Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

120131 - Pizza, minnen & kort



Hej!
Nu har man äntligen kommit hem till lägenheten efter ha spenderat några timmar med min barndoms vän Erika. Strax efter att jag hade slutat vid sju så gick jag ner till Gu Va Gott för lite käk. Vi tog en varsin pizza. Jag fick till slut med kebab pizza med vitsås och sallad på. Alltså sen ja kom hem från Gambia så har jag haft ett stort sug efter just kebabpizza. Så det var väldigt gott, men nu tack och lov så blir det inte pizza på ett tag.

När vi satt  och käkade så pratade vi gamla minnen, resor. Märks att vi inte har träffat varandra på ett tag. Hade massor att prata om. Har man många minnen tillsammans så har man. Sen när vi hade käkat så gick vi hem till vårat haga. Eftersom vi bor så nära varandra så hängde hon upp till mig en snabbis för att hon inte har sett den innan, Ett trevligt slut på denna kväll & denna kalla månad.





120131 - BURR!



Hej!
Nu har jag precis ätiit en god frukos som bestod av flingor med mjölk, nom nom! nu ska jag snart byta om till arbetskläder för att sedan bege mig tll jobbet för ännu en arbetsdag. Sen ikväll när jag slutar så ska jag iväg och träffa min barndoms vän Erika. Som jag inte har träffat på två år. Gud vad tiden går fort alltså. Tiden bara rinner iväg och imogon är det första feb också och snart min födelsedag. En måndad närmare våren. Gud så himla kallt det är ute :/ när jag, Matte och Moa gick till bilden imorse (sov över hos dem). Så hade deras Netto en termometer som visade att det var -7 minus. Ångest!!!  vil ha Gambia värme igen! :)



120123 - mer bilde från resan










120123 - Hem juva hem



Hej!
oh vilken dåligt uppdatering det har varit här då. Men har ju varit i Afrika i två veckor och kom hem ifredags. Så har inte orkat blogga direkt när jag kom hem. Men har haft två härliga veckor i Gambia. Ett av de finaste hotellen jag har varit på. Trevliga människor med god service.

I Gambia så har vi latat oss vid poolen, badat, matat små apor som hängde på hotell området, varit i Gambias huvudstad, varit på en appark, krokodilpark, safari m.m, upplevt fattigdom i byn. Ja det var verkligen spännande att se deras kultur. Nu förstår man hur bra man har det här uppe i Europa. I Afrika kallade dom oss turister för "happy family"










120104 - Resfeber! :)



Hej!
Här var det inte livat ser jag, jag har som vanligt inte orkat brytt mig om bloggen eftesom man inte har haft något och skriva om. Men nu är ja tillbaka igen. Idag började dagen hemma hos Matte och Moa. Fy vad trött jag var imorse då jag inte somand förens 03.00 . Kunde verkligen inte sova och så gick man upp vid halv sju för att han skulle till jobbet och Mosen till dagiis. Själv så har man semester från idag och två veckor framåt, för inatt rullar bilen mot arlanda, och imorgon bitti lyfter planet kvart i åtta till Gran Canaria och sedan byter plan till Gambia!! iiiiiiiiiiiiih!! :) äntligen är det dags och det kommer bli så spännande!