Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

120930 - KNIGHT AND DAY

 
 
- Hejsvej!
Nu sitter jag i min mysiga vardasrum och glor på knight and day och har precis pratat lite med Mats på facebook. Vilken trevlig kille :) annars idag så har jag, mamma, pappa, mamma. Anna & Leia varit i Västerås idag. Vi hälsade först på mormor och morfar och Lady.
 
Vi fikade och sen fick Leia & lady busa med varandra, små liven. <3 sen när kl var drygt  halv 4 så drog vi till _IKEA  i Västerås, the first time.Jag köpte en lampa, en vas med vass i, skarvsladd,djupa matlådor, ljus. Sen så hittade jag även ett köksbod där för 700 kr med 4 stolar, billigt värre. Men tyvärr så fick det inte plats i bilen så jag opch mamam ska till _IKEA i Linköping på onsdag för att köpa det där istället :) WIEE!! =)
 
Nu ska jag fortsätt att se slut spurten av filmen, sen blir det sämngen. GODNATT!
 


120929 - LÖRDAG

 
 
 
 
Godkväll!
Sitter här och tittar på körslaget som började precis nyss. BRA DÄR! annars så drog Mats nyss han har varit hos mig sedan strax efter 14;00. TREVLIGT: Vi kollade på film och käkat pizzza. Riktigt trevligt faktiskt. ÄR rätt så seg idag eftersom man var ute igår med en killkompis, Martin heter han. Vi var först hos mig och små drackk lite. Sen så drog vi ut till CROMWELL. Det var riktigt nice. Var länge sedan man var ute också. =) får se om han kommer förbi senare. ^^ alltid trevligt med sällskap =) eller?


120927 - INVIGNING!

 
 
  • Hej bloggen!

Nu sitter jag hemma hos föräldrarna i deras vardagsrum. Mamma kom och hämtade mig direkt efter jobbet idag. Ville hem och träffa föräldrarna eftersom man inte har träffat dom sedan söndagskväll. Så imorse passade jag på också att ta med lite tvätt då de inte fanns några i mitt trapphu så då är det tur att föräldrarna bor i en villa.

Annars idag så har jag jobbat och jobbat. Idag så har det varit mega hela dagen till och med när jag började. Många ungdomar & vuxna. Kan ha med och göra att nya ingången till spiralen hade invingning idag! jag har dock inte hunnit gått och sätt det ännu då invigningen var 12.00 i förmidags och jag började halv. Och stan stänger 19.00 samtidigt som stan stänger så hade ingen chans att se det idag men imorgon kommer jag ha tid :) hhih!

Nu ska jag släcka ner lite, sen hoppas på att tvätten är klar, fredag imorgonu och ledig helg!! =)

kisskiss



120926 - TRÖTTER TJEJ!

 
 
_GODKVÄLL!
Här sitter jag i min tysta lägenhet och har precis betalat en räkning och glott på "sandor slash Ida" var länge sedan man såg den så ville glo på den lite. Den är faktiskt bra, hon som spelar ida i huvudrollen är så himla söt :) tycker jag. Annars ikväll så har jag bara vart hemmach tagit det lungt. Har ju jobbat hela dagen. Det är nog en av andledningnara att ajg är trött. SEn hade jag ju Mats här inatt också. TRevligt med sällskap =)


120924 - Måndag

 
PIRRPIRR
 
Hej!
Nu sitter jag hemma hos mig med mamma lilla lapptop som jag har lånat, tills jag har inskaffat mig en egen. Idag började dagen av att Mats sov hos mig. Han kom ju till mig igår kväll. Vi kollade på Xfactor och sedan "beck - levande begravd som visades på tv4. Sen när den var slut så gick in till mitt sov rum och fortsatt att kolla på film genim min dator vart "sommaren med Göran" :) sjukt bra!
 
(-)nnars idag så har Sanna varit här på lunchen. Vi kollade på lite gamla bilder på min externa hårdisk. HAHA. Sjukt roligt och se. Sen promenerade vi ner till stan för lite lunch. Sen kollade vi på höst/vinterjacka på CUBUS. Jag hittade faktiskt en jätte fin jacka som jag la undan tills imorgon =) en svart. Sanna tyckte den var så fin så hon köpte en också. ;)
 
Sen när hon vart tvungen ochjobba igen så drog jag hem kollade lite på serien "Andra avenyn" som visades under året 2007-2009. Sjukt bra ! sen vid 18:00 så kom Erika hem till mig. Vi kollade på gamla filmer på oss när vi var yngre. Sen beställde vi pizza från VESUVIO och tog massa bilder. HAHA sjukt kul.  En riktigt bra dag har jag hft på min lediga dag. Imorgon är det dags för jobb så nu är det dags för läggdags. KISSKISS!
 
