Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

101031 - I iam back


Hej!
Nu efter en långt uppehåll så nu är jag tillbka igen. Det har hänt väldigt många saker på en vecka och det vill jag inte gå in på här. Men jag är stark! i helgen så har jag tagit det lungt och igår så drog jag hem till Emma och hade det trevligt. Vi kollade på film, åt fruktsallad och sen så kom Emelie, Micke,Johan, & johan på ett kop kaffe. Trevligt men dom stannde inte så länge. Nu ska jag kolla på beck, vi hörs tomorrow! 


101025 - One song from the heart



Hejsvej igen!
Nu har jag precis kommit ut ur duschen. Skönt och fräsht! nu sitter jag och lyssnar på en jätte fin låt som var med i melodifestivalen 2008. Där det var en svart hårig tjej som hade gjort en egen låt som handlade om hennes bästa vän som hade tagit själv mord. Jag kom ihåg att jag fick några tårar då och rös. Den är så fin men sorlig :/ usch tänk er själva att förlora sin bästa vän? :/ nu ska jag föna håret. För pojkvännen kanske skulle komma senare.





101025 - Att man kan misslyckas!

Tid: 11:58
Temperatur ute: 2+

Hej svej!
Sitter just nu och lyssnar på Nelly - Just a dream. Väldigt bra låt! vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den helgen som vart. Annars så idag så här långt så har jag bakat en sockerkaka och tog ut den nyss och så hade det fastnat massor på formen så den vart trasig. Tog väl för lite margarin i formen. Men smaken är som vanligt. Men man blir ju sur på sig själv att man misslyckades! nu ska jag fixa lite i hemmet. Är tacksam över att man är ledig! :)




jag nu ser själva, haha :/


101023 - Lördag


08.05
Godmorgon!
Nu sitter jag och har precis ätit frulle. Om en halvtimme så måste jag gå för att hinna med spårvagnen som går tjugo i. Ska ju jobba idag, från halv tio till 16.00. Då blir det att gå ner till resecentrum för att möta upp Matida som jag inte har träffat på 2 månader kanske så det ska bli kul. Vi har pratat om att ta spårvangnen till hageby o kolla läget och ta även en fika. :)

nu måste jag dra, hörs ikväll!



101022 - två strejkar!

Tid: 23:50
Temperatur ute: -2

Hejsvej!
Nu har man precis kommit hem ifrån bowling hallen då och ikväll så kom jag tvåa utav Henke, Bobby, & min syster. Fast jag gjorde två strejkar som gjorde mig otroligt stolt! nu skulle de andra ut på krogen, eller det lät som det iallafall. Men jag kan ju dock inte hänga med eftersom man jobbar imorgon, och ska upp tidigt. Måste upp vid halv åtta, eller sju imorgon, usch så tidigt!

Nu ska jag tvätta bort sminket för att hoppa bums i sängs!




101022 - Bowling ikväll IGEN!



Hej på er!
Nu ska jag o pappa snart åka förbi donken för att få i mig lite mat innan jag ska träffa min syster och några till. Vi ska dra och spela bowling vid 10 hade systern bokat. Så det ska bli kul! :) hoppas jag gör mer en en strike den här gångne för i tisdags så gjorde jag ju bara en :p i sista sekunden! haha!



101022 - Årets första snö!

Tid: 09:40
Temperatur ute: 0+

Godmorgon!
Nu har jag precis duschat av mig lite. Snart blir det att sätta på sig mascaran för att sedan bege sig till jobbet. Föresten när jag vakande imorse så såg jag att det hade snöat. Visst snöslask snö som okmmer försvinna under dagen men ändo. Det är för tidigt med snö nu! snö kan komma till advent, lucia, eller julafton! men inte nu i oktober! snart blir det väl att ta in cykeln i förrådet också!

Nej om man ska röra på sig nu, lägger in lite bilder som jag tog nyss!





101021 - Torsdag



Hejsvej!
Nu sitter man här med laptooen i knät i vardagsrummet och lyssnar lite på tv4 nyheterna. Har inte vart hemma så länge har ju jobbat hela dagen idag. Igår så vart det dålig uppdatering för jag var ju med pojkvännen hela dagen. Möte honom vid resecentrum sen så drog vi upp till gu va gott för att käka lunch, gud så gott det var. Sen så drog vi hem och kollade på film och där var vi hela kvällen, så igår var det en mys dag :)  nu ska jag invänta robinsson"!


101020 - Microphone

Tid: 11:48
Temperatur ute: 5+

God morgon, elelr ska man kalla det lunch?
Har ni sovit gott? det har jag iallafall. Skönt att fått sova ut. Fast iofs så vaknade jag vid 10 men ändo. Nu har jag iallafall diskat, och gjort iordning lite tills pojkvännen kommer hit. Ska bli kul att få träffa honom igen. Har ju inte vart med varandra sedan söndags. Så nu ska jag hoppa in i duschen för att få bort hår sprayet från gårdens händelse! vi hörs senare!



