Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

- 161231 - gott nytt år!

 
 
 
Gårdagens mat:
 
 
 
Ikväll har jag bjudit hem elina viktor Angelica o hennes killkompis på mat :) o självklart älskling.


- 161229 - Älskling

  
 
 
Dagens mat
 
  Och kvarg o banan :)


- 161228 - Moster

Dagens mat
 
IDAG FICK JAG VETA ATT JAG SKA BLI MOSTER TILL EN LITEN FLICKA 😍😢 kommer bli ett speciellt 2017 :)
 
 
 
 


- 161227 - LAGT DEG

Hellu!
Idag så började dagen med lite mys med älskling. 
Sen skjutsade han mig till praktiken. Idag fick jag jag förbereda sallader och lägga deg på eftermiddagen. 
 
- Dagens mat:
Frukost
Gröt och blåbär och spenatsmothie
 
Lunch:
 
Kvällsmål
 


- 161226

 Idag har jag och Jocke varit på stan och shoppat.
Köpte byxor och tvål och ansiktskräm.
 
 
 
 
Frukost
Gröt o julskinka
 
 
Lunch: 
Kyckling meny på istanbull
 
 
Middag
Porter stek 
 


- 161225 - Juldagen

 
 
 
 
 
 
Dagens mat
Frukost: julskinka
Middag: porterstek
Fika
Snacks
 
Nu känner man sig mätt som en julegris.


- 161224 - Julafton

 
 
 
- God Jul!
 
Sitter i vardarummet och ser på kalle Anka med morfar, Lars o mamma. Trevligt. Snart kommer Anna o Johan hit. Då blir det julklappsutdelning.
 
Dagensmat
 
Frukost:
 
 
  Och massa chocklad o skumtomtar 


- 161223 - one day left

 
 
- Hej bloggen! 
Nu sitter jag i personalrummet på pizza hut. Jag är lite tidigare än vad jag brukar. Har varit på maxi o handlat lite. Och nu känns det verkligen att det är julafton imorgon. Fy bubblan vad mycket folk.
 
Dagensmat sofar
 
Frukost: gröt med blåbär
Lunch: sallad från ica
 Middag: varma mackor
 
Julgodis lite chips o ostbågar


- 161222 - Julklappspel

 
 
- Hellu!
Ikväll har jag varit hos min Kusin Linda med mina andra kusiner och kört julklappsspel o fikat.  Jag vann mycket :) 
 
 


- 161221 - Julklapp

 
 
 
HELLU!
sitter just nu på pizza hut och har precis fått i mig lite mat. Idag har jag fått lagt över 300 deg. Så nu klarar vi oss nog imorgon 😥 min chef gav mig eller oss en liten julklapp idag. Ska öppna det på julafton 🎁🎄 
 
Dagens mat så far: 
 
Brunch 
 
Middag
 


- 161220

 
 
 
 
Tisdag: 
Praktik hela dagen.
 
Dagensmat
Brunch: pirog med tomat o gurka
Mellanmål: kvarg
En donut
En rad marabou
2 glas filmmjölk
 
 


- 161219 - Måndag

 
Dagen har bestått av praktik o hängt med Jocke! 
 
Dagens mat: 
Frukost/Brunch: gröt med blåbär
Middag: bologones 
Kvällsmål: bar o två klementiner 
 
 


- 161218 - Fjärdeadvent

 
 
 
 
Idag ska jag och Jocke först åka till karlsson för att köpa en julklapp till julklappsspelet sen far vi till Norrköping och sen till bror o Malin och äta tacos o bada jacuzzi med familjen. #FJÄRDEADVENT 😊


- 161216 - 5 månader ♡

 
 
- Hej! 
Sitter just nu på tåget till Jocke i Nyköping. ÄNTLIGEN FREDAG! BLIR MYS RESTEN AV KVÄLLEN 😍 då vi firar 5 månader idag. GULLEPLUTT! 
 
 
 
Dagensmat:
 
Brunch: tacos
Mellanmål: kvarg
Middag: bologones o Lusse bulle 
 


- 161215 - Tacos

 
 
- Hej! 
  
 
Idag har jag varit på pizza hut hela dagen. Idag så kom min sius till mig och ville se hur det gick för mig där. Jag tycker det går bra. Målet är väl att bli anställd (ofc) o sen är målet att jag får stå i make table och sedan cut table. Men vi får se med tiden :) 
 
Dagensmat: 
 
Frukost: gröt med blåbär
Lunch: soppa
Mellanmål: brownie på pizza hut
Middag: tacos 😍
 
 


- 161213 - Lucia

 
 
Hej!
 
Denna dag började med att mamma väckte mig kl 07:00 för att vi skulle se på lucia. Tänk att det är lucia idag. Jag saknar att gå i skolan såna här dagar. Kom ihåg att vi mötes kl 08:00 utanför kyrkan när man gick på kungsgård för att se skolans luciatåg. Sen därefter så var det det dags att julfika med klassen. Sjukt mysigt! #tbt
 
Annars idag så har jag varit på pizza hut som alla andra dagar. Känns segt att man inte får betalt att vara där. Men är man praktikant så är man.
 
Nu ska jag tvätta bort sminket. Kram!
 
Dagens mat: 
Brunch: lite mexicana
Mellanmål: kvarg + provia juice
Middag: Bologones plus vitlöksbröd o till efterrätt lussekatt o donuts
 
 


- 161212 - Snowland

 
 
 
- Hej bloggen! 
 
