Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

110930 - In your head mohombi

Godmorgon sverige!
Nu sitter jag och lysssnar på mhombi - in your head. Den är så bra!! och han är så himla bra. Tycker dock att han ställde in sin konsert här i kära Norrköping, ack så synd. Får väl lyssna på alla hans låta via spotify och youtoube istället ;) hehe. Idag är det äntligen fredag och det betyder en ledig helg och se fram emot.  Ikväll blir de idolmys hemma hos mig med min syster & mamma! Det ska bli härligt!





110929 - En pappa gravid



- godkväll!
Nu har jag precis provat min snygga topp som jag köpte på cubus innan jag började jobba. De hade 30% rea så man var tvungen att passa på. Jag känner mig riktigt snygg i den. Annars så sitter jag och kollar på en dokumentär om en man som är gravid. Känns ganska coolt att man kan byta kön bara så där. Att det funkar är det häftigaste. Men ser kanske ganska konstigt med en homusexuell med en baby mage när man är ute på stan, eller?

Annars idag så har jag ju som jag skrev på mitt tidigare inlägg jobbat sen träffade jag Matte. Vi åkte till max och sedan gled vi lite runt i Norrköping stad. Det var riktigt mysigt!  :)


110929



Godmorgon!
Nu har jag precis ätit frukost och gjort i ordning mig veckans näst sista dag. Vill ha helg så man kan sova ut någon gång, iofs så kan jag ju göra det ändo med tanke på att jag alltid börjar halv 12. Men jag går ändo upp nio jämt. Vill ju ligga kvar i sängen en timme till högst. Synd att man inte har körtkort än. Idag hoppas jag det blir mycket och göra så min arbetsdag går fort. Efter jobbet så kommer Matte o hämtar upp mig. Får se vad vi hittar på för mys! (: föresten denna låt som jag la upp härovan är så bra!


110928 - Bra val sverige!



Så himla glad över att dessa unga herrar gick vidare!


110928 - Idolkval



Hej, det var ett tag sedan jag skrev här känns det som. Men har faktiskt inte orkat brytt mig och min dagbok på nätet. Men nu hade jaglite kli i fingarana så nu blir det bättre uppdateringar fram över precis som vanligt. Idag så har jag jobbat och slitit som vanligt och dagen har rullat på rätt bra. Nu tänkte jag kolla på idol kvalet, idag är det grabbarnas tur igen, hoppas han med krullet kommer vidare till fredag!! :):)


110926



Hej!
Nu sitter jag hemma i min lägenhet och glor på skilda världar som jag har gjort nästan hela dagen. Annars ikväll så kommer min mamma hit och vi ska laga mat och glo på idolkvalet och så kommer hon även sova hos mig :) mys helt enkelt =)




110926 - För ett år sen..

var jag här....














110926 - Efter tio



Godmorgon!
Nu sitter jag nyduschad i soffan och tittar på efter tio med Malou. De sitter och pratar om barn som växer upp med skilsmässa. Rätt intressant och höra hur dom diskuterar.


110924 - Livet har sina goda stunder


kom ni ihåg denna mc dondalds reklam? :P


110924 - Jobbhelg



Hejsvej!
Nu har jag precis packat ner lite kläder som jag ska ha med mig till M. Ska nämligen träfa honom och Moa direkt efter jobbet. Ska bli kul att få träffa honom igen och ännu roligare att träffa hans söta Moa. Hon ju bara för söt :) får se vad vi hittar på för roligt. Jag börjar iallaflall 10 och slutar halv fem. Rätt okej tid ändo :) tiden kommer gå fort det svär jag på eftersom det är lönehelg och familjedag på donken. Idag kommer vi förvandla alla små söta barn till olika fjärillar, ska bli kul! :)

Ha en bra dag så hörs vi imorgon kväll!




110922 -


Hejsvej!
Nu har man precis kommit hem efter att ha vart hemma hos M, ett par timmar. Vi satte upp en lampa i hans kök men det gick inte så bra i början men till slut gick det. Sen åt vi tacos, gott det! annars idag så har jag jobbat och slitit, dagen har rullat hela dagen.. Vilket är skönt. Nu är det bara tre dagar kvar tills ledigt igen, :P hehe


110920 - Doften av nybakat



Hej!
Nu sitter jag hemma hos mig och precis blivit klar med all disk som jag andvände till att baka bullar och även några muffins så nu luktar det nybakat i hela lägenheten. Det är så himla härlig doft, hiih! snart tänkte jag damma lite och sedan ta en sväng med damsugaren så det är lite extra fint. Underbart att vara ledig både idag & imorgon!!