101019 - Personalfest



Godkväll mina bloggisar!
Nu har jag precis tvättat bort sminket. Blir väl snart att ta och borsta tänderna för att sedan gå och lägga mig. Den här dan har vart en lång dag. Först jobb från halv 12 till tre sen vid 16.00 var det ett personal möte, sen efter det personalfest, vi åt middag, spelade bowling, lekte lekar, sen dans. Men jag kom hem nyss för jag kände att jag var trött. Men jag hade det roligt och det är ju huvudsaken! Skönt att man är ledig imorgon så man kan sova ut lite! Föresten min syster fick körkort idag! :D





Ett skönt gäng man jobbar med då :)


101018 - Beslut ångest


Hej!
Nu är 3 dagar så är jag tillbka här i bloggen igen. Har faktiskt inte orkat eller brytt mig om att uppdatera för jag hade ändo ingenting att skriva om. Men nu ska jag försöka skriva några rader ialalfall. Ihelgen så åkte jag till min pojkvän i mjölby. Vi har bara tagit det lungt, myst, & vart på ikea där vi båda hittade lite grejer. Men det vi åkte för att hitta fanns inte. Pojkvännen skulle nämligen hitta en trall till sitt badrum men det fanns inte för det var ett sommar sortiment, suck! :P men var ändo kul att dra dit.

Och idag så har jag bara jobbat men slutade vid 4 och det känns skit bra att få sluta tidigare nån dag och imorgon börjar jag  halv 12 till tre, wihu! fast måste stanna kvar i stan för att vänta på ett möte vi på jobbet ska ha som ska vara i en timme, sen blir det hem och fixa sig för sedan bege sig till hugo där en personal fest skall vara! :)så nu försöker jag att hitta något att ha på mig men det inte lätt men jag tror att jag ska ha den här klänningen här nedan:






101015 - Äntligen fredag

Tid: 09:32
Tempoeratur ute: 0+

Godmorgon på er!
Hur har eran natt vart? har ni fått någon sömn? :) själv så har man sovit som en stock. Men skulle gärna vilja ligga kvar i sängen. Det är ju fasiken svin kallt ute idag, bara nollan. Är det vanligt i mitten av oktober? aja skönt att det är fredag som jag har längtat efter  på hela veckan. Ska ju åka hem till pojkvännen efter jobbet och kommer vara där hela helgen om jag får bestämma.

Nu måste jag börja packa ner lite kläder det jag skall ha med mig till pojkvänen.
Vi får se när jag uppdaterar igen, om det blir i kväll eller imorgon, sånt som märks :)



101014 - Robinsson



Godkväll på er!
Vad har ni gjort ikväll så här långt? själv så har man inte gjort så mycket. Eftersom man slutade vid sex och kom hem vid sju ungefär så man orkar inte så mycket så här sent på kvällen. Men nyss så såg jag på Robinsson och jag tycker det var bättre och förr. Ser ni på robinsson? nu ska jag lägga mig vid tv:n igen och kolla på Halminus show, det verkar vara lite små roligt. :)

kisskiss!



101014 - Torsdag



Hellu Hellu!
Har ni sovit gott? själv så har man sovit gott fast jag somnade inte förens halv 2 inatt. Så jag är lite trött. Men hoppas jag blir piggare när jag väl kommer igång med arbetet. Slutar 6 idag igen, sent, suck! men som tur är det fredag imorgon, och då ska jag träffa mitt hjärta som jag inte har träffat på över en vecka! ska bli mysigt! nu måste jag kila, fårse om jag orkar uppdatera ikväll. Men det hoppas jag.


Ha en fin torsdag!




101013 - onsdag



Hellu!
Hoppas det är bra med dig för mig är det bara bra fast lite bekymrad över killen som hängde sig live på nätet och att folk ville att han skulle göra det, hur kan man säga så? bättre och hjälpa stackaren, hoppas han har det bra där han är nu. Det finns ett klipp på nätet på hur han hängde sig och när räddning tjänsten kom. usch det är så hemskt. Aja nog om nånting annat, nu ska jag snart gå till spårvangen för att sedan jobba till kl 6. Hoppas dagen går fort!


101011 - Halv åtta hos mig



Hejsvej!
Nu sitter jag och kollar på halv åtta hos mig och snart ska jag glo på biggest loser sverige, jag har missat två hela program så nu känner jag att jag måste se på det och se  hur det går för parerna! ser ni på det?



101011 - Bort med sommarkläderna!

Tid: 14:29
Temperatur ute: 9+ soligt!


Hej på er!
Nu har jag precis på andra tvätten för idag och innan det så rensade jag i min garderob, tog bort alla sommarkläderna och tog fram vinter och höst tröjorna, för nu kan man väl säga att det är höst? men jag tycker hösten är mysig! nu ska jag bädda sängen, lite sent kanske? men bättre sent än aldrig, haha! puss!



101011 - Frost

Tid: 10:05
Temperatur ute: 1+




Godmorgon allesammans!
Hoppas ni har sovit gott för det har jag gjort. Vaknade kanske för en halv timme sedan då gjorde jag direk sallmonella prov för varje gång så måste man göra ett sådant test. Fan vad kallt det var när jag skulle posta det. Fifan, vad kallt och frost? är det vanligt i mitten av oktober? nu ska jag iallafall ta något att äta sen hoppa in en varm dusch!







