv5. Det är ganska mysigt program. Minns att jag kollade på det ofta när jag var arbetslös. Men det är man inte längre så det blir inte så mycket tv tittande på morgonen så jag missar serien dock.

Idag så har jag inga planer för dagen ska nog bara vara hemma och ta det lungt och vila upp mig inför 4 dagar arbete som man har framför sig. Men får se om man tar en liten promenad lite senare. Det är ju sånt fint väder idag, sol + plusgrader idag igen och fåglarna kvittrar och när fåglarna kvittrar så får man ännu djupare känsla av vår känslor. Längtar till all snö är borta och de sopar bort all grus efter den långvariga vinter som har vart. Sen är det härligt när blommorna börja knoppa och gräset blir grönare! Vill ja sommar nu nu nu!!




110308 - Time to sleep



Hej!
Nu har man rest sitt feta arsle upp ur soffan och vad roligt uppdrag de fick, eller roligt och roligt. Beror ju på hur man ser det. Jag skulle dö om jag var i en iskall badtumma. Skulle nog inte klara det om jag ska vara helt ärligt. Men däremot så var det ju kul att de som inte klarade uppdraget fick ett straff uppdrag. Det ska bli kul att se ifall tjejerna och killen klarar det, det är ju på ett läger i "sybrien" och de är ute.

Nu tänkte jag tvätta bort sminket för att sedan hoppa i sängs är dock trött efter dagens arbete. Men ikväll så slipper jag iallafall ställa min mobil på väckning eftersom man är ledig imorgon pga att jag jobbar helg. Varje gång jag jobbar helg så är jag ledig onsdagar och det är faktiskt ganska skönt och vara ledig mitt i veckan.

Nej om man ska fixa sig inför läggdags!  gooodnatt!



110308 - Whenever whenever!

När jag lyssnar på denna så får jag tillbaka några av mina tonårs minnen.
Både negativa och positiva minnen, men en sak säger jag JÄKLIGT BRA LÅT!!



110308 - Home home



- hejsvej!
Nu har man precis kommit hem ifrån affären. Jag hängde med min mamma till mat affären för det behövs fyllas på lite i kylskåpet märkte vi. Så nu har vi så vi klarar oss till morgondagen iallafall. Nu tänkte jag sätta mig vid tv:n och koppla av lite. Man är trött efter 6 timmars arbete.



110308 - Spring feeling!

Tid: 09:47
Temperatur ute: 2+ soligt

Hej på er!
Nu har man precis fört över lite pengar ifrån sparkontot så jag kan ha råd med jackan jag prövade på vero moda i söndags. Jag hade först lite beslut ångest men nu ska jag för tusan ha den, la undan den igår så jag hoppas den är kvar. Den är jätte fin!  blir nog fint och trosa sig omkring i den när våren börjar komma.

På tal om vår idag får man en sån där svag känsla av vår känslor, soligt och plusgrader! det gillar vi!
Nej om man ska sätta igång nu då så man inte missar spårvangen!

Have a good day!



110307 - en unge i minuten



Hej!
Nu sitter jag här igen med laptopen i vardagsrummet och tänkte uppdatera er lite. Nu sitter jag och glor på Big Brother det är kul att att ny person kommer in. Men idag så drog ju en ut ifrån huset frivilligt. Tråkigt att det är så många som lämnar programet efter bara två veckor drygt. För oss tittare är ju det ganska tråkigt att det är så många redan som lämnar programmet, undra vem det blir härnäst.

Från helt annat såg ni på premiären på tv4 som gick klockan 21.00. En unge i minuten. Där man får följa par som ska föda. Det verkar ju göra så ont att få ut ungen ur magen men som tur är det så kan man få bedövning. Men efter allt smärta så är det det finaste som finns när man ser sitt barn på sitt bröst. Jag fick lite tårar i ögonen av deras lycka!



110307 - Hej hej hallå dagboken



Hej!
och så är det en ny vecka dragit igen. Nu har man precis ätit sig mätt av mums goda kött gryta. MUMS! nu har jag precis satt mig i vardagsrummet och där lär jag väl vara hela kvällen eftersom det är mycket bra på tv:n ikväll som alla andra måndagar sen så är man trött efter dagens arbete också.

vad har ni gjort idag?


110306 - Pyssel pyssel



Hej!
Har ni haft en bra söndag så här långt? själv så har det var en fin dag. Har ju tagit en fika med Matilda idag och det var väldigt trevligt och jag ser verkligen fram emot att fira hennes 20 års dag. Vi ska eventuellt käka middag och sedan parta lite för tjugo är en speciell dag.