110919 - Måndag



- Hejsvej!
Nu har ännu en arbetsvecka dragit igång. Idag så har dagen rullat på från lunch till kväll med andra ord ganska mycket och göra. När jag slutade drog jag hem till mina föräldrar och såg på idol och gud så bra vissa var ikväll. Men dock förstår jag inte varför Andreas sökte till idol i år igen. När han har så kass självförtroende. Han kan ju sjugna skit bra. Jag tror han vill egentligen men borde gå någon terapi som gör så han blir en starkare människa. För en artist måste ju tro på sig själv för att komma någon vart. Såg ett klipp nyss på Andreas som en vän la upp på sin facebook logg och han är så hinmla duktig, nästan så man blir arg för att han hoppade av! :P



110918 - Besök



Hej!
Denna dag har jag ju som sagt varit på landet och hämtat micron med mamma och pappsen. Sen kunde jag inte låta bli att ta med mig min systemkamera så det vart några höst bilder på det också sen därefter så drog vi och köpt med oss mat och åkte hem till mina föräldrar sen drog jag och mamma till min lägenhet och satt upp en tavla i vardagsrummet och sen satt vi även upp min bokhylla som ska stå i sovrummet. Sen runt kvart äver fem så kom min bror med sällskap så vi satt och fikade och så hjälpte han mig även att sätta ditt bredbandet :) whuu! kul att se honom så glad och hjälpsam :) men det är ju min bror, båda är ju  glada, trevliga & hjälpsama!

Nu ska jag göra tänderna rena och sedan lägga mig och tagga inför en ny arbetsvecka minus 2 då.
nattinatti!




110918 - Roxette gör det igen


.... så himla bra!s speak to me!


110918 -



Hejjjje!
Har ni sovit gott? jag har sovit gott men vaknade flera gånger. Nu sitter jag o lyssnar på Mohombi Cocounut tree. Den är så klockren. Nu ska jag och mamma snart åka till landet för att hämta micron. Jag ska få låna den tills jag har råd att köpa en egen. Snällt va? sen ska vi åka förbi lägenheten för att sätta upp en tavla och lämna lite saker :)


110918 - Moa Lignell


(-)vslutar denna afton med att lägga upp ett klipp på idolMoa, hon kommer gå långt även hur  det nu kommer gå i idol tävlingen.
Bra låtskrivare!


110918



Det bästa med att det tar slut med ett förhållande som har vart som en berg och dalbana är att man alltid hittar en som är betydligt mycket bättre än de man har haft tidigare! (: det har jag märkt klart och tydligt <3



110917 - Fångarna på fortet



- Hejsvej!
Nu har jag äntligen tid för en snabb uppdatering. Nu sitter jag hemma hos mina föräldrar och tittar på fångarna på fortet med mamma och min syster, är rikigt spännande, ett riktigt underhållnings program. Annars idag så har jag vart med min going M, vi har varit i hanns lägenhet för att han ville visa hur han bodde och sen för att koppla in hans dator och koppla in hans bio system. Trevligt! sen drog vi och käkade sen drog jag hem för M, kände sig inte bra så han drog hem till sina föräldrar. Hoppas jag inte jag inte blir smittad men jag är stark både spysiskt och fysiskt så jag blir nog ej sjuk ;)


110916 - You are so damn good


- Hej!
Nu sitter jag och lyssnar på semtember. Hon är ju så himla bra. Annars så ska jag snart springa ner och packa väskan och borsta tänder för att sedan bege mig till jobbet. Äntligen fredag! idag kommer det bli roligt och jobba för idag börjar min kusin. Kul att jag hinner träffa henne på jobbet så inte behöver vara så nervös HIHI. Jobbar som vanligt till 19.00 då ska jag hem till min lägenhet för att träffa M igen :) härligt!

