Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

110531 -


Hej!
Nu sitter jag och har precis kollat klart på Big Brother. Undra vem det är som vinner hela skiten på söndag kväll. Tror det blir Simon. Han behövde ju inte lämna huset ikväll. Utan Sara som fick lämna. Men hon ska vara stolt över att vi tittare lät henne vara kvar så länge. Lixom 102 dagar. Det är länge! om man gemör med Rikard som inte klarade en vecka.

Annars idag så har jag jobbat och stått i. Mycket folk idag. kan nog bero på det vackra vädret. 26 grader och sol har det vart i Norrpan idag. Wonderfult. Sen när jag kom hem så drog jag direkt med min syster och mamma till Bahous för att kolla på någon present till pappi som fyller år imorgon.

Det var en fin växt som han ville ha. Sen vart det lite annat också. Sen drog vi även in på Willys och handlade lite food, speciellt till smörgåstårtan som vi ska äta imorgon, MUMS!!!!


110530 - Hjärta



Tycker det är så himla bra att nutidens läkare kan göra så mycket med en. Såg nämligen nyss på en dokumentär på tv4Där en tjej som hade fått ett hjärtfel. Och hon var tvungen att byta ut hjärtat om on skulle vilja leva längre. Tycker det är så taksamt att folk vill hjälpa en genom att ge bort en friskt hjärta. Hoppas Victoria får ett långt och lyckligt li med sitt nya hjärta! :)



110530 - Ibland har man tur!

Tid: 19:16
Temperatur ute: 18+ sol


Hejsvej!
Och så var vardagen i full gång, nu har jag precis läst en artikel på aftonbladet. Där det stog att en hund hade blivit skjuten 40 gånger, och sen så hade människorna buntit fast hunden och sedan begravt hunden upp till nosen. Men som tur var så klarade sig hunden, mirakalöst!

Seriöst så förstår jag inte hur människor tänker. Mår det bättre av att se djur lida? Jag hoppas dom åker in för fängelse, jag som är en sann djurvän svider det i hjärtat av att läsa sånt där. USCH! dra åt helvete alla "djurhatare"

Annars idag så har jag jobbat och slitt. Gick väl bra förutom att jag har fått en förskylning som kom igårnatt. Efter bara några timmar efter krogen. På tal om krogen. Min syster ringde till nattklubben imorse och frågade ifall de hade sett någon blå pannasonic och de hade som. Någon fin människa/människor hade tagit hand om den.

Tänk att det finns ärliga människor iallafall. Så snart så kommer jag lägga upp lördagens bilder! frågan är bara om man vågar? hahah!


110529 - Mors dag



- Hejhej!
Nu sitter jag i vardagsrummet och har precis sätt på "halv åtta hos stjärnorna". Första gången jag har sett på det. Nu blir det väl att gå ner i källaren och sätta på skilda värdar. Orkar inte göra så mycket. Eftersom det vart en spontan utgång igår.

Josefine min kära ungdomsvän frågade om jag ville hänga med henne och hennes två polare till krogen. Och såklart jag inte bangade. Vi har ju inte setts på flera månader/år. Minns helt ärligt inte när vi sågs senast. Men iallafall vi satt uppe hos hennes vän Tina och drack och snackade. Sen gick vi ner till puls för att ta en stämpel och då var klockan 22:30.

Så efter det så gick vi till TINDRA och satt där och fortsatte festande. Då kom det två tjejer till. Jenny och någon mer tjej som jag tyvärr inte minns namnet på. Riktigt trevligt var det. Mysig bar. Sen därefter så drog vi till puls då. Och gud vad jag hade kul. Hade så jäva kul att jag råkade tappa min älskade lumix, eller antigen så tappade jag den eller så är det någon fattiglapp som var tvungen att ta den från mig, dagens ungdomar alltså, det gjorde lite ont. För jag gillade verkligen min kamera.

Men ska ringa till klubben imorgon och fråga om den finns där. Nån ärlig själ kanske det finns. Om inte så får jag köpa en ny.....så klumpigt utav mig alltså. Annars idag så blir det att fira mors dag och sen ska jag försöka bli av med min förskylning. Förstår inte att det kan gå så fort. Så här kände jag ju inte inatt. Kroppen is wierd!







110528 - Never take us down



Bloggtorka, i know.



