Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

- 161130 - Praktik

 
 
 
- Hej bloggen! 
Idag var min första dag på pizza hut, vilket kändes rolig, konstigt o nervöst. Idag fick jag förbereda pizza deg, göra såser, diska och skära upp sallader. 
 
Började 14 till 20. Så nu är mina ben döda. 😂 min sius konsulent var ju med några timmar idag kändes skönt.
 
Idag till lunch åt jag mexikana och till middag fick jag vara med o göra min "pizza hut pizza" :)
 
 


- 161129 - Pizza hut

 
 
 
- Hej bloggen!
Och så var denna dag på väg att ta slut. I eftermiddag har jag varit med familjen och gjort några kurser på pizza hut hemsida. 
 
 
Jag börjar praktisera där imorgon. Känns just nu bra o roligt. Men samtidigt konstigt. Har ju jobbat på donken i sju år. Men jag sa ju upp mig i mars så kroppen har varit på "viloläge" ett bra tag nu.
 
Hoppas att jag kommer trivas bättre där och stt jag kommer få en anställning där i framtiden. Men ska göra mitt bästa. Vill HA LÄGENHET IGEN ♡ det som är tråkigast är att jag o älskling inte kan ses lika mycket på vardagarna. 😔 men det kommer funka ändo.
 
 
 
Nej nu ska jag hoppa isängs. 
 
 
Dagena mat i bilder 
 
 


- 161128 - Julfix

 
 
- Godmorgon bloggen! 
Idag vaknade jag av att min syster ringde. Hon skulle till barnmorskan i nån timme. Hon lämnade av Lady & Leia. 
 
När dom kom så gick vi ut på fältet och lekte ett tag. Sen gick jag in och gjorde iordning advent ljusstaken. Så himla mysigt. Några dagar för sent. Men bättre sent än aldrig. 
 
 
 
Idag har jag ätit två mackor med kycklingröra till frukost och 2 klementiner. 
 
 
 
 
 


- 161128 - Mat

 
 
 
 
Och så börjar denna dag lida mot sitt slut. Idag har jag mesta dels tagit det lungt, tagit fram julstjärnan i mitt rum och varit ute och gått. 
 
Inget speciellt med andra ord. 
 
Idag till frukost åt jag detta:
 
 
 
- Till middag åt jag:
 
 
 
Sen har jag ätit lite choklad/frukter o pepparkakor och bulle. 


- 161128 - Bilder

 
 
Här kommer bilder ifrån helgen. Jag o min älskling var ju i Göteborg & Ullared ihelgen. Liseberg var så himla vackert 😍 
 
 
 
 


- 161127 - Ullared

 
  
 


- 161126 G.Ö.T.E.B.O.R G

 
 
 
 
Dagens mat:
Musli på donken
Mellanmål: baguette med röra, chocklad 
Lunch: french hot dog
Middag: 2 hamburgare o en liten pomme o dipp på Liseberg
Kvällsmat: nachoo tallrik på Olearys plus cider


- 161125

 
 
-  Hej! 
Sitter just o kollar lite på idol, älskling gick nyss in i duschen. Idag har vi varit Lady vakt, kollat skilda värdar och varit på media markt kollat.
 
Inte gjort något speciellt med andra ord.
 
Dagens mat: 
Frukost: gröt med blåbär 
Mellanmål: macka
Lunch: köttbullar o spaghetti o spenatblad
Middag: nuggets o pomme från donken
 
 


- 161124 - Hundar

 
 
 
- Hellu! 
Idag så har jag och Anna varit ute och gått med hundarna, mysigt. Så kul när dom busar med varandra. 😀 annars idag så har jag städat lite.
 
Snart kommer älskling hit <3 saknat honom.
 
 
Dagens mat hittills:
 
Frukost:  blåbär o hallon smothie 
Lunch: färdig låda, köttbullar o potatismås
Middag: kassler & potatisgratäng 
 


- 161123 - Tandläkaren 💺

 
 
- Hej!
Idag ringde klockan kl 7, klockan ringde så tidigt för att jag skulle till tandläkaren och fixa tanden som jag lagade i våras. En bit av min tand lossnade för två veckor sen. Nu är den lagad. 👍 
 
Annars idag så har jag varit med min syster på förmiddagen o hundarna.  Trevligt 😀 
 
Och så kommer vi till vad jag har ätit idag. 
 
Frukost: Avocado smothie 
Lunch: filmmjölk o mandarin
Middag: kött o potatisgratäng, spenatblad.
Mellanmål: 2 riskakor
 
 


- 161122 - Matdagbok?!1

 
 
- Eftersom jag har gott upp så mycket o vikt igen. Så ska jag börja skriva vad jag äter för att ha mer koll vad jag stoppar i mig. 
 
