Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

111030 - Tråkig blogg

ingen uppdatering här inte eftersom man inte kommer på något att skriva om, så ni som läser kan ju ge mig ideer vad jag kan skriva om :)


111023 - HELG!



Hej!
Här var det dålig uppdatering ser jag. Kan vara för att jag har haft annat och göra. Igår jobbade jag till halv 5 då drog jag hem till lägenheten för att snabbt byta om och sen så drog jag direkt till hageby för att dra hem till Matte och hans söta Moa. Vi gjorde taco och lekte lite med Moa :) gullunge. Vart kvar där inatt men både jag o M kom hade problem med att sova så vi kanske inte somnade förens 01.00 och idag vaknade Moa vid 07.00 så då var det bara att gå upp. Så snacka om att jag var trött idag på jobbet fast det gick bra, hade mycket o göra. Mycket för att vara en sunday. Skönt att man är ledig imorgon så man kan sova lite längre idag förhoppningsvis fast länge blir det inte eftersom jag, Anna & min far ska till Västerås för att hälsa på mormomr och morfar och deras hund. Var jätttttttttttttttte länge sedan man var där så ska bli kul =)


111021 - Fredag



- Godkväll
Här sitter jag och tittar på nyheterna dock så säger dom inget intressant. Sitter bara och väntar på att idol ska börja igen så man kan få reda på vem som åker hem och sen så väntar jag på att få lägga mig. Är ganska trött sen måste man ställa klockan imorgon igen eftersom det är dags att jobba lite igen. Men börjar 10 till halv 5. Så får sluta lite tidigare än vad jag gjrode idag. Så det är ju positivt. Igår uppdaterade jag ingenting för jag drog hem till min darling direkt efter jobbet så därför vart det ingen uppdatering. _Kan ju bli så ibland!

Nej om man ska borsta tänderna nu innan idol börjar igen, föresten vad bra Robin var idag när han sjöng Beyones låt "halo" och sämst var ju Emil eller vad han nu heter. Han ska bort ur idol ikväll, han är för tråkig för att vara med i idol!


111019 - Levande ljus



Hej!
Nu sitter jag hemma i läghenheten efter att ha pysslat och donat. Nu är alla kläder på sin plats med mera. Nu är det bara att koppla in internet kablen i stationären. Jag o syster har konstaterat att jag behöver en längre kabel men vart sjutton finns såna kablar? tur att min darling kommer hit sen och kollar på det. Bra att ha karlar ibland ;)


111018 - Home sweet home



Hejsanhejsan!
Nu har jag precis tömt min garderob som jag har lånat på vinden. Hade ju först garderoben nere i källaren men eftersom regnet tog stryk på regnet så fanns det ingen annan stanns att hänga kläderna på. Men nu har jag lagt som sagt alla mina kläder i 3 svarta säckar för nu ska det flyttas på riktigt =)  annars ikväll så har jag glott på outsiders på tv 5.



Ikväll handlade de om ett par familjer som flyttade från storstan till att bo i grotta, tält & hus. Förstår inte hur de kan vilja bo i vildmarken utan el, mat & värme. Men iofs så klarar man nog att bo ute i vildmarken på sommaren för då kan man ju fiska, äta goda bär m.m. Men det är nog värre på vintern. Egentligen så skulle de vara ganska spännande att testa på hur det är att leva som dom gjorde förr i tiden, utan el. Dagens människor är ju så himla beroende av el för beroende faktiskt.  Men som sagt skulle vara kul att testa i en månad eller så för att få en ny syn på livet.



111018 - Underbar låt!



111018 -



. God förmiddag!
Nu sitter jag hemma i min lgn och tittar på unga mödrar. Väntar på att det ska sluta regna så jag kan ta cykel tillbaka till mina föräldrar. Imorgon så ska jag o min syster ta hit min stationära data som fortfarande är hemma hos mina föräldrar sen har jag en del kläder och & skor som jag måste ta hit till längenheten, Ska bli kul att äntligen ha flyttat alla saker till lägenheten =) hihi!


111016 - Bra helg



Har haft en sån bra helg :)



111011


Efter att sverige vann så passar inte den här låten bättre! moves like jagger!!


111011 - BRA SPEL SVERIGE



Jag är så stolt över att vara svensk medborgare för någon minut sedan så vann SVERIGE! så himla bra!



111011 - Kom igen sverige kom igen!



Tittar på när sverige spelar fotboll mot Holland och sverige leder med ett poäng, kom igen sverige kom igen!!


111010





111009 - Nu är det höst

Hösten kan vara kal och grå men ganska vacker!




lånade bilder från goggle.se


111009 - Sunday!

