Malin - Om mitt liv - Min blogg, mina ord, mitt minne!

- Dag 136, Skoldags!



Hellu Hellu!
Sitter och gör absolut ingenting, eller jo sitter och snackar med Kev & Elis på msn, men jag är trött efter dagens träning så jag säger inte så mycket, så jag kan ju säga att jag inte är speciellt social idag. Men det finns dagar då man inte har sina "låtamigva-dagar" men men försöker vara social så gott jag kan. Ha vart skönt att ha vart iväg och tränat idag iallafall. Men kände själv att jag skulle kunna ha orkat en timme till om det var så.

Men innan träningen så var jag på min praktik, och det har jag inget att säga om eftersom det är samma saker hela tiden. Blir rätt så tröttsamt i längden. Funderar faktiskt på att praktisera till skolan slut o sen sluta där eftersom jag inte vet om jag får jobb där, jag blir inte ett dugg besviken om dets kulle hända eftersom jag hellre vill jobba på café. Men får se hur det blir i framtiden....jag funderar ju också om att läsa upp engelskan. Men skulle vilja jobba och läsa samtidigt... men återstår att se!


men nu ska jag gå, pöss!
& imorgon fyller matilda år, oh äntligen 18!



- Dag 135 skoldags!



Hejsan!

Sitter inte och gör någonting just nu sitter och skriver med Elis på msn, har inte vart hemma så länge kanske bara vart hemma drygt än timme har vart i väg och tränat med syster. Idag så gick vi på pass och det var "STEP" väldigt kul :) men svårt och hänga med. Men jag vart svettig ialalfall och det är ju huvudsaken eller? :) det är ju ett tecken på att man kämpar, men gud så skönt det är att veta att man har gjort någonting bra! och imorgon så är det träning igen då blir det LIPASS med Catrine, ska bli kul! tycker om henne! hon är så glad! man blir så peppad av såna personer som hon.

Men sen senare i veckan så skall vi träna individuellt, jag längtar redan! :) hihi! men nog om träningen nu. idag så har det vart lite annurlunda för att vi avångselever gick på studiebesök på komvux idag :) för att få lite information, vilket jag redan vet lite om. Me ändo kul och få träffa dom... jag funderar faktisk läsa upp två ämmen matte och engelska... jag vill utveckla mig i dom. (:  annar så har det vart som vanligt, slutade skoldagen med individuella valet o där gjorde vi färdigt påsk kransarna.. :p och sen så gjorde vi en rolig sak, vi gjorde en kycklig en av lök blomma :P haha svårt och förklara :p


H.E.L.G




Hellu :)

Siktter och lysnar på Skid Row - 18 and life en väldigt bra låt! jag älskar den! fastän jag började lysna på den igår redan :O konstigt :P hehe annars så kom hjag precis ut ur duschen. Ska väl snart smörja in mig kropps lotion :) så man luktar gott. Sen så ska jag kolla på Sanningen ögonblick tror jag, det är så kul att se på. Vad har jag annars gjort idag?
inte ett skit faktikst, bara sutttit här och sen dammt av lite. Har faktiskt inte gjot något speciellt ihelgen överhuvudtaget eller jo i fredags så var jag tränade och sedan på kvällen så drog jag hem till Emma&Björna där Emma & Matilda gjorde en varm smörgås tårta :) svin god verkligen! var trevligt, men synd att inte Matilda kunde stanna längre. Så jag, emma & Björna kollade på film och sen åt godis :) hihih!

men nu ska jag gå för jag inget annat att skriva.
men ska försöka att skriva mer imorgon :)


H.E.L.G



Erath Hour...


- Dag 132, Skoldags!




Hellu Hellu!

Sitter här och lyssnar på Mika - Happy Edning, en väldigt fin låt om får säga det själv :) annars så sitter jag och blir suktad över se Elis i cam, han käkar våfflor med grädde och jordgubbar :D snacka om att man blir sugen. Det är ju våffeldagen idag, men det har inte blivit någon våffla idag för mig. Tycker egentligen det är konstigt att man har vissa dagar då man äter något speciellt, lixom semledagen/kanelbullens dag, och våffeldagen. Varför har vi det egentligen? ska nog ta reda på det någon dag. 

men men, idag så åkte jag ner direkt till stan efter på praktiken för att möta upp Anna eftersom vi skulle till gymmet och träna, individuellt den här gången, idag så spenderad jag hela tiden på rullmaskien, jag gick i ca 57 minuter och hade bränt ungefär 450 kalorirer, & jag hade bestämt att gå rakt takt tills kaloirer mättaren stog på 500. Men det gick inte för att jag var så klating så jag råkade komma mott stop knappen :/ snacka om surt! så då började om från början, så hann köra i åtta minuter sen så hände det igen... haha! träligt värre! så jag gav upp... men som du är ska vi dit imorgon då ska jag fan gå tills jag har bränt 500 hundra....jag svär! ;)

men nu ska jag gå :)
Tjollahopp!