110526 - Frezze!



Hej!
Nu har man precis diskat och gjort ordning i köket. Innan det så hade jag lite mys med min syster. Vi kollade på reprisen utav big brother och åt saltinner med vitlökost och sen så vart det glass. MUMS! Annars idag så har jag jobbat och dagen har rullat sen halv 12 då jag började. Eftersom det är marknadsafton så är det många som är ute i norrköpings city today. Alltid roligt! Nu ska jag se på skilda värdar, jag köpte ju volym 2 imorse! :D älskade serie!


110526 - Marknads afton

Tid: 09:44
Temperatur ute: 12-+ sol!

Hej!, sitter här och lyssnar på R.I.O - like i love you. En rikigt bra låt. Man blir happy utav att lyssna på mig iallafall jag. Snart ska jag föna håret och göra mig ordning för ännu en arbetsdag. Idag så tror jag att det kommer bli mycket och göra. Dels för att det är fint väder, lönen var igår, plus att det är Marknad afton idag, då affärerna är öppna till 21.00. Plus att det kommer vara lite artister som ska uppträda, Nicky Borg and Danny. Roligt! att det händer lite i denna tråkiga stad!

nej om man röra på fläsket, hörs tonight!



110525 - Onsdag



Hej!
Det var ett tag sedan man var här inne och uppdatera lite. Fast egentligen så finns har jag inget roligt att dela med mig. Livet rullar på vanligt, (jobbjobbjobb) typ. Det får ni ju all the time. Men en rolig sak med igår var att efter jobbet så drog jag, mamma & pappa och kollade på en längehet i haga. Egentligen så var det min bror som skulle kolla på den. Men han jobbar ju borta.

Så vi fick vara "hans" ögon. Personligt så tycker jag att den inte var så fin. Gamla tapeter och skitiga dessutom och så var det ganska dålig luft där inne eftersom hon bodde där hade gått bort och hon hade inte vart där på länge. Så om man får för fastighetsägaren så kan man ju allt renovera, byta tappeter eller måla.


Ja, vad tycker ni? tråkiga färger inte sant?




110523 - Bio tonight


Hejje!
Nu är jag här igen för en uppdate. Vad har hänt sen jag skre här sist? Jag gick ut och la mig ute i solen trots dem hårda vindarna, shit vad mycket det har blåst/er. Men det hindrade mig inte från att få lite färg här och där. Så nu har man fått lite färg på överkroppen och ansiktet. Härligt.

Sen så kollade jag och min söta syster på "What heppined in Vegas?" väldigt rolig film må jag säga.  Riktigt bra skådisar. På tal om film så ska jag och min moder dra ner till stan för att kolla på den nya filmen av pirates of carribean, vid 20.00.  Har väntat så länge på den så nu måste man ju för fasiken se den (:



110523 - Lite motion



Hellu there!
Nu har jag och min syster precis ätit en god frukost. Innan det så möttes vi vid himpa för lite motion. Vi gick först ett varv, och sedan så joggade vi andra varvet och jag känner mig stolt att ha klarat ett helt varv. Ett varv kanske ni tycker är lite, men det är bra för en som nästan aldrig joggar, med lite träning så lär jag nog orka mer o mer! pepp!

Nu blir det att ta det lite lungt, och vänta tills solen vill titta fram. Det ska ju vara sol idag, men på himelen visar det helt annat, hoppas det spricker upp nån gång ialalfall. Vill ju förbättra hyn lite, helt kritvit, haha!



110522 - Sunday



- Godkväll!

g nyligen på Big brother ikväll slog Christian ut Gurkan. YES! Gillar inte mannen. I början var han rolig. Men inte nu längre. Han är för självsäker och trodde att han skulle vinna hela big brother. Bara för att han har vart med i andra tv program. Nu spelar det faktiskt ingen roll vem som vinner big brother 2011. Men helst så ska Simon Vinna! Annars idag så har jag bara jobbat, sen umgåts med familjen. Nej nu ska jag hoppa i sängs, ska upp tidigt imorgon trots att jag är ledig imorgon, lovely!


110521 - London next?!?



Hej!
Nu är jag här igen, efter en lång dag. Denna dag börjae ju som vanligt med att ta cykeln till jobbet. Där jag fick börja med att ta upp bröd från frysrummet i källaren, USCH så kallt det var. Sen efter 12.00 så började det komma in gäster med hungriga magar och lekfulla små barn.

