Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

110702 - STRÖMAVBROTT

17:27

Hej!
Det var runt halv tre då jag skulle moppa golvet då ett regnmoln kom över Norrköping city. Och det blixtrade till och sen näst intill så hörde man ett buller. Sen efter några minuter efter så stog man där i mörkret. Hela resturangen blev kolsvart och det var inte bara vi som vart drabbade utan hela Norrköping city. Så det första vi fick göra var att ta ut alla gäster.

Sen vart det bara att vänta tills elen kom tillbaka vilket den gjorde lagom till jag slutade runt 16.00.  Tur att ingen människa, eller annan varelse kom till skada. Men synd om dom som stog i hissarna, dom som shoppade, och till slut dom som hade handlat mat av oss precis.

Vädergudarna verkade inte vara speciellt glada på varandra idag. Men nu verkar de lugna ner sig. Vilket är bra. Har ni fått blixtrar och dunder idag?

Egentligen har ni tänkt på hur beroende människan är  utav elen? utan el kan vi varken kolla på tv, gå in på datorn, eller ha lyse, eller laga mat på en spis..... Vem uppfann elen?





Du heter?

Om du inte har en blogg så kan jag behöva din
mejladress att besvara din kommentar på.
Mejladressen kommer ingen annan än jag att kunna se.

Har du någon blogg?

Vad hade du på hjärtat?