Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

110228



Namn: Malin Birgitta olsson
Bor: I Norrköping
Född: 14 feb 89
Intressen: Fota, Resa, Vänner, Party, Musik & blogga förstås
Jobb: Medarbetare på mc dondalds

Hej!
Jag hade inget och göra så jag skrev lite om mig själv lite. Det kanske är någon som vill veta lite om mig. Nu ska jag snart hänga upp tvätten och sedan titta på spårlöst som har precis har börjat eller percis o precis för 7 minuter sedan så jag får väl skynda på om jag ska hinna kolla på det. Sen är det  big brother som gäller!



110228 - Apelsin= bra för kroppens försvar!





Hej!
Nu sitter jag och pratar med Matilda via facebook sajten om att hyra en lägenhet om hur mycket det kommer att kosta och det, ganska roligt faktiskt och så sitter jag och smaskar i mig en apelsin som är bra för immun försvaret men denna apelsin som jag åt på nu var nog lite gammal. Segt frukkött. Men det gick i ändo.

Nu funderar jag på att sätta på en tvätt som jag inte har gjort ännu och sen blir det väl tv:n som gäller. Det är ju måndag och det är ju jäte mycket bra på tv:n som halv åtta hos mig, familjen annurlunda, Spårlöst och sedan sist men inte mins BIG BROTHER! I like!


110228 - Badhus



- Hej!
Nu sitter jag och slappar med Nicke Borg - Leavming home som kom till globen i lördags. Den är så fin. Den var värd en plats i finalen. Ska bli spännande och se vem det är som kammar hem hela kalaset och går vidare till Tyskland i maj. Hoppsa naturligtvis att det ska gå bättre för Sverige detta år för  förra året kom ju inte ens Sverige med i tävligen. SUCK.

Annars idag så har jag och min syster vart på badhuset och gymmat lite. Så skönt att röra på sig. Nästan som man är sugen på att bli medlem på ett gym igen. Efter gymmet så hängde jag med min syster till ungdomshälsan för att hon skulle hämta ut nytt recepet. Sen så var det ju planen att träffa Matilda vid 15.00 men det vart aldrig av för hon kom PÅ att hon skulle plugga till ett prov imorgon. Träligt!



110227 - Gurkan och Roza



Hej!
Nu har man tittat klart på big brother då och det var ju Gurkan och Roza som ska komma in i huset. Men jag tycker dock dåligt av tv11 att inte låta dom komma in redan ikväll. Utan ska sova i studion och komma in imorgon bitti istället. Där vart jag faktiskt lite sur. När man röstar så vill man ju se hur folket där inne regagerar men det får man väl se imorgon istället.

aja nu funderar jag faktiskt på att tvätta bort mascaran och smörja in min qlinque och sedan hoppa i sängs.
För jag har ju jobbat i fyra dagar och nu känner jag mig helt slut. Såja, läggdags imorgon och ladda om inför morgondagen. Ska ju träna min systrami och sedan träffa Matilda nere på stan. Ska bli kul! (: lite fika o girltalk!



110227 - Rulltårts bakelse





Hej!
Nu har man allla låtar av melodifestivalen 2011 och det är ju ganska bra låtar som var med i år. Det kunde man dock inte tro i början av tävlingen. Men alla låtar växer ju mer man lyssnar på dom. Och en låt som verkligen växer i mina öron är denna sångfågel, Linda. Så jäkla bra! jag hoppas hon kommer till globen på lördag för den är bäst i andra chansen och Love Generation förstås!

Annars så har jag, mamma o papa precis fikat lite och ätit mammas goda rulltårsbakelse med jordgubbsgrädden på toppen, men jag skulle gärna ha ätit utan grädden faktiskt. Smakade som när man blandar jordgubbs sylt och grädde när man äter pannkaka så nej den var ingen hit. Men sjävla rulltårtan var super god. Nu sitter jag och väntar på Solsidan ska börja och sedan big brother.

Om ni har sett big brother så finns det två personer som är ett par och det får inte berätta det till någon inne i huset och om dom gör det så blir dom nominerade. Men igår kväll så bestämde de sig att lämna tävlingen. Kanske därför två personer från glashuset skall komma in ikväll. Ska bli kul att se vilka som ska in! :)




110227- Silver is the shit



Hej godingar!
Nu har man kommit hem ifrån jobbet och känner att det är så jäkla skönt att denna jobb helg är över och att en ledig helg att se fram emot men dagen idag har faktiskt gott fort för fort man man tycka. Söndagen brukar ju vara den lungaste dagen på veckan men idag var det massor folk som var hungriga på mc dondalds! och det är ju roligt.

På tal om mitt jobb så läste jag på en tidining att en resturang i Västerås lät sin medarbetare städa toan med en tandborste. För det första vem tar med sig en tandborste till jobbet? och för det andra så finns det en toaborste som man tvättar med. Förstår att hon sa upp sig ifrån jobbet!!! det ska tydligen vara en dokumentär om det där på svt2 ikväll kl 20.00. 

Hur normalt tycker ni det låter?



110227 - Sunday

Tid: 08:10
Temperatur ute: 1-

Godmorgon!
Nu sitter jag i min ensamhet i vardagsrummet och äter flingor och mjölk o känner mig lite så ensam faktiskt. Eftersom det är jag själv som är uppe. Jag hade gärna legat kvar i sängen som alla andra gör just nu. Men får se på den ljusa sidan. Jag får ju ledigt imorgon istället när alla andra jobbar. Men men. Man ska vara glad att man har ett jobb helt enkelt.

Igår så var vi hos min bror och Anna. Vi kollade på melodifestivalen och åt popcorn. Och vad bra Linda var, inte linda bentzing utan den andra. Vart glad att hon kom till andra chansen. För hon sjöng så oslagtbart bra!!!! men det var ju kul att också tjejerna från Love Generation kom också till andra chansen nästa lördag. SPÄNNNADE!

vem hejade ni på igår? Nej om man ska forsätta äta så man kan börja packa och fixa lite.