 Idag har jag exempel ätit det här
 
- Frukost: gröt med blåbär
- lunch köttfärsås 
- middag: pirog o spenat 
- Kvällsmat: lite filmjölk o müsli 
 
 


- 161122 - Hemkommen

 
 
Nu var man hemma efter 48 timmar på östersjön. 
 
 


- 161118 - Nyköping

 
 
Hellu!  
Nu har Henke precis hämtat Leia. Så nu om 35 minuter så skjutsar pappa mig ner till stationen. Ska åka till Nyköping, till älskling. Mysigt! 
 
Och imorgon blir det kryssning till Tallin med familjen 😍 mysigt! Förra gången man var i Tallin var ju förra våren. 
 
LEIA FRÅN VÅRAN PROMENAD TIDIGARE IDAG 😍


- 161117 - 4 månader igår

- igår den 16 har jag och Jocke vart tsm i fyra månader ♡
 
 
- Hej bloggen!
Idag började dagen med att jag gjorde min avocado smothie. Invigde mina nya glas som jag hämtade ut igår. Gillar dom redan. Sen tog jag en promenad med Leia. Vi gick runt skroten. Välbehövligt. 
 
Annars idag så har jag sökt jobb,  tvättat o tagit det lungt. Ikväll så kom Anna hit och vi pratade lite. Jag gjorde även en fruktsallad. MUMS! 
 
Nu ska jag lägga mig. Är trött. 
 
 
 


- 161116 - Varuhuset

 
 
 
 
 
- Hej bloggen! 
Idag började dagen med att jag gjorde min avokado smothie. Sen tog jag en promenad med Leia när vi var vid eneby centrum så kom Anna. Jag sprang in och hämtade ut ett paket från varuhuset (en hemsida) 
 
Det var muggar med olika emojis på och sen köpte jag även en julklapp åt mamma och pappa. Sen kollade vi på film. Tom & Jerry 😂 älskar disney filmer. Sen fixade jag lite mat till oss.
 
Och nu ikväll så har jag och mammi tagit en promenad till maxi. Mamma ville shoppa lite kläder sen sprang vi in till ica och köpte lite frukt o sköljmedel. 
 
 
 


- 161115 - Regn och hundvakt

 
 
-  Hellu! 
Idag har jag vart hundvakt åt lilla Leia. Har inte haft henne på ett bra dag då syster har varit sjuk. Men idag ska hon få åka till sin husse igen. Hon blir nog glad tror jag. 
 
Vi har hunnit gå en liten promenad i regnet, sen har jag även ringt tandläkaren för att boka in en tid. Jag gjorde en rotfyllning i våras och igår när jag skulle ta en tandtråd så lossnade en bit. Så nästa onsdag är det dags för och fixa tanden. Är orolig att jag är tvungen att dra ut
 
 
. :/ 
 
Annars så har jag haft min älskling här sedan torsdags. Vvi har umgåts med vänner, vart på fest, Julmarknad och firat farsdag och sen kom syster och  Johan med en stor hemlighet som kommer förändra mitt liv föralltid om allt går som de ska . 😢😃👴👪❤
 
 
 


- 161109 - Syster 25

 
 
Hellu! 
Idag så har jag tagit det lungt på förmiddagen. Sen på eftermiddagen så tog jag en promenad. Det är så uppfriskande. Sen när jag kom hem åt jag lite mat. Pirog med baby spenat och paprika, gott! 😄 
 
Sen gjorde jag mig iordning för att gå på kalas hos min syster som fyller 25 👭🍰🍦 hon blev jätteglad över presenterna. 
 
 
 
 


- 161108 - Umgåts med sis

 
 
- Hej bloggen ❤
Idag har jag varit med syster hela dagen. Vi har ätit och bakat hos henne. Trevligt med systermys 👭
 


- 161106 - Alla helgona 😇

▫ Godkväll bloggen! 
Nu är jag hemma igen efter en helg hos älsklingen i Nyköping. Kom dit i fredagskväll då gjorde vi hemmagjord pizza och åt chips & dipp framför idol. Drack 2 glas vin med. Väldigt trevligt. Igår så var ju det alla helgona då drog vi till graven med hans familj. Så fint det var med alla ljus. 
 
Sen när vi var där så åt vi kebabpizza hos Jockes syster. Mums (IGEN) sen kollade vi lite på så mycket bättre sen drog vi till max med hans syssling o pratade lite. Tog en kaffe o så. 
 
Och idag så har vi inte gjort så mycket. Mest varit inne och myst 😊 bra helg💏
 
 


- 161103 - 3 november

 
 
 
▪ Här har det uppdateras på en vecka så tänkte lägga upp lite bilder ist för att skriva 😍