Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

091130

20.00
Hej på er!
Vet att jag inte har uppdaterat något idag, men har verkligen haft tid för det. Nästan direkt efter jobbet så drog jag, mamma & pappsen hem till bror & Anna. Vi fikade och kollade på film när vi var små. HEHE! vilken liten ung jävel vi har varit. Sen så hade Annis bakat en dö god mjukpeppar kaka med grädde. Gud så gott! :) Du är dukig på att baka Anna :)

Annars idag på jobbet/praktiken så har det vart ganska jobbigt. Kände mig jätte seg och var svin trött verkligen.
och hade en huvudvärk som in i bomben. Men det gick över sen när jag promenerade hem från stan.

Nu blir det väl att tvätta bort smiket och lägga sig i sängen tror jag.
Hoppas ni har haft en bra dag.
Puss!





091129 - Trött


21:46
Hej!
Nu är snart den här 1 advent dagen slut då. Känns ganska bra med tanke på att jag är trött som fan. Men inte så trött så jag inte ens kan hålla ögonen öppna. Men nu sitter jag och lyssnar på den här fina sorliga låten med Linn. Hon var med i lilla meldofestivalen förra året tror jag. Är inte hundra. Men första gången jag hörde den så fick jag faktiskt tårar i ögonen så himla bra. 

Känner ni igen låten?  Linn - En sång från hjärtat

Aja annars ikväll så har bror & anna vart här de kom och käkade hos oss sen så kollade vi kollade vi på en film ifrån förra julen när min pappa var jultomte, vilken galen tomte! haha sen vid halv sju så kom mammas vän Lena och då så fikade vi och tände första ljuset. Var riktigt mys!


Gott! :)
Nu ska jag nog förbereda mig inför sängen. Godnatt på er!


091129 - Pirriga känslan


16:47
Hejsan igen!
Nu har jag precis satt på en tvätt. Behövde tvätta mina arbetskläder. Vill ju att man ska lukta nytvättat när man är på jobbet. Så om  ca en och en halv timme blir det at hänga upp tvätten och sen lite senare så kommer bror & Anna hit tror jag för att fika lite eftersom det är första advent och allt. Jag minns när man var liten när det var första advent. Man ville att tiden skulle gå så fort för att kunna tända sista ljuset för då var det julafton. Minns ni den där pirriga känslan dagen innan julafton? man kunde lixom inte sova för man tänkte på jultomtet. Oh jag minns det så väl :)
Men nu är man ju vuxen så nu känns det ju anurlunda. Men det är fortfarande lika mysigt! :)




091129


15:12
Hellu Hellu!
Sitter och just nu och lyssnar på Alicia Keys - Dosent mean anything, jätte fin låt! annars så gör jag faktikst inte så mycket. Är något trött. Vart en utgång igår med Anna, Tina, Robban & Totte. Det började med att jag och Anna drog till Tina där vi kollade lite på robinsson sen efter ett tag så kom Anna med förslaget att vi kunde köra singstar. Vilket var roligt! sen efter det så körde vi något kortspel med killarna. Sen runt 12 så tog vi taxin ner till hugos. Fick stå och vänta i kön kanske i en halv timme. Men vi kom in till slut. Jag har ju aldrig tyckt om stället pga musiken. Men inatt så spelde dom jävligt bra musik så det var kanon. Var där tills det stängde då gick vi ner till max och käkade. GÖTT! sen så tog vi en svart taxi. Första bilen vi klev in i. Funkade inte! haha, så som tur var kom det en annan :) kanske kom hem halv fem inatt. Så lite trött är jag men det är det värt. För kul hade jag!

Och idag så är det första advent och det firas med lite nybakat som min mor har bakat, bullar med saffran och sen en mjukpepparkaka, hur mys låter inte det? :)

Pic´s från igår/natt










091128 - Advent stjärna



Hej!
Nu är jag tillbaka igen sitter o lyssnar på Jessica Andersson - Oskyldigt blå. Fin låt. Annars så har jag nyss tagit fram advent stjärnan i fönstret. Det är så mysigt! man börjar faktikst små längta till julen faktiskt. Och imorgon är det första advent, vilket är trevligt. Men kan inte fatta att det är det imorgon för tiden går alldelles för snabbt. Som många säger "tiden går fort när man har roligt" kanske kan stämma. Hehe nu är det bara snön och kylan som fattas så man kan få i sin varma vinterjacka! :D




091128


13:28
Hej på er!
Sorry för en bad uppdate men igår så hade jag faktiskt inte tid att uppdatera något. För jag drog nästan direkt till Matilda. När jag kom dit så var redan Hanna där. Trevligt vi  små drack lite och väntade på att dom andra skulle komma. Som var Jossan, Erika, Felicia och Jakob (matildas pojkvän). Sen när alla hade kommit så drog vi till Otten. Jag gillar egentligen inte otten, men vad jag man inte för sina vänner. Men träffade en hel del bekanta. Vilket var skoj! :) men jag stannade inte tills det stängde, kanske redan drog vid halv 2 kanske, eller om klockan var 2.
I cant remember when.