101010 - Trött, tröttare tröttast

Tid: 21:24
Temperatur ute: 5+

Godkväll allesammanS!
Nu har jag precis kollat klart på ensam mamma söker, och det ä ju rätt så underhållande program, eller vad tycker? annars ikväll så har jag bara slöat. Är så trött efter att ha jobbat och man blir ju ännu mer trött eftersom det är höst! man känner av i kroppen att det är höst! så nu ska jag snart tvätta bort mascaran och lägga mig och sova, och vet ni? jag är ledig imorgon då blir det sova så länge!!!! Hur har eran dag vart?


101009 - Ps, i love you!

Tid: 22:03
Temperatur ute: 3+


Godkväll! (:
Nu har man äntligen ork till att ägna lite tid åt bloggen min. Har nyss gått ifrån tv:n för det vart nyheterna på tv4. Såg nämligen på Ps, i love you, har aldrig sett den. Men det lilla jag har sett så verkar den vara sorlig, men ändo rolig. Tänk er känslan att förlora någon ni verkligen älskar! usch, hemskt! :/

Ananrs idag så har jag jobbat till 16.00 och idag var det mycket o göra från halv tolv fram tilll 16.00 till jag slutade och det är ju bara roligt! då går tiden snabbare och man känner sig välbehövd! fast imorgon kommer det bli en lugn dag eftersom det är sunday!

Nej om man ska gå upp till tv:n igen, ha en fin lördag allesammans!


101009 - Helg



gdomorgon!
Många av er ligger säkert och sover nu, det gör ni rätt i. För jag är nämligen uppa för jag ska jobba. Men hade gärnat ligga kvar i sängen och sova lite till. Men ska ta cykeln in till stan om 30 min. Lär väl bli piggare framåt dagen. Nu måste jag borsta tänderna och ta fram matlådan. Vi hörs efter kl 16.00!

Ha en fin dag!


one pric from outside of Barcelona Arena!


101008 - Friday!



Hejsvej!
Nu har jag kommit hem ifrån mitt första arbetspass på en och en halv vecka. Skönt att dra igång vardagen igen eftersom man har vart ledig så länge. Kul att träffa allka igen fast nu är jag helt slut så nu ska jag lägga mig vid tv:n och vänta på att idol ska börja, kanske uppdatera senare om jag orkar.

Vad gör ni ikväll? :)


101007 - Kenza och Tyra show



- Hej!
Nu har jag precis kollat på kenza och tyra show, första gången jag såg på det, och det var faktiskt bra. Mycket bättre än Bella & Tyra, eller vad tycker ni? annars ikväll så har jag och älsk vart hemma och kollat på robinsson.
Och så har vi tagit hand om katten också, han kom hem med en "tratt" eller vad ska man kalla det? så han ska ha den i en vecka för vetrinären öppnade upp ett sår som han hade i tassen, och det var infekterat plus att han vart nedsövd för att ta bort all tandsten som han hade i munnen, så nu mår han inte bra den stackars! helt groggy! men det lär väl bli bättre imorgon!



101007 - Vetrinär



Hej på er!
Nu har min pappa och min syster precis åkt till vetrinär med våra älskade katt, det är inget allvarligt med honom. Bara det att han har fått massa tandsten i hela hans mun så han kommer bli nedsövd i några timmar. Så vi ska hämta honom igen vid 19.00. Hoppas att allt går som det ska. Annars idag så jag och älsk bara vart hemma och tagit det lungt. Finns inget o göra i detta gråa vädret! så nu ska jag springa upp till vardagsrummet för att se på G på Sf kanalen, gud vad ung  Niclas Whalgren är på filmen bara 18 år :P hur har eran dag vart? :)




101007 - Back to reality!

Tid: 09:40
Temperatur ute:  9+ regn!!


Godmorgon!
Nu är man hemma igen då från Lloret De Mar, spain. Vi landade ungefär tjugo över 2 igår på stockholm skavsta.
och då stog min faster och hämtade upp mig, älsklingen, mamma, o pappa. Kanske kom hem till Norrpan vid fyra. Då vart det att packa upp alla kläder, så idag tänkte jag tvätta, och det passar ju bra med med detta skit väder! vil tillbaka till den varma solen, vill inte att min solbränna skall försvinna (:

nu tänkte jag väcka min pojkvän vi hörs sen :)


En bild från vårat första hotell :)



1001005 - In Lloret de Mar

Tid: 15:01
Temperatur ute: 23+

Hej på er!
Nu har jag äntligen tillgång till interet. Sitter med mammas lilla laptop och på balkongen nu. Vi har haft det jätte bra här i spanien dom här 11 dagarna. Vi har solat nästan varje dag, vart i Barcelona, kollat på fotboll och har haft det härligt helt enkelt. Men idag är det sista dagen man är här, för imorgon lyfter planet 11:10 hem till kalla Sverige, usch! men ska bli skönt att komma hem igen till alla nära o kära (: nästa gång jag skriver så är jag hemma i sverige o då ska jag visa massa bilder :)

Hoppas det är bra med er, kramar