När jag kom hem så började plocka ut lite grejer från min bänk och byrå som jag har i källren. Vi ska nämligen flytta upp det till vinden och ta ner min tv bänk som jag köpte av min brorsa för nån vecka sedan. Det blir säkert skit snyggt när den väl flyttas ner till källaren.

Nu sitter jag och kollar på solsidan och det är ju höjdpunkten på söndag och ifos så är ju big brother finalen också hoppas läraren åker ut för hon skiker och gapar hela tiden och vill hem hela tiden så ut med henne och in med hunken ;)



110306 - Sunny sunny!



Hej!
Nu sitter jag och har precis målat nagalarna med det nagelacket ajag köpte igår och det vart så fint. Snart ska föna håret och sedan göra mig ordning för att sedan dra ner till stan för att Matilda och det ska bli trevligt. Men undra hur mycket pengar jag har kvar för jag shoppade en del igår, haha!  men lite har jag väl kvar iallafall.

Föresten vad fint väder vi har i Norrköping idag plusgrader och sol. Man får nästan lite spring feeling i sig! man ska ju passa på att njuta när det är sånt här väder! då klagar man absolut inte!



KALAS BRA BÅDA TVÅ!!! :)


110306 - Hold it againts me

Kl: 00:11

Hej!
Nu sitetr man har  lägger in bilderna man tog på kläderna och lite andra bilder som jag tog nu ikväll. Tänkte att ni skulle få se. När jag har lagt in bilderna så blir det nog sängen för mig. Jag gick upp som sagt efter nio nån gång där så jag är ganska trött. Men det får man vara. Dock är det lördag och många står säkert på nattklubbar runt om i världen just nu och shakar.

Skulle ju inte vara helt fel att var på ett dans golv lite halvt lullig så där och bara dansa och ha KUL! men är man trött så är man. Men finns flera tillfällen för guds skull! livet är långt förhoppningsvis.


Två toppar från 199 från cubus


Örhängerna från glitter, mascaran, founation och nagelacket från kicks
Hårspännerna från HM! NÖJDKUND!



110305 - HUR F*n röstar sverige?



Hej!
Nu har jag precs sett på melodifestivalen - andra chansen med mamma, mammas kompis, & pappa. Och jag är grymt besviken. Hur fan kan Sverige rösta ut Linda och Love Generation? de var ju dom bästa och The Monikey eller hur dom stavas den är ju så dålig. Europa skulle nog garva åt dem om dom vann hela skiten nästa lördag!

Linda kunde jag iallafall se i Tyskland, fan jag är grymt besviken. Hon har ju en fantastik röst!!!! om ni håller med mig så kan ni väl ge säga till... Men jag vart glad för Saras skull att hon gick vidare för hennes låt är ju ganska skön. SPRING FÖR LIVET OM DET ÄR KÄRT SLÅ TILLBAKA ÄR INGENTING VÄRT!

Aja nu hejjar jag ialalfall på Linda Bentzing i finalen och Playtones! nu ska jag ta kort på dagens shopping för att tänka på någonting annat, usch så besviken jag är! haha






110305 - MASSA SHOPPING



- Hej!
Nu har man precis kommit hem ifrån linköping och det var mycket trevligt. Mycket shoppning med gott sällskap var roligt att träffa Daniella igen efter några månader. Mamma kom och hämtade mig och då åkte vi till eneby centrum för att köpa lite tills ikväll och så köpte jag en kebabrulle också, eller mamma tog hälften eftersom jag inte orkar en hel, liten magsäck eller inte?

Nu kom precis johan & hans fjälla för att äta lite thaimat. Nu ska jag packa upp det jag har köpt och det kommer jag lägga upp här lite senare för nu har jag inte tid. Föresten vem ska ni hejja på i andra chansen idag? :)



110305 - Linköping today

Tid: 11:27
Temperatur ute: 4+ soligt

Hej!
Har ni sovit bra? själv så har man sovit gott och gick upp vid halv tio så man har ju varit vaken ett tag. Nu ska jag sminka mig och sedan borsta tänderna för att sedan bege mig till Linköping och träffa Daniela som jag inte har träffat sen augusti.

Sist vi träffades så var ju på en fest på augustifesten och gud så roligt vi hade! :) men idag blir det väl ta en fika och sedan shoppa lite. Jag hittade en jätte fin jacka på vero moda igår som jag nog måste prova om den sitter fint blir det väl att jag köper den. Men det får vi se!