Idag blir det kanske en till utgång med min syster och hennes polare, hoppas det iallafall! :)
Man ska ju passa på när man är ledig!  men vi får se hur det blir! :)


Den här låten spelades om och om igen innan vi drog ut!
Så himla bra! :)


091127

08:43
Godmorgon alla söta.
Hoppas ni har sovit gott för det har jag gjort. Men hade faktiskt kunnat sova lite längre. Men som tur är det ju helg imorgon! jätte skönt. Ska väl snart sätta  på mig kläder och sen fixa något att käka. Sen väcka mammasen för hon ska nämligen skjutsa mig till "jobbet" idag. Hon är ledig så. Fusk! ;)




Bilderna ifrån otten:






091126


19:34
Hej Hej!
Nu är jag här igen, hoppas ni har haft en fin dag. Sitter just nu och lyssnar på Lady Gaga - Dancing in the dark. Får inte nog av den låten. Den är jätte bra! diggar Lady väldigt mycket faktiskt. Hon gör så enormt bra låtar. Nästan alla hennes hits är bra. Aja har inte vart hemma så länge. Pappa kom och hämtade mig och mamma i hageby centrum. De håller ju på att bygga ut byggnaden. Så jag var nyfien av att se hur det såg ut och känner knappt igen mig men fint vart det iallafall. Fikade på Lindhals och precis när vi kom dit så börjadade några sjunga - julsånger. Lite tidigt kanske? aja var trevligt iallafall. Sen så vart det och kolla lite i butikerna där och kom hem med lite stuff.
Vad har ni gjort idag? nu ska jag snart sätta mig och kolla på mammas pojkar, glor ni på det?



091126

08:50
Hej! :)
sitter och lyssnar på Est Fm just nu, Ska väl snart packa väskan för att snart bege mig till jobbet/praktiken.
Blir väl en till uppdatering ikväll. Hoppas ni får en fin dag

Lady Gaga - Dancing in the dark, kanon! ni måste bara lyssna. :)



091124 - Here you come again

21:44
Hej igen!
Nu sitter och lyssnar på Jill Jonsson tolkning av Dolly Partons "here you come agian" hon gör låten bra. Men jag gillar den riktiga orginalet mest faktiskt om jag skall vara helt ärlig. Annars så gör jag inte så mycket faktiskt. Ska väl snart göra mig iordning för sängen. Börjar bli trött o seg. Men först vill jag veta vad ni tycker om det här. Jag funderar på att färga håret, men jag vet inte vilken färg.


Funderar på denna, vad tycks? :)
 tycker själv jag passar grymt bra i den färgen.

                     
Nej nu har jag sagt mitt. Hoppas ni har haft en mysig tisdag. Nu ska jag nog göra iordning mig för bädden.
"Vi hörs imorgon", godnatt!



091124

19:45
Hej på er!
Nu är jag här för att skriva ett par rader här tänkte jag. Sitter just nu och lyssnar på den vackra sångerskan Jessica Andersson - " you dont say you love me" en av de låtarna på hennes nya album. Rätt så bra låtar faktikst. Hon ska ju tydligen vara med i melodifestivalen next year. KUL! hoppas verkligen att SVERIGE röstar rätt nästa år!! Vi har ju legat så pinsamt dåligt nästan varje år nu. Pinsamt! är vi verkligen så himla dåliga? vi får se i maj hur det blir om vi ens kommer med till den stora tävligen? sånt som märks.

Såg precis på Andar Avenyn det är ju jul nu i serien. Snacka om att man längtar till julen. och det är ju jul om precis en månad. Förstår inte! the time goes so fast för på söndag är ju det ju redan första advent och det märks ju verkligen. Många som redan har satt upp ljustakar, julstjärnor och det tycker är lite för tidigt. Men jag hoppas verkligen att det bli en kall och vit jul i år. Förra året var väl inte någon snö? iallafall inte där jag bor. En sak är säkert jag längtar verkligen till julen, så himla mysigt! hur firar ni eran jul? :)





091123 - suck

22:31
Hej!
Sitter och är lite små bekymrad. Satt just nu och läser lite artiklar på aftonbladet och där står det många har dött.
I influensan, bilolycka och mord. Förstår inte att det händer så mycket trafik olycker hela tiden. Och varför ska man mörda folk hela tiden? finns det inte något bättre och göra än att döda folk? jag säger bara en sak  VILKEN SJUK VÄRLD VI LEVER I! på tal om mord såg nyss Mamma till en mördare. En sak förstår jag mig inte på. Killen som var mördaren knivskar hans sambo så hon fick allvarliga skador. Ändo så går hon tillbaka till honom och sen skaffar barn och sen efter några år så blir hon mördad. Jag skulle ALDRIG gå tillbaka om någon försökte döda mig!
USCH! VAD TYCKER NI OM DET JAG SKREV?

Nej vilket tråkig inlägg det här vart men kände att jag var tvungen att få skriva mina tankar och åsikter om detta
Nu ska jag iallafall sova!
Sov gott!



091123 - Halleujah

19:28
Hej!
Nu är man hemma igen efter några timmar på stan med min kära vän Matilda. Var jätte trevligt att få träffa henne igen. Vi gick till Coffie House och pratade och käkade. Iallafall jag, toest med curry dip. Så himla gott!!!!! sen så gick vi runt i affärerna. Försökte hitta några bra grejer som jag kan ge bort i julklapp. Snart är det ju dags med att köpa julklappar ju, nästa lördag är det redan den 5 december :O. Men det gick inte så bra att hitta något. Men jag hittade istälelt två ansiktsprodukter.

och det var dessa två:
  
Andvänder ni några av dessa? :)




091123 -

13:25
'Hej igen!
Har precis fixat till mig lite. Ska nämligen snart ner till staden för att träffa Matilda en stund. Vi får se vad som händer. Blir väl det gamla vanliga. En sak vet jag att jag måste göra där nere och det är att ladda mitt värdekort med hundra kronor eller något sånt. Kanske kan kolla på någon hårfärg också. Vill nämligen färga håret mitt. :)

Hoppas ni har en fin start på denna vecka, näst sista veckan i november. Känns fortfarande som september, oktober.
Vart är snön? :O den måste komma till jul iallafall, för det är ju ingen riktig jul utan snö!