Have a good day!



110226 - Bilder ifrån fredagen










110226 - Tacopaj



Hej!
Nu har man fått i sig en bit tacopaj som min syster har gjort och gud så gott det var. Förstår inte att hon alltid lyckas med att göra så goda maträtter. Annars så har jag inte varit hemma så länge kom väl hem vid kvart i fem.
Och snart så ska jag hoppa in i duschen för sen så ska jag, mamma & pappa hem till min bror och Anna för att se på melodifestivalen och pröva deras nya bio system som han nyligen har fått hem. Jag har ju köpt hans gamla souraljud plus tv bänk. Bra att ha sen när man flyttar till eget! :)


Denna snygging var ju med i melodifestivalen men dock inte kom vidare i något, synd! för låten är ganska bra! :)


110226 - Saturday morning



- Hej!
Nu har man äntligen lite tid att uppdatera er lite. Nu ska jag snart sminka mig och vacka min väska för att sedan dra till jobbet. Syster är snäll och skjutsar mig. Det sparar mig lite tid. Men gud så trött jag är. Hade svårt att sova inatt plus att man kom hem ganska sent igår vid 23.00 tiden. Jag var ju som sagt hos Tess hela kvällen tills dom skullle dra ut till puls.  Vi var väl kanske 14 st hemma hos henne. Det var väldigt trevligt och vad fint hon och hennes dotter bor :) hel mysigt! bilder ifrån igår kommer säkert lägga upp här senare idag! (:





110225 - Fredag


Moshi Moshi!
Nu har jag precis betalat alla räkningar så nu är det klart. Snart så ska mamma skjutsa mig till jobbet och sen när jag har slutat ikväll så bär det av hem till Tess i hageby. Hon ska ha lite fest + utgång. Men tyvärr så kan jag bara vara med på förfesten eftersom man jobbar imorgon och börjar tidigt. Men ska bli kul att träffa henne igen! Det var ju ett tag sedan....

Så räkna inte med någon mer upptadering idag för jag kommer säkert komma hem sent och då är det dags för läggdags igen så jag hoppas ni får en underbar fredag så hörs vi imorgon :)



110224 - 2 become 1



- Var så sugen på att lyssna på denna. Spice girls var ju en av mina stora idoler när jag gick i lågstadiet. Kom ihåg att jag och mina vänner lekte att vi var dom.  Jag fick alltid vara Vicktoria eller Mel C! haha!


110224 - Solsken

Tid: 10:26
Temperatur ute: -11


Hej!
Nu har man precis kommit innanför dörren. Har nämlkigen vart ute och gått med mni syster runt pryssgården. Vilket var uppfriskande och skönt. Man ska ju passa på när det är sol! underbart väder idag! snart blir det att sätta på sig arbetskläderna för att sedan jobba några timmar. Dagen började bra undrar om den kommer forsätta vara bra även på jobbet! :) we lets se!



110223 - Big Brother



- Godkväll!
Nu har man precis gjort sig ordning sig inför sängen. Dags att ladda om inför 4 dagars arbete. Jobbar ju helg denna helg. Vilket ska bli kul! Det kommer gå fort som alla jobb helg gör. Innan jag gick ner hit så kollade jag ju som vanligt på big brother. Undrar om deltagarna kommer få reda på att Vanessa är en man egentligen? kommer någon få reda på att Ebba och Rikad är et hemligt par på riktigt? det är frågan det. Det ska bli så kul att följa dom de här 100 dagarna som dom är inlåsta där!


Vad tycker ni om årets deltagare?


110223 - Sitter och drömmer mig bort



Därför älskar jag thailand
underbara människor, underbar mat, klart vatten, underbart klimat!


tänk att man en gång har vart där!!!!


110223 - Fyll dagarna med liv



- Hej!
Nu har man precis kommit innaför dörren. Har nämligen vart på stan och lunchat/fikat med Helene idag. Det var trevligt. Vi åt på Paus och vilka goda sallader dom gör där. Första gången jag käkade där och där är inte sista gången jag är där heller för den delen. Sen efter lång stund så gick vi till kupolen för att fika lite. Och där fick Helene en pappersbit i sin milshake, hur lyckas man? :P så hon kommer få en ny nästa gång hon fikar där.

Annars idag så har jag vart ledig hela dagen och dagen började med att syster färgade håret på mig och det vart jätte bra! lite lilla mot solskenet och det är ju coolt! nu resten av kvällen ska jag bara chilla. Mycket bra på tv:n ikväll!





110222 - Ariell

Kommer ni ihåg denna film? :)


( disney klassiker och jag tycker filmen är så söt! :) )


110222 - Angelica bengtsson



Hej!
Nu sitter jag och kollar på XL - galen och nu ska den socker söta Angelica Bengtsson hon klarade sina rekord på 4 gånger. Hon är bara 17 år gammal och har redan tagit sånt rekord! imponerande!! ganska kul att kolla på fridrott speciellt när en svensk leder allting.

Annaras idag så har jag bara jobbat och slitit och jag var väl hemma vid tjugo i sex efter min promenad från haga skolan det är så uppfriskande med en liten promenad efter jobbet. Fast idag har ju dagen gått fort eftersom det är många som är sugna på mcd mat så här på sportlovet. Men imorgon är jag ledig. Då ska min syster färga håret på mig och sen ska jag förhoppningsvis träffa Helene! :) rulligt!



110222 - Casstle walls


Hi!
Nu sitter jag har precis satt på en tjock tröja ifrån vero moda. Den är riktigt skön den. Nu ska jag snart hjälpa till att tömma diskmasiken och sedan blir det väl att dra sig till på spårvangnen, en till jobb dag väntar! men jobbbar jag bara idag sen är jag ledig imorgon. Skönt att vara ledig på en vardag, och lillördagen dessutom.


Försten så sitter jag och lyssanr på T.I med Christina Aguilera nu, casstle of walls. Den är så fin!