 


120922 -KÖRSLAGE & MYS

 
Godkväll!
Här sitter jag med mammas laptopp hemma hos föräldrarna. Jag kom hit för ca 45 minuter sedan. MYS. Vi ska käka varma mackor och kolla på körslaget, brorsan är också här. Mysigt värre. (-)nnars idag så har jah jobbat all the day och idag har det varit kämpit och jobba eftersom det vart få timmar inatt.
 
Eftersom min killkompis Mats kom till mig igår kväll och vi kollade på film. Vi kollade på Baksmällan 2 och sedan the ring two. Så klockan gick :) men trött var man. Imorgon blir det jobb igen och sedan ska han kommer igen efter jobbet :) nice!
 
Annars dom här dagarna jag inte har skrivikt här så har jag varit hundvakt, varit med min syster o lagat mat =) pappas goda soppas soppa vart det. GÖTT! sen så har min bror varit hos mig och fixat mitt sourundljud iallafall främre ialalfall :) bättre än tv ljudet. hihi!
 
 
 


120919 - ONSDAG

 
 
Hejsan!
Här sitter jag i mörkret o har precis tvättat bort sminket och borstat tänderna nu är det dags för sängen. Tröt efter denna långa dag. Imorse så kom ju Leia hit och hade henne enda tills 16.00. Vi har varit ute och gått sen tagit de lungt. Sen vid lunch så kom mamma till mig med lite donken käk. GÖTT! sen så hängde jag och Leia med henne hem till föräldraras villa. Där jag passade på att tvätta =)
 
skönare för lilla livet att vara där så hon kan springa löst på fältet :) det uppskattar hon :)


120917 - En låt som gick rakt i hjärtat

Så underbar ballad och duett!!! =)
 
I don't love you but I always will
I don't love you but I always will
I don't love you but I always will
I always will




120917 - Tisdag


 
 
- Hejsvejs!
Här sitter jag i mitt sov rum och lyssnar på lite musik. Just nu spelar jag en 90tal lista på spotify. Härlig musik! =) nått speciellt med 80 och 80 tal musik alltså. Annas så ska jag väl snart börja tänka på sängen. Är rätt så trött efter denna arbetsdag. Fast idag så har det fakitkst varit rätt så lungt må jag säga. Men det brukar ju alltid vara så en vecka innan lönevecka som är nästa tisdag. =) i need the money now.
 
Nej har faktiskt inte något skojjigt att bersätta förutom att jag är ledig imorgon och på torsdag, wejjj! =) och imorgon så ska min syster jobba på scandic så imorgon kommer min favorit hund hit, lilla Leia!! =) <3 SOM FYLLER ETT ÅR NÄSTA MÅNAD =) tiden går fort!
 






Fina lilla du <3
 
 
 
 


120917 - PERSONALFEST 13/9













en rolig minnsvärd fest med mina härliga jobbarkompisar!! =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 


120917 - Måndag

 
 
HEEEEEEEEEEEEJ!!!!!
Nu har det gått alldelles för länge sedan jag tog min tid att skriva här. Men ibland hinner man inte alltid med. Har jobbat, fixat i min lägenhet, varit vänner. Men nu så, så började det rycka i mina fingertoppar igen. KUL!. ikväll så har jag jobbbat sen när jag kom hem till lyan så lagade jag mat. KÖTTFÄRSÅS blev det :) hehe enkelt och gått.
 