Ha en bra fredag!





en sån gammal bild, jag var 16, han var 15. Minns att vi satt och kollade på fyvkerierna och det var så mysigt!


110916


Underbart vacker, Amanda seyfriend



110916 - Underbara fredag!

Det kan aldrig vara ens fel i ett förhållande, det är bådas fel mer eller mindre. Men om man inte lyssnar så får man skylla sig själv om man blir irriterad. Egentligen ska man vara glad över att man fortfarande får bo hos personen även om man bråkar. För man är ju inte dum och slänger ut någon på gatan som varken har tak överhuvudet och inga pengar. Hur arg man än blir så gör man inte så. Man ska vara taksam istället för att skylla ifrån sig. Och inte låta som den är den stora idioten och är fel på. Men ibland så vill man ju ha uppmärksamhet och att andra ska tycka synd om den som blir drabbad. Det funkar ej så!





110915

ojoj, vilken många sidvsingar jag har :) jag har nog en ganska intressant blogg ändo



110915 - mysig afton



Hej!
Nu har jag kommit hem till mina föräldrar efter ha spenderat min kväll i min lägenhet med M. Vi kollade på robinsson. Egentligen skulle vi ha träffats imorgon, men båda längtade efter varandra så mycket så vi sågs idag ett tag idag också, några få timmar men blir mer imorgon <3 annars så har jag jobbat och slitit. Dagen har gått ganska sakta men de sista timmarna gick ganska fort när jag och Sejdo började förstänga en del av resturangen! bra team work! jag gillar min stora mc dondalds "familj".


110915 - Renget som aldrig vill ta slut



Godmorgon sunshines!
Nu sitter jag har precis fönat håret efter en skön dusch. Nu ska jag snart sätta på mig mina arbetskläder för att sedan ta spårvangen ner till stan. Egentligen hade jag tänkt ta min drottnigholm men det regnar ju, så typsikt. Aja jag kommer ju till jobbet iallafall och det är ju det viktigaste. Jobbar till 19.00 idag med, hoppas dagen går fort. Vill ju ha fredag och helg så jag äntigen får träffa M <3

nej men om man ska sätta fart, ha en bra dag!



110914 - Laila bakar



- Godkväll er!
Nu sitter jag i vardagsrummet och har precis kollat klart bonde söker fru men så fort det vart slut så bytte jag kanal till kanal sjuan för att se på när Laila bakar. Hon är så duktig på att baka. Man blir nästan lite sugen själv, hehe
Annars idag så har jag jobbat och jobbat. Denna vecka har jag ju börjat jobba till 19.00. Känns både lite små segt men bra. Jag får ju lite mer pengar och pengar säger man ju inte nej till :) eller? pengar är inte allt här i livet, men en stor del utav det för allt kostar ju.


110914 - Vilken storm


gammal kärlek rostar aldrig, det är tydligt <3



110913 - Change the life!

storm, regn, löv & rusk= välkommen hösten 2011



110913

Om du lutar dig mot solen, om jag lutar mig mot dig
Jag blir bättre med tiden, om du har tålamod med mig



110912 - Min sommar i bilder

( Eftersom sommar är slut nu så tänkte jag lägga upp lite härliga sommarbilder från i sommras!









110912 - Borta bra men hemma bäst!



- Hejsvej!
Nu har man precis kommit hem till mamma&pappa. Pappa hämtade upp mig vid min lägenhet för jag hämtade ut min post från tempo idag, och det var min bredband som jag hämtade så nu SNART kommer jag flytta in på riktigt!!! thats is nice feeling. Annars idag så har jag ju hängt med Sanna upp till Stockholm. Andledningen till att vi stack upp dit var för att hon skulle på ett möte hos en frisör, hon ska eventurellt blogga för dom.

Sen efter mötet gick vi och käkade på tacobar sen gick vi och trosade omkring i storstan, shoppade lite. Det vart en fin röd shorta och vinröda underkläder och sen även en parfym från ZARA. Inte bra för plånboken när man har dåligt med pengar. Men klarar mig nog till nästa vecka!

Nu blir det snart att ta en dusch och sedan idol!







110912



upp och hoppa ligg inte och dra dig, dags för STOCKHOLM!