110221 - Clinque

23:25

- Hej!
Nu har man precis glott på big brother och det blir ju roligare och roligare ju mer man "lär känna" dom i huset. Men dock har jag inte fått någon favorit ännu om jag änns kommer få det. Sist det var big brother så hejade jag på Jessica som vann för några år sedan. Hon var helt grym. Minns ni henne? hon som var blondin och alltid gick naken? hon hade absolut inget att skämas för (!)

Nu ligger jag i sängen och känner lukten av Clinque som jag har använde förut. Det ska ju vara väldigt bra för det kostar ju lite, över 1000 kr så man förväntar ju sig att det ska ge resultat. Om det funkar så ska jag nog fortsätta att göra med det. Det jag har nu fick jag av min söta syster på min födelsedag. Gulliga syster!

Nej nu är det dags att lägga sig och ladda om inför en ny arbetsdag och dagen kommer säkert gå fort eftersom alla ungdomar har sportlov. Själv så skulle man inte säga nej till en veckas semester!

Good night!


110221 - Spårlöst



-
Sitter och kollar på spårlöst just nu som precis har börjat. Det är alltid så spännande att titta på det och så får man ju alltid en liten tår i ögat när dom träffar sina biologiska föräldrar, syskon, släktning nej om man ska lägga ner datorn på bordet o sedan glo lite på spårlöst.

har ni något favorit program?



110221 - Big brother



- Hej!
Nu har man precis glott på några klipp av Big brother som har hänt tidigare idag. Men vad ska man säga om deltagarna? 3 med barn! hur kan man vilja vara med i big  brother när man har flera barn att sköta? Är inte det viktigare än vara instängd i ett hur med flera kamerar som bevakar en hela tiden! Ska bli kul att följa gänget där inne ändo.

Nog om skandal såpan så sitter jag i vardagsrummet och surfar runt. Jag slutade tidigt idag, kl 4. Då kom mamma och hämtade mig, snällt! Det är så roligt att det är ljuss ute fram halv sex! Man känner redan av att man är piggare pga ljuset och det gillar vi.

Nu ska jag vila ett tag så vi hörs senare!
kisskiss


110220 - Solsidan



Hej!
Nu sitter jag i vardagsrummet och min bror och Anna drog precis hem till sig. Vi har ätit god mat och gott fika bröd och snackat och kollat lite på tv. Nu sitter jag och glor på solsidan, det är ju det bästa med söndagar. Och snart om en timme så börjar också skandal såpan Big brother. Det ska bli kul!




110220 - Fix och trix



 - Hey igen!
Nu har man kommit hem ifrån affären. Jag hängde med min syster och handlade lite och då köpte jag med mig lite fikabröd och lite rotfrukter som mamma ska ha anvädning av imorgon och så köpte jag lite natur godis till big brother som har premier ikväll. Ska bli kul att följa skandal såpan. Min bror o Anna kommer ju hit sen också och äter porterstek, gud vad jag älskar det!!

Systrami fixaade mina naglar förut och visst var det fint?



110220 - Skidor och Semla



. Hej!
Nu har man precis druckit sockerdricka och ätit en semla framför skidor på tv4 och semlan smakade så gudomligt bra, men när är semledagen egentligen? är det någom som vet? eller har den redan varit? det är frågan det. Nej nu ska jag nog springa upp och glo lite på det igen.



110220 - Sunday and sun

Tid: 12:00
Temeratur ute: 15 - sunny

God förmidag!
Hur är det med er idag? jag mår bara fint. Jag håller på att fixa lite här nere i källaren. Mycket kläder som behövs läggas in i garderoben och tvättas. Ja så ser mig förmiddag ut. Får se om jag hänger med och ut och går sen det är ju jätte fint väder ute, dock svin kallt som igår om inte kallare!


Jag gillar den här låten faktikst! Men är bättre i studion!


110219 - Melodifestivalen 2011


Hej på er!
Nu har man kommit hem ifrån Linköping. Vi har ju varit på Cloetta Center och glott på melodifestivalen och vad roligt det var att det var så många som var bra ikväll. Eric Sadde var riktigt bra ikväll och hans show gjorde han så himla bra. Men dock så tycker jag det är synd att inte Sara som var med i A-teens kom med. Hon hade ju en skit bra låt! men är nöjd över dom som kom till globen och de som kom till andra chansen.

Det var riktigt kul att man har upplevt detta men dock så tycker det är synd att man satt långt ifrån så det blev dock inte så bra bilder men kommer lägga upp bilderna ändo för att visa er fast ni såg säkert  melodifestivalen på tv rutan.











110219 - Hemma igen!



Hej igen!
Nu har precis pappa hämtat mig och min mamma ifrån maxi eftersom vi hanlade mat också. Skulle nog bli jobbigt att gå med så mycket packning. Men vi har haft trevligt. Det första vi gjorde när vi kom till maxi var att gå in på cubus där jag fynade 2 tröjor, en tröja får 200 och en för 70 kr och det kan man ju inte säga nej till plus att de satt perfekt! sen så gick vi och lunchade på mitt favorit ställe, kebab stället, galet gott!

och därefter så gick vi in på skopunktet och jag hittade ett par jätte fina stövlar, ursnygga och dö sköna bara för 300 kr! och till slut gick vi in på veromoda där det var 25% på allt stickad och såklart jag hittade en fin tröja! Det är alltid roligt att shoppa när man får mycket för pengnara!

Snart så kommer syster och äter hos sen så ska dom skjutsa mig, mamma och pappa till linköping för vi ska ju på melodifestivalen ikväll, kommer nog vara en upplevelse!









