Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

130203 - R.I.P Sana Redsäter

 
 
igår läste jag att en deltagare från Big brother 2011 hittade död i sin lägenhet. Sanna redsäter ni vet som "förlovade" sig med Rodney inne i big brother huset. Tycker det är synd att man tar livet av sig så ung och har hela livet framför sig. Har läst om att hon försökte hoppa från en bro men överlevde, onykter och arg & ledsen.
 
Om en person mår så dåligt att man vill hoppa från en bro då måste människan må väldigt dåligt och när man märker att en mår så pass dåligt så ska hon/den/han få hjälp direkt. Alla människor har väl motgångar ibland. Livet ska inte vara lätt och en dans på rosor, man får inte ge upp. Jag antar att Sanna mådde dåligt så hon avände sig av alkohol och droger. Andleding till det är väl att något i livet inte är bra?
 
Vissa människor avänder ju sig av alkohol/droger för att slippa känna sin sorg. Sen kan det ju vara så att folk medvetet vet att droger kan ta sitt liv om man får för högdos. Så nu kanske jag låter dum/kall men man får faktiskt skylla sig själv. Man vet att droger & alkohol är skadligt för kroppen. Bättre att prata med sin familj och vänner om sina problem istället för att allt ska lösa sig för att man tar lite alkohol och droger, livet blir inte lyckligare kanske bara för stunden.
 
Om man inte har några vänner så tycker jag att man ska gå till en psykolog och prata ut om sina problem. Jag har ingen aning om Sanna gjorde det, hon kanske höll allt för sig själv. Nobody knows, bara hon själv som vet det. På tal om en annan person som jag inte kände ett dugg. Han vart "peppad" till att hänga sig. Han hade satt på sin webbcamera på en sida för att bevisa att han vågade hänga sig!
 
Hur sjutton kan man peppa en till  att dö? "typ dö då din jävel" "du kommer inte våga" istället så ska man ju ta personen på allvar istället. Dock så tror jag att alla var ungdomar och dom vet ju inte ett skit. Men det var någon som ringde ambulansen och man fick se det i klippet när han hängde där. Tragiskt!
 
MAN SKA TA FOLK SOM HAR DÅLIGT SJÄLVFÖRTROENDE OCH SOM HAR SJÄLMÖRDS TANKAR PÅ ALLVAR OCH GÖR ALLT FÖR ATT DOM SKA MÅ BRA och få hjälp!
 
oj vilket långt inlägg detta vart, det längsta någonsin tror jag! =)
 
 




Du heter?

Om du inte har en blogg så kan jag behöva din
mejladress att besvara din kommentar på.
Mejladressen kommer ingen annan än jag att kunna se.

Har du någon blogg?

Vad hade du på hjärtat?