Tid: 09:55
Temperatur ute: 3+

- Godmorgon!
Nu har jag ätit frukost som bestod av youhurt och flingor och mjölk. Om ca 20 minuter så är det dag att bege sig till jobbet för ännu lite arbete. Börjar halv 12 till 19.00. Lång dag! hoppas dagen rullar på. Det är ganska segt när det inte är några hungriga gäster som vill ha lite donken mat ;) efter jobbet så blir det att träffa mitt gull och kanske hans sötis dotter. Beror på om hon sover eller inte =) får se vad vi hittar på för mys!



111008 - Rihanna look




111008 - We found love


Rihanna lyckas alltid!!!!  we found love


111008 - The perfect man



Godkväll!
Nu har jag precis borstat tänderna o tagit bort mascaran, för snart är det läggdags. Har jobbat hela dagen idag så är ganska trött. Ska jobba imorgon också. Men börjar inte förens halv 12 så jag kan ju vara uppe längre om jag vill men som sagt  jag är trött. Annars ikväll så har jag hängt med mamma och handlat lite gott när när vi kom hem så kollade jag på the perfect man som visades på tv3 och till det så vart det varma mackor, mums eller?


Fin bild på Hilary duff, föresten visste ni att hon väntar barn? eller om inte redan har fått bebisen :)


111006 - Let it rain


Tid: 10:01
Temperatur ute: 16+ regn

Godmorgon!
Har ni sovit gott? jag har sovit ganska bra. Utvilad och pigg. Nu sitter jag och lyssnar på Bruno Mars - let it rain. Passar ju ganska bra att lyssna på den eftersom det regnar ute nu. Om tjugo minuter så blir det att bege sig till jobbet efter två dagar ledigt. Ska bli skönt att få tjäna lite pengar igen ;) efter jobbet så kommer förhoppningsvis mitt gull o hans dotter och hämtar upp mig direkt efter jobbet, trevligt =)


111005 - Due Date



Hejsvej!
Nu sitter man i min svarta soffa i min lägenhet efter att ha räknat alla mina mynt som jag har sparat i några månader och jag har redan 1300, mycket pengar. Bra och ha janurai då vi åker till Afrika "GAMBIA" ska bli en ny upplevelse och efarenhet. Men undra hur mycket mynt jag har då.

(-)nnars idag så har jag kollat på Due Date från mitt usb minne, ganska bra film. Annars idag så har jag varit nere på stan med min syster. Vi lunchade på matkompaniet där jag en gånng sommarjobbade på. Det var ganska gott! sen kollade vi på kläder och sånt. Sen gick vi till ett café där dom skulle ha audition för att anställa nya på ett lager som ska äga rum i Ingelstad. Det kanske var 40 personer när vi var där, och mer lär det ju ha blivit eftersom de skulle hålla på till kl 18.00. Tänk vad roligt om min syster skulle få det jobbet! bara och hoppas!



111004 - Sveriges historia



Hej!
Sitter hemma hos föräldrna och tittar på ett gammalt avsnitt av Sveriges Historia. De pratar om Gustav wasa och hans tid. Är ganska intressant och lyssna på hur dom bodde innan min tid här på jorden. Det är många gånger jag tänker "man borde ha en tidsmaskin" för då skulle man få uppleva hur det var att leva på 1800. Hur svårt det va med allt, med mat/jobb/sjukdomar. De hade inte lika lätt och leva som vi har i dags läget. Vi kan lixom bara gå några meter för att få mat. Dom andra fick slita som ett djur för att få en köttbit! nä vi ska nog vara glada över att vi lever i denna "dröm" tid.

Nej nu ska jag tvätta bort mascaran och sedan hoppa i sängs!
Goddnatt!!



111004 -


Det är tråkigt o blogga när man inte har något och skriva om, hjälp!



111004 - LEDIG!


Hej!
Sitter nyduschad i min soffa i vardagsrummet i min lägenhet. Snart blir det att sätta på sig kläder och äta lite frukost för att sedan promenera bort till föräldrarna där min syster är! =) skönt o vara ledig. Annars idag så har jag sovit hos M. Vi gick upp vid halv sju för han skulle lämna hans gosdotter till dagis och han till jobbet :)


111002


Hejhej!
Nu har man precis kollat på klart på en film på tv3. Det var någon action film med Angelina Jolie. Den va ganska spännande men mycket slag och blod i min smak. Jag är ju mer en sån där som drar sig till humor och romantik, hehe! annars idag så hängde med min mamma till maxi för att handla lite mat till kylen hemma hos föräldrarna alltså. Jag köpte en växt, två mat lådor och en brödkorg :) mycket fin!


Angelina Jolie


111002 - Spice girls





111002 - Största idol


Godförmddag!
Sitter här framför youtoube och kikar lite på några av spice girls bästa låtar på youtoube. Tycker fortfarande låtarna är bra. Spice girls var mina största idoler jag var liten (10-12). Jag sparade som fan på spice grils bilderna. Och jag minns alltid att jag klädde ut mig till Victoria! haha!







111001 - Bloggtorka



Bloggtorka var det här ja,