´
Haha


091123

09:09
Godmorgom Godmorgon!
Har ni sovit gott? jag har gjort det iallafall. Förutom att jag en jobbig huvudvärk. Kan det vara spänningshuvudvärk?
Funderar på att kolla på Twilight - första filmen. Har inte sett den ännu, iallafall inte hela. Måste se den första för att kunna fatta tvåan. Som jag vill se på bio. Är den nya bra? :)



091122 - Maskinen

21:39
Hej igen!
Satt just nu och lyssnar på maskines nyaste låt. Som jag hittade på en blogg jag nyss läste. Jag vet inte vad jag ska säga om den låten faktiskt. Den bästa låten dom har gjort är Den som inte dansar är våldtäktsmän. För den låten fastnade direkt i hjärnan iallafall versen. HAHa, kom ihåg hur folk sjöng den på fester 2007 då den var populär.

Vad tycker ni? :P är den någon höjdare?


091122

20:18
Godkväll!
Sitter och inte gör ett enda piss just nu. Är väldigt trött. Har jobbat hela dagen som ni kanske redan visste.
Idag var det jätte mycket och göra, mer än vad det var igår. Men det kan ju bero på att idolerna sjöng på Linden idag. Synd att jag inte fick vara där och se på dem. Men är glad över att det inte var dom bästa som var där!

Föresten har jag hört att Rahbi skall vara med i Let´s dance, stämmer det verkligen? :O



091121

22:09
'Hej på er alla!

Jag vet att det har vart väldigt dålig uppdatering här. Men det blir så när man började jobba vid nio och slutade fem. Och idag var det verkligen mycket att göra. Jätte mycket folk på resturangen idag. Ovanligt mycket. Skulle inte förvåna mig om det blir samma imorgon. Men det hoppas jag inte. Ifos så kommer det väl komma mycket folk inne i city eftersom idol deltagarna skall sjunga på Linden här i Norrpan. Synd att jag inte får vara där och se på alla! men det är bara och bita ihop och se glad ut ;) man kan ju inte få göra allt här ivärlden ;)

Men nu ska jag nog förberda mig inför sängen för ännu en jobbdag imorgon.
Vi hörs imorgon, hoppas ni har haft en bra dag! :)

Good night!


 - i wish a could be there! :)


091120

Fredagsmys
Vem var bäst i idol ikväll? :)

Towe, Reza, Mariette, eller Calle? :) Själv så tycker jag att Calle har blivit så enormt duktig!
Tycker det är han som har utvecklas mest i den här tävligen! men tror faktiskt att det står mellan Reza och Mariette ikväll som tävlgar om vem som skall stanna kvar ikväl!

Kolla själa så bra han är :)


091119 - UpPdAtTe

21:51
God kväll!


Nu sitter jag och känner mig lukten av Dove - med gurka och grönt te. Luktar underbart gott.
Andvänder ni den? har faktiskt hela serien. Annars så gör jag faktikst ingenting. Har nyligen sett på mammas pojkar.
Vilket tycker ni är bäst - mammas pojkar eller Paradise Hotel? själv så tycker jag mammas pojkar. Det verkar mera seriöst. Där ligger man iallafall inte och knullar det första man gör. Haha, så löjligt.

På tal om en anna grej. Vad tycker ni om Lee eller vad heter det där programmet direkt efter mammas pojkar på fyran? aja iallafall, det är ju precis lika dant som High School Musical fast andra personer typ. Tråkigt! ska ju vara nått annurlunda. Tycker många filmer är lika dana, som exempel, Wallander & Beck. Det är ju samm fast andra skådespelare.... synd tycker jag.... jag tycker som jag tycker... alla har sina åsikter!

Men  nu ska jag nog föna håret och sedan smöra in mig i ansiket och sedan lägga mig tror jag.
Kiss and good night!

 



091119 - UpDaTtE

Hejsan Hejsan
Pappa kom just hem med skräp mat och det vart donken. Det verkar så gått. Men i självaste verket är det värsta svullmaten. Jag kanske tänker så här för att jag själv jobbar med det. Nu kommer det dröja ett tag innan man äter det igen. Det är ju inte den nyttigaste maten direkt. Hur som helst så väntar jag på att min syster skall komma ner till mig i källaren för att spela lite tv-spel. Vi tog nämligen  hem det ifrån johan & anna igår. Jag har vart så himla sugen på att spela Super Mario! :D det är är så kul :D berende framkallande typ, eller nu överdrev jag kanske lite :P

Nu ska jag gå, vi höres senare!



- Gamla spel är fan mycket roligare än dagens spel ;)
Vad tycker ni om tv- spel? :D


091119

13:32
Hejsan Hejsan!
Sitter just nu och gör nästa ingenting. Men ska snart bädda rent sängen och fixa lite i källaren. Där jag sitter nu. Massor med kläder överallt. Har faktiskt inte orkat brytt mig. Men eftersom jag är ledig hela dagen idag så kan jag ju göra det idag. Då har man mer tid och ork.