- Dag 131, skoldags!



Hellu Hellu!
Tvättade precis bort sminket, ska snart smörja in mig med ansikskräm så man blir lite färsch där också :) vill ju ha en fin hy! annars så sitter jag & pratar med mina muppar på msn :P hehe. Annars så kom jag precis ut ur duschen. Annars ikväll så har jag kollat åp 6 points och vart och tränat med syster. Vi förväntade oss att träna Li passet men dom håller på att bygga om i Areobics salen så vi fick ha spinning/cirkel träning, men det gjorde inget :D träning som träning! Så den här veckan så blir det bara gymmet, alltså stryka.. :) imorgon ska vi dit igen! skönt!

För övrigt så har jag vart på min praktik, då jag fick  göra som vanligt, packa grönsaker, precis som vanligt typ! fast idag så var Gunnar han som är cheg över Sharken på semster i Gran canaria :) den lylosen :D så han krm nästa vecka!

Men nu ska jag gå, puss!


- Dag 130, Skoldags!



Hellu Hellu!
kom precis ifrån tv:n och vart legat och kollat på "Charter hjältar" det är precis samma sak som "Semestersvenkar" men att dom är på olika platser, men i detta fall så var det i Gran Canria :) och där har man ju varit ett antal gånger :) sist jag var där så var det ju året 2006, då var vi hela släkten som åkte ner, vi bodde i ju i Playa Del Ingles första veckan, sen när vårat sällskap åkte hem så förflyttades vi till Puerto Rico eftersom vi bestämde oss för att vara utomlands två veckor. Sen dess har vi inte vart där i Gran Canaria, skulle inte ha något emot att dra dit igen, men högsta hopp är att komma tillbaka till Thailand, så underbart!

men nog om dettta nu, idag så är det start på en ny vecka och det betydde att skolan börjar igen. Idag så har väl dagen sett ut som vanligt, började med svenska, vi pratade om människo kroppen, sen så hade vi matte och då pratade vi om kvadrat meter och så. Sen efter det så hade vi Karin, då gjorde vi köttfärsrullar :) precis som att göra pannkakor fast man lägger köttfärsfyllning i istället, var jätte gott förutom att Emman kryddade lite för mycket :p annars så var det kanon! efter det så väntade Jenny & Ida på mig för att vi skulle käka något snabbt innan individuella valet, så som vanligt så det hamburgare på mc :P haha

Aja sen så drog vi till iv  då gick vi börja med en påsk krans som vi ska ha klart till nästan vecka :) då vi ska lägga in lite fjädrar & någon blomma, krm inte ihåg vilken blomma det var... återstår att se nästa måndag.. :) ja det det var lite av min dag det.. skriver mera imorgon!


H.E.L.G



Hellu! :)

Sitter här i min ensamhet och snackar med några på msn och väntar på att en film ska överföras. Stockholm Buggie den är bra, sist jag såg den så var den var i somras hos Emma&Björna  (: annars så gör jag inte så mycket, väntar på att klockan skall bli åtta så jag kan kolla på "Wipeout" det är så kul.

I helgen för övrigt så var jag hemma hos Jossan & Martin, det skulle komma hem lite folk dit så jag drog dit och drack lite. Trevligt! :) kunde ju ha vart roligare men det var kul att träffa folket iallafall..sen igår så drog jag hem till Matilda för att jag skulle hänga med hennes och hennes klasskompisar till Borgen för att se Cross Fireo & dansa loss :) snacka om att vi fick vänta i en timma på att komma in :O shit och så var det några snorungar som knuffades.. Så vakten var tvungen att säga till flera gånger... innan dom skulle fatta. Men men vi kom in ialalfall. Jag var dock lite orolig för att jag inte skulle kunna komma in eftersom jag inte hade köpt någon förbiljett. Men det ordnade sig :) när vi kom dit så gick vi till dansgolvet direkt, snacka om att det var fint där inne. Jag hade aldrig varit där :) så det var kul....Sötte även på Diia & Claudio, hihi kul :)

men nu ska jag gå.
puss!

