Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

100430 - VALBORG!

Valborg i bilder:











100429 - Time to sleep!

Tid: 22:51
Temperatur ute: 5+

Hej!
Har egentligen inget att skriva just nu, ville egentligen bara säga godnat och att vi hörs imorgon (:
Puss!



100429 - Look at you

Tid: 20:03
Temperatur ute: + 17


Hej!
Sitter här och lyssnar åp Miley Cyrus - look at you, en riktigt bra ballad! annars så har jag precis städat lite i köket. Så nu är det fint igen. Annars så gör jag faktiskt inte så mycket. Ska väl kolla på "Sveriges historia" snart på tv4. Skall bli intressant. Annars idag så har jag jobbat och slitit. Idag var det skit mycket att göra. Man kan nästan tro att det är fredag eller lördag. Men det är trots allt bara torsdag och imorgon är det valborg, ska bli otroligt mysig, kim kommer! :) vi ska dra till folkparken och kolla på majbrasan och kolla fyverkirer, myspös! förra valborg var jag med Björna och Emma på Björnas land, ute i ingestans.

här kommer det lite bilder ialalfalll som jag tog för kanske 10 minuter sedan.







100426 - SOLIG DAG!

Tid: 09:26
Temperatur ute:  10+

Godmorgon!
Är det någon mer än jag som blir på bra humör när solen skiner? :D jag blir. Hoppas att det är sånt här vackert väder imorgon när jag är ledig. Blir inte så långtvarigt inlägg nu. Eftersom jag måste göra iordning mig 10 över måste jag gå till spårvangen. Idag börjar elva och slutar halv sex då ska jag hem till Kimsi i mjölby :)

Vi hörs på onsdag, elelr imorgon.
Kisskiss!


100425 - Jävla bingolotto :(

Tid: 20:48
Temperartur ute: 8+


Hej på er!
har precis gått ifrån vardagsrummet efter att ha spelat treans bingo. fjärde veckan och jag inte vinner något :/ första bingon så var jag nära på att vinna 10 tusen andra gången en bil, och treans 25 tusen i present kort på fritidsresor, piss spel! men mamma vann en ny bingolott så jag antar att det blir att spela nästa helg också. Men jag tycker om ändo att spela bingolotto för det är så spännande på något sätt. Men man ska inte spela om man är en dålig förlorare ;) hehe

Vad ska man annars säga då? idag så har jag inte kunnat uppdatera något eftersom jag har jobbat. Nästa gång jag jobbar helg nästa gång så är det mitten av maj, eftersom vi åker till Turkiet om en vecka :D:D:D sol o bad  pina colada (A)

Föresten så har jag några riktigt bra låtar att rekomedera till er!

Miley Cyrus – When I Look At You
HOFFMAESTRO – Highway man
May Qwinten – Hate S3X - Radio Edit
Rihanna – Fire Bomb
Lady Gaga – So Happy I Could Die


100424 - Lördag!

Tid: 19:17
Temperatur ute: +8

Hej!
Sitter och lyssnar på min spotify lista, och just nu så spelas Mariah Carey - when you belive, en sån fin låt men ändo rätt så gammal. Snart ska jag om 40 minuter kolla på semifinalen av talang. Hoppas att Rongedhal åker ut ikväll. Vill se Moreus och Picasoo i finalen nästa lördag. Ska bli kul att se hur de låter i opera ikväll. Annars idag så har jag jobbat från halv tio till 4. Mycket och göra idag eftersom det är dagen efter lön och så var det ansiktsmålning idag för allla barnen, kul för barnen :) nej nu har jag faktikst inget mer att säga eller om 1 vecka åker vi till Turkiet :D men det har jag redan nämt!