Nej nu måste jag sätta fart om jag ska hinna med allt, hörs senare!
kisskiss!



110304 - Time to sleep



Hej!
klockan är lite, eller det beror ju på hur man ser på det. Men nu ska jag faktikst smöra in mig med qlinque och sedan lägga mig och sova faktiskt men jag är faktiskt trött efter dagens arbete. Men det är ju fredag och då är det tillåtet att vara trött.

Annars ikväll så har jag glott på tv och bara slappat. Föresten fan vad gnälliga de gamla tjejerna var idag. Grät och och bråkade och sa att dom skulle lämna huset och ja vet inte. vad. Vad många är känsliga i år så här har det inte vart förr. Men jag hoppas att Katarine får lämna huset i övermorgon. Den som väntar får se!

Nej nu ska jag nog gå och lägga míg så man inte sover bort dagen imorgon.
Godnatt!



110304 - Fredagsmys!



- Hej!
Nu har jag precis kollat på lite längs skidor på svt eller var det nu var för kanal. Mina föräldrar spelade nämligen in det tidigare idag runt lunch tror jag att det sändes och det är ju ganska roligt och glo på det ibland fastän jag inte alls är intresserad av vinter sporter.

Annars så kom mamma och hämtade mig efter jobbet och då åkte vi en snabbis förbi donken i haga för lite mat och jag beställe ju hem en side sallad. Det är ju så gott och väldigt nyttigt dässvärre med pommen och läsken men va fan det är ju fredag en gång i veckan så det får man unna sig tycker jag iallafall.

Annars ikväll blir det väl inte så mycket att göra, ska väl sätta mig och kolla på lets dance snart och bara  njuta av min lediga helg. För nästa helg jobbar man. Föresten så köpte jag lite saker innan jobbet idag och vad det var kan ni se här nedan.


Nagellack från veromoda 10 kr


Tröja från veromoda 199 kr



Ansikt vatten från kicks 230 kr


110304 - Finnaly friday



Godmorgon på er!
Nu sitter jag och har precis svarat på era kommentarer och lyssnar på east fm på radion. En skit bra kanal faktikst. Mycket bra musik på den, mycket party musik ;) nu ska jag snart dra till badrummet och sminka mig lite och sedan föna håret och sedan bege mig till jobbet innan det är helg. Äntligen är man ledig denna helg! får se vad man ska hita på för roligt då då. Sådant som märks!

Vad ska ni hitta på idag? :)



110203 - Seriöst eller oseriöst?

Tid: 21.34
Temperatur ute: -1


Nu har man precis tvättat bort sminket och smörjt in sig av produkterna Qlinque och känner mig len och fräsh. Gud så skönt det är att vara utan smink när man har bärt det hela dagen lång. Nu sitter jag och bara inväntar att big brother ska börja. HAHa känns som jag skriver om det hela tiden. Men nu har jag faktiskt något att att skriva om som faktiskt är ganska intressant.

Jag gick in på deras hemsidan förut och då kunde man läsa att Rodney lurade in put-Sanna in i bikten och där var det full med campange, jordgubbar, godis, & två rosor och de ska nu ha förlovat sig och ska man ta detta på allvar eller på skämt? det har lixom inte gått mer en två veckor och det håller på så där redan? Är det uppmärsamhet dom vill ha?



110303 - Moving on



- Hej på er!
Nu har jag precis kommit hem ifrån min lilla promenad efter mitt arbetspass. Nu ska fixa något att käka ochs edan sätta mig och kolla på tv. Föresten när jag kom hem så hade jag Sarah dawn finer i mp3 och gud vad bra den är. Första gången jag hörde den i melodifestivalen -09? så rös jag som bara den kan jag lova. Förstår inte att den inte vann hela skiten, dock så är version låten mycket bättre än denna framträdande, eller vad tycker ni?



110203 - Time to work



- Godmorgon sunshine!
Har ni sovit gott? det har jag gjort iallafall. Utvilad och pigg. Nu ska jag snart gå in i badrummet för lite make up sen blir det att fixa lite innan jag beger mig till the work och som vanligt går jag till 18.00. På ett sätt är det ganska segt att jobba till 18.00 för då hinner man ju inte göra saker efter, eller jo. Men hur pigg är man? Jobbet tar ju "död" på en ibland. Nej om man ska fixa sig lite nu då.

Have a good day!