Här bjuder jag på en bild som jag tog tidigare idag


091118 - UpPdAtE

18:20
Hejsvej!
Sitter just nu och försöker logga in på spotfy. Men det verkar ju inte funka. Står att nått med offline mode. Det står på engelska och jag suger verkligen på engelska. Måste bli bättre på engelska tror jag. Men iallafall känner mig helt slut kroppen. Idag har det nog vart den stressigaste dagen på donken. Massor med folk runt lunch tid. Vilket är ganska kul för då går tiden mycket snabbare, hellre att tiden går för fort än för sakta.

Nog om det nu. Nu ska jag pappa, & mamma dra hem till brosan och Anna. Hon fyllde ju år igår. Så vi ska fira henne lite ikväll, kan nog bli trevligt. Fas synd att det regnar så mycket! Vill hellre att det är snö!

Ha en bra kväll nu!
Puss!



En glad malin på palace ;)


091118

19:45
Hejsan Hejsan!
Hoppas ni har sovit gott. För det har jag gjort. Men hade velat sova längre. Men imorgon så får jag sova hur länge jag vill. För då är jag ledig och det uppskattas till 100. Jag var inne och kollade lite på expressen förut eller om det var aftonbladet så går det rykten om att Michael Jacksson fejkade sin död. Men det tror jag knappast. För det var Tysk tv så fejkade videon.  Hur kan man vilja lura fansen när dom vet innerst inne att MJ är död?

Kolla själva:



Gå in här annars: http://www.expressen.se/noje/michaeljackson/1.1688843/tyska-tv-kanalen-vi-gjorde-fejkade-jackson-videon



091117 - Lady Gaga


21:25
Hellu!
Sitter just nu och ser på Lady Gagas "bad Romance" fan vad snygg video. Så såg hon inte ut när man såg henne i somras. Hon sjunger jätte bra. Jag diggar henne sten hårt. Nästan alla hennes låtar är jätte bra. Ångrar inte en sekund att såg henne på grönan. Var ni där? isånafall vilken grym konsert!

Här kommer lite pic från konserten för er som är lite nyfikna:





Nu ska jag sova, godnatt! :)


091117 - UpPdAtE

19:51
Hejsan Hejsan!
Sitter just och lyssnar på Daniel Powter - bad day vart så sugen på att höra orginalet. Eftersom "idol Callle" körde den i fredags. Den låten påminner faktikst mig om våren -05. I dont know why. PÅ tal om helt annat. Jag såg precis kvällens avsnitt av Andra Avenyn och nu spelades det jul i såpan. Snacka om att man längtar till julen nu. När man såg julgranen, julgardinerna, musiken & baket, julgranen. Julen är nog det mysigare på hela året. Något speciellt helt enkelt. Visst kan det vara jävligt stressigt med julhandlandet, baket, maten och köpa julklappar. Jag ska nog börja köpa julklappar snart faktiskt det är ju en månad kvar :O tiden går fort! hela december går fort.

Hur brukar ni fira eran jul? :)
Berätta gärna :)


En gamml bild, men ändo så mysig :)


091117

17:31
Godkväll

Nu kom jag precis innan för dörren efter lång dag. Dagen kunde ha vart bättre. Men det är bara att bita ihop och se framåt. Bra inställning har jag iallafall. Efter detta inlägg så funderar jag på ta varm dusch och sedan äta lite.

Har ni haft en bra tisdag så här långt? :)
Hörs lite senare!





091117

Godmorgom Godmorgon!

Sitter här med tandborsten i mun tänkte att jag skulle hinna med ett inlägg innan det är dags att röra på sig.
Hoppas denna dag går lika fort som igår. Men hoppas ni får en bra dag iallafall :) vi hörs sen jag kommer hem.

Grattis Anna föresten på din 28 års dag :)




091116 - UpPdaTe

20:00
Godkväll på er!
Har ni har ni haft en bra dag? jag har haft ganska bra dag faktiskt. Förutom att det vart något missförstånd när jag kom till donken. De trodde nämligen inte att jag skulle dit idag. För det ringde någon mamma och sa att att hennes dotter inte kunde komma till praktiken idag och sa direkt at det var fel. För jag gick ju ut skolan i sommras. Så antagligen så hade personalen där på jobbet blandat ihop mig med en annan Malin. Så kan de gå ibland!

På tal om något helt annat så läste jag en artikel på aftonbladet att de ska det ska återskapa Big Bang.
Vi får väl se om jorden går under! varför utsätter det oss för sånt allvarligt? ifos så är det jäkligt intressant och veta hur Universium skapades. Men kan vi på människan ta redan på det? Rymden är en gåta.

2012 - filmen var jävligt bra iallafall. Tänk om det händer så i framtiden? om ca miljoner år. Man vet ju aldrig.



En bild ur aftonbladet. JÄTTE maskinen som ska återskapa Big Bang
"Det jättelika experimintet har även förföljts av rykten om att det kan vara början till jordens undergång"



091116



Godmorgon godmorgon!

Hoppas ni har sovit gott, för det har jag gjort. Men hade inget emot att stanna kvar i sängen faktiskt. Men det är bara och bita ihop. Nu ska jag borsta tänderna, fixa mig lite sedan lägga ner matlådan i väskan sen bege sig! hoppas ni får en bra start på veckan.

Puss"



091115 - Paradise Hotel

Hej igen.