Eftersom det var barnbidrag igår så kan ni förstå att det var mycket på stan och i resturangen. Men jag och mina medarbetare är ju så himla duktiga på att hålla tempot, we are good. Sen när klockan passerade 16.00 så tog jag min röda drottninholm hem. Snacka att man var trött i bena efter att ha stått en hel dag. Plus att man fick cykla i motvind, tycker bokstavligt inte om när det är "hårda vindar".

Men sen när jag kom hem så skulle vi egentligen ha dragit till landet, men vi ska kanske ta det imorgon istället. Så iställt för det så har jag och mamma kollat på resor till London. Vi ska göra en liten tripp på midsommar veckan, kolla staden lite, och ta massvis med kort!! London är ju ett måste.



110521 - Up and work



Godmorgon!
Nu har man precis ätit en god frukost och snart blir det att ta min drottningholm to the work. Jobbar till 16.00 och det kommer nog gå fort eftersom det var barnbidrag igår. Så det kommer nog vara många kommer dit med hungriga magar, det gillar vi. Efter jobbet så blir att åka hem, byta kläder för att sedan dra ut till landet, vår städa stugan och lite sånt, sen blir det väl att grilla lite på bryggan, mys! man ska ju passa på när vädret tillåter fint väder.

Föresten, nu är domedagen här, vi får allt se om lilla gubben hade rätt att jorden går under, om han har rätt så får man njuta lite extra idag ;)



110520 -





Här var det inte så livat inte, men blir bättre uppdatering imorgon. Men dessa dagar har bara bestått av jobb och ännu mer jobb, och jobbet tar verkligen på krafterna!



110519 - LADY GAGA!


i just love her music!!!!


110518 - 2012



Hej!
Nu har man precis sätt klart på en 2012. Det var ett jävla bra tag sedan man såg den. Minns att vi såg den när den hade premiär på bio duken, november -09. Den  är ganska bra, men ändo läskig på ett annat sätt. Tänk om såna jordbävningar kommer hända på lördag? (jordens undergång). Jag tror inte på det där egentligen. Men tänker bara OM? det är skrämande.



Annars idag så har jag vart ledig hela dagen lång. Då har jag umgåts med syster, vi kollade på gaml filmer från förr och så har vi även ätit lite av tacopajen jag gjorde till middag. Den smakade så bra. Men dock så kunde jag ha tagit för mindre mjöl. Men bättre lycka nästa gång (:



110517 - Grått och trist

Tid:21:14
Temperatur ute: 13+ grått o trist!


Hej!
Har ni haft en bra dag? själv så har man haft en bra dag. Förutom att man har vart ganska seg hela dagen på jobbet. I dont know why. Men tror det kan bero på att jag har cyklat både till och från jobbet idag. Min cykel har ju varit på lagning så igår hade min far hämtat den. Har ju saknat min röda lilla cykel.

Aja annars ikväll så har jag bara tagit det lungt, hängt med mamma och handlat lite till pajen jag ska försöka göra imorgon. Är ju ledig imorgon, ledigt i veckan är så himla uppskattat. Så imorgon om vädret är bra så blir det först en promenad & solning.

På tal om vädret, jorden ska tydligen gå under på lördag kl 18.00 står det ialalfall i expressen. Dock så tror jag inte på det men ändo, tänk om det är sant? fast dom har ju haft fel förut. I vissa länder har dom ju satt upp lappar där står "domensdag 21 maj". It is wierd


110516 - Promenad



Hej!
Nu har man precis kommit innanför dörren. Har vart på en promenad med min mor runt himpa spåret, så skönt att få röra på sig. Speciellt när det är så grönt och fint ute. Ska försöka gå mera där nu i sommar, kanske försöka jogga till och med. Nu sitter jag i vardagsrummet och kollar på näst sista avsnittet av "en unge i minuten" så mysigt program.



110515 - Finland vann mot sverige!