100423

Tid: 21:39
Temperatur ute: +4

Hej!
Nu har jag äntligen tid att uppdatera lite. Har inte kunnat uppdatera något eftersom jag har vart med min älskling dom här 2 dagarna. Så jag prioterar hellre att umgås med honom än att skriva här. Men nu dröjer det några dagar innan vi ses igen så nu kommer de vara en bra uppdatering. Aja nog om det, idag är det fredag och många är säkert ute och förfestar nu eller kanske bara sitter vid tv:n och myser? :) själv så såg jag precis på klart på TALANG 2010, finns så många pinsama människor med där kul att se när dom skämer ut sig framför svenska folket. Annars idag så har Anna och Johan vart här de kom hem med thai mat, trevligt!

Blir nog inget mer skrivandet, jag har en sån dålig fantasi att komma på något roligt att skriva så jag tänkte att jag skulle lägga in lite bilder på invigningen från HAGEBY CENTRUM igår som jag och kim var på igår, med hundra tals andra. De är ju östergötlands störta centrum, åk dit och kolla vettja! :)







100421 - Time to work!

Tid: 10:35
Temperatur ute: +2

Hej på er!
Nu ska jag snart packa väskan för att sedan bege mig till spårvangnen. Usch vad kallt det är ute idag bara 2 plus.
Vart är vårvädret? vädret kommer väl snart igen. Ska ju tydligen bli bättre väder ihelgen, suck då jag jobbar.
Men nu har jag inget mer intressant o säga, Jag tror jag inte kommer uppdatera något mer idag för jag ska ju som sagt vara med Kim, jaja,
ha en bra dag!




100420 - Tinme to sleep!

Tid: 22:20
Temperatur ute:  3+

Hej igen!
Ha precis lagt in 6 nya låtar i min kära samsung. Nu tänkte jag faktiskt tvätta bort sminket och borsta tänderna för att sedan lägga sig och försöka sova. Är ganska trött. Egentligen så har jag inget intressant att skriva om. Skriver mest för att få skriva av mig lite innan säng dags. Imorgon är det redan onsdag, vad tiden går fort. För imorgon ska jag träffa min pojkvän igen, gud så mysigt! :) men dock så kommer vi inte ses förens vid halv åtta eftersom jag slutar jobba vid halv sju. Men han kommer vara hemma hos mig och vänta, sweeT!

nej om man ska röra på fläsket nu, godnatt!



100420 - Jävla Aska, försvinn!

Tid: 19:30
Temperatur ute: + 6


Hej Hej!
Sitter just nu och är lite bekymrad över askan i Island. Jag hoppas verkligen inte att vi får ställa in våran turkiet resa den 6 maj. Jag vill verkligen till turkiet :( om en halvtimme så stänger arlanda flygplatsen igen. Tycker det är lite komiskt först i vintras så ställde sj in alla sina resor pga snö och nu ställer flygplatserna flygplanrerna i hela erupoa pga aska. Aja hoppas att man får tillbaka pengarna om resan skulle bli inställld.


(vulkanen)

Aja nog om det där nu idag efter jobbet så drog jag och träffade en barndoms vän Erika. Vi möttes utanför filmstaden vid 15.00 för att ta en fika, och jag fick bestämma vilket, och såklart vart det Coffie House och självklart så köper jag en toast med curry sås. GÖTT! vi satt där och snackade minnen i ca en timme sen så gick vi in och kollade i affärerna. Jag fick med mig hem svarta hårspennen och tre olika silver örhängen från Glitter sen så drog vi hem till var för sig. Var jätte kul att få träffa henne igen, efter några år eller så. Hoppas vi ses mer nu fram över :)

Ae nu ska jag nog hoppa in i duschen tänkte jag, mitt hår är inte så fräscht :P
Puss!


Innan utebion juni -05


100419 - Ingen ork, eller sug!