Blir nog det sista inlägget för idag. Sitter och kollar på Paradise Hotel nu på sexan. Det är ju premiär ikväll.
Jag har ingen aning om vad det handlar om. Ska ni se på det ikväll? det påminer faktikst lite som "big brother"



091115 - UpPdaTe

19:36
Hej på er alla glada!
Sitter och lysnar på Absolute 90ìs på spotify. Så himla bra låtar alltså. Har så många minnen av några låtar.
Just nu sitter jag och lysnar på Gyllene tider - När vi två blir en. Jag har hört den tusen tals gånger och jag har inte tröttnat på den en enda gång. Det går lixom bara inte. Och jag vet att många gillar Gyllene Tider. Gyllene tider har gjort så många bra låtar. Håller ni med mig? det är något speciellt med låtarna från 80 talet och 90 talet.
Vet inte varför.



091115 -

16:30
Hej igen.
Satt just och tog det lungt lite i vardasrummet. Kollade på reprisen av mammas pojkar och lite på Bonde söker fru.
Skönt att bara ta det lungt så här på veckans sista vecka för imorgon är det jobb/skola för alla eller inte alla då, men de som går i skolan och de som jobbar :P nu sitter jag och lyssnar på Ace of Base - hallo, så himla bra.

Dom hör man inte så mycket av längre, de var väl mest
populära på 80 talet eller var det 90 talet synd för dom
har gjort jävligt bra låtar här är några av dom.






091115 - Uppdate


Fy fan vad bra, de ska stå i globen!


091115



Godmorgon godmorgon!
Blir ett snabbt litet inlägg. Ska nämligen snart om ca 5 minuter kolla på reprisen från idol. Som vi inte kunde se i fredags. Jag vet vem som åkte ut. Men är roligt att se på  det ändo.

vi hörs snart!
puss


091114

Hej på er!

En sak bara 2012, en väldigt bra film!!!!!! gud så bra den var!
Tänk om det händer på riktigt nån gång om flera tusen år. Who knows?
Aja väldigt bra film, jävligt bra gjort!
Rekomederar den verkligen!

Bilder från igår; Syrrans 18 års fest!






Mer bilder finns, det vart lixom 198 bilder men det tänker jag inga lägga upp.


091113



Nothing to say, have a good day and night.




Påminner mig om i somras! Studenten!


091112 - uPdAte


21:09
- Helu!

Har precis sätt klart på mammas pojkar med mamsen. Roligt att kolla på det tycker jag. Ska bli kul att se vilka tjejer det blir till slutet. Annars idag så har jag jobbat. Direkt efter praktiken så gick jag ner till törnrosa där min syster var.
För hon fixade naglarna. En fransk manikyr. Så nu är hennes naglar fina tills imorgon framför allt tills imorgon.

Den som fixade hennes naglar var en thailändare. Så hon kunde knappt svenska. Men det var kul ändo. Hon var söt och trevlig (: något speciellt med thailändare. Det är ju så himla gulliga och trevliga. Jag har vart i Thailand så jag vet hur goa de är.  Thailand är ett land jag vill åka tillbaka till i framtiden. Maten, människorna & klimatet är verkligen fint.
Och jag vet att det finns många som håller med mig.

Här kommer det några bilder på när vi var i Thailand förra året.
jag, syster, mamma, pappa, mina två kusiner, Linda & Sara, och deras föräldrar
Förstår inte ens själv nu efter ett mer än att år att jag har vart där. Tänk dig som inte ens har råd att åka utomlands?
jag har haft tur!!




mer bilder finns men det orkar jag inte lägga upp... maybe another daY!


091112

Godmorgon på er!

Sittter och just nu och äter lite frukost. Flingor, fil & baner. En bra frukost. Ska så fort jag har ätit färdigt sätta på mig strumpor och borsta tänderna för att sedan gå till bussen/spårvangnen. För ännu en arbetsdag. Men en dag närmre fredag! :):)

Hoppas ni får en bra dag
vi hörs later.



091111

Hellu Hellu
Nu har jag äntligen lite tillfälle att skriva lite här. Jätte dåligt uppdatering jag vet! men jag känner mig så trött. Eftersom man har jobbat från 10 - 16.30. Så då orkar man inte skriva något. Det kanske har med mörkret också att man känner sig trött och inte orkar göra så mycket. Är det så med er med?

Aja har precis sätt klart på Bonde söker Fru, Roger är ju så tråkig och se på. Förstår inte vad damerna ser hon en mannen helt ärligt. Men smaken är ju som baken, visst?



091110

Bad uppdate.

Vad tycker ni om plastikoperationer?
Frågar nämligen för jag såg plastikirurgerna för mindre en halvtimme sedan.
Vissa syns det inte på, vissa synd det jätte myckert på, vilket inte är så snyggt.

Själv så skulle jag aldrig utsätta mig för något sånt.
För det första över 10 tusen kroner och för andra risk för infektioner


( ja, är nöjd med mitt utseende iallafall, vilket gör att jag inte behöver slösa massor av pengar.)
HIHI!