Fredags bilderna:



Lördagens:
 


- Dag 129, Skoldags!



Hejsan Hejsan!

Sitter här i skolan just nu i klassrummet, och mendans jag sitter här hör jag Diia prata skit ute i korrdorren med dom andra nötterna. Har precis käkat lunch, det var någon pasta grej. Helt okej mat (: finns ju lixom äckligare maträtter.
Om 10 minuter så börjar vi idrotten och då ska vi gå utomhus, vilket inte är så bra. Jag tog mina klack skor. Jag kommer säkert få jätte många blåsor bara för det. Men får gå försikigt. Annars idag så har vi haft redovisning i svenska, fick någon enkel uppgift, jag tog en uppgift som var "Hur fort växer håret?"  det gick inte så bra eftersom jag inte hann vara så på läst. Eftersom alla studenter skulle ta kort i dag i avgångs katalogen..Så idag har jag burit på en vit shorta :)

men nu ska jag gå, skriver mera sen
Gött med helg iallafall...

Puss


- Dag 128, Skoldags!



Hellu Hellu!
Siter och gör ingenting just nu, skriver lite med diverse folk på msn. Igår så hann jag inte skriva något här eftersom jag åkte hem till Martin i Boxholm som ligger ungefär 10 mil härifrån så jag kom hem ungefär vid 23.00. Så då tänkte jag inte att det var någon idé att skriva något med tanke på att jag var trött. Men idag då vad har jag gjort idag? jag har haft studiedag så då gick jag på stan med syster :) vi kollade omkring i affärerna.


- Dag 126, Skoldags!



God kväll allesammans!

Gör inte så mycke just nu, sitter här och försöker få tag i någon som vet vart man kan köpa ett dygn skort. Men tror att jag fick svaret på det nu av Strömma. Man kan köpa det pdär man köpa busskort över huvudtaget alltså pressbyrån, kiosker :) så då är det problemet löst. Andledingen till att jag ska undrar det är att jag förmodligen ska till Boxholm imorgon till en grabb :) en riktigt söt en.

Annars för övrigt så gör inte ett skit, ska snart gå till badrummet för att tvätta bort sminket & borsta tänderna är något trött. Även om jag gick och la mig tidiggt igår kväll :S skumt.. Annars ikväll så har jag, mamma & pappa vart på min syrras skola för de hade vår buffé så hennes klass serverade och hade lagat jätte god mat :) kul att se! vill med gå den utbildningen! men men... annars så har jag inte gjort så mkt, jag gick  halva dagen idag på min praktik för att jag had en sån mensvärk :( men nu är det bra :) men nu ska jag springa upp till pappas rum för mamma ska visa ett resmål till Spanien som vi ska eventuellt åka till i sommar :D efter midsommar..

puss!


- Dag 125, Skoldags!


Hej hej!

Det var inte igår inte, har varken haft orken  eller viljan att skriva något här. Eftersom jag inte har mått så bra. Men det behöver jag inte dela med mig till er som läser. Men nu börjar det bli bättre igen så nu ska jag försöka börja skrivandet igen, bra va? :) aja sitter och snackar med lite olika folk på msn nu, och så har jag smakat min äpplekaka som jag gjorde nyss, snacka om god :D men rena döden för mig eftersom jag försöker gå ner i vikt :) men har faktiskt gott ner ngra kilon :) för ett år sen så vägde jag ungefär 67, om det visade rätt på vågen och nu väger jag 64 :) så jag är på rätt väg om man säger så.

Men aja idag så har  jag faktiskt inte gjort så mycket, gott i skolan till halv 4, som vanlig med andra ord. Idag så fick vi lägga  buketter i "fågel" boet iallafall :) är ganska nöjd över restultatet. Annars så händer det väl inget speciellt i mitt liv jsust nu, eller  på ons  & tors så är vi lediga :) så skönt! och sen på fredag så ska vi ta studentkort, som vi ska ha i student katalogen..

japp det var min dag det, skriver mera imorgon..
Puss!