Tid: 19:31
Temperatur ute:  8¨+

Hej!
Här var det över en vecka sedan jag spelade. Just nu känner jag ingen lust och inget sug till att blogga. Men jag ska försöka uppdatera mer o mer nu. Förr så skrev jag ju flera inlägg om dagen, vart har suget tagit vägen? hmm, aja i helgen så har jag iallafall vart med min pojkvän. I fredags  så tog vi det lungt och i lördags så drog vi över till min bror och hans tjej. vi kollade på filmer, drack vin och lite annat mys. Sen igår (söndag) så drog jag, pappa, kim & min bror ut till landet för att kolla läget där, vart rätt så hyfsat väder men dock så blåste det lite väl mycket :( aja där ute var i lallafall min pappas bror hans samob och en liten tjej som de var barnvakt åt. Stannade inte där så länge eftersom min bror och Anna skulle komma över o äta middag. Sen lite senare så spelade jag och kim bingolotto, och vi vann inte ett skit, suck! kvällen avslutades med att se på en skräckis "House of vax" har ni sett den?

Här kommer det det lite bilder ifrån igår.:
puss!





100411 - Time to bed!

Tid: 21:56
Temperatur ute: 7+

Hej!
Nu ska jag göra mig irodning för sängen, dvs borsta tänderna, tvätta bort sminket, smörja in mig. Sen smsa med mitt gull. Är ganska trött så varför inte lägga sig då? hihi! föresten så vann vi inget på lottot idag :/ samma som förra gången. Lyckan är inte med mig alls, varför? hihi! men nästa helg så ska vi spela igen, haha! aja nu är det dags att sova, sov sött!



10411 - Underbara skolsken!!!

Tid: 17:33
Temperatur ute: 11+


Hej!
Sitter och väntar på att min brorsa och hans sambo ska komma hit. Vi ska nämligen äta söndags middag och det blir lasagne och efter det så blir det att spela bingolotto med mamma. Jag fick suget förra helgen när jag och min pojkvän spelade. Men tyvärr så vann vi ingen vinst :/ bättre lycka ikväll kanske? föresten vilket underbart väder det är idag, jag bara njöt när jag gick ifrån vidablick efter jobbet. Fick lite ångest att jag inte fick göra nått ute i det vackra vädret. Men men, sånt är livet. JAg har iallafall tjänat pengar idag. Hoppas det blir fint väder på tisdag då är jag ledig :) wihhuu!


vart håller du hus? jag saknar dig!


100409 - Ny sångerska i sverige?

Tid: 22:38
Temperatur ute: 5+


Hej!
Sitter och lyssnar på Malmös nya stjärna May Qwinten såg att det stog om henne på expressen eller vart det nu var bra. En riktigt bra låt faktiskt! May Qwinten – Hate S3X - Radio Edit lyssna! jag tror den kommer bli en stor hit. Jag tänkte inte vara så långvarig i detta inlägg. Har ingenting att säga. Föruton att man måste lägga sig nu  för att orka med morgondagen.

Godnatt!

Saknar min plutt


100409 - DET ÄR FREDAG!

Tid: 10:08
Temperatur ute: 5+


Hej!
Har precis gjort ordning lite i källaren. Ska snart borsta tänderna. Idag börjar jag inte förens 12.00 och jobbar till halv sju. Jag tror dagen kommer gå jätte fort eftersom det är påsklov och för att det brukar vara mycket och göra när det är fredag. Konstigt nog. Haha, många är väl hungrigare på fredagarna.

Föresten min lilla kissemiss mår inget bra :( han spydde iförrgår och är inte sig lik. Han bara sover o sover :(
Är det någon som är bra på katter?  Nej nu ska jag nog forsätta att plocka lite, hörs ikvälla!



100408 - Tacos!

Tid: 17:03
Temperatur ute: 11+



Hej!
Sittter här och äter apelsin så saftig och god. Annars för en liten stund så åt jag, mamma, pappa & Anna och hennes gose tacos. Eftersom jag har vart ledig hela dagen och Anna har vart ledig eftersom hon har påsklov så ville vi överska våra föräldrar med att laga något så det vart tacos. Enkelt och gott! så vi tog cyklarna upp till affären och köpte det som behövdes. På tal om cyklar så behöver jag köpa en ny. Jag vill inte ha min rosa lillla barn cykel som ajg har haft sen kanske 99 eller nått. Så ja, jag behöver en ny dam cykel! kommer säkert bli en ny nästa månad! annars idag så har vi bara vart hemma och tagit det lungt. jagh ar tvättat, städat lite, ja såna saker som aman måste göra!