091109 - Tredje UpPdAtE


21:23
Hellu Hellu!
Har precis lagt in bilderna ifrån dagens trevliga händelser. Vart 115 bilder visst. OJOJ! Det var jätte trevligt att äta middag på hugos och spelade bowling. Trodde det skulle vara lika stort som Vilbergen men det var det ikke. Men det var lika kul ändo. Jag körde mott syster och Henke och jag tror jag vann. Är ju en mästare ;) hahe nevars. Men jag har faktikst kört bowling ett antal gånger så jag kan ju. Hoppas syster är nöjd över sin 18 års dag men än är det inte slut för firande. För på fredag blir det fest och utgång med hennes kompisar, och det ska bli kul eller jag hoppas det iallafall. Men det behöver jag inte ora mig för. Eftersom vi alltid har kul (:

Aja nu ska jag lägga in lite bilder av dagen sen så blir det nog att tvätta bort sminket och så. Måste lägga mig tidigt ikväll eftersom jag har fått nya tider, iallafall under den här veckan och nästa vecka, sen får jag se om jag går tillbaka till det gamla. Men ialalfall börjar 10.00 och slutar halv fem. Skönt :)






JA MÅ HON LEVA!!!
Kommer ni ihåg när ni fyllde 18? :)



091109- UpDaTtE

16:51
Hej alla goingar!
kom precis hem ifrån en trevlig förmiddag på stan med födelsebarnet och Vicky. Vi satt ju oss på Oleryis och köpte en varsin öl och sedan popcorn, chips, & sedan jordnötter. Var väldigt trevligt. Jätte mysigt var där inne. Måste dra dit fler gånger. Men inte på vardagarna. (det här var bara ett undantag) SYSTER 18 hallå. Sen så gick vi en sväng på stan.

Syster gick till Hallbergs guld där jag köpte hennes halsband. Hon var inte så nöjd med självaste kedjan. Så hon bytte till en längre. Så nu är hon nöjd igen! ^^ sen så gick vi en snabbis in på Gina Tricot bara för att kolla lite på skoj. Och jag hittade en jätte fin top och jag bestlutade att köpa den. Så nu vet jag ska ha på mig på fredag och Vicky hittade en jätte fin shorta på New yourker. Sen så drog vi hem eftersom vi ska bort vid 18.00. Vi ska spela bowling och sen äta en god middag på hugos.

Det blir säkert ett bra slut på denna roliga sköna dag :) dock lite för kallt. Men det är bara att ha på sig mer kläder.
Nu ska jag byta om pusshejs!

(bilder kommer från dagens i nästa inlägg)


091109

11:03
Hellu Hellu
sitter och lyssnar på Marit Larsen - if a song could let me go. Jätte bra låt! annars den här morgonen så gick jag upp sju för att jag o mamma skulle sjunga för min älskade syster som blir 18 idag. Mysigt! fick frukost på sängen och lite presenter och så där. Sitetr just nu på att syster ska höra av sig. Så hon, jag & Vicky ska åka till Olerys och ta en öl. HAHA, man fyller bara 18 en gång i livet! :) får passa på när man är ledig och allt...... Roligt ska det bli


så här såg vi ut för sju år sen

och nu till nu ser vi ut så här

Haha, ja tiden går fort när man har roligt!
(ursäkta min bullmage) :D

nu ska jag borsta tänderna, vi hörs senare.!
Puss!




091108 - UpPDaTe

23:08
Hej igen.
Har precis satt och lyssnat igen på Kelly Clarksson - Already gone. Jag älskar verkligen den låten. Första gången jag lyssnade på den i fredags så fick jag gåshud. Den är verkligen jätte bra och låten verkar sorlig. Iallafall om man läser en del av låten här:

Looking at you makes it harder
But I know that you'll find another
That doesn't always make you wanna cry
It started with the perfect kiss then
We could feel the poison set in
"Perfect" couldn't keep this love alive
You know that I love you so
I love you enough to let you go


Iofs så är jag ganska kass på engelska, så om nån är jävligt bra på översetta texten så skulle jag bli glad.
Hehe! annars sen jag skrev sist så har jag sätt "och så kom Polly" påminner lite om "Och den där Mary" är det inte samma man som spelar? aja whatever. Funderar snart på att tvätta bort mascarna och smörja in mig med ansiktkräm och sedan hoppa i sängs. I am little bit tierd.

Men nu tänkte jag lägga in lite bilder på kvällen:



091108

21:10
Hellu Hellu!

Sitter just nu och lyssnar på Leona Lewis - Happy, väldigt fin låt! har ni hört den?  annars så har jag precis sätt klart på sista avsnittet av "Ensam Mamma söker" kände på mig att Helana skulle välja Oskar. Man vart nästa lite gråtfärdig själv när hon sprang till honom. Så gulligt!!!




Annars ikväll så har bror & Anna kommit hit. Vi skulle fira farsdag och sedan fira syrran lite i förskott. Eftersom hon blir 18 år om 3 timmar, imorgon går det ju inte. Eftersom vi ska spela bowling och käka på hugo imorgon kväll. Så de kom och lämnade hennes presenter idag istället. Jätte trevligt faktikst! annars idag så har jag jobbat ifrån 09.00 till 17.00.

Idag så var det nog den lungnaste dagen så länge jag har vart där. Så idag vart det lite långtråkigt i mellan åt. Kan ju ha och göra med att det kanske var Farsdag idag? ^^ hehe! men men, skönt att ha den här helgen avklarad. För nästa helg är man ledig och då blir partaj för syster!!!  :)

Har ni gjort något trevligt med eran familj idag? om ni firar farsdag dvs.

Tog några bilder ifrån kvällen men det lägger jag inte upp nu.
^^ senare maybe!







091107


Hejsvej!
Sorry för en dålig uppdatering idag. Men jag har faktiskt inte har haft tid. Eftersom jag jobbade från 09.00 - 17.00. Sen direkt när jag kom hem så vart det mat. Sen så fastnade jag vid tv:n och såg på Patrik 1,5. Har vart så trött så jag inte har orktat uppdaterat. Det är ju inte så att jag springer till datorn så fort jagk om hem direkt. HEHE!