Vackra norrpan



110302 - Time to sleep



- Hej!
Nu ligger jag här i min varma säng med mama mini laptop. Tänk vad skönt det är att kunna ligga och surfa i sängen innan man lägger sig. Men nu tänkte jag bara uppdatera er lite igen som vanligt med andra ord. Jag har precis kollat på Big Brother och vad dåligt att Jessica har gått ur huset. Vad är det med årets deltagare? vet dom inte konsekvenserna till att vara med i programet? undra vem som går ut härnäst. Men ska bli kul att se vilken hunk som kommer komma in i huset på söndag!

Nej nu ska jag nog stänga av datorn och sedan försöka sova.
Good night!


110302 - Arbetsdagen över



- Hej godingar!
Nu har jag precis kommit hem ifrån vidablick tog en promenad efter jobbet idag. Vilket var skönt. Men dock så har jag en blåsa under foten som är mindre skönt. Förstår inte hur jag kan få blåsor så ofta. Även går jag mycket varje dag, får kanske sätta mig i ett varmt fotbad och pyssla om dom lite?

För övrigt så har gått dagen gått hyfsat fort har vart ganska mycket och göra hela dagen och det klagar vi ju inte för. Nu ska jag snart sätta fixa varma mackor och sedan sätta mig vid tv:n och där kommer jag säkert vara resten av kvällen är ganska trött efter denna dag.

Men först så tänkte jag lägga in de senaste köpen jag har köpt både igår och idag:



1. Clinque
( Väldigt bra kräm som återfuktar hyn) om ni vill pröva det så ska ni använda av 3 stegen.
och stegen ser ju när nedan, finns på kicks och åhlens, dock kanske lite dyrt. Fick den där gula för 595 kr men den håller länge och ger en len hy!


2 Dove Fresh Dusch kräm
( Gör huden len och fräsh och luktar jätte gott och den finns överallt och inte så dyrt heller 49 kr



110302 - Dance alone



Hej!
Nu sitter jag har precis fönat håret och nu sitter jag och lyssnar på Love Generation - Dance alone. Första gången jag hörde den live i lördags så var den inte så bra men nu när man hör den i studio version så blir det den bara bättre och bättre, riktig bra låt! en av tjejerna ska ju tydligen komma från Norrköping. KUL!

Nu ska jag nog fixa lite här hemma innan jag beger mig till jobbet.



110301 - JALLA JALLA kompis



- Hej!
Nu ligger man nerbäddat i sängen med mammas rese laptop och ska snart lägga mig och ladda om inför en ny dag och det är ju redan onsdag imorgon. Veckorna går så fort och det är ju bra. Är ju ledig i helgen så det blir fint.

- Usch så trött jag är nu känner jag men jag ville ju hålla mig vaken till big brother som var för 15 minuter sedan. Gud så roligt att Gurkan och Roza kom in idag.  De kommer säkert röra om lite i grytan där inne. Det som var liten roligt var när som klampade in i sovrummet när alla andra log och sov och vissa var säkert bakis men ändo så skriker Gurkan "upp och hoppa, jalla jalla kompis" vi ska samlas på soffan typ nånting sa han. " riktigt kul!

Nej nu säger jag godnatt!


110301 - När arbete tar över


Hej!
Har ni haft en bra dag? själv så har min dag vart bra och har gått bort. Men ganska trött nu. Skulle vilja lägga mig redan nu. Men jag vill vara uppe och se på big brother och jag läste på afton bladet att en blondin har vart tvungen att lämna huset hon också. Vad är det med alla personer i år? så här har de inte vart förr. Mår man dåligt av att vara instängd i ett hur med främlingar?

Föresten det är synd att jag jobbar så mycket det gör ju så att jag inte kan uppdatera lika mycket som jag gjorde förr innan jag fick jobb. För jag gillar ju att skriva och dela med mig saker. Men jag försöker uppdatera så mycket jag kan och det är ju nått iallafall. Men när jag är ledig så ska jag ge er ännu mer uppdateringar!

Föresten så var jag inne på bubbelroom och nelly förut och hitta dom här två:

Snyggt


110301 - Första mars



Hejsvej!
Nu har jag precis valt kläder jag ska ha på mig efter jobbet idag. Det var ett par svarta jeans och en blå tröja som jag köpte på maxi för inte så länge sedan. La upp den här på bloggen för två veckor sen. Nu ska jag snart springa upp och och borsta tänderna för att sedan bege mig till jobbet. Kortis vecka denna vecka!

Föresten det är 1 mars idag och det är ju den sista vintermånaden och nästa månad kanske man kan se lite vårtecken lite här och där, ska bli så härligt eftersom denna vinter har vart så extremt lång. Fast vi fick snö precis hela vintern iallafall. Det tycker säkert många är roligt!