110219 - Lördag

Tid: 11:12
Temperatru ute: 15- soligt

Godmorgon finingar!
Har ni sovit gott? det har jag gjort iallafall men vakande av en huvudvärk dock, Men jag hoppas det försvinner snart. Nu har jag precis tvättat ur ansiktmasken som jag köpte igår. Så nu har man vårdat ansiktet lite och gillar vi ju. Snart så ska jag mamma eventuellt dra ner till maxi och kolla läget. Blir väl en fika på det också kan jag tro. Men får klä oss varmt eftersom vi pratade om att gå ner och man blir ju sugen när det är soligt men dock svinkallt!



110218 - Hangover



Hej!
Nu gått ner i källaren där jag hör ljudet av röster ifrån Hangover, baksmällan på svenska. Den är så himla rolig! vet inte hur många gånger jag har garvat åt denna film. Men jag skulle nog inte dricka så mycket att man inte vet vad man gjorde kvällen innan. Men allt kan ju hända i en film.

Annars ikväll så har jag legat framför tv:n och glott på lets dance och så har jag & mamma på lägenheter. För jag funderar ju snart på att flytta till eget. Vilket känns både roligt och läskigt på samma gång. Men man vänjer sig nog. Dock så ska jag inte flytta än på ett tag. Blir väl i höst eller början av nästa år. Så jag kan spara ihop lite mer pengar. Det blir säkert bra! :)

Nej nu ska jag snart göra mig iordning för sängen dock så skulle jag ha hängt med Tess och henens vänner ut ikväll. Men när jag loggade in på min bank så hade jag knappt några pengar. Så det blidde inget.... Får vänta tills lönen nästa helg!



110218 - Fredagspepp


klap your hands on the floor!


- Partysug!
Vet inte hur många gånger jag har spelat den här låten!



110218 - Fredag




Hej!
Nu har man precis gjort irodning lite iköket och i vardagsrummet. Snart ska jag byta sängkläder i min säng så det luktar gott när man går lägger sig ikväll. Har dock inte vart hemma så länge. Jag tog spårvangen till hageby för att kolla läget. Jag fick med min lite cider och sedan tre ansiktmasker ifrån lindex och sen när jag väntade på spårvangen så träffasde jag en gammal klasskompis. Det var trevligt att träffa henne eftersom man inte träffar henne så sällan längre. Men gud vad kul vi har haft det i våra dagar!




110217 - Ana Gina Show



Hej igen!
Nu har man klivit upp ur soffan. Nu har jag precis kollat på veckans avsnitt av Ana Gina Show och ikväll gästades Petra ni vet hon som kallas "september" och det var kul att hon var med där faktiskt. Jag diggar henne faktiskt. Hon sjunger så bra och hon gör petters låt petters låt "mikrofonlåt" så bra! vet inte hur många gånger jag har kört den här hemma! kanon bra!



110217 - H.E.L.G!


Hej!
Nu är det helg, iallafall för min del och det känns så himla skönt. Tänk att man kan bli så glad av att bara vara ledig i några dagar, gillar läget. Nu har man precis ätit sallad från jobbet och det smakade bra! Nu ska jag bara vara hemma och kolla på tv resten av kvällen!  Det är ju ganska bra på tv:n ikväll. Halv åtta hos mig & sveriges värsta bilförare.


Har ni haft en bra daG? (:



110217 - Sista dagen



Godmorgon!
Har ni sovit gott? det har jag gjort iallafall. Nu ska jag snart göra iordning mig för att sedan dra mig till jobbet. Jobba ju bara idag sen är jag ledig i  tre dagar. Det ska bli så skönt och det är jag värd tycker jag. Jag jobbar ju mer än vad jag är ledig så det är behövligt. Jag önskar att man hade en resa att se framemot. Jag skulle inte tacka nej och åka till thailand i tre veckor eller så!!



110216 - Så bra



Hej!
Innan jag ska lägga mig i sängen så måste jag lägga upp detta klipp. Har ni hört denna förut?
Han gör den så bra, och låten är så fin!



110216 - Onsdag


- Hej!
Nu har man lite tid att uppdatera er lite. Nu har jag precis svart på era kommentarer och innan det så såg jag på Sveriges mästerkock och jag tycker faktikst det är roligt och bra underhållningsprogram. Det första jag gjorde när jag kom hem ifrån  jobbet var ett lägga mig i soffan för jag var jätte trött och det är jag fortfarande. Blir nog att lägga sig om högst en timme.



110216 - Onsdag



Good morning!
( jag har knapp ingenting att skriva så jag kopierade denna lista från en annan blogg)

Vad gjorde du kl 08 i morse: sov som en stock
Vad gjorde du för 15 min sedan: sminkade mig
Det sista du sa högt: Heej
Det senaste någon sa till dig: Godnatt
Dagens middag: Köttbullar
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: kanske
Favorit låt just nu: Lady Gaga - Born this way
Vilken var den senaste film du sett? Åsa Nisse
Vilken är din favoritglass? Vaniljglass
Vilken var den senaste bok du läste? läser knappt böcker
Prenumenerer du på någon tidning? nej
Helglyx: Sovmorgon och hotell frukost
Vart åker du på semester? Thailand
Äter jag helst en Lördags kväll framför tv:n:köttförspaj
Något du alltid har i handväskan: Nycklar, mobil, läppglans



110215 - Upd


- Hej!
Nu har man precis kolalt lite på nyheterna på tv4. Alltid bra och ha koll på vad som händer i sverige och runt om i världen. Men dock idag så var inget intressant som lockade mig. Så jag gick ifrån tv:n. Men nu tänkte jag faktiskt tvätta bort sminket och borsta tänderna för att sedan hoppa i sängs. Man blir så trött på att göra ingenting!

Godnatt!




110215 - Lady Gaga



Hej!
Sovit gott? det har jag kan jag säga. Nu ska jag snart gå iväg och bortsta tänderna för att sedan dra till jobbet. Den här veckan jobbar jag bara tre dagar för jag tog ledigt på fredag så jag är ledig tre dagar den här veckan så det blir fint! Nu sitter jag och lyssnar på Ladys Gagas nya hit. Den blir faktiskt bättre och bättre ju mer man lyssanr på den. Hon är ju så bra! Minns när vi såg henne på grönan sommaren -09 helt grym!