Men imorgon blir det flera en ett inlägg. Då är jag säkert piggare. Föresten så är det ju fars dag imorgon.
Hur firar ni den? :)

Hoppas ni har haft en bra lördag!
Pöss!


 oh vad jag älskar den här! vilken fin röst!!!!


091106


Hellu Hellu!

Har precis kommit hem ifrån Emma & Björna. Var trevligt att få vara hemma hos dom. De hade lagat tacos lagom till jag kom till dom. Mysigt! Matilda & Jacob var också där ,trevligt! vi kolladel ite på idol och sen spela spel. Jätte trevligt.
Men tyckte det var tråkigt att Rabih åkte ut. Visst kanske han inte sjunger bäst. Men jag gillar hans personlighet. Han verkar så gå, och så blir man så ler man så fort man ser honom le. Jag kommer faktiskt sakna honom i programmet.

Nu blir det att tvätta bort sminket o bortsta tänderna för att sedan lägga sig. Jobb imorgon. Ångestångest. Men så är det!

Hoppas ni har haft en bra kväll!
puss!




091106

Godmorgon!

Hoppas att alla har sovit gott. För det har jag gjort. Sitter och lyssnar på Jordin Sparks - Dont let it go to your head.
Underbar låt! ska väl snart föna håret och fixa dagens make up kanske. Sen blir det att bege sig till jobbet.

Vad ska ni göra idag?



Lyssna och njut! :D



091105 - Ännu en uppdate.

23:38
Hej igen!

Hehe jag är visst här igen. Måste få skriva av mig lite igen. Innan jag går och lägger mig. Sitter just nu och lyssnar på Takida -  The things we one, jätte fin verkligen. Jag gillar Takidas låtar faktiskt. Skulle vilja se på dom live nån gång i framtiden. Har fått för mig att de ska spela i Linköping. Rätta mig om jag har har fel. Hehe!

Nu sitter jag och lyssnar på Jordin hon är också en riktigt bra sångerska. Tänk vad bra det går för henne. Eftersom hon vann American Idol, var det förra året eller året innan? måste kolla upp det. Här kommer det ett litet klipp på henne när hon klev in i idol adution. Då var hon 16 år visst.

Vad tycker ni om Jordin? visst är hon bra?
och här är självaste finalen, jag tror faktiskt inte Jordin hade en aning om att
hon skulle vinna hela tävlingen och sedan bli en super stjärna! I like i like!

Jaapp, på tal om super stjärna nu är Angnes känd i U.S.A också. Så enligt expressen
eller om det var Aftonbladet så ska hon på tunering i U.S.A. Det visste man inte när man såg henne
i idol att hon skulle bli känd där med låten Realse me, kul för henne. Hon fick ju ett pris ifrån EMA - Europa Music Adwards.

ur svenska idol från 2005, kommer ni ihåg?

Här vinner våra Anges!
Vad tiden går. Vem av vinnarna tycker ni bäst om?
Andreas, Agnes, Markus, Marie eller förra årets vinnare Kevin? Föresten så ska ju Darin vara med I melodifestivalen! haha!
och vem ska bli årets idol? ska bli så spännande. Hoppas Towe vinner! 


Kalle, Mariette, Towe, Erik, Reza, Eddy & gullungen Rabih!

Nåja nu har jag kanske skrivit lite för mycket. Nu blir det att tvätta bort makeupen och sedan borsta tänderna o sedan hoppa i sängs.
En dag imorgon också! Sov gott!



091105 - UpPdAtE

22:32
Hellu Hellu
Nu har jag tillfälle att skriva lite. Sitter just nu och små kollar lite på Europa Music Adwards. Detta år så är det ifrån Berlin. Kul! undra vilka som får priset. Men än så länge har ju Beyonce, Green Day & U2 iallafall vad jag vet. Ser ni på det? Kenza är ju där för att interjuva artisterna, fuskigt! ^^ Annars ikväll så har jag och mamma vart och sett MJ - This it is. Så himla bra han är.  Han har gjort så många fina låtar. Så himla bra repationer. Skulle lätt vilja se hans show i sommras om inte han var död. De verkade ha jobbat så hårt med hans show. Han verkade så himla snäll, eller vad tycker ni?

Här är några låtar som jag tycker så himla mycket om:
Planet earth
Beat it
Thriller
Bad
Man in the mirror
Black or white

ja det är några av hans otroliga bra låtar, finns så många eller hur?

Aja nog om kungen nu inna jag träffade min mamma så var jag med Matilda. Vi gick omkring på stan och kollade lite. Och jag köpte två presenter till min älskade syrra. I hope she will be happy for her gitfs (ursäkta min engelska) Sen så fikade vi på Fräcka fröken. Så himla mys! Var jätte kul att få träffa henne igen och imorgon ses vi igen. Hemma hos Emma :) och såklart ska det bli kul att träffa Emma med eftersom jag inte har träffat henne sedan augustifesten - Rix Fm!




Har ni haft en bra torsdag? :)
Vi hörs imorgon, be care of your self!



091105

Hej igen!

Blir en snabb uppdatering. Sitter och äter lasagne nu som gjordes igår kväll. Mmm så gott det är.  Känner mig lite små stressad för att jag ska till busshållsplatsen 5 i tre. Ska nämligen träffa Matilda vid halv 4. Ska bli kul att träffa tösen igen! men jag har ingen stor lust att gå ut egentligen eftersom det är grått och eländigt. Är snöblandat regn, usch. Kan inte solen skina iallafall?