110911 - Idol


Hej!
och så var denna långa dag snart avklarad. Men inte än. För nu sitter jag och kollar på audions i lund på av idol. Vissa sjunger jätte bra, och vissa kommer in helt oseriösa och sjunger värdelöst. Är man medveten om att man sjunger ur uselt så ska man ju inte söka tycker jag. Annars idag så har man jobbat och slitit, eller nej inte slitit. Har vart hur lungt som helst idag men det är ju förväntat eftersom det inte är någon vardag....


Nej nu ska jag forsätta kolla på idol som slutar om 3 minuter, sen blir det att fixa sig inför sängen så man är utvilad för stokholm imorgon med Sanna! :)


1100911 - 11 september

förtjänar en mycket bättre



Hej, har ni sovit gott? jag har sovit som en stock. Men hade som vanligt stannat kvar i sängen. Men det går ju som vanligt inte eftersom man ska jobba. Men är skönt och veta att man är ledig imorgon, STOCKHOLM VÄNTAR! ska bli kul att få komma iväg. Föresten idag är det den 11 september. Ett datum som förändra en hel värld. För för 10 år sedan så flög ju två flygplan in i WORD TRADE CENETER i USA. Miljontals dog. Jag minns när jag gick i lågstadiet att vi hade en tyst minut i matsalen. USCH. R.I.P



110910 - Hageby

---



110909



Godmorgon världen!
Här sitter jag i bara morgonrock har precis satt på sig lite solpuder och satt på mascara. Snart ska man bege sig till spårvangen för att jobba ännu en gång som vanligt så går jag till 18.00 . Då kommer förmodligen Matte och Moa upp mig för att sedan åka hem till hans föräldrar. Det blir nog trevligt :)


110908 - Lyxfällan



Godkväll!
Hoppas ni har haft en bra dag, själv har man haft en bra dag både på jobbet och här hemma. Nu sitter jag och tittar på lyxfällan, ibland tycker man synd om dom. Men egentligen de som har kronofogden på sig får egentligen skylla sig själva. Det betyder ju bara att man inte kan "ta hand om" räkningar och köper massa annat skit istället, det är ganska oansvarigt tycker jag. Men detta är ju BARA vad jag tycker!

Aja annars på jobbet så har dagen rullat på, flera grupp interjuver. Roligt ifall vi blir fler på företaget! :) många kommer ju och går. Det är liksom sånt jobb. Nej nu tror jag ska tvätta bort sminket för känner mig riktigt tröttt. Skönt med fredag imorgon fastän det är jobb helg! (:


110908 - Lyxfällan



Godkväll!
Hoppas ni har haft en bra dag, själv har man haft en bra dag både på jobbet och här hemma. Nu sitter jag och tittar på lyxfällan, ibland tycker man synd om dom. Men egentligen de som har kronofogden på sig får egentligen skylla sig själva. Det betyder ju bara att man inte kan "ta hand om" räkningar och köper massa annat skit istället, det är ganska oansvarigt tycker jag. Men detta är ju BARA vad jag tycker!

Aja annars på jobbet så har dagen rullat på, flera grupp interjuver. Roligt ifall vi blir fler på företaget! :) många kommer ju och går. Det är liksom sånt jobb. Nej nu tror jag ska tvätta bort sminket för känner mig riktigt tröttt. Skönt med fredag imorgon fastän det är jobb helg! (:


110908



Tjabba Tjena hallå!
Nu har man precis fört över lite pengar åt mammsen eftersom jag beställde lite saker när mamma var på IKEA i västerås, det var bland annat en lampa & en till matta i badrummet som ska förstås vara i min fina lägenhet. Så nu har man inte så mycket pengar kvar. Men får leva snålt till den 23 sep. På tal om städer och så. Så ska jag hänga med min barndomsvän Sanna till Stockholm på måndag!! äntligen får jag komma iväg. Har ju inte varit någonstanns denna sommar vi skulle ju till GBG för att se Roxette men samma helg så inträffade ju översvämingen i källaren så vi kunde ej åka. Så nu äntligen får jag komma iväg och nu ska ingenting stoppa mig ;) om inte det blir fel på tåget!




110907 - LEDIG DAG!