Hejhopp!
Nu har man precis gett kissen lite kvällsmat och snart ska hoppa i sänga och tagga om inför en ny arbetande vecka. Veckorna går så himla fort. Och snart är det juni, då sommaren börjar på riktigt egentligen. Föresten för er som kollar på Big brother så var det Madde som fick lämna huset ikväll och så kom de två nya tjejer in i huset ikväll för att röra om lite. En tjej ska åka hem redan imorgon och en ska stanna kvar tills nästa söndag de är mullvader med andra ord.



( "de nya tjejerna")


Nej nu ska jag hoppa i sängs, godnatt!



110515



110515 - Eric Amarillo



Om jag inte är så svartsjuk, inte håller dig så hårt.
Om jag inte är så matcho, men försvarar dig ändå.
Om jag ljuger om min barndom, säger att den varit svår.
Väcker modern i ditt hjärta, leker mamma pappa.
Vill du ligga med mig då om sanningen ska fram.
Vill du ligga med mig då, vill du ligga med mig….



110515 - Azerbajian vann



Efter alla pinsamma placeringar så kom vi trea, det är förjävla bra.
Nu är Sverige tillbaka igen där vi ska vara!
Bra gjort Eric!!


110514 - om sanningen ska fram



Hej!
Nu sitter jag i vardagsrummet med min mamma, papap & min bror. Vi har nyss ätit lite smulpaj som jag gjorde för drygt på timmar sedan. Den smakade bra trots att det blev lite fel. Men den gick och äta. Nu sitter vi och kollar på kvällen är din på tv4. Det är ju ett nytt underhållningsprogram med martin stenmarck som programledare, ganska bra. Blir att kolla på det innan Eurovison song contest börjar, tagga tagga! KOM IGEN SVERIGE, vi ska vinna skiten inatt!!!


110514 - Smulpaj



- Hej!
Nu har jag äntligen lite tid för en uppdatering. Har nyss försökt göra en smulpaj med rabarber i. Hoppas den blir god. Annars idag så har jag och mamma vart på systemet och handlat lite cider, öl, & vin. Bra att ha ifall man får för sig att gå ut nån dag. Sen sprang vi även in på coop forum för att handla lite mat och lite gott inför kvällen.

Det är ju Eurovison song contest 2011 finalen ikväll. Hoppas det går bra för sverige. Många bra låtar ikvälll så det lär ju bli tufft (:





Jag, Tes & Emelie på puls igår, trevlig kväll!


110513 - Utgång ikväll



- Hej!
Nu har jag precis gjort ordning mig för en kväll med Tess & Emelie. Vi ska först vara hos Tess mamma sen blir det att dra till puls, där alla 18-åringar går till. Men men. Inte ofta jag är ute nu förtiden så det får duga. Längtar dock tills jag är 23 så man kan komma in på Hugo. Bättre ställe!

Nej om man ska fixa sig lite nu då, ha en bra fredag! (:



110513



Var det någon utav er som såg eurovison song contest igår? för er som inte vet så kom vi vidare till final i det sista. Hade verkligen tappat hoppet. Men det vart såklart en glädjerop när programledarna sa vårat LAND! (: Nu kan det gå hur som helst, det spelar ingen roll (:

Ett gammmal video innan Eric Sadde slog igenom, ganska bra låt trots allt ;)


110512 - Torsdag






110511 - Sol=SEGT PÅ JOBBET!



_Onsdag:
+ jobb mellan 11:30 - 18.00, men det kändes längre än vanligt. För vem vill vara inne när det har vart 25 grade + Kolla hockey, de spelar mot Tyskland och nu står det 1-1, kom igen sverige!!
+ Ta en välbehövlig dusch
+ kolla kvällens avsnitt av Big Brother!

En liten annurlunda uppdatering av min dag :)


110510 - Sunshine baby

Tid: 19:11
Temperatur ute; 22+ sunshine baby :)

Hej bloggvänner och till bloggen förstås ;)

Nu har jag precis ätit mammas goda potatisgratäng med lätt bacon och kassler på, mycket gott och nu sitter jag i vardagsrummet och kollar på tv4 nyheterna och vilar mina ben. Jag gick till jobbet idag, stått på jobbet, gick från vidablick så inte undra på att mina ben värker.

Så nu ikväll blir det att slappa och tagga inför eurovision song contest, del tävling 1. Hoppas Ungern får tävla vidare på lördag!!! hon är ju bara så bäst! :) ska ni se på det? :) Sverige tävlar ju på tordag, hejja hejja SADE!