Jag & Matilda i somras på väg till The voice konserten med Nelly & Jacob!
:)



091105



13:22
Hejsvej!
Har egentligen inget att berätta just nu. Men ska försöka skriva något iallafall. Ska väl snart fixa något att käka. Magen börjar kurra lite. Ska väl först fixa lite i köket ser inte så trevligt ut. Massor med disk och lite skit överallt. 

Egentligen ser det inte så farligt ut, men jag är ju en person som tycker om att ha ordning och reda!


Och så här ser det ut just nu, mycket finare och trivsmare! :)


Städade även i badrummet men det tog jagi nte kort på ;) haha. Nu blir det att hänga upp tvätten och sedan äta lasagne! hörs lite senare!



091104 - UpDdAtTe

'HeJ!
Sitter just nu och lyssnar på Jason Derulo - Watching say. Hittade länken till denna låt på East fm i förmiddags innan jag skulle jobba. Jätte bra verkligen. Annars så har jag precis kollat på dagens avsnitt av Bonde Söker Fru. Mamma spelade in det så jag kan följa det fastän jag jobbar. Väldigt bra faktikst! och speciellt att man kan spola när det är reklam. Men Roger är ju så pinsam. USCH! någon mer än jag som tycker deT?

Nu ska jag nog tvätta bort dagens smink och sedan kanske lägga sig?
är lite små trött. Har ni haft en bra dag?



091104


12:25
Hejhopp!
Har precis fönat håret och fixat dagens makeup. Blir väl att äta gårdagens mat som bestog av Kassler och ris.
Gött! När jag vaknade i morse så jag att det snöade. Men bara lite. Småsmå snöflingor. Vill inte ha snö. Inte än iallafall. Kan komma nån gång runt jul och kan stanna till nyår. Men inte innan. Idag får man klä sig lite extra mycket eftersom det är bara är 2 plus grader. USCH SÅ KALLT!!!!

Nu ska jag äta och sedan bege mig till spårvangnen! 
Ha en bra dag!







(Bilden är gammal)



091103 - UpPDaTe

21:30
God kväll på er!

Har precis kommit hem. Idag så gick det bra. Förutom att min huvudvärk har följt med mig hela dagen idag. Så det är ju lite små jobbigt. Har fortfarande ont. Kanske har druckigt för lite vatten idag? tog några glas nu när jag kom hem. Hoppas det går över snart. För detta är inget kul!

hmm har inget mer än att säga, hoppas ni har haft en bra dag!

Lenka - The Show
Små mysig låt i min smak :)


091103



Hejsan!

Har precis sätt klart på en Kalle Blomekvist på sf kanlen. Har ni sätt den filmen? Tycker den är ganska bra faktikst.
Nu blir att kolla lite på Andra Avenyn och sedan äta en god lunch. Sen bege mig till jobbet.

Vad ska ni göra idag?
hörs lite senare!




091102



21:42
Hellu Hellu!
Nu har jag äntligen lite tid för att uppdatera bloggen. Jag och Mamma har precis vart inne på sf och bokat biljett till "That it is" med Michael Jacksson. Ska bli intressant och se på faktiskt. Han har ju gjort så många bra låtar, håller ni med mig?


(lika som bär?) ;)

aja har inte vart hemma så länge kanske kom hem för en halvtimme sedan ungefär. Har vart och jobbat idag precis som vanligt. Lite jobbigt idag. Hade en rejäl huvudvärk och det sitter kvar lite fortfarande. Men får hoppas att det går över, det måste det göra! Innan jag började jobba idag så gick jag på stan med min älskade syster. Hon skulle försöka hitta någon fin outfit som hon ska ha nästa fredag då hon ska ha lite fest eftersom hon fyller år om en vecka. Ska bli himlans kul, men lite trist att man jobbar då till halv nio. Kommer säkert bli lite stressigt. Eftersom festen är i full gång när jag kommer hem. Jag hittade aillafall en jätte fin top på Bik Bok. jätte fin!


Vad har ni gjort idag ? :)



091101 - Uppdateriiiing!



21:16
Hellu Hellu!

Nu har man tid för en liten uppdatering igen. Har just nu sätt klart på "Ensam mamam söker" som jag alltid kollar på söndagskvällarna. Undrar vilka män de väljer mammorna. Annars ikväll så har bror och Anna vart här igen. Dom kom hit vid ungefär vid 17.00. Då bjöds det på porterstek. Så himlahimla gott!!!!


(mys i soffan kanske)
:)



(Pappa & Syster)

Annars idag så var jag, min syster & pappa ute på landet en sväng förut. Hon ville övningsköra så då kom jag med förslaget att dra ut till landet. För att jag ville ut och fota lite på hösten alla färger. Men synd att det var så kallt. Men men det är ju 1 november det är bara att vänja sig. Var inte där så länge. Men det vart ett antal bilder iallafall. Men när vi kom hem så märkte vi att övningskörskylten hade låsnat. Vilket var tråkigt. Kan man få en ny?









och så finns det fler bilder som jag inte orkar lägga upp.
Hoppas ni har haft en fin söndag!


091101

13:07
Hejsan Hejsan!

Tänk er att det är första november idag. Om en månad så är dags är det bara 23 dagar kvar till julafton. Snart har året 2009 gått. Hjälp så fort tiden går. Håller ni inte med mig? aja just nu sitter jag och rensar lite musik på min dator. Finns så mycket skit till låtar som jag har. Som inte ens är något bra. Just nu lyssnar jag på Tatlor Stift - you belong to me. Har ni sätt hennes video? den är grymt gullig tycker jag.


på tal om någoit helt annat, vad tycker ni om Icas reklam? :D