Tänkte bara slänga in vad jag har ätit idag sen sova.
 
Frukost: gröt med bär
Lunch: köttgryta
Mellanmål: nachos med salsa o gräddfil på praktiken
Efterrätt: bullar som en tjej bakade 😂 helt okej goda 😍
Och pepparkakskaka med vanilj visp henma.
 
 


- 161211 - Tredje advent

 
 
- Godkväll bloggen!
 
Nu har man precis sett klart sista avsnittet av mmidnattsol med mamma o Jocke. Jag tycker det var ett tråkigt och konstigt slut. Men man kan ju inte tycka alla slut är bra.
 
Iikväll så kom syskonen hit med deras respektive för att fadvents fika. Det är ju tredje advent. Tiden går så fort och idag så kom det snö också mys.
 
 
 
Annars idag så har jag o Jocke varit på stan och kollat julklappar. Är två julklappar kva. Sen luchade vi. Trevligt 
 
Nu ska jag snart sova.
 
Dagens och lördags maten kommer här
 Frukost lördag: kvarg med bär
Frukost söndag: gröt med blåbär
 
Middag lördag: kebab pizza
Lunch söndag: kyckling kebab 
Middag söndag:  köttgryta 
Kvällsmål: Fika 
 
 


- 161209 - Idol final

 
 
- GGodkväll! 
Och så har Sverige röstat fram Liam till vinnaren av idol 2016. Hade önskat att Rebecka vann istället men jag tror vi kommer höra mycket av henne iallafall.
 
Pappa kom och hämtade mig hämtade mig  direkt efter praktiken. Idag på dagen så var det skit lungt på dagen men sen vid 18:00 så kom matgästerna och jag fastnsde vid disken 😣 så man fick något att göra. 
 
Nu ska jag lägga mig och sova :) äntligen helg!
 
Dagens mat:
Frukost: gröt med blåbär
 
Lunch: Dillkött
 
Mellanmål: frukt
Middag: två varma mackor, lite ostbågar o två julkakor
 
 
 


- 161208 - Min älskling

 
 
 
- Godkväll bloggen!
 
Och så är det äntligen kväll och det betyder läggdags om nån minut. Är så fruktansvärt trött om kvällarna sen jag började praktisera på pizza hut. Men är väl inte så konstigt :) imorgon är det äntligen fredag och snart helg! Älskar att man uppskattar fredagarna mer nu.  Och i helgen kommer min älskling hit. Saknar honom <3
 
Dagens mat: 
 
Frukost: kvarg med blåbär & hallon
Lunch: mexicana
Mellanmål: testade  en pizza huts desserter. 
 
 


- 161207 - Middag

 
 
 -  klockan är kvart över 10 och snart dags och sova. 
Tänkte bara skriva ner vad jag har ätit idag: 
 
Frukost: hemmagjort bröd o marmelad och oboy
Lunch: köttfärsås o spenatblad
Mellanmål: lite nötter 
 
 


- 161207 - Upp i vikt

 
Idag ställde jag mig på vågen. Jag har inte vägt mig sedan början av detta år och jag är inte förvånad över att just den siffran stog på vågen. 
 
Eftersom jag är/var arbetslös så rör man sig inte så mycket fast jag har tagit många promenader med min systers hund. Man har inte lika mycket att göra så då åker man upp till affären just för att ha något att göra - ÄTA.  
 
Men nu hoppas jag att jag får tillbaka mina rutiner och sakta men säkert gå ner igen. Vägde 94 kilo fast med kläder så vet inte riktigt exakt hur mycket jag väger då man ska väga sig direkt efter man har vaknat och utan kläder.  Men nu ska jag tävla mot vågen. Har jag lyckas förr så kommer jag klara det igen. Nu är målet att först gå ner till 84 sen till 74 och slutligen 64. HEJJA MIG! 
 
 


- 161206 - Trött i bena

 
 
' Hej! 
Nu har jag äntligen lite ork för att skriva några rader. 
Är så otroligt trött i bena efter 6 timmar på praktiken. Kommer i det mer o mer nu men har inte vant mig vid miljön och arbetsuppgifterna ännu. 
 
När jag jobbade på donken så sprang jag ju runt och torkade bord och soppade liksom. Synd att det blev som det blev. Hoppas jag får en anställning på pizza hust. Svaret får jag den 27 feb tills dess så ska jag försöka bli så bra som möjligt ☺ 
 
Ii helgen som var var jag hemma hos Jocke. I lördags så var vi på ikea i skärholmen med hans moder, syster, mormor och mormors bror. Vi åt på julbordet som ikea hade dock tog jag vanligt mat. Trevligt :) 
 
 
- (bilder från i helgen) :)
 
Dagensmat: 
 
Frukost: blåbär o gröt
Lunch: köttbullar o spaghetti o spenatblad 
Kvällsmål: frukt, och två nybakta bröd som mamma bakade😍 
 
 


- 161201 - 1 december

 
 
- Hej! 
Och så har det gått ännu en dag på praktiken. Idag fick jag preppa över 200 deg från small till large. Blev väldigt trött i armen. 
 
Blir inte så mycket skrivande idag då jag är sjukt trött. 
 
Men nu till maten.
 
- Lunch: kyckling låda med ris mini morötter och broccoli.
- Mellanmål: en bar och banan
Middag: bologones  på pizza hut