110509 - Lite solbränna



Hej!
Nu har man precis gjort ordning lite i köket, eller iallafall det som man kunde göra iallafall. Tänkte nämligen diska massa kastruller från min matlagning som jag gjorde i förmiddags. Men så fort jag har fyllt på vattnet så har min mamma slängt diskborsten för att det var tuggumi på den. TYPSISKT!

Men maten var iallafall god. Gjorde en köttfärsgratäng och det gick bra för att vara första gången jag gör en sån maträtt. (-)nnars idag så började dagen med att jag och min lill sis gick en power walk runt pryssgården. Sen när vi kom tillbaka så åt vi en mysig frukost ute på altanen. MYS! man ska ju passa på när det är molnfritt, varma temperaturer och att man är ledig. Sen log vi och solade också.


Och sen hann vi även med att åka till maxi och köpa lite käk (: och nu ska man snart iväg igen på en liten promenad runt himpa, aktiv? väldigt! =)



110508

konstigt med blogg.se






fgdg



110508 - Helgens jobb avklarad

I can I will I know
I can untie these hands
And get back up again




110507 - Minnen

Var: Alanya
När: För ett år sedan 7 maj 2010
Sällskap: Syster och våra föräldrar






110506 - Fredags kväll


Hej!
Nu har jag precis fått i mig lite kvälls mat. Vart rätt så hungrig så fort jag kom hem ifrån promenaden jag och mamma tog. Vi gick runt skroten och det tog 1 timme. Så motion har vi iallfall fått. Känner mig rätt så duktig faktiskt 35 minuter igår och en timme idag :) rätt så bra.

Nu ska jag kolla på det lilla av talang 2011 sen big brother. Vet dock vilka som är nominerade. Grukan, Katta & Peter så på söndag så tror jag det blir Peter som får lämna huset. Annars så har dagen rullat på like always.





110506 - I can, i will, i know i can





HEJJA BLUES nästa lördag!!!


110506 - Sunshine baby



Hejhej!
Nu har jag precis valt ut kläder jag ska ha efter jag har jobbat idag. Det blir svarta leggins med en blommig tunika från gina tricot. Blir nog fint! nu ska jag snart GÅ till jobbet. Känner mig så duktig och det är sol och 12 grader just nu. Hoppas detta väder håller  i sig. Efter jobbet så kommer mamma och hämtar upp mig för att sedan dra till elgiganten för att jag ska köpa mig en mp3. BEHÖVS! :)




110504 - hockey and fruitsallad



Hej!
Nu har jag precis satt mig i vardagsrummet och kollar på hockey och äter min fräscha fruktsallad som jag gjorde nyss. MASSA GOTT och nyttigt förutom vaniljvispen jag hällde på. (-)nnars ikväll så gick jag och mamma aldrig på den där promenaden jag skrev nyss.

Min systerk om nämligen hem en stund för att beställa hennes studentklänning som hon ska ha på sitt utsping om ca en månad drygt. Sen så beställde vi även massa kläder på nellos.se. Så mer kläer väntar mig! beställde ju en klänning och en top från bubbelroom imorse också. KUL!

Nej nu ska jag fortsätta att kolla på hockey innan det det är dags att byta om till tv11 och se big brother!


110504 - Bom Bom Bom


  • Hej!
    Nu siter jag i vardagsrummet och har precis vilat lite efter att gått power walk. Min syster var så duktig så hon  joggade 2 varv utan att stanna. FUSK. Men om jag motionerar lite mera med henne så tror jag med orkar mera. Men 3 varv  vart det iallafall. Och snart ska jag gå ett varv runt strömmen med mamma, eller om 2 timmar. Hoppas det inte kommer regna. Efter promenaden förut så är jag skit pepp på att promenera. PEPP PEPP!


110504 - Promenad

13:08
Temperatur ute: 7-

Hej!
Nu sitter jag ännu en gång i vardagsrummet och väntar på att min syster ska komma hem. Hon ringde mig när jag precis hade varit och handlat lite frukost och lite frukt. Hon och jag ska nämligen ta en promenad eller hon ska jogga och jag gå power walk. Vill nog inte springa i detta kalla väder, så när vi går sen så ska jag ta min vinterjacka. Sorligt men sant. Man brukar ju inte direkt gå omkring i vinterjacka på våren lixom. Men värmen är tillbaka så det fint!




