Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

111004 - Sveriges historia



Hej!
Sitter hemma hos föräldrna och tittar på ett gammalt avsnitt av Sveriges Historia. De pratar om Gustav wasa och hans tid. Är ganska intressant och lyssna på hur dom bodde innan min tid här på jorden. Det är många gånger jag tänker "man borde ha en tidsmaskin" för då skulle man få uppleva hur det var att leva på 1800. Hur svårt det va med allt, med mat/jobb/sjukdomar. De hade inte lika lätt och leva som vi har i dags läget. Vi kan lixom bara gå några meter för att få mat. Dom andra fick slita som ett djur för att få en köttbit! nä vi ska nog vara glada över att vi lever i denna "dröm" tid.

Nej nu ska jag tvätta bort mascaran och sedan hoppa i sängs!
Goddnatt!!


sabina

jag jobbar i klädbutiken newyorker :)

okej:) hehe visste det, aa jag har varit i thai 2 gånger, tyckte jag kände igen det :)

2011-10-05 | 11:19:31 | http://saabs.blogg.se/



Du heter?

Om du inte har en blogg så kan jag behöva din
mejladress att besvara din kommentar på.
Mejladressen kommer ingen annan än jag att kunna se.

Har du någon blogg?

Vad hade du på hjärtat?