110214 - Åsa Nisse

Tid: 22:52
Temperatur ute: 10- snö


- Godkväll!
Nu har man precis kommmit innan för dörren. Jag och min mamma har ju kollat på Åsa Nisse och den var ju ganska rolig. Men man har ju sett bättre filmer. Men den gick att titta på. Roligt att så många komiker var med som johan glans  texempel. Jag tycker ni ska se den. Nu ska jag tvätta bort sminket och sedan hoppa i sängs. Nu känner man hur trött man är. Har vart trött nästan hela dagen. Men det kan ju ha med att man är ett år äldre. Hah

Godnatt på er!



110214 - Bio snart



Hej!
Nu har man precis blivit firad ännu en gång utav mamma pappa & min syster. Vi åt upp resten av tårtan och jag öppande mina presenter och snart så ska jag och mamma dra in till stan för att se på Åsa Nisse som hade bio premiär i fredags. Jag undrar om den är bra eller dålig? sådant som märks antar jag. Men det ska iallafall bli trevligt. Inte ofta man går på bio på sin födelsedag. Nu ska jag lägga upp bilder på det jag fick idag.

Har ni firat alla hjärtansdag?





110214 -



Hej igen!
Nu har man precis gjort sig ordning för att åka till ingelsta området med min kära sis. Hoppas som sagt att man hittar några bra hörlurar. Vi kommer väl dra om ca 15 minuter tror jag nog! Det ska bli väldigt trevligt iallafall.

ska ni fira alla hjärtansdag då?


Me right now!



110214 - För 22 år sedan...


Hej!
Idag är det ingen vilken dag som helst utan det är lilla jag som blir 22 år idag. Tänk att jag redan är 22 år? tiden går så sjukt fort. Så idag blir det ännu mer tårta och lite mer presenter. Nu ska jag snart ta en dusch för att sedan träffa min syster. Vi ska åka till maxi området och kolla på en alla <3dag present till hennes pojkvän. Sen ska jag försöka hitta ett skapligt bra hörlurar och sedan tänkte vi luncha. Det blir nog trevligt!

Hoppas ni får en bra dag!



110213 - Apelsinblomma



- Godkväll igen!
Nu har man lite tid igen för att uppdatera er lite. Johan och Anna har ju samt skrivet vart här på fika. Vi åt tårta och sedan lite annat smått och gott.  Och så fick jag lite förpresenter av johan och Anna. Fick en parfym från yves-rocher. Jag luktade på den i början av denna vecka och jag vart helt fast vid den! dock så finns det så många goda parfymer i den butiken så det är så många man vill ha. Men jag fastnade vid apelsin blomman!
Sen så kom det med lotion och duschkrän också, så imorgon så kommer man vara skapligt fräsh.

Nu ska jag nog tvätta bort sminket så man slipper göra det senare.





110213 - Sunday!

Tid: 18:49
Temperatur ute: 11-


Godkväll!
Nu har man precis låtit ögonen vila lite. Är verkligen jätte trött just nu. Har bara lust att lägga mig och sova. Men det kan jag ej för snart så kommer min bror o hans anna hit på en tårbit. Jag fyller ju år imorgon och eftersom min bror inte jobbar i norrköping så är han inte hemma på vardagarna utan han kommer hem på torsdag efter middag så idag var det enda tillfället och det gör ju ingenting om de kommer hit, jag menar det är ju alltid trevligt! :)

på tal om trevligt så hade jag riktigt trevligt igår med Helene och hennes kompisar. Vi satt först hemma hos Frida i eneby och drack lite cider och sjöng singstar sen så drog vi till Euro bowl och hade ännu mer trevligt. Det gick betydlgt bättre igår än vad det gjorde för två månader sedan drygt. Men synd att jag jag var tvungen att dra hem så tidigt. Men jobbar man så jobbar man! :) men man ska vara glad att man har ett jobb och gå till.

Har ni haft en bra helg? : )

- Gårdagen bilder:










110212 - Bowling next



Nu sitter jag här och taggar inför en bowling kväll på eruo bowl men först ska jag träffa Helen och hennes kompis hos hennes kompis någonstanns i eneby. Vi ska väl dricka lite innan vi drar oss mot bowling hallen. Jag hoppas det går bättre för mig den här gången! den här gången ska jag iallafall inte ta på mig för små skor kanske var det som var orskaen till att det gick som det gick! haha




110212- Saturday morning

Tid: 08:22
Temperatur ute: 12- soligt


Godmorgon!
Här sitter jag vaken med tuppen medans ni säkert ligger och sover. Jag är uppe för jag ska jobba några timmar idag.  Men jag hade gärna legat kvar i sängen några timmar till. Jag var så trött. Jag är inte van att gå upp så här tidigt. Vanliga fall går man ju upp vid nio och det är ju lite skillnad va? men får se posivivt slutar ju tidigare iallafall och det är ju både skönt och roligt.

Hoppas ni får en bra dag så hörs vi lite senare!
kram



110211 - Fredagsmys


Godkväll!
Nu sitter jag i vardagsrummet med tända ljus med mamma, pappa, min bror och hans käraste. Vi har nu glott på lets dance och nu tittar vi på parlamentet. Det är ganska roligt. Robert Gustavsson är ju min favorit. Annars så har vi ätit varma mackor dock inte jag. För jag och mamma åt på gu va gott efter jag hade slutat och det satt fint i magen kan jag säga. Därefter så drog vi och handla lite mat när vi ändo var i närheten av en mataffär. (-)nn@rs idag så har jag jobbat och idag så hade jag och min chef möte med min handledare och jag ska förhoppningsvis mer timmar att jobba och det gillar vi. Desto mer tider, desto mer pengar!!! och det kan man aldrig få för mycket av eller?

Hoppas ni har en rolig & mysig fredags kväll!