Hej!
Har ni sovit gott? jag har sovit jätte gott förutom att man vaknade vid sex av att de spöregnade vid 06.00 och det hålller det håller på än. Ser ut och bli en regning dag hela dagen så idag när jag är ledig tänkte jag dra till min lägenhet och kolla på lite film. (:


110907

dåligt självförtroende? nej tack



110906 - En trött Malin




Godkväll!
Haft en bra dag? jag har haft en ganska bra dag förutom att man är jätte trött nu. Men ska försöka försöka skriva ett par rader iallafall. Idag har jag jobbat och stått i som vanligt. Det är extra kul när det kommer nya medarbetare som ska jobba på filmstan och om två veckor så börjar min kusin också hos oss, kul! Nu har man två stycken utav släkten som jobbar samma bransch som mig, haha! men tänk vilken tur dom har haft när det var 300 personer som sökte så att jobba på mc dondalds verkar vara ganska lockade för de flesta ungdomar. Inte för att det är ett dröm jobb men vissa får jobbet, vissa får inte! ;p



110905


En tjej som kom vidare igår på idol. Tycker hon sjunger jätte fint!


110905


jag får inte nog av Mohmbi alltså, han är helt otroligt bra!!! älskar hans glada musikstil!


110904 - Idol premiär



- Hej!
Nu sitter jag och väntar på att Idol ska börja. De startar ju idag. Ska bli spännande och se vilken som kommer ta hem idol denna säsong. På tal om det så är det ju två nya som kommer sitta i juryn i år eftersom Andreas inte ville vara med i år. Ska bli kul att se hur dom andra är som jury medlemmar, aja ska bli kul iallafall!



110904 - Sunday



- Hejsvej!
Nu har man precis kommit innan för dörren efter ha vart med M. Idag så började dagen med att M hjälpte mig med att montera upp min bänk som ska stå i hallen, och snacka om att det vart fint. Nu är det bara bokhyllan kvar att sätta upp. Sen därefter gick vi ner till Media markt och köpte ett usb minne, batterier och glödlampor. Sen gick vi förbi max och tog oss en varsinhamburgare, trevligt trevligt.



110902 - SÅ BRA!


Avslutar denna afton med att lägga upp dena låt! så bra, vilken röst!


110902 - FREDAAAAAAAAAAG!



- Godmorgon!
Har ni sovit gott? det har jag gjort iallafall fast som jag brukar skriva. Det skulle vara skönare att få ligga kvar i sängen några timmar till. Men som vanligt går det ju inte eftersom man har ett jobb och gå till. Idag känns det lite extra skönt att det är fredag för det är första helgen jag är ledig sen jag hade semester, alltså så har jag jobbat tre veckor i rad såja, idag kommer det kännas underbart när man stämplar ut!

Efter jobbet så tror jag att vi sticker till min längenhet och sätter upp lampor, och börjar montera upp möblerna som finns kvar och göra där. SNART SNART är allt färdigt! :) igår gjorde man iallafall adress ändring och fixade hemförsäkring. :) Nej nu måste jag sätta på mig arbetskläderna, ha en bra daG!



110901 - Första september



- Godmorgon!
Nu har man precis kommit hem ifrån min lägenhet efter ha sovit där första gången tillsammans med M. Det var väldigt konstigt men ändo roligt på samma gång. Har väl med ovanan att göra. Andledninge till att jag kom hem till mina föräldrar var att jag var tvungen att äta frukost, hämta min matlåda och lite annat. Var som sagt inte planerat att jag skulle ha sovit där inatt, men så blev det. Igår så kollade vi iallafall på film och sen åt lite gott med levande ljus. MYS!

Försten när M drog till jobbet så somnade jag om och efter en timme vaknar jag av att fastighets skötaren står vid dörren och sätter dit mitt namn på dörren. Skönt! nu behöver man inte se min brors och han exs namn längre. Borta borta!
 
Föresten när jag cyklade hem förut så upptäckte jag vilken dimma det var, ett gott täcken på att hösten är på igång eller? ska bli hur mysigt som helst med hösten. Fina färger, mer tid framför tv:n och massa mys! :) fast som alltid så fort man känner att man fryser så klagar man att det är för kallt och vill ha sommar, eller tvärtom! haha!