110504 - Ledig



Hej!
Nu sitter jag i vardagsrummet och tittar på "efter tio" på tv4. Nu ska jag damsuga nere källaren och sedan här på mellan våningen. Man ska ju passa på att städa när det är molningt och kallt och ledig dessutom. Sen kan jag inte bestämma mig om jag ska ta ett promenad runt skroten. Är lite orolig att det ska börja regna. Det är ju inte så kul.

Nej om man ska sätta fart så man kommer någon vart det man har planerat idag.
TJO!


110503 - Look at an angel



Hej!
Här var det inte livat. Men det blir så när man jobbar sent, man äter middag/kvällsmat sen är det massa bra på tv:n plus att man inte orkar uppdatera så fort man kliver innan för dörren. Men idag vaknade jag iallafall av att det snöade massor och 2 plus ute. Om jag får säga så är det för kallt för denna månad. Detta väder som vi har fått nu brukar ju lixom vara i april. Men om man ska lita på smhi väder prognos så skall det bli 20 grader på söndag. Jag ber till vädergudarna att detta stämmer för jag vill ha sunshine!



110502 -


















Hej!
Förlåt för den dåliga uppdateringen idag. Men har faktiskt inte haft till att uppdatera min "dagbok". För direkt när jag kom hem så hjälpte mamma mig med att förhöra mig på ett papper som jag fick av min ena chef idag. Det handlar om lite hygien och sånt som man bör kunna när man jobbar inom resturang branschen. Det var rätt mycket som jag ska försöka kunna tills imorgon. Men det som står går ju genom örat och ut genom det andra. Men jag hoppas imorgon att nått av det som står har fastnat i min hjärna, sånt som märks!

Föresten idag har vart varitså jäkla kallt bara ynka sig grader hela dagen plus molning och det vart ju kallare när man cyklade också efter jag cyklade motvind. Så imorgon blir det spårvangen. Usch vad kallt, det är nu man längtar till något varmt ställe. Men känns ändo lite onödigt eftersom att snart är sommar :)

Nej nu ska jag tvätta bort make up och sedan hoppa i sängs, good night!


110501 - Sonia röstades ut



Hej!
Nu har man sett klart på big brother och idag var det Sonia som fick lämna huset. Inte var hon ledsen för det utan mest chockad över att se publiken. Men jag trodde faktiskt att det skulle vara Madde or Sara. Men det vart det ju inte. Men fan vad lyx att det fick en swiming pool. Lite lyx har dom ju där inne i huset. Jag vill med! ;)



Nej nu ska jag avrunda denna afton med att lägga upp en fin låt och sedan hoppa i sängs för att tagga inför en ny arbetsvecka. Goonatt!


Älskar hennes röst!


110501 - God, what time is fast

Tid: 18:14
Temperatur ute: 8+

Hej!
Nu har man precis slängt in en liten äppelkaka i ungen. Hoppas den smakar. Det borde den göra eftersom jag brukar göra goda sockerkakor/äppelkakor. (-)annars idag så har jag umgåts med familjen. Inte ofta nu förtiden. Hoppas det blir oftare nu.

Nu ikväll är det tv:n och glo på humorgalan och big brother, ikväll är alla nominerade. Spännande. Vem åker? jag tippar på sara, eller Madde ikväll tyvärr. Men alla kan ju ha fel. För kolla lixom förra veckan när Roddan åker. Det vart ju ett jäkla liv.



110501 - Första maj



Hej!
Nu har jag äntligen lite tid för en uppdatering här på min kära blogg. Hade ni en fin valborg? själv så drog jag som sagt hem till min jenny vid sju. Vi möttes vid coop för att köpa dricka till mitt goda smulton vin, har ni smakat det någon gång? och så köpte vi lite annat gott också. När vi kom upp till henne så spelade vi wii och sedan kollade vi på hockeyn och norge vann SÅKLART med ett poäng. Så det vart ingen brasa igår för mig. Men får kolla på det nästa år.

Idag blir det väl att vara hemma och ta det lungt. Fast det är första maj tåget idag. Första maj tåget är massa gamla bilar och mopeder som åker genom staden. Men vädret verkar vara osäkert idag.