110211 - Friday

Tid: 09:36
Temperatur ute: 2- snöar


Godmorgon!
Nu har man precis klivit upp ur sängen, eller inte precis och precis men för 20 minuter sedan. Jag har hunnit äta frukost och sminkat mig och snart ska jag gå och bortsta tänderna. Och sedan hoppas att spårvagnarna går som dem ska idag. För det snöar non stop här. Skulle inte förvåna mig om det har snöat hela natten. Plågbilen var nyss här iallafall och det är ju tur det.

Nej om man ska göra lite nytta innan man drar!
Ha en bra dag!




110210 - Jag ser det snöar!



- God afton igen!
Nu har jag precis lagt in bilderna jag tog idag när jag gick från spårvagnen och idag så har det snöat hela dagen. Vart kommer all snö ifrån? hur många snö flingor finns där uppe egentligen? det är frågan det. Jag vill inte ha mer snö nu. Snön har ju legat sen november och kunde försvinna redan efter jul och nyår. Men nu får vi se på det ljusa sidan. Snön kommer ju försvinna nån gång iallafall och våren börjar ju närma sig! NEJ nu ska jag göra mig iordning för läggdags! sovgott!





110210 - Blommor



- Godkväll!
Nu sitter jag gör absolut ingenting. Det är lite små trist. För det går tydligen inte att kolla på tv pga att det har snöat hela jäkla dagen. Det kommer liksom ingen signal! typsikt.... jag som ville se på Sveriges värsta bilförare! Snö kan förstöra så mycket! stort suck. Hoppas det funkar snart igen. Något roligt däremot så knackade det på en person förut och gav mig blommor och jag undrade först vem som ger mig blommor nu. Jag fyller ju liksom inte år föresns på måndag, men då visade sig att det var en tulpanbukett ifrån jobbet lite fel dag men det var Gulligt! :´)




110210 - SNÖ!!!

Tid: 09:30
Temperatur ute: 1- snö

Godmorgon!
Har ni sovit gott? det har jag iallafall. Men det mindre roligt att vakna upp att det snöar. Det bara öser ner snö. Så tråkigt. Men vi får hoppas att den nykommande snön smälter lika fort som den kom. Men det är bara gilla läget. Det är ju långt kvar till våren 2-3 månader kvar tyvärr. Men tiden fort fort visst? nu ska jag gå och föna håret och sedan fixa och trixa lite innan det är dags att dra sig till jobbet. Hoppas att spårvagnarna går som dem ska.

Hörs ikväll!



110209 - TACK!

Tid: 22:59
Temperatur ute: -6

- Hej!
Nu har jag just gjort iordnig mig inför sängen för att ladda inför 4 dagars arbete. Kul eller inte? och jag väljer kul. Med såna arbetskamrater gör inte stället tråkigt! men som sagt nu ska jag logga ut och sedan släcka ner och sedan sova och föresten nu har jag en bild på mig och en klocka dessutom på min blogg! tusen tack...!


Nya headern, me like!


110209 - HJÄLP

Tid: 19:14
Temperatur ute: -6

Hej igen!
Nu sitter jag i vardagsrummet med mammas stora lappis och kollar på tv4 nyheterna med en varm filt runt om mig och en liten kisemiss som ligger och myser brevid mig. Så mysigt! snart blir det att se på halv åtta hos mig och sedan sveriges mästerkock, det är ju onsdag idag. Mycket bra på tv:n.

Om något helt annat ni ser kanske att jag har en ny design och jag behöver hjälp med att lägga in en bild ni ser ju rutan som är tom. Och jag vet inte hur man lägger in det i kodmallen. Om någon av er kan så kan ni väl ge mig en kommentar med en förklaring, jag skulle bli så glad! (:



110209 - Vi går mot ljusare tider!



Hej!
Nu har man fått i sig en willys panpizza. Jag och systerami var liten små hungriga så här på eftermiddagen. Är fortfarande lite smått hungrig men jag får vänta tills den riktiga maten är färdig. Blir nog med fisk till middag idag.
Och det är ju bara nyttigt! det ska bli gott. Föresten klockan är kvart över 4 och det är fortfarande ljust ute! det känns så härligt att man vet att vi går mot varmare tider! :)



110209 - Ledig



- Hej på er!
Nu sitter jag i vardagsrummet med min syster och glor på film "mamma pappa barn" en rätt så bra film för dom som gillar familjeliv. Annars så här långt så har jag och min syster vart ute på en lång promenad runt skroten och det var så härligt sol, plusgrader och fågelkvitter man fick nästan lite vårkänslor när solen lös mot en.

Annars så när jag vakande så fick jag ett ryck och baka en sockerkaka och idag gjorde jag lite annurlunda tog kakao och sedan sen när den var färdig så gjorde jag en mörk glasyr och det  vart så gott kan jag lova.

nu ska jag fortsätta att glo på filmen med min systeryster.



110208 - Bygglov!



Godkväll på er!
Nu har jag precis kollat på bygglov och gud så fint det vart med en spa pool. Vart får dom alla sina ideer ifrån? annars ikväll så har jag bara tagit det lungt som jag brukar göra när jag har jobbat en heldag. Idag jobbade jag ju till 18.00 och idag var det lite mer folk som sugna på mc dondlads mat och det är ju bra för då rullar dagen på fortare och det gillar vi ju. Men imorgon är jag ledig eftersom jag jobbar helg i. Ska bli skönt!

Har ni haft en bra dag?


110208 - I love you like a psycho!

Tid: 09:30
Temperatur ute: +0


Godmorgon!
Nu har jag precis kommit ut ur en varm och belbehövd dusch. Nu sitter jag och lyssnar på Redbound! - psycho!
Den blir bara bättre ju mer man lyssnar på den. Tänk att grabbarna kan sjunga, Eddie & Rahbi om ni minns dom? de var ju med i idol 2009! Nu ska jag snart föna håret och sedan göra mig redo för en ytterligare en arbetsdag och det gillar vi ju eller?




110207 - Time to bed!