Vad har ni gjort idag då?








100407 - Time to work

Tid: 09:12
Temperatur ute: 6+


Godmorgon!
Sitter just nu i bara morgonrock och kollar lite över nätet. Ska väl snart sätta på mig kläder och sminka mig lite innan det är dags att dra sig till jobbet. Idag blir det att börja 11.00 till 17:30. Hoppas tiden går fort! det är ju påsklov och allt. Så et r säkert många som är hungriga idag med. Igår var det ovanligt mycket folk, och det gillar vi! ju mer folk desto roligare! ;)


100406 - Om en månad!

Tid: 21:29
Temperatur ute: 4+

Hej!
Förlåt för en dåligt uppdateringm en jag har inte haft tid att uppdatera någoit på hela helgen för att killen har vart här. Men nu har han åkt hem så nu kan man uppdatera. Om ni undrar över min rubrik så är det en månad kvar tills jag, min syster, pappa & mamma åker till  Turkiet i en vecka! ska bli så skönt med semester så ni inte anar! vi ska åka till Antalaya! längtar!



Egentligen så har jag ingenting mer att berätta så jag lägger upp bilder fårn helgens händelser!
puss!

Lördag: PÅSKAFTON!







Söndag: Landet med bror, kim, mamma o pappa, plus faster,kusin hennes killes och deras SÖTA son och Ola!
mycket mysigt!!!





100402 - Lång fredag!

Tid: 08:27
Temperatur ute: +0

Hej!
Jag vet att många ligger säkert och latar sig i sängen så här dags när det är lång fredag och allt. Men inte jag inte. Jag ska iväg och tjäna pengar istället och det är ju inte full skit det inte. Börjar 10 och slutar halv fem, idag så tror jag att dagen kommer gå väldigt långsam efter som det räknas som en söndag. Men sånt som märks. Efter jobbet så ska jag iallafall gå ner till resecentrum och möta upp Kim :) trevligt! nej nu måste jag skynda mig! glad påsk!



100401 - Hemma efter en lång arbetsdag!!

Tid: 19:07
Temperatur ute: 10+

Hej!
Nu sitter man hemma igen då. Har vart en lång dag idag men ändo har dagen gått fort. Det tråkigaste på hela dagen var att ambulansen kom till jobbet idag. En man hade låst in sig på handikapp toaletten. En gäst frågade mig om den toan var trasig ja bara nej? för toan hade vart upptagen länge. Tills slut så sa jag till några arbetskamrater efter en timmma att toan var fortfarande låst. Så dom gick in i toan och där ligger den livlösa mannen!!! tänk om jga ha räddat hans liv? tänk om jag hade väntat 2 timmar till? antagligen så log han där pga att han var en alkis o hade druckigt för mycket! stackars alla som dricker varje dag, de förstör ju sina liv!

aja nog med det, i dag är det skärtårsdag och det betyder en lång helg som väntar, själv så fårag bara vara ledig 2 dagar av denna påskhelg! men skönt det, man får ju pengar!!!! :D



100401 - Första April!!

Tid: 09:12
Temperatur ute: 2+

Hej!
Sitter här och lyssnar litep å musik. Ska snart börja klä på mig sitter bara i morgonrock förtillfället och sitter och lyssnar på Mariah Caery - when you belive me, den är så fin!  och idag är det första april, oh vi går mot vackare tider!!! snart så kommer det knopa blommor, o löv i träderna! det älskar jag! men just nu så är det molning här hemma i Nporrköping, spöregnade för ett litet tag sedan, o jag bara njuter! hellre regn än snö!!! :D nej nu måste jag fixa mig om jag skall hinna!

Föresten grattis Matilda på din 19årsdag!!!!