Sen så kom syster & mamma förbi för dom hade köpt massa mat åt mig. Jag "beställde" bara att dom skulle köpa frukt och nya matlådor. Men istället så får jag tre bärkassor med käk. Vad har jag gjort för att få detta? :) hehe, thanks my sis and mum så nu klarar jag mig till löendagen som är nästa tisdag! =)
 
nej nu ska jag tvätta bort mitt smink och sedan lägga mig tror jag. En ny arbetsdag väntar.
kisskiss
 
 

Jag förra torsdagen innan personalfest på pronovahuset


120909

 
 
Hejsan!
Här sitter jag i min lägenhet och har precis kollat på några avsnitt av skilda värdar. Började kolla igår på volym 7. Om man börjar se på första avsnittet så måste man bara fortsätta att se. Annas idag så har jag jobbat och eftersom det är söndag så har det varit ganska så lungt, såna dagar kan ju med vara sköna
 
Annars så har det inte hänt så mycket, eller jo. Jag har flyttat in i Luddes lägenhet nu. Fick alla mina möbler i torsdags så nu är nästan allt på plats. Idag när jag var på jobbet så var min mor och far, bror & hans tjej här. Dom statte upp min hatthylla, satt ditt gardiner, mina ute möbler till balkongen och sen så hade mamma köpt lite smått och gått =) förvarings saker till hallen och badrummet :) trivs som sjutton nu :) dock så behöver jag måla om köket men det får bli vart efter :)
 
nu ska jag sova, imorgon kommer lilla Leia hit :)
 
 


120907

the is best!!!!!!!!!!!!!!!!!


120904 - TILLGÅNG TILL LÄGENHET

 
 
_HeJJE!
idag började dagen med att jag tog min cykel till prifö för att lämna mina nycklar från mig gamla lägenhet och på samma veva så fick jag nycklarna till min nya WIHU! sen så fick jag tid över innan jobbet så jag shoppade lite, bland annat smycken från ÅHLENS och sedan en tröja på cubus, jätte fint! och nu ikväll så har jag, mamma, pappa, syster & lilla Leia uppe i mn lägenhet och lastade av lite skit, men långt ifrån färdigt. Jag, syster & Leia ska forsätta imorgon :) sen på torsdag kommer alla mina möbler som STJÄRNEXPRESSEN har tagit hand om under sommaren :)
 
 
 
 


120902 - Vi går mott mörkare tider

 
- Hej
och så har änu en vecka lidit på sitt slut. Just nu sitter jag och kollar på Kommisarien och havet. Har aldrig sett den tidigare så den är rätt så spännande så här långt, får se hur den slutar sen. Annars idag så har jag varit med Simon. Vi har inte settts på 2 månader så det var på tiden att vi sågs.
 
_Jag tog bussen till hagey för att dra hem till honom. Sen så tog vi en promenix till hamnen för att vi skulle hem till Simom väns Micha. Vi fikade o snackade. Sen tog vi även en pizza på NEPTUN och det var rätt så länge sedan jag åt där. GOTT VAR DET. Sen drog jag o Simon en snabbis hem till honom för att hämta hans bil. Köpte bingolotter o läsk sen drog vi tillbaka till Micha för lite spel, vi spelade faktiskt BINGOLOTTO och som vanligt så är man alltid lika nära på vinst, var nära på att vinna 100 kr eller 500 kr. Men nej ingen vinst här inte! :)
 
 
 
 
 
 


120901 - för kärleken

 
22;43
Hellu!
Nu sitter man hemma hos föräldrarna och tittar på för kärleken på tv4. Jag har aldrig sett den tidigare så ska bli spännande och se vad filmen handlar om. (-)nnars idag så har jag varit i stockholm hela dagen lång. Dagen började med att  vi jag, mamma & pappa vart väckta av ett brandlarm som gick på hotellet vi bodde på. Omena hotell stockholm så vi fick gå ut ur byggnaden som tur var så vart det inget allvarligt.
 
Sen lite senare på dagen gick vi ner på staden, jag köpte skilda värdar 7, sen lady gaga parfymen. Den luktar skit gott, var ju premiär för den för några dagar sedan. Sen mötte jag upp Juho. Vi tog en lunch på kungshallen, den här gången så vart det en tacotallrik, GOTT DET! sen drog vi till biljardhallen för en timmas spel. JAG VANN, hehe!
dock var vi lite trötta efter nattens bravader. Vi festade ju tillsammans igår/inatt.
 
Vi var först på en krog vid medborgarplatsen där han var med sina jobbarkompisar. Sen tog mötte vi Danne och drog till en privvat fest. Trevligt! =) sen innan jag mötte dom så var ju jag på LADY GAGA konserten med Sanna, Lena & Sofie. SÅ SJUKT JÄVLA BRA!!!! she is queen of music! imorgon kommer jag lägga upp några bilder så då får ni se =) nu ska jag fortsätta med filmen!
 
GODNATT!