Rock your body, c’mon everybody
Somebody stop me,  when I dance I’m losing control
You see me yo, this is stereo
I wanna hear my song one time, time


- Hej igen!
Nu har jag rest mig ur soffan och gått ner i till min "braiga" dator och tänkte uppdatera bloggen min lite. Jag har nyss glott på spårlöst och det är alltid så känsligt när dom hittar sina rötter. Tänk er själva att bli adopterade och tror att man aldrig kommer få träffa sin riktiga mamma/släkt igen. Usch :/ hur kan man vilja lämna bort sitt barn?iofs så kanske de känenr sig tvingade till det pga ekonomibrist och fattigdom. Jag känner ju en vän som är adopterad och kommer ifrån Sri Lanka och hon har hittat sin riktiga familj där nere och gud så fattigt dom bodde.
Jag har nämligen sett bilder på min väns facebook!

Känner ni någon som är adopterad från ett annat land?



110207 - Måndag



- God kväll finingar!
Hur är det med er idag? själv så är det bara bra med mig, men lite huvudvärk dock. Men det går väl över snart hoppas jag. Idag så har jag jobbat nästan hela dagen och dagen har gått ganska fort fastän det har vart lungt idag på mc dondalds där jag jobbar. Men det började droppa in med ungdomar när jag slutade vid 16.00. Så skönt att få sluta tidigt ibland i vanliga fall slutar jag vid 18.00 och kommer inte hem förens vid kvart i sju. Så det är gött! Nu ska jag snart gå till vardagsrummet och lägga mig i soffan och glo lite på tv!



110206 - Rock your body baby!



Hej igen!
Nu är jag tillbaka för en snabb uppdatering. Vi vann tyvärr inget idag heller på binglolotto. Men vi är ju så vana mamma och jag. Alltid är man en siffra ifrån en vinst, suck! Varför ska det vara så svårt att få en vinst? Nej nu ska jag gå och föna håret och sen lägga mig i sängen och tagga inför en ny vecka med nya händelser! det gillar vi! sov gott!



110206 - Fruktsallad



Hej på er!
Nu har jag precis gjort färdig min frukt sallad ochd en smakar så himla gott och med vanilj visp och glass gör det ännu godare! jag vart så sugen på att göra en så jag hängde med pappa och pantade alla flaskor och burkar vi hade i matkällaren, usch vad mycket det var! haha! nu ska jag och mamam snart spela bingo lotto och hoppas på att man vinner är bil men man kanske ska skaffa sig ett körkort först, hmm är no en bra idé!


Vad gör ni denna afton?



110206 - Promenix

Tid: 16:50
Temperatur ute: 3+

Hej igen!
Nu har man precis kommit in efter en promenad med mamma. Vi gick runt haga och det är ju ett ställe som jag helst vill flytta till sen när jag flyttar hemifrån för det är ju gång avstånd till maxi, vårdcentralen, folktandvården, affären, pizzerian, och sen gång avstånd hem till mina föräldrar och lite vänner som man har i haga! jag vill så gärna ha min brors lägenhet som han hade förre den lägenhet som han har nu. Den var en sån mysig liten etta! Men vi får se om jag hittar en liknade lägenhet när jag jag ska börja söka efter en hyres lägenhet! spännande!


110206 - Städning

Tid: 14:12
Temperatur ute: 4+ sunny!

Hej igen!
Nu har jag precis tagit en paus från min stor städning för att äta 2 rullar med tacos från igår. Mumsigt värre!
Jag ska snart sätta igång och damsuga och därefter moppa hela källaren. Men damsugaren är upptagen av min mamma nu så då passar jag på att ge er en uppdatering. Än så länge har det inte blivit någon promenad men vi får se om vi går lite senare, annars så tar jag en promenad imorgon efter jobbet och det funkar ju det också!



110206 - Söndag

Tid: 11:39
Temperatur ute: 2+ soligt!

Godmorgon finingar!
Nu har jag precis fått i mig lite frukost vart två rostad bröd med apelsin marmelad och ett glas proviva. Det är gött! idag så får vi se vad dagen har att erbjuda men eftersom det är soligt idag så blir det nog en promenix med mamma! man får ju lite vår felling när det är sol och plusgrader! :) det är härligt! Nu ska jag sätta igång en tvätt.


¨



110205 - Yepp yepp!



- Hej på er ännu en gång!
Nu har jag rest mig ifrån vardagsrums soffan och ner till min dator för att uppdatera er genom ett nytt fräsht inlägg. Satt ju som sagt och glodde på melodifestivalen som jag skrev här nedan. Denna deltävling var väl inget och hurra för. Inga bra låtar! men att Danny var helt klart att han skulle gå vidare direk till globen men låten var inte så himla bra. Den påmminer om alla andra låtar som har kommit direkt till globen. Men däremot så var det jäkla kul att Swinglfy kom till globen. Det trodde man inte. Hade ni någon favorit?



110205 - Melodifestivalen 2011



Hej!
Hoppas ni har haft en underbar lördag, jag har haft en helt okej dag. Tagit det lungt och vart på en mini promenad som jag skrev på mitt andra inlägg. Nu ska jag bänka mig framför tv:n och glo på första deltävligen av melodifestivalen! har ni någon favorit ännu?


Smultonvin plus lite svull godis!


110205 - Lördag

Tid: 13:57
Temperatur ute: +2 regn!


Hej godingar!
Har ni haft en bra dag än så länge? själv så är man lite frusen. Har vart på en liten mini promenad efter att ha handlat lite smått och gott. Men gud vad det regnar! men bättre med regn än snö. På tal om snö så är kan man se den gröna marken nu och det är ju ett plus. Jag vill ha vår nu! iallafall jag tog ett par bilder när jag var ute. Gick förbi min gamla skola som jag gick från lekis upp till 6. Gud så många goda minnen man har därifrån! Tiden går alldelles för snabbt, men som många säger tiden går fort när man har roligt och det kanske stämmer. Men nu ska jag iallafall gå in och värma mig i en varm dusch!








- Några bilder som jag inte tog alls för länge sedan.


110204 - Lena Nyman



Hej igen!
Nu har man kollat klart på lets dance och det var rätt att författren åkte ut. För Norrköpigns tjejen Helena är värd är bättre plats än författren. YES! annars så sitter jag nu och läser lite artiklar på expressen och aftonbladet och där står det att Lena Nyman avled natten till idag. Tråkigt! för hon är ju så folkkär. Jag minns bara henne ifrån Rona Rövardotter. Men jag tyckte hon gick bort alldelles för tidigt 66 år vart hon bara. Hon led av en ledsjukdom och kroppen orkade inte längre. R.I.P. Många gamla skådisar som dör nu, Per oscarsson dog ju också för inte så länge heller, men han vart dock lite äldre men båda utav dom vart ju med i Ronja Rövardotter! R.I.P till båda två!






110204 - Friday baby


Hej!
Nu sitter jag och lyssnar på på P!inks nya hit Raise your glasse, den är helt ok tycker jag. Blir ju bättre ju mer man lyssnar på den. Annars så satt jag precis och glodde på  lets dance. Vad bra Tina var ikväll! Hoppas inte hon är en av de som kommer dansa om om 45 minuter. Men det återstår att se. Annars ikväll så har jag bara vart hemma. Johan och Anna kom hit och åt med oss förut, kina mat. Det var ju ett tag man såg dem så det var trevligt med deras ansikten igen! :) så ikväll blir det en lugn kväll orkar inte göra så mycket eftersom man jobbade till 18.00 idag.... men thanks gud it is friday!!!!!!!!!!!!!!



110203 - Ana Gina Show



- Hejsan!
Har ni haft en bra dag? själv så har det vart en kanon dag för min del! nu har jag precis glott på Ana Gina Show och ikväll gästades Marie serneholt och Alex Schulman. Ana Gina är så grym!  jag diggar hennes shower till 100%.
Och på lördag ska ju melodifestivalen börja och Marie är ju en av programledare där. Det ska bli roligt att det drar igång igen. Jag själv kommer ju få se henne live eftersom man ska se på melodifestivalen live den 19 feb i Linköping. Det ska bli coolt!

Annars idag så har jag jobbat och sen efter jobbet så kom mammasen och hämtade upp mig för att vi skulle till ingelsta området för att handla lite käk och när vi ändo hade systembolaget i närheten så köpte vi även lite alkohol. Hoppas att det blir lite fest ihelgen! :)



110203 - Hold my breath

Tid: 09:33
Temperatur ute: 4+


Godmorgon!
Har ni sovit gott? det har jag gjort iallafall. Men jag hade gärna kunna ligga kvar längre i sängen. Men jag får vänta med det för snart är det helg! wihu! men sua ka jag fixa lite här hemma innan det är dags att gå till spårvangen. På tal om något helt annat vad fort snön smälter när det är plus grader, härligt som fan. Tur att det ska vara milt nu det närmsta dagarna då försvinner det ännu mera snö, jag vill ha vår nu! känns som det har vart vinter i hundra år!



Group 1 Crew - forgive me


110202 - Time to bed

Tid: 22:27
Temperatur ute: +3

Hej!
Nu har jag precis kollat runt lite på expressen och läste om cyklonen i austrailen, usch! en jobbarkompis är där nere nu och tar skydd, hoppas det går bra för dom där nere och sen så läste jag även om händelserna i Egyptien, vart är världen på väg? jag önskar att vi på jorden kunde göra sig fred med varandra, tänk så lättsamt det skulle vara för alla individer på denna jord? men så kommer det säkert aldrig och bli men man kan ju önsketänka. Nej nu ska jag släcka ner och sedan tvätta bort sminket och börsta tänderna för att sedan gå och ladda om inför en ytterligare en jobbardag, och det gillas! Nattinatti!

Bjuder på en riktigt partylåt eftersom det är "lilllördag idag"
- Thats to night i f*cking!


110202 - Wendsday



- Godkväll!
Har ni haft en bra dag? gjort något speciellt? själv så har man jobbat som vanligt och det har ju rullat på som vanligt. Egentligen så har faktiskt inte något att skriva. Men jag försöker hitta på något att skriva om ändo. Nu sitter jag iallafall i vardagsrummet och kollar på fuskbyggarna och jag förstår inte att man inte kan göra klart det man har börjat med då kan man väl tacka nej till det jobbet, eller vad tycker ni? jag skulle bli väldigt besviken om mitt drömhus var ett slarv jobb! oh vad arg jag skulle bli!



110201 - Alltid disney!



- Hej igen!
Nu har man dragit sig ifrån tv tittandet och satte mig här istället för att få skriva av mig lite. Förut satt jag och lyssnade på "en helt ny värld" och då började jag tänka på disney. Tänk vad många bra filmer det finns som disney har gjort. Jag har nog flera stycken favoriter bland annat, Lejonkungen, Sjönheten och odjuret, Lilla sjö jungfrun och Askungen! Man kan se dom flera gånger om och man tröttnar aldrig på dom. Inte jag ialalfall! Däremot så tycker jag att nutidens disney filmer inte så bra. Har ni någon favorit?



110201 - Februari



Godkväll alla goa läsare!
Nu har jag precis ätit mig mätt av mammas goda pasta sallad. Det är super enkelt och göra men samtidigt hur nyttigt som helst och det gillar vi. Annars så har jag inte vart hemma så länge. Har ju jobbat och slitit som vanligt. Men idag fick jag en liten promenix efter jobbet. För jag gick faktiskt ifrån hagaskolan idag med musik i öronen och bra musik gör ju så man blir peppad till max! blir det så för er med? att ni blir peppad av good music? :)

Nej nu blir det att springa upp och sätta sig och kolla på halv åtta hos mig som vanligt, gud vad jag gilla